Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer zwemles volgen?

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Mei 2014 19:29

Vanaf wanneer zwemles volgen?

De titel zegt het al, vanaf wanneer kan ik mijn dochter in gaan schrijven voor zwemles? Ze is nu bijna 3,5.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 01 Mei 2014 19:42

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Even het zwembad bellen morgen :ja:

Hier starten ze met 5 jaar en de wachttijd was 2 weken op het moment dat ik belde.
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 01 Mei 2014 19:42

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Dat ligt helemaal aan waar je haar op zwemles wil doen. Waar s gaat is geen wachttijd momenteel dus kan je haar inschrijving als ze er klaar voor is ( vanaf 4)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 01 Mei 2014 19:50

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Bij ons is er een hele lange wachttijd, hij is met 3,5 jaar ingeschreven en is als hij om en nabij de 5 jaar is een keertje aan de beurt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Mei 2014 19:59

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Gaia schreef:Dat ligt helemaal aan waar je haar op zwemles wil doen. Waar s gaat is geen wachttijd momenteel dus kan je haar inschrijving als ze er klaar voor is ( vanaf 4)


Ik heb nog geen idee eerlijk gezegd ;-) ik zal me eens gaan oriënteren!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 20:02

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Los van wachtlijsten en de regels die zwembaden hanteren en zo: motorisch gezien zijn kinderen gemiddeld pas vanaf 5 of 6 jaar toe aan zwemles. Het is heel verstandig om voor die tijd regelmatig te gaan zwemmen (watervrij maken), maar een A-diploma zal een kind in veel kortere tijd halen op 6-jarige leeftijd dan datzelfde kind op 3-jarige leeftijd.

Heb ik gelezen tenminste, maar ben wel benieuwd hoe bijvoorbeeld Dolphinne dit ziet.

Ik bedoel niet te zeggen dat zwemles voor 3-jarigen slecht is, maar net zoiets als een 2-jarige leren fietsen. Met veel moeite zal het best lukken, je kind wordt er heus niet minder van en vindt het waarschijnlijk hartstikke leuk, maar waarom zou je niet wachten tot het makkelijker gaat? Scheelt tijd, geld, heen en weer fietsen naar het zwembad...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Mei 2014 20:07

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Ook mijn ervaring Filoria. Mijn oudste ging met 5 op zwemles, maar haalde zijn diploma's (a, b en c) pas na twee jaar. Mijn jongste doe ik om die reden ook pas met 6 op zwemles. Inschrijven mag bij ons vanaf 4 jaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Mei 2014 20:09

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Wij wachten bewust nog een jaartje. Ze is in Februari 5 geworden, en willen haar dus volgend jaar eind April laten starten in het buitenzwembad hier in het dorp.

Mijn vriend is zelf ook op 6 jarige leeftijd gestart. Was eerst erg sneu, want met het schoolzwemmen mocht hij niet mee doen, omdat hij nog niet eens op les zat. Uiteindelijk met 6 jaar begonnen, en had zijn diploma eerder dan zijn leeftijdgenoten.
Volgend jaar April is de jongste dan bijna 5, en wellicht dat we ze samen laten starten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2014 20:17

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Op mijn werk mogen kinderen vanaf 4 jaar opgegeven worden. In principe is er geen wachtlijst en zijn kinderen binnen een paar weken tot een paar maanden aan de beurt (als ouders bijv. alleen op zaterdag of een specifieke andere dag willen).

Maar ik zie dat kinderen van 4 vaak nog veel speelser zijn en de zwemslagen dus ook minder snel leren.
Ik heb daarom mijn eigen zoon pas sinds een paar weken op zwemles zitten. Hij is dus ruim 5. Motorisch gezien leren ze dan vaak veel sneller. Al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen die het met 4 jaar ook snel oppikken of kinderen van 5 waarbij het ook eeuwig duurt.
Wel ben ik regelmatig zelf met hem gaan zwemmen en daardoor is hij al watervrij en kan hij zonder bandjes al een beetje drijven op zijn buik en rug en voortbewegen door te trappelen met zijn benen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Mei 2014 20:22

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Bij ons mogen ze op zwemles vanaf 4,5. Er werd gewaarschuwd voor een wachtlijst, dus ik heb Yrsa op tijd opgegeven met het idee dat we dan rond haar vijfde verjaardag zouden starten, de week daarna werd ik gebeld dat ze mocht komen. Ze is gewoon begonnen, we zien wel hoe snel ze het oppikt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Mei 2014 20:22

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Hier kan je ze vanaf 4 jaar inschrijven, maar wordt vanaf 5 jaar aangeraden om ze te laten starten met zwemles.
Mijn dochter was 4,5 jaar toen ze kon beginnen. Ze is in augustus 2013 begonnen en haalt dan in maart 2015 haar A-diploma (als ze geen groep over moet doen of overslaat). In schoolvakanties gaat de zwemles hier niet door.
Ik vind het zelf niet erg als ze langer over de zwemles zou doen omdat ze wat jonger is gestart, ik vind het wel fijn dat ze zich al een beetje kan redden als ze in het water valt en dat ze al een beetje kan zwemmen in de zomer.
<<

Anoniem331

Bericht 01 Mei 2014 20:47

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Al doet iedereen alsof ik gek ben dat we nog een jaartje wachten. Maar ik zie zo vaak de net-kleuters die nog volop in het wenproces zitten van de basisschool, spelen met vriendjes en vriendinnetjes, en dan ook nog eens 1 of 2 keer in de week naar zwemles 'moeten'.
Ik vind dat, als ik naar mijn eigen kinderen kijk, echt bijzonder veel dingen die ze moeten. Nu zelfs zonder de zwemles, en met speelafspraakjes beperkt tot 2 keer in de week zijn ze aan het eind van de week echt afgedraaid.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Mei 2014 20:51

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Maar jij hebt toch andersom net zo goed een oordeel over wel starten met vier?

Ik vind het trouwens niet gek om te wachten, maar ik vind het ook niet verkeerd om wel met vier(eneenhalf) te beginnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2014 20:53

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Dat was hier ook een reden idd tangerine.
En in dec. nog de geboorte van een zusje en afgelopen zomer verhuizen.
Vandaar dat ik hem in januari/februari pas heb opgegeven en op 9 april kon hij beginnen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 01 Mei 2014 20:54

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Nee, ik oordeel helemaal niet.

Ik zeg toch nergens dat ik niet begrijp waarom men kinderen van 4 laat starten?
<<

Anoniem 82

Bericht 01 Mei 2014 20:54

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Om dezelfde redenen als Tangerine denk ik dat ik geneigd ben te wachten tot een jaar of 5. Rond haar vierde komt er straks al genoeg op haar af met school en daarnaast heeft ze in elk geval op dit moment ook nog gym en dans waar ze naartoe gaat. Al overweeg ik tzt om een van die twee te laten vallen zolang ze zwemles heeft, tenzij ze zelf graag wil blijven gaan en dit ook vol te houden is. Zeker als ik lees dat het motorisch gezien ook handiger kan zijn om te wachten, denk ik dat ik wacht tot 5 jaar. Zal wel eens informeren hoe het zit met een wachtlijst, helemaal niet bij stilgestaan dat er ook hierbij flinke wachtlijsten kunnen zijn. Waar ik overigens ook over nadenk is een snelcursus in de zomervakantie. Veel lessen in een korte tijd, als ik denk dat ze dat tegen die tijd aankan heeft ze vrij snel een diploma en hoef je niet een heel jaar elke week naar het zwembad. Al vind ik dat ook geen probleem als dat wel beter bij haar zou passen. Al hoop ik dat het een snelcursus zou kunnen worden, is er en relatief snel een diploma, en ze kan haar twee hobby's behouden en minder drukte in de schoolweken.
<<

Anoniem44

Bericht 01 Mei 2014 20:56

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Ik vind dat zo zielig, die kleine kindjes die al op zwemles moeten, terwijl het bekend is dat ze pas later die motoriek ontwikkelen, waarom dan zo jong beginnen? Ik begrijp dat echt niet!
<<

Anoniem331

Bericht 01 Mei 2014 20:56

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

-ED- schreef:Ik vind dat zo zielig, die kleine kindjes die al op zwemles moeten, terwijl het bekend is dat ze pas later die motoriek ontwikkelen, waarom dan zo jong beginnen? Ik begrijp dat echt niet!



Kijk, dat is een oordeel Susan. Heel wat anders dan dat ik zei.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Mei 2014 20:57

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Bedankt voor de antwoorden! Laten we dan maar eerst eens wat vaker gaan zwemmen, zo vaak doen we dat niet en ga eens hier in de buurt informeren naar wachttijden etc.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Mei 2014 20:57

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Ja, het is zó zielig, ik denk dat ik mijn dochter morgen maar het nummer van de Kindertelefoon geef.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 01 Mei 2014 20:58

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

-ED- schreef:Ik vind dat zo zielig, die kleine kindjes die al op zwemles moeten, terwijl het bekend is dat ze pas later die motoriek ontwikkelen, waarom dan zo jong beginnen? Ik begrijp dat echt niet!



Het is geen moeten maar ik ben echt oprecht geinteresseerd in hoe en wanneer het het beste is.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 20:59

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Susan: ik ken jouw dochter niet echt natuurlijk, maar van wat ik meekrijg is zij een kleine avonturier. Dan snap ik best dat je vast begint. Weer een leuke uitdaging erbij.

T. is een beetje een angsthaas. Toen hij 4,5 was, was ik allang blij dat hij enigzins gewend was op school.

Je kent je eigen kind het beste :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Mei 2014 20:59

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Susan schreef:Ja, het is zó zielig, ik denk dat ik mijn dochter morgen maar het nummer van de Kindertelefoon geef.


Zou ik doen hoor, ze zal het nodig hebben!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Mei 2014 20:59

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Gaan jullie ook regelmatig zwemmen dan roze?
Dat zou ik wel aanraden als je evt. een znelzwemcursus gaat doen. Wat ik zie is dat die kinderen idd snel een diploma kunnen halen, maar als ze daarna niet regelmatig blijven zwemmen vergeten ze ook weer een groot deel.

Zelf wil ik zoon mss wel bij ons mee laten doen aan turbo zwemmen. Dat wordt in de kleine vakanties hier gegeven. Kinderen kunnen dan een boost krijgen door in die week 1 of 2 keer 2 uur zwemles achter elkaar te hebben in kleinere groepjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Mei 2014 21:01

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Filoria schreef:Susan: ik ken jouw dochter niet echt natuurlijk, maar van wat ik meekrijg is zij een kleine avonturier. Dan snap ik best dat je vast begint. Weer een leuke uitdaging erbij.

T. is een beetje een angsthaas. Toen hij 4,5 was, was ik allang blij dat hij enigzins gewend was op school.

Je kent je eigen kind het beste :)


In het eerste bad hoeven ze ook echt nog geen zwemslagen te leren, hoor. Het is nog vooral spelletjes doen, met een juf die ook echt gericht is op kleine kinderen. Het echte zwemmen komt pas later. Ze kijken natuurlijk wel wat de kinderen al kunnen en durven voor ze naar het volgende bad mogen, maar het is nog echt spelenderwijs.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers