Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfdestructieve neigingen

<<

Anoniem59

Bericht 09 Mei 2014 11:07

Re: Zelfdestructieve neigingen

Weet je ED, ik vind het goed van je dat je dit zo open neerzet. Je staat hier toch wel bekend als iemand die haar leven en haar manieren als perfect ziet en niet open staat voor andere meningen, maar hier stel je je toch best kwetsbaar op, en je vertelt op persoonlijke manier over je zwakheden. En ik vind het ook fijn dat de rest van de forummers daar ook respectvol mee omgaat en dat niet iedereen als een haai die bloed ruikt jou nu eens even lekker flink aanpakt, of zo. Is goed om te lezen.

Fijn dat je er voorlopig weer klaar mee bent. Ik hoop dat je je bij de volgende neiging niet alleen de euforie maar ook de depressie voor de geest kan halen en er weerstand aan kan bieden. Sterkte met uit de dip komen, hopelijk voel je je gauw beter.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 13:23

Re: Zelfdestructieve neigingen

Dit weekend goede gesprekken gehad met mijn man. We hebben besloten voor een kindje te gaan, al over een maand beginnen we met proberen! Uiteraard zit hier ook aan vast dat mijn doorzakavondje geen vervolg gaat krijgen. Vanaf nu geen drugs meer voor mij en voel me hier ook prima bij. Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik die avond/nacht heb meegemaakt, maar is het zo ook weer goed. Op naar de volgende 5 jaar clean!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9775

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2014 13:30

Re: Zelfdestructieve neigingen

Sterkte en leuk dat jullie voor een kindje gaan.

hoop stiekem dat je het ook langer volhoud dan 5 jaar clean.
<<

Jip

Bericht 12 Mei 2014 13:31

Re: Zelfdestructieve neigingen

Je schreef een stukje terug dat je niet helemaal top in je vel zit (iets met (Edit:depressieve) zelfdestructieve gedachten, dacht ik? Sorry als ik het fout heb!) Is een tweede kindje dan niet te snel? Ik bedoel, ik hoop dat je het kindje niet als middel gebruikt om je beter te voelen. Het lijkt mij dat je vanuit een stabiele basis aan een tweede kindje denkt.

Wel spannend, en als het kindje geen middel is, dan hoop ik voor jullie dat het snel lukt!
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 13:37

Re: Zelfdestructieve neigingen

Haha, nee hoor, ik zou dat nooit als middel gebruiken. Wij denken al een jaar of twee serieus na over een tweede, dus het komt niet uit de lucht vallen. Mijn buien - zoals ik ze maar even noem - komen zo nu en dan voor, dit heb ik al vanaf dat ik me kan herinneren, maar ze hebben gelukkig nooit in de weg gestaan. Onze basis is stabiel, onze relatie zit gebakken, we wonen in een ruim huis, hebben een goed inkomen. Denk dat de meeste mensen wel eens een periode hebben dat ze zich wat minder sterk voelen, maar gelukkig ben ik altijd in staat geweest een prima moeder te zijn. Niet perfect, maar goed genoeg.
<<

Jip

Bericht 12 Mei 2014 13:39

Re: Zelfdestructieve neigingen

Dan is het goed ;) Veel geluk!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 12 Mei 2014 14:16

Re: Zelfdestructieve neigingen

Wat spannend ED, hopelijk is het je gegund om snel zwanger te raken en gaat het je lukken om nog langer dan 5 jaar clean te blijven!
<<

Anoniem44

Bericht 12 Mei 2014 14:20

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik heb wel weer veel geleerd van deze keer. Ik weet weer hoe geweldig het kan zijn, hoe ik ervan kan genieten, maar tegelijk weet ik ook weer hoe rot ik me in de dagen erna kan voelen. Ik sluit niet uit dat ik het ooit weer doe, maar de komende jaren zullen sowieso in het teken staan van zwanger worden/zwanger zijn/borstvoeding geven, etc. dus dan is het niet aan de orde en dat vind ik in het geheel geen probleem.

Ik heb gelukkig genoeg zelfdiscipline, dat heb ik in de vijf jaar hiervoor wel bewezen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Mei 2014 15:23

Re: Zelfdestructieve neigingen

Spannend ED! Ik geloof wel dat je dat kunt eigenlijk, nuchter blijven etc.. Je hebt het tenslotte hiervoor ook al gedaan. Natuurlijk heb je voor een kindje meer nodig dan een goed huis en salaris etc., maar dat weten we allemaal en daar zal het vast niet aan ontbreken. Een kindje nemen omdat je niet goed in je vel zit vind niemand een goed idee. Maar een kindje krijgen als je soms een bui hebt of een periode hebt waarin je het wat moeilijker hebt lijkt me niet echt een punt. Volgens mij zijn we allemaal mensen met dat soort perioden, de ene wat erger dan de ander. Sommige mensen zouden nooit kinderen moeten krijgen maar in mijn ogen val jij daar niet onder ook al ken ik je natuurlijk niet écht heel goed.
Ik wil je dus gewoon succes wensen en ik wil ook zeggen dat ik het best goed vind dat je er hier zo open over gesproken hebt en ook met je man. Ik denk dat dat je zeker kan helpen, ook in de toekomst.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers