Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Syndroom van Down

<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 19 Mrt 2014 20:36

Mooi filmpje (down syndroom)

Ik kwam deze tegen en moest hem gewoon met jullie delen.
http://youtu.be/Ju-q4OnBtNU
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Mrt 2014 20:52

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Wauw! Brok in mn keel...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 19 Mrt 2014 21:01

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Het lukt me niet om je filmpje te kijken. Is het die met "dear future mom"? Die zag ik laatst op fb voorbij komen, ik kon wel zo een potje janken!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 19 Mrt 2014 21:05

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Heel mooi!
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 19 Mrt 2014 21:12

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Lind@ schreef:Het lukt me niet om je filmpje te kijken. Is het die met "dear future mom"? Die zag ik laatst op fb voorbij komen, ik kon wel zo een potje janken!

Ja die is het inderdaad, echt heel mooi.
<<

Anoniem130

Bericht 19 Mrt 2014 21:23

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Vind het een heel mooi filmpje en kreeg ook tranen in mijn ogen toen ik het keek net. En ik vind het goed om te laten zien wat er vaak wél mogelijk is, maar ik vind het wel een erg rooskleurig beeld geven. Feit is ook gewoon dat Down syndroom heel erg kan verschillen in ernst, en dit zijn niet de worst case scenario's die ze laten zien. Waarschijnlijk niet eens de gemiddelden. Er spelen ook best vaak gedrags en psychiatrische problemen mee. Ook wordt er voorbij gegaan aan de lichamelijke consequenties van Down qua hartproblemen en vroeg Alzheimer bijvoorbeeld. Ook word er gezegd dat ze naar school kunnen, werk kunnen vinden en geld kunnen verdienen, maar dat is helaas ook gewoon eerder uitzondering dan regel. Meestal gaat het om vrijwilligerswerk + uitkering. De meesten kunnen nooit zelfstandig wonen.

Don't get me wrong, ik vind de intentie van het filmpje goed. Maar ik vind het wel te idealistisch gepresenteerd en op die manier ook een beetje misleidend.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 19 Mrt 2014 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 19 Mrt 2014 21:35

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Mooi!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem173

Bericht 19 Mrt 2014 21:50

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Heel mooi en ook eens met whatever.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 19 Mrt 2014 22:01

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Whatever schreef:Vind het een heel mooi filmpje en kreeg ook tranen in mijn ogen toen ik het keek net. En ik vind het goed om te laten zien wat er vaak wél mogelijk is, maar ik vind het wel een erg rooskleurig beeld geven. Feit is ook gewoon dat Down syndroom heel erg kan verschillen in ernst, en dit zijn niet de worst case scenario's die ze laten zien. Waarschijnlijk niet eens de gemiddelden. Er spelen ook best vaak gedrags en psychiatrische problemen mee. Ook wordt er voorbij gegaan aan de lichamelijke consequenties van Down qua hartproblemen en vroeg Alzheimer bijvoorbeeld. Ook word er gezegd dat ze naar school kunnen, werk kunnen vinden en geld kunnen verdienen, maar dat is helaas ook gewoon eerder uitzondering dan regel. Meestal gaat het om vrijwilligerswerk + uitkering. De meesten kunnen nooit zelfstandig wonen.

Don't get me wrong, ik vind de intentie van het filmpje goed. Maar ik vind het wel te idealistisch gepresenteerd en op die manier ook een beetje misleidend.


Hetzelfde geldt voor mensen zonder het syndroom van down.
Ieder mens wat geboren wordt kan gedragsproblemen of psychiatrische problemen krijgen. Niet iedereen is in staat een baan te krijgen of zelfstandig te wonen.

Waar het om gaat is dat down syndroom net als jij en ik gewoon mensen zijn.
Afbeelding
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 19 Mrt 2014 22:01

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Whatever: ik snap je helemaal, moet zeggen dat ik daar ook aan dacht toen ik dit voor de eerste keer zag. Maar ik vind het wel mooi omdat ik het gevoel heb dat wij over een x aantal jaar bijna geen down syndroom kinderen meer hebben. Niet omdat het niet meer voorkomt, maar omdat mensen ervoor kiezen zo'n kindje niet meer geboren te laten worden. En ik kan mij zo voorstellen dat dit voor ouders met een down kind niet makkelijk is om aan te zien. Maar ik snap jouw punt zeker, het is loodzwaar en iedereen moet zelf bepalen of hij/zij dat aankan of niet.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 19 Mrt 2014 22:18

Re: Mooi filmpje (down syndroom)

Whatever schreef:Vind het een heel mooi filmpje en kreeg ook tranen in mijn ogen toen ik het keek net. En ik vind het goed om te laten zien wat er vaak wél mogelijk is, maar ik vind het wel een erg rooskleurig beeld geven. Feit is ook gewoon dat Down syndroom heel erg kan verschillen in ernst, en dit zijn niet de worst case scenario's die ze laten zien. Waarschijnlijk niet eens de gemiddelden. Er spelen ook best vaak gedrags en psychiatrische problemen mee. Ook wordt er voorbij gegaan aan de lichamelijke consequenties van Down qua hartproblemen en vroeg Alzheimer bijvoorbeeld. Ook word er gezegd dat ze naar school kunnen, werk kunnen vinden en geld kunnen verdienen, maar dat is helaas ook gewoon eerder uitzondering dan regel. Meestal gaat het om vrijwilligerswerk + uitkering. De meesten kunnen nooit zelfstandig wonen.

Don't get me wrong, ik vind de intentie van het filmpje goed. Maar ik vind het wel te idealistisch gepresenteerd en op die manier ook een beetje misleidend.

Helemaal mee eens.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Mei 2014 21:36

Syndroom van Down

Ik vind dit zo'n mooi filmpje, dat ik hem even met jullie wil delen :)

http://youtu.be/Ju-q4OnBtNU
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Anoniem132

Bericht 01 Mei 2014 21:43

Re: Syndroom van Down

Heb het filmpje hier al eens eerder voorbij zien komen. Vind het opzich een mooi filmpje maar wel erg hoe zeg je dat geromantiseerd ofzo.
<<

Combimagnetron

Noob

Berichten: 32

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:12

Bericht 01 Mei 2014 22:20

Re: Syndroom van Down

het is een mooi filmpje maar ik vind het ook wel wat geromantiseerd, down is er in zoveel gradatie, ik denk dat deze kinderen wel tot één van de hoogste gradaties behoren (het meest zelfstandigs). maar absoluut lief filmpje voor de aanstaande mama
<<

Anoniem130

Bericht 01 Mei 2014 22:37

Re: Syndroom van Down

<<

Anoniem51

Bericht 01 Mei 2014 22:46

Re: Syndroom van Down

Ik denk sowieso ook dat nog maar in de jaren moet blijken hoe een kindje met doen zich ontwikkeld en op welke manier het mee kan draaien in de maatschappij. Ik heb verschillende kindjes met down op werk gehad en ik weet wel dat het heel intensief is voor de ouders. Alleen al met fysio-oefeningen ben je hele dagen zoet. Als je dat niet doet kan het zomaar zijn dat je kindje met down rond de vierde verjaardag nog altijd niets meer doet dan zitten.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 01 Mei 2014 22:49

Re: Syndroom van Down

Whatever schreef:http://www.zegmaaryes.nl/mooi-filmpje-down-syndroom-t7822.html?hilit=%20down

Thnx voor de melding, Whatever (haha, niet echt een handige forumnaam in deze context). Ik heb ze samengevoegd.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Mei 2014 23:17

Re: Syndroom van Down

Had het zelf nog niet gezien, maar bij deze zie ik inderdaad dat hij al 'ns op het forum stond!
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers