Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kosten fiets maken?

<<

Anoniem86

Bericht 01 Mei 2014 22:00

Re: Kosten fiets maken?

Marley schreef:Kijk en dat had ik niet verwacht, 15 euro. Misschien moet ik eens kijken of die fiets in mijn ka past.


Dat zou ik zeker proberen. En anders vragen of je vader misschien kan kijken of het in zijn auto past, zodat je het bij hun kan doen rustig? Je hebt binnen- én buiten banden bij de action
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 01 Mei 2014 22:02

Re: Kosten fiets maken?

€15 voor plakken en of ze dat ook voor 2 zullen doen?
Las laatst hier ergens dat iemand 7,50 betaalde. (Topic wat je niet zonder 'man' kan)
<<

Anoniem50

Bericht 01 Mei 2014 22:22

Re: Kosten fiets maken?

Dat topic heb ik volledig gemist. Alleen de TO gelezen en toen me bedacht waarom ik eigenlijk geen jurkjes heb met rits aan de achterkant, maar verder niet meer gelezen.

Mijn vader heeft een Twingo en is volgens mij net zo groot als mijn Ka, maar ik zal morgen even met hem overleggen. Een bandjes had ik inderdaad vandaag bij de Action zien liggen. Alweer bij de Action geweest? Ja, maar het zag er nog net zo uit als dinsdag. :P
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Mei 2014 06:00

Re: Kosten fiets maken?

Marley schreef:Kijk en dat had ik niet verwacht, 15 euro. Misschien moet ik eens kijken of die fiets in mijn ka past.


Ik zei 't 1,5u geleden al :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mei 2014 06:06

Re: Kosten fiets maken?

Mijn moeder is onderhand afgestapt van het laten maken van fietsen, tegenwoordig doet mijn vriend het als wij er zijn.
De fietsenmaker rekent voor plakken zo 15 euro inderdaad. Een nieuwe band kost je richting de 30-40 euro (afhankelijk van de kwaliteit band). Meestal haalt ze de banden bij de HEMA. De Action hebben we nog niet uitgeprobeerd.
Volgens mij heeft mijn vriend bij elke fiets al wel nieuwe banden erom heen gezet.... Afgelopen keer was de versnelling
aan de beurt.

Zelf plakte ik trouwens (toen ik student was) mijn band gewoon op het balkon / de galerij.
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Mei 2014 09:24

Re: Kosten fiets maken?

Je banden laten plakken is inderdaad heel erg duur! Het werd ook al eerder gezegd, maar nieuwe banden zijn wel een must als je fiets zo lang stil heeft gestaan op lege/zachte banden.

Miss Energy, herkenbaar. Een band plakken als student kon altijd overal. Krap gangetje in een huis, de keuken, balkon. :thumbup:
<<

Anoniem122

Bericht 02 Mei 2014 14:13

Re: Kosten fiets maken?

Wij hebben een soort sociale werkplaats, is fietsenmaker en stalling (bij het station) wat word gerund door mensen met een beperking. Zij rekenen rond de 4 euro voor het plakken van een band. Misschien heb je ook zo iets in de stad Marley?

En anders idd zelf doen.. Banden halen bij de action (Prima banden), binnenband, buitenband, kost bij elkaar denk ik 5 of 6 euro, setje plak spullen nog eens een euro en je bent klaar.

Vraag me trouwens af of ze wel banden plakken bij de halfords. Jaren geleden was ik eens met mijn moeder op de fiets naar het centrum, best eindje van ons huis vandaan en toen had ze een lekke band gekregen, was recht voor de halfords, maar zij plakten geen banden. Heeft mn moeder dus een setje plak spullen gekocht, en op de stoep naast de ingang haar band geplakt :P
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 02 Mei 2014 17:28

Re: Kosten fiets maken?

Hier heb je ook een soort "sociale werkplaats" waar ze fietsen maken. Hier wordt die gerund door p.romens c.are. Scheelt zo veel! Band laten plakken kost daar 3 á 4 euro. De laatste keer dat ik mijn band heb laten plakken bij de gewone fietsenmaker was het 20 euro.. (vervangen v/d band was 30!). Algehele "check up" van je fiets doen ze voor 7,50.
Ik liet het mijn vader ook vaak doen (stukje wandelen vind ik daarvoor niet zo erg, scheelt me dan een hoop geld) maar sinds ik van die "sociale werkplaats" weet, ga ik daar wel heen! (nog dichterbij dan het huis van m'n vader ook)
<<

Jip

Bericht 02 Mei 2014 17:51

Re: Kosten fiets maken?

Als je banden al lange tijd leeg staan, dan zou ik binnen- en buitenbanden vervangen. Zelf doen is voor de voorband bijna altijd mogelijk, maar achter kan heel lastig zijn, zeker als je trommelremmen hebt.

Het is ook best duur om te laten doen..dus zelf of in elk geval proberen is een goed idee! Ik zou daar wel een wandelingetje met de fiets aan de hand voor over hebben.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 02 Mei 2014 18:35

Re: Kosten fiets maken?

Ik heb onlangs een nieuwe binnenband gekocht en een nieuw (voor)wiel. Samen met het monteren heeft me dit rond de € 40,- gekost.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Mei 2014 18:53

Re: Kosten fiets maken?

Als je zo dichtbij woont kan je toch gewoon vragen wat het kost bij de Halfords? Ik was daar laatst 35 euro kwijt voor een nieuwe binnen en buitenband, vond ik wel een tegenvaller.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem 52

Bericht 02 Mei 2014 19:05

Re: Kosten fiets maken?

Meeste fietsenboeren plakken geeneens meer, maar proppen er een nieuwe binnenband in en daar betaal je dan vaak voor de binnenband en arbeidsloon en dat verschilt vaak.
<<

Anoniem178

Bericht 03 Mei 2014 08:15

Re: Kosten fiets maken?

Halfords is 17,50 voor vervangen binnenband. Heb het toen niet gedaan vanwege een wachttijd van 2(!) weken, terwijl ik wekelijks 80 km rijd. Hier om de hoek was het 15 euro, lokale studentenfietsenmaker. Plakken doe ik nooit, voor die ene keer in de 2 jaar laat ik er liever een nieuwe band opzetten, zo'n plakker blijft een zwak punt.
Inclusief buitenband zou het rond de 30 euro per wiel zijn denk ik. Hangt ook een beetje van je fiets af, ik betaal keer omdat ik een afwijkende bandenmaat heb.
Overigens rekenen ze hier een werkplaatstarief van ong. 45 euro per uur en zijn ze er 10 minuten mee bezig.
<<

Anoniem65

Bericht 03 Mei 2014 19:25

Re: Kosten fiets maken?

Ik had laatst een kapotte autoband en het plakken kostte 15 euro. Dan zal het voor een fiets toch niet duurder zijn?
Ligt er ook aan of je banden nog goed zijn en dus niet vervangen hoeven te worden (binnen- of buitenband). Anders even Halfords bellen of binnenlopen, dan weet je het ook meteen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers