Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer zwemles volgen?

<<

Anoniem 82

Bericht 01 Mei 2014 22:11

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Dolphinne schreef:Gaan jullie ook regelmatig zwemmen dan roze?
Dat zou ik wel aanraden als je evt. een znelzwemcursus gaat doen. Wat ik zie is dat die kinderen idd snel een diploma kunnen halen, maar als ze daarna niet regelmatig blijven zwemmen vergeten ze ook weer een groot deel.

Zelf wil ik zoon mss wel bij ons mee laten doen aan turbo zwemmen. Dat wordt in de kleine vakanties hier gegeven. Kinderen kunnen dan een boost krijgen door in die week 1 of 2 keer 2 uur zwemles achter elkaar te hebben in kleinere groepjes.

We zijn een tijdje eens per week gegaan, maar dat is er de laatste tijd niet echt van gekomen. Wil het over een tijdje wel weer oppakken, en zeker als ze die cursus zou doen zal ik eraan denken vaak genoeg te gaan zwemmen. Bedankt voor de tip! Ze moeten trouwens ook een soort proefles doen heb ik begrepen, dan proberen ze in te schatten of het wel of niet aan te raden is om een snelcursus te doen. Vind ik ook wel fijn, dat ze meekijken of het wel haalbaar lijkt.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Mei 2014 22:14

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Ja inderdaad! Bij ons wordt er bij zo'n testmoment gekeken of een kind al watervrij is en of hij of zij al een beetje kan drijven.
Maar als je al zo vaak gaat/ging zwemmen zal dat vast wel goedzitten :).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 01 Mei 2014 22:50

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Hier is het vanaf 4,5 jaar. Ze zwemt bij Malkander. Weet dat daar wel een wachtlijst is maar mijn schoonzus werkt bij Acress op kantoor enz en zodoende kon S. Gelijk beginnen.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem123

Bericht 02 Mei 2014 07:23

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Ik weet niet vanaf welke leeftijd je hier kan gaan zwemlessen (dit is vast geen officieel woord) maar wij willen S op zwemles doen als hij 5,5/6 jaar is. Wij gaan geregeld zwemmen als gezin dus hij heeft geen waterangst.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Mei 2014 10:13

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

F is nu 1 jaar en 9 maanden (bijna) maar ik kijk tegen die tijd of hij er klaar voor is. Als dat met 4 jaar is mag hij dan al gaan en is het met 6 jaar dan met 6 jaar. F is wel heel ondernemend dus zoals ik het nu zie zal hij op tijd zwemles gaan volgen. Weer iets nieuws voor hem :)
Weten jullie trouwens wanneer er gestart gaat worden met die nieuwe zwemdiploma's/zwemlessen. Want veranderd er dan veel in vergelijking met nu?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 02 Mei 2014 10:36

Re: Vanaf wanneer zwemles volgen?

Die nieuwe zwemlessen zijn al gestart. Je hebt nu in principe de keuze wat je wil.

Een zwembad die lesgeeft en afzwemt volgens de manier van npz-nrz, het traditionele zwem abc
http://www.npznrz.nl/index.php?sid=154&l=ned

Of die nieuwe manier van de KNZB waar laatst een topic over was.

En volgens mij heb je nog een (onbekendere) instantie die ook zwemdiploma's uitgeeft op weer een andere manier.

Er is nu dus extra concurrentie ontstaan met de KNZB erbij met een eigen diploma.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers