Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijheid

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mei 2014 18:06

Vrijheid

Wat betekent dit voor jou? Ik ben erg benieuwd!
<<

Anoniem315

Bericht 01 Mei 2014 18:21

Re: Vrijheid

Vrijheid betekent voor mij primair dat ik veilig de straat op kan. Secundair dat ik kan kiezen wat ik wil: studie, werk, literatuur, vrijetijdsbesteding, etc.
<<

Anoniem50

Bericht 01 Mei 2014 18:36

Re: Vrijheid

Dat ligt eraan op welke manier je het bedoelt.

Vrijheid is voor mij te kunnen doen en laten wat ik wil. Kan zeggen wat ik wil, zolang ik het maar goed onderbouw.
Maar vrijheid is voor mij ook de vrijheid om de straat op te kunnen zonder bang te zijn dat ik op een bom stap of tegen een kogel aan loop.
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Mei 2014 18:42

Re: Vrijheid

Naast het 'logische'; vrijheid van meningsuiting, geen verplichtingen wat betreft geloof en aanverwanten (burka e.d.) kunnen gaan en staan waar ik wil zonder dikke muur ertussen etc, is vrijheid voor mij ook ik overal voor uit kan komen; biseksualiteit, ik heb tatoeages, piercings etc. Ik heb juist géén geloof, ben kind van gescheiden ouders, heb een verslaafde moeder.

We zijn vrij om anders te zijn.
<<

Anoniem44

Bericht 01 Mei 2014 19:01

Re: Vrijheid

Vrij om te kunnen zijn wie ik ben en mezelf vrijelijk te mogen uiten. Ik voel me vrij als ik niet bang hoef te zijn, als ik gewoon de straat op kan lopen, als ik gewoon mijn dingen kan doen, zonder op te lopen tegen zaken als geweld, discriminatie.

Ik ervaar veel vrijheid in Nederland, maar helaas voel ik me - ook hier - lang niet altijd vrij.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Mei 2014 21:03

Re: Vrijheid

Vrijheid is voor dat ik in het algemeen mag zeggen wat ik wil waarbij ik er rekening mee hou om anderen niet bewust te kwetsen. Dat laatste is voor mij geen beperking van mijn vrijheid maar iets wat er bij hoort. Vrijheid is de rijkdom om de mogelijkheden te hebben om te reizen, me te verbreden in allerlei opzichten qua kennis, cultuur, de mogelijkheid om te studeren en daarvoor zelf een keuze gemaakt te hebben. De vrijheid om veilig over straat te kunnen, om eigen keuzes te maken, om niet bang te zijn om verraden te worden door naasten om dingen die ik denk en doe.

Ik voel me rijk door de vrijheid die ik heb hier in Nederland.

Aan de andere kant voel ik me soms beperkt omdat er wel allerlei verplichtingen zijn waaraan je ook hier moet voldoen: je kunt als je een baan hebt niet zomaar thuis blijven, ik voel me soms beperkt en gevangen door de regels die er ook hier zijn, tegenwoordig is er bijna overal wel een regel of wet voor.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem44

Bericht 01 Mei 2014 21:10

Re: Vrijheid

Ik heb wel een beetje hetzelfde rapa nui, aan de ene kant zijn wij in Nederland natuurlijk enorm vrij. Ik ben wel in landen geweest waar je bijvoorbeeld als het donker is absoluut niet meer alleen de straat op kunt (zeker niet als vrouw, maar ook voor mannen is het te gevaarlijk). Dit is niet te vergelijken met Nederland.

Aan de andere kant zijn ook hier gevaren, bestaat er discriminatie, worden mensen onderdrukt en is inderdaad alles dichtgetimmerd met regeltjes. Echte vrijheid is voor mij een utopie.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Mei 2014 05:36

Re: Vrijheid

Vrijheid is voor mij mijn eigen keuzes maken en niet te moeten leven onder andersmans regels, of dit nou in een relatie, gezin of regering is. Dat ik vrij over straat kan lopen op elk uur van de dag en mijn eigen beslissingen kan maken. Vrijheid is voor mij een niet vast contract, zodat ik kan gaan en staan waar ik wil, met toch een vast inkomen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Purple_

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 19 Apr 2014 04:08

Bericht 02 Mei 2014 09:03

Re: Vrijheid

Vrijheid betekent voor mij dat ik kan zijn wie ik ben. Mijn leven kan leiden zoals ik dat graag zou willen.
You make me feel like a natural woman
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 02 Mei 2014 10:47

Re: Vrijheid

Vrij betekent voor mij dat het veilig is waar ik ben, dus zonder geweld en discriminatie. Ook is vrijheid voor mij doen en laten wat ik wil. Ik ben ontzettend blij dat ik kan studeren wat ik wil, dat ik de vrijheid heb om zelf een vriend te kiezen (die dus niet zoals vroeger aan bepaalde voorwaarden zoals geloofsovertuiging moest voldoen).

Tijdens vakantie ervaar ik extra vrijheid, doordat ik dan een aantal dagen/weken echt helemaal niks moet.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 03 Mei 2014 01:39

Re: Vrijheid

Vrijheid betekend voor mij dat ik kan zeggen wat ik wil, dat ik kan doen wat ik wil zonder dat andere mij daarmee beperkingen opleggen. Vrijheid is voor mij dat ik kan gaan en staan waar ik wil, dat ik mijn eigen keuzes kan maken en dat ik zelf bepaal wat en wanneer ik iets doe of wil. Ik ben er niet op uit om mensen te kwetsen of pijn te doen, dat valt voor mij onder de standaard normen en waarden die ik mee heb gekregen: mensen met respect behandelen en niet onnodig kwetsen en mensen behandelen zoals jezelf graag behandeld wilt worden. Wat dus ook inhoudt dat als iemand mij niet met respect behandeld dat ik naar mijn mening de mogelijkheid en vrijheid moet hebben om hetzelfde terug te doen, alhoewel ik mijzelf daartoe niet wil "verlagen", vind ik dat dat bij vrijheid wel mogelijk moet zijn.

Eigenlijk vind ik vrijheid dus inhouden dat iedereen maar lekker moet doen en laten wat hij of zij wil. (dat houdt overigens niet in dat ik het eens ben met wat iedereen doet maar als we het over vrijheid hebben dan is dat wat ik daarbij denk) Dus ik kan wel stellen dat ik blij ben dat er een aantal regels in Nederland gelden waarbij de vrijheid van sommige mensen beperkt wordt.
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 05 Mei 2014 13:41

Re: Vrijheid

Vrijheid betekent voor mij dat ik ongehinderd mezelf kan zijn.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers