Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen en verplichtingen

<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 21:17

Kinderen en verplichtingen

Door het zwemlestopic vroeg ik me af: hoe denken jullie over het aantal verplichtingen dat je kind per week heeft?

Zie je zwemles als sport, of zit je kind ook nog op een sportclub? En muziekles? En hoe vinden julie kinderen het om naast school ook nog naar dingen toe te 'moeten'?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Mei 2014 21:22

Re: Kinderen en verplichtingen

Een sportclub vind ik geen must, voldoende bewegen wel, maar dat hoeft niet door middel van een sportclub, dat mag ook door buiten rolschaatsen, rennen of fietsen. Een muziekinstrument bespelen hoeft voor mij ook niet. Ik vind het wel goed om 'iets' te doen, dat mag ook een toneelclub of een knutselclub zijn, maar ik ben zoals ik er nu in sta niet van plan om te pushen, hooguit om te stimuleren en enthousiast te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Mei 2014 21:23

Re: Kinderen en verplichtingen

Mijn oudste heeft nu zijn zwem abc en gaat na de zomervakantie op voetbal. Ik wilde die dingen niet allemaal tegelijk, omdat ik dat inderdaad te veel vind voor jonge kinderen. Hij is bijna 8. Mijn jongste zit nog nergens op behalve school en dat vind ik voor hem voorlopig meer dan genoeg. Hij is ruim 4,5.
Laatst gewijzigd door Thunder op 02 Mei 2014 10:44, in totaal 2 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Mei 2014 21:24

Re: Kinderen en verplichtingen

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Hier gaat ze nu twee ochtenden per week naar de psz en heeft 1x per week gym en 1x per week dansen. Ze vindt het allebei leuk, maar mij lijkt het wel veel in combinatie met school en uiteindelijk ook nog zwemles. Ik zie zwemles trouwens niet echt als sport, maar meer als iets noodzakelijks dat ze moet leren.

Als het hier straks te druk zou worden, dan wil ik een van haar sporten laten vallen, in elk geval zolang ze op zwemles zit (tenzij we een snelcursus kunnen doen in de zomer). Tot nu toe vindt ze het geweldig op gym en dans, als ze een keer niet kan vindt ze het echt jammer. Dus zolang ze het zelf nog leuk vindt mag ze hier op blijven in elk geval tot aan de zwemles. Wil ze nog op iets anders, dan denk ik dat ze moet gaan kiezen. Twee sporten / hobby's lijkt me zeker op jonge leeftijd voldoende.

En van mij hoeft ze niks, behalve zwemles dan. Ik zou het wel leuk vinden en ook goed voor de ontwikkeling als ze iets doet naast school en zwemmen. Zal dat ook zeker stimuleren, maar als ze niets zou willen dan zal ik haar ook zeker niet dwingen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Mei 2014 21:25

Re: Kinderen en verplichtingen

Mijn dochter gaat 2 keer in de week naar zwemles en sinds kort ook nog 1 keer in de week naar gymles. De zwemles is een verplichting maar ze gaat er graag naartoe. De gymles wilde ze zelf heel erg graag nadat ze een keer met een vriendinnetje mee is geweest die dat al een tijdje doet. Zolang ze dat leuk vindt mag ze daar van ons naartoe.
Als ze klaar is met zwemles mag ze op streetdance of iets in die richting, dat wil ze heel graag. Ze zou ook graag theaterlessen willen doen maar dat is hier pas vanaf groep 4.

Ik vind het geen probleem dat mijn dochter naast school nog andere verplichtingen heeft zolang ze het zelf maar leuk vindt en het goed aan kan. Mijn dochter spreekt graag elke dag af en doet dat dan ook 3 of 4 dagen in de week en daarnaast staat ze elke keer te springen om naar de zwemles en gymles te gaan.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2014 21:25

Re: Kinderen en verplichtingen

Hier hebben we gelukkig nog niet veel verplichtingen.
Zoon zit nu sinds begin april op zwemles, dus dat is nu elke woensdagmiddag.
Verder heeft hij dinsdag logopedie met zijn vader.

Op vrijdag werk ik de middag en avond en is hij of thuis bij mijn vriend of is er oppas thuis. Spelen kan dan meestal niet.
Op donderdag kan hij dan wel spelen, al vind ik het dan wel fijn om hem zelf te zien. Zo ook met de zaterdag dat hij hier is (om de week). Dan wil ik niet nog naar sport etc, maar ook gewoon een dagje weg kunnen en wat leuks doen.

Misschien dat ik er anders over zou denken als hij full- time bij ons zou wonen. Nu wil ik ook graag tijd met hem samen als hij bij ons is. En hij is ook nog steeds flink moe op vrijdag na een hele schoolweek.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 21:29

Re: Kinderen en verplichtingen

Qua bewegen redden wij het ook prima zonder sportclub. T. gaat nu bijvoorbeeld dagelijks met zijn step rondjes door de buurt. Maar qua muziek komt het er thuis niet zo van om er echt iets mee te doen. Mijn man speelt gitaar en we hebben een kindergitaar, maar die pakken we er toch maar zelden bij. Wat dat betreft zou ik muziekles goed vinden. Maar ik twijfel of het voor T. fijn is als hij straks zwemles heeft, scouting en dan ook nog muziekles.

Scouting gaat T. trouwens met heel veel plezier naartoe en is echt voor de lol. Als hij het niet meer leuk vindt mag hij er meteen af van ons. Zwemles en muziekles zien we als minder vrijblijvend. We vinden het wel lastig om hier keuzes in te maken.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 01 Mei 2014 22:03

Re: Kinderen en verplichtingen

Hier heeft ze alleen zwemles als verplichting. Dat is op woensdagmiddag. Verder mag ze als ze haar diploma's heeft een sport uitkiezen. W.s. wordt dit iets met dansen en als ze misschien een instrument beoefenen. Ik wil haar naast school doordeweeks en zwemles niet te veel belasten met verplichten dingen. Na schooltijd mag ze lekker spelen met vriendinnen.
De jongsten hebben nog geen verplichtingen.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Mei 2014 22:14

Re: Kinderen en verplichtingen

Hier zitten ze beiden op de gym. Zoon was erg bang tijdens de gymles op school en daarom zijn we hiermee begonnen, om hem wat zekerder te maken. Dochter is toen wel eens mee geweest en vond het zo leuk dat zij er nu ook bij zit.

Rond zijn 5e zal zoon starten met zwemles. Dan stopt hij denk ik ook met de gym. Ik vind 1 ding in de werk genoeg en inmiddels is hij een heel stuk zekerder geworden. Mijn ouders hanteerden vroeger altijd de regel dat we eerst onze zwemdiploma moesten halen en dan mochten we op een sport naar keuze, dat gaan wij hier ook doen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Mei 2014 22:16

Re: Kinderen en verplichtingen

Wij hebben zelf trouwens nooit muziekles gehad dus dit zit ook niet echt in ons systeem. Als hij of dochter straks dat echt zou willen zou dat denk ik naast de sport wel mogen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem123

Bericht 02 Mei 2014 06:21

Re: Kinderen en verplichtingen

S mag pas op een sport nadat hij zijn zwemdiploma's(min a en b) heeft gehaald. Ik vind én zwemles, 'én sport én eventueel muziek veel te veel van het goede voor een kleuter. Hij hoeft van ons niet op een sport, zolang hij genoeg buiten speelt vinden wij dat ook voldoende. Hij moet er wel lol in hebben. Ik vind muziekles helemaal niet belangrijk en wij zijn ook niet muzikaal.
<<

Anoniem 146

Bericht 02 Mei 2014 06:58

Re: Kinderen en verplichtingen

Ik vind zwemles een must en ik zie het zeker als sport. Hier mogen pas andere sporten gekozen worden als zwemdiploma A+B is gehaald. Maar misschien denk ik daar straks wel anders over. Het duurt nog even voordat het überhaupt zo ver is.

Ik hoop dat ik hem kan stimuleren voor muziekles. Ik ga binnenkort eens informeren of ze hier ook peuter muziek hebben. Herrie maken en kennismaken met instrumenten/klanken/muziek.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Mei 2014 07:01

Re: Kinderen en verplichtingen

Mijn dochter heeft het zwem abc en nu mag ze iets anders kiezen. Morgen gaat ze voor het eerst naar korfbalclub. Dit gaat ze 3x proberen. Ze mag van ons 1 sport doen anders vinden wij het teveel. Ze staat op de wachtlijst voor ponyrijles, maar daar zal over een jaar pas plek zijn.
Verder is ze gek van zingen en dansen, maar dat doet ze gewoon thuis.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 02 Mei 2014 07:06

Re: Kinderen en verplichtingen

De jongste zit sinds een paar maanden op kleutergym.
De oudste zit nog op kleutergym (samen met de jongste, dat vinden ze erg leuk) maar daar stopt ze na dit seizoen mee. Verder zit ze op streetdance en heeft ze zwemles. Komend jaar gaat ze waarschijnlijk ook stoppen met dansen. Dan blijft ze doorgaan met zwemmen natuurlijk en daarbij denk ik hockey. Dat lijkt haar erg leuk en ik vind het heel belangrijk dat ze een teamsport gaat doen.

De oudste doet nu dus drie dingen en dat is eigenlijk iets te veel (niet zozeer voor haar maar meer voor het heen en weer racen ;) )
<<

Anoniem112

Bericht 02 Mei 2014 07:22

Re: Kinderen en verplichtingen

Mijn oudste is nog maar net vier en die laat ik eerst maar eens wennen op school.
Pas na zijn vijfde jaar wil ik hem op zwemles doen en waarschijnlijk pas als hij zijn diploma's heeft op een sport.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 02 Mei 2014 08:02

Re: Kinderen en verplichtingen

Hier begint de oudste volgende week met zwemles in het buitenbad. Dat is 2x in de week een half uur.
Ze moet eerst haar abc halen en dan gaan we wel verder kijken wat voor sport ze nog meer wil.

Ze wil heel graag paard rijden maar dat is allemaal vanaf 8 jaar hier in de buurt dus dan hebben we nog even..
<<

Anoniem97

Bericht 02 Mei 2014 08:16

Re: Kinderen en verplichtingen

Zoon heeft nu alleen zwemles als verplichting. Als hij klaar is mag hij op een andere sport of iets.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 02 Mei 2014 08:21

Re: Kinderen en verplichtingen

De enige verplichting dat ze hier krijgen is zwemmen. Voor de rest mogen ze alles kiezen wat ze willen doen mits het betaalbaar is natuurlijk.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers