Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelfdestructieve neigingen

<<

Anoniem44

Bericht 07 Mei 2014 07:38

Re: Zelfdestructieve neigingen

Bij mijn dochter werkte het zo. Natuurlijk had ik af en toe trek, maar de gedachte aan het kindje in mijn buik, was voor mij ruimschoots voldoende om daaraan niet toe te geven. Ik zou mijn eigen kind nooit zoiets aan kunnen doen en ik denk dat dit voor de meeste vrouwen geldt. Of je nu normaal gesproken rookt, drinkt of drugs gebruikt.
<<

Anoniem44

Bericht 07 Mei 2014 07:42

Re: Zelfdestructieve neigingen

Lieve reactie Caro. De toon waarop hier wordt gesproken, daar ben ik wel aan gewend. Zodra je tegen een niet-verslaafde zegt dat ze het niet helemaal begrijpen, dan word je ervan beticht zaken goed te willen praten, of dan wordt er gezegd: 'nu praat je echt als een verslaafde', maar ik denk echt dat er bepaalde dingen zijn die voor iemand die nooit drugs heeft gebruikt moeilijk te begrijpen zijn.

En Izar, ja er wordt wel heel anders op je gereageerd, de ene verslaving is sociaal geaccepteerd, de andere veel minder. Dit maakt dat mensen het ook anders beoordelen, terwijl de stoffen zelf vaak even schadelijk zijn.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Mei 2014 08:16

Re: Zelfdestructieve neigingen

En zo zijn er altijd dingen die je niet van een ander begrijpt, maar drugs.. het is nu eenmaal idd een taboe. En hier is het zo dat je vooral niet je hoofd al te ver boven het maaiveld moet uitsteken (en jij al helemaal niet ;-)) of je wordt veroordeeld. En ik vind het in dit geval gewoon tever gaan, direct praten over hoe je het eventueel aan je dochter zou uitleggen, hoe je je zou gedragen in een toekomstige zwangerschap etc etc. Ik vind het buiten alle proporties. Dat zijn nog altijd jóuw keuzes.

Want hoe staat het als we het plaatje omdraaien.. hoe leggen anderen bijv later goede, degelijke voeding uit aan hun kinderen. Of het belang van beweging, of het belang van goed met geld om kunnen gaan. Of je weerhouden van seks voor het huwelijk.. dat zijn allemaal keuzes die lekker iedereen voor zich moet maken.

In dit geval gaat het om jou. En een 'fout' die je hebt gemaakt, en het maakt niet uit hoe ik daar tegenover sta en wat ik erbij voel. Ik hoop dat je niet terugvalt, dat is het enige. Niet voor jou, voor je dochter en voor je man. Daar heb je te hard voor gevochten (zoals je beweerd, ik ken je natuurlijk niet maar ga daar wel vanuit :-)).

En ergens.. ergens snap ik je drang wel. Je hebt juist gevochten voor een goed en stabiel leven, maar dat is maar één onderdeel van wie je bent als persoon. Er is een klein deel in je dat rebels is, dat zich wil voelen zoals vroeger: vrij, 'gelukkig', onbezonnen, gek, los.. en voor jou hoort daar drugs bij. Voor een ander is dat misschien een keer stevig de kroeg in en dansen tot het 7 uur 's ochtends is.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 07 Mei 2014 08:41

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik kan me aansluiten bij de reactie van Caro, wat mij betreft heel goed verwoord! Ik ben ook iemand die 1 keer in de zoveel tijd flink op stap gaat. Ik drink dan ook een glaasje te veel, en ga goed uit mijn dak. Heerlijk!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mei 2014 09:19

Re: Zelfdestructieve neigingen

Caro schreef:En zo zijn er altijd dingen die je niet van een ander begrijpt, maar drugs.. het is nu eenmaal idd een taboe. En hier is het zo dat je vooral niet je hoofd al te ver boven het maaiveld moet uitsteken (en jij al helemaal niet ;-)) of je wordt veroordeeld. En ik vind het in dit geval gewoon tever gaan, direct praten over hoe je het eventueel aan je dochter zou uitleggen, hoe je je zou gedragen in een toekomstige zwangerschap etc etc. Ik vind het buiten alle proporties. Dat zijn nog altijd jóuw keuzes.


Sorry hoor, maar dat vind ik altijd zo'n onzin. Ik weet meerdere forummers die in mijn ogen boven het maaiveld uitsteken en niemand die daar een probleem mee heeft. Daarbij, wat heeft dít topic in hemelsnaam te maken met je hoofd boven het maaiveld uitsteken? Drugs gebruiken, al dan niet recreatief, is toch niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken?

Verder denk ik dat die opmerkingen over haar dochter en een toekomstige zwangerschap pogingen zijn om haar er vanaf te brengen. Misschien is het niet de juiste manier en komt het niet op een goede manier aan, en uiteindelijk moet ze zelf de keuze maken, maar gezien de titel van dit topic is het nou ook weer niet zo gek dat mensen er vanuit gaan dat het beter is om het niet te doen. Niet alles wat hier wordt neergezet is meteen maar weer rot bedoeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Mei 2014 09:31

Re: Zelfdestructieve neigingen

En daarom haal ik er inderdaad ook rokers en andere voorbeelden van verslavingen bij, want daarmee ben ik het eens Caro. Daarom probeer ik ook een groter plaatje te scheppen dan alleen drugs. En Lynn, ik snap je wel, maar ik vind inderdaad 1 keer in de zoveel tijd even flink uit je dak gaan wel anders dan als ik (stel dat) als alcoholist weer zou grijpen naar drank voor een avond. En aangezien ik van eigen hand zie hoe een verslaving het leven van een klein kind kan beïnvloeden, ja, dan waarschuw ik ervoor en zeg ik dat het me niet slim lijkt omdat je een terugval kan krijgen (als in, die mogelijkheid is er).

Verder eens met Susan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Mei 2014 09:56

Re: Zelfdestructieve neigingen

Susan schreef:
Caro schreef:En zo zijn er altijd dingen die je niet van een ander begrijpt, maar drugs.. het is nu eenmaal idd een taboe. En hier is het zo dat je vooral niet je hoofd al te ver boven het maaiveld moet uitsteken (en jij al helemaal niet ;-)) of je wordt veroordeeld. En ik vind het in dit geval gewoon tever gaan, direct praten over hoe je het eventueel aan je dochter zou uitleggen, hoe je je zou gedragen in een toekomstige zwangerschap etc etc. Ik vind het buiten alle proporties. Dat zijn nog altijd jóuw keuzes.


Sorry hoor, maar dat vind ik altijd zo'n onzin. Ik weet meerdere forummers die in mijn ogen boven het maaiveld uitsteken en niemand die daar een probleem mee heeft. Daarbij, wat heeft dít topic in hemelsnaam te maken met je hoofd boven het maaiveld uitsteken? Drugs gebruiken, al dan niet recreatief, is toch niet je hoofd boven het maaiveld uitsteken?

Verder denk ik dat die opmerkingen over haar dochter en een toekomstige zwangerschap pogingen zijn om haar er vanaf te brengen. Misschien is het niet de juiste manier en komt het niet op een goede manier aan, en uiteindelijk moet ze zelf de keuze maken, maar gezien de titel van dit topic is het nou ook weer niet zo gek dat mensen er vanuit gaan dat het beter is om het niet te doen. Niet alles wat hier wordt neergezet is meteen maar weer rot bedoeld.


Omdat ik wel denk dat ómdat het ED is, dat ze er harder op wordt gepakt dan een ander. Maar zullen we die discussie maar niet voeren :-)? Ik denk ook dat dat gewoon is hoe je het zelf ervaart.. denk ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Mei 2014 10:10

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik weet niet of dat zo is, ik vind de meeste mensen vrij normaal reageren, maar dan nog vind ik het weinig te maken hebben met 'met je hoofd boven het maaiveld uitsteken', ik vind die uitdrukking hier gewoon niet van toepassing en daarbij vind ik het ook raar dat dat geroepen wordt als er in een discussie een keer niet onverdeeld positief wordt gereageerd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 07:02

Bericht 07 Mei 2014 20:38

Re: Zelfdestructieve neigingen

-ED- schreef:Ja, ik kan me dat echt niet voorstellen. Kijk, dat je jezelf iets aandoet is voor mij van een totaal andere orde, dan dat je je eigen kindje dat nog niet eens geboren is iets aandoet. Denk dat iedereen dat wel moet snappen, iedereen tenminste die ooit een glas alcohol heeft gedronken, of heeft gerookt, maar dit nooit zal doen tijdens haar zwangerschap.


Ondanks dat je dit topic duidelijk voor jezelf opent om te kunnen onderkennen, zie je de balans heen en weer schuiven tussen onderkennen en rechtvaardigen / goed praten. Wat is het verschil tussen je kindje lichamelijk wat aan kunnen doen door drugsgebruik, en het geestelijke geluk van je kind in de waagschaal te leggen door onzorgvuldig / risicodragend gedrag van de moeder, de basis van een kind?
<<

Anoniem44

Bericht 07 Mei 2014 22:34

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik heb niet het idee dat ik het geestelijk geluk van mijn kind in de waagschaal leg. Kijk, natuurlijk begrijp ik dat het beter is voor een kind als de ouders nooit iets met drugs te maken hebben gehad, maar zo zijn er nog veel meer dingen die meer en minder goed zijn voor een kind. Een moeder met ernstig overgewicht, die niet sport en ongezond eet en moeite heeft zich te bewegen, legt op die manier ook het geestelijke geluk van haar kind in de waagschaal, ze zet immers haar eigen leven op het spel. Op die manier kun je nog veel meer voorbeelden bedenken. Feit blijft dat je als ouder ook gewoon nog steeds een mens bent en dus niet perfect, nou dit is dan mijn niet-perfecte-kant.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:21

Bericht 08 Mei 2014 10:36

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik denk dat dit keer niet de laatste keer zal zijn. Je zal vroeg of laat weer die onrust krijgen en jij weet hiervoor maar een oplossing, drugs. En dat het de afgelopen keer zo goed is bevallen is een argument om de volgende keer weer even te gebruiken om de onrust weg te nemen.

Maar dat is korte termijn visie. Ik denk dat je beter een oplossing kan gaan zoeken voor de langere termijn. De trucjes van hulpverleners zul misschien wel kennen onderhand, maar misschien kun je je rust vinden in iets spiritueels?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mei 2014 10:38

Re: Zelfdestructieve neigingen

Niet alle hulpverleners zijn hetzelfde en ze gebruiken niet allemaal trucjes. Ik ben bij hulpverleners geweest bij wie ik het gevoel had: oké, ze zit nu echt hoofdstuk 6, paragraaf 3 van het Handboek voor Hulpverleners op te lepelen, maar ook hulpverleners met wie ik echt goed kon praten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem59

Bericht 08 Mei 2014 13:29

Re: Zelfdestructieve neigingen

Dat alcohol en drugs vast wel even schadelijk zijn ben ik het niet mee eens. Ik sprak hier pas over met een neuroloog, en die vertelde me dat bij de generaties die in hun jeugd harddrugs gebruikten de schade op hogere leeftijd echt aanzienlijk is. Hij vertelde dat het brein van een specifieke harddrug-gebruiker behoorlijk verschrompeld was op scans, een beeld dat hij doorgaans zag bij oude mensen. Hij zei dat het nog maar af te wachten is wat de exacte lange termijn-gevolgen zijn van de gebruikers van modernere harddrugs zoals coke en pilletjes, maar dat de verwachting is dat dat dramatisch gaat zijn als deze gebruikers een hogere leeftijd bereiken. Alcohol heeft uiteraard ook zijn effecten, maar veel minder verstrekkend volgens hem.

Afijn. Buiten dat alles: gewoon een vraagje hoor ED, maar als het allemaal zo slecht niet is, waarom noem je het topic dan 'Zelfdestructieve neigingen'? Klinkt mij niet denderend positief in de oren. Kijk, je moet het zelf weten hoor, ik heb ook wel wat uitgehaald (en af en toe nog steeds) dus ik veroordeel niet, maar niets dat ik zelf zou categoriseren als zelfdestructief. Ik kan die persoonlijke woordkeuze van jou van enkele dagen geleden nog maar niet rijmen met je woorden van na het feestje. Hoe komt het dat daar zo'n verschil in zit?
<<

Anoniem44

Bericht 08 Mei 2014 14:44

Re: Zelfdestructieve neigingen

RYW: Ik denk dat het voor die hersenschade wel uitmaakt of je eens in de zoveel jaar eens een avondje doorzakt, of dat je er iedere dag aanzit, zoals iemand die echt verslaafd is en actief gebruiker is. Voor mij was het een jaar of vijf geleden en ik ben ook niet van plan om nu ineens heel veel te gaan gebruiken. Over die hersenen van mij maak ik me dus ook geen zorgen.

Verder zie ik het bij mezelf wel als een zelfdestructieve neiging. Ik noem het vooral zo omdat deze neiging zich niet alleen uit in de drang naar alcohol/drugs, maar ook in andere gedachten en acties. Het is niet dat ik mijn gebruik wil goedpraten, maar wel dat ik het moeilijk vindt wanneer mensen mijn dochter erin betrekken en net doen alsof ik ineens niet meer capabel ben om een goede moeder te zijn.
<<

Anoniem59

Bericht 08 Mei 2014 14:53

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik reageerde meer op dat je ergens zei dat de stoffen even schadelijk zijn maar dat de ene verslaving meer geaccepteerd is dan de ander. Dat is dus niet helemaal waar. Ik maak me ook niet direct druk om de huidige status van jouw hersenen of zo, aangezien je dit inderdaad niet dagelijks loopt te doen en het jaren geleden was, maar ik wilde het wel even zeggen omdat ik niet zou willen dat het gebruik van die stoffen door zo'n opmerking 'onschuldig' gemaakt wordt zonder dat je dat zo bedoelde.

Wat betreft je dochter: ik vind je niet gelijk een slechte moeder of zo, hoor. En zolang jij het bij dat ene keertje houdt kan ik me niet voorstellen dat zij er last van heeft. Ik hoop gewoon dat je in staat bent dingen die écht zelfdestructief zijn, zoals weer stelselmatig gaan gebruiken, omgaan met voor haar gevaarlijke contacten, etc te vermijden. Zelfdestructief 'mag' je in mijn ogen alleen maar zijn zolang er niemand van jou afhankelijk is en je voor niemand verantwoordelijk bent. Jij hebt je dochter. Ik vertrouw er volledig op dat zij het belangrijkste is voor jou, en dat je je positieve gevoel niet als een roes ervaart die je weer wil beleven, maar meer als een soort van bevrediging voor een lange tijd, dat je er nu weer even tegen kan, zogezegd. Ik zou het erg vinden als je er positief over praat omdat je niet zou willen accepteren dat je een 'misstap' hebt begaan en die misstap nu positief wil draaien, en er vervolgens weer in vast komt te zitten. Zowel de drugs als de overige zelfdestructie. Dat gun ik jou en je dochter echt niet.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Mei 2014 18:28

Re: Zelfdestructieve neigingen

-ED- schreef:RYW: Ik denk dat het voor die hersenschade wel uitmaakt of je eens in de zoveel jaar eens een avondje doorzakt, of dat je er iedere dag aanzit, zoals iemand die echt verslaafd is en actief gebruiker is. Voor mij was het een jaar of vijf geleden en ik ben ook niet van plan om nu ineens heel veel te gaan gebruiken. Over die hersenen van mij maak ik me dus ook geen zorgen.

Verder zie ik het bij mezelf wel als een zelfdestructieve neiging. Ik noem het vooral zo omdat deze neiging zich niet alleen uit in de drang naar alcohol/drugs, maar ook in andere gedachten en acties. Het is niet dat ik mijn gebruik wil goedpraten, maar wel dat ik het moeilijk vindt wanneer mensen mijn dochter erin betrekken en net doen alsof ik ineens niet meer capabel ben om een goede moeder te zijn.


Klinkt niet goed ED. Hoe ziet het daar nu mee?
<<

Rain

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 12 Mrt 2014 07:02

Bericht 08 Mei 2014 20:20

Re: Zelfdestructieve neigingen

-ED- schreef:RYW: Ik denk dat het voor die hersenschade wel uitmaakt of je eens in de zoveel jaar eens een avondje doorzakt, of dat je er iedere dag aanzit, zoals iemand die echt verslaafd is en actief gebruiker is. Voor mij was het een jaar of vijf geleden en ik ben ook niet van plan om nu ineens heel veel te gaan gebruiken. Over die hersenen van mij maak ik me dus ook geen zorgen.

Verder zie ik het bij mezelf wel als een zelfdestructieve neiging. Ik noem het vooral zo omdat deze neiging zich niet alleen uit in de drang naar alcohol/drugs, maar ook in andere gedachten en acties. Het is niet dat ik mijn gebruik wil goedpraten, maar wel dat ik het moeilijk vindt wanneer mensen mijn dochter erin betrekken en net doen alsof ik ineens niet meer capabel ben om een goede moeder te zijn.


Even voor de duidelijkheid; mijn opmerking kwam voort uit je eigen redenering over het stoppen met drugs tijdens je zwangerschap en het bijbehorende resultaat, je dochter, in de hoop je te helpen met de balans rechtvaardigen - objectief beoordelen. Feit blijft dat je bewust bent dat dit gedrag destijds in jouw geval tot een probleem heeft geleid en dat je dit risico op een relatief buitensporig probleem desondanks opnieuw aangaat. Ik ben het eens met het relativeren van het gebruik van drugs mits op een weloverwogen en voor zo ver mogelijk, verstandige, manier echter is dit in jouw geval een verslaving geweest. Dit alleen al maakt het groter dan de issue voeding of overgewicht bij ouders. Het beste advies wat ik je mee kan geven; kijk naar de radicale en afgemeten toon over je weg naar een drugsvrij bestaan en probeer daaruit mee te nemen wat je eigen mening was voor deze verleiding weer de kop op stak. De desbetreffende toon had ongetwijfeld een doordachte waarde voor je, probeer jezelf daaraan te herinneren. Je putte kracht en zelfvertrouwen uit de ontwikkelingen die je gemaakt hebt, zet dit op een juiste manier in.
<<

Anoniem44

Bericht 08 Mei 2014 23:07

Re: Zelfdestructieve neigingen

Bedankt voor de laatste reacties. Na mijn eerdere euforie ben ik de laatste dagen in een kleine depressie beland. Voorlopig heb ik het dus wel weer even gehad met die shit.

En Tabbie, maak je maar geen zorgen hoor, het meeste speelt zich in mijn hoofd af, ik kan bij vlagen erg depressief zijn, maar inmiddels heb ik al zoveel donkere dagen meegemaakt, dat ik het enigszins kan relativeren. Ik doe verder geen domme dingen, ofzo.
<<

Anoniem50

Bericht 08 Mei 2014 23:23

Re: Zelfdestructieve neigingen

Wat slik je, ED?

Ik heb in het afgelopen jaar een XTC pil geslikt en speed gesnoven en vond beiden niet leuk. Neem aan dat je dan met wat heavy-er shit te maken hebt? Bij de eerst genoemde waren mijn eigen vrienden boos (en buurman en vriend ongerust), want ik gebruik geen drugs, omdat ik er niets mee heb en wel opeens een hele pil. Heb er super op gebrabbeld en geslapen, had er niets mee. Werd me laatst weer aangeboden en ik heb de euforie niet, dus waarom zou ik?
<<

Anoniem44

Bericht 08 Mei 2014 23:47

Re: Zelfdestructieve neigingen

Nee, het gaat om andere dingen. En zoals jij het beschrijft lijkt het me inderdaad niet leuk, klinkt of het teveel voor je was, of dat je in de verkeerde stemming was of de omgeving niet meewerkte, of dat je er (teveel?) alcohol bij had gebruikt. Als je het dan toch doet, dan kan ik je wel aanraden om er verstandig mee om te gaan.
<<

Anoniem50

Bericht 08 Mei 2014 23:54

Re: Zelfdestructieve neigingen

Het was echt teveel voor me. Daarom was het ook gewoon niet leuk. Het is mijn vrienden gewoon echt compleet mislukt en ze voelen zich nu nog schuldig. Ik zei altijd dat ik geen XTC wilde en ik gaf altijd elke pil terug en toen sloeg ik er opeens één achterover. Men, wat waren ze boos. En mijn echte vrienden, en drugsgebruikers, nog bozer, want ik had maar een halve mogen hebben. Daarna had ik zelf besloten nog een keer te willen snuiven en echt minimaal, maar ik sliep echt zo goed. Ik ben zo'n slechte verslaafde. Ik vind drugs echt helemaal niets, ook al is alcohol de ergste van ze allemaal. Maar coke?
<<

Anoniem44

Bericht 08 Mei 2014 23:58

Re: Zelfdestructieve neigingen

Hahaha 'ik ben zo'n slechte verslaafde', wel kl*te als je zelfs daar slecht in bent ;) Maar nee, dat is inderdaad wel dom van je om direct zoveel te nemen, gelukkig dat er in ieder geval mensen bij je waren die je hebben opgevangen. En als je speed snuift en goed slaapt, dan heb je inderdaad weinig gehad en zal ook het effect minimaal zijn geweest. Maar goed, misschien maar beter dat het je niet goed is bevallen, want in jouw situatie lijkt het me nu niet bevorderlijk als je aan de drugs raakt (voor niemand niet, maar gezien jouw psychische klachten nog minder).

Ik wil het verder niet hebben over welke drugs ik heb gebruikt, dat doet er niet zoveel toe.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Mei 2014 00:06

Re: Zelfdestructieve neigingen

Is jouw privé. ;)

Mijn moeder zei van de week, ik wil niet dat je met druggies omgaat. Toen moest ik haar er even aan herinneren dat mijn eigen zoon een druggie (wiet) is. Ik heb in het verleden heel veel geblowed, maar toen ik dacht te kunnen vliegen was het over en voorbij. XTC was grappig , want ik weet nog steeds wat ik vertelde, maar kwam niet uit mijn woorden en dus ook niets voor mij. En speed? Ik mocht een beetje. Gehad en toen klaar. Geef mij maar cola light en sigaretten en eventueel bier Dan ben ik al een gelukkig vrouw. :D
<<

Jip

Bericht 09 Mei 2014 06:08

Re: Zelfdestructieve neigingen

Ik hoop datje hier weer uit kunt komen ED. Depressieve gevoelens zijn kut. Sport je nog wel en zorg je nog goed voor jezelf?
<<

Anoniem186

Bericht 09 Mei 2014 09:25

Re: Zelfdestructieve neigingen

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 11 Mei 2014 11:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers