Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen naar een concert gaan?

<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2014 16:24

Alleen naar een concert gaan?

Ik vroeg me af of iemand hier wel eens alleen naar een concert gegaan is? Er is binnenkort een concert wat me leuk lijkt, alleen is er niet echt iemand die de betreffende muziek echt leuk genoeg vindt om mee te gaan. Dus ik denk erover om eventueel alleen te gaan. Is het heel gek om alleen naar een concert te gaan?
<<

Anoniem130

Bericht 01 Mei 2014 16:26

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik zou wel gaan. Ik had dit dilemma paar maanden terug, toen ik naar Idan Raichel in de Melkweg wilde. Uiteindelijk ging er toch een vriendinnetje mee. Helaas werd ze niet lekker aan het begin en is ergens stukje naar achteren/zijkant op de trap gaan zitten en op gegeven moment ben ik toch weer vooraan gaan staan en dansen enzo (dus was nog soort van alleen haha). Ik zou spijt krijgen als ik niet ging, puur omdat ik niemand had om mee te gaan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2014 17:28

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ja hoor vaak gedaan . Zou zonde zijn als je graag wil en niet gaat omdat niemand mee wil

Dus gewoon gaan
Afbeelding
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 01 Mei 2014 17:32

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik ben ook wel eens alleen geweest en zou het ook zo weer doen. Ik ga er toch heen voor de muziek, niet om een goed gesprek te houden :-)

Ik vind het alleen wel vervelend als ik na het concert 's avonds laat weer alleen naar huis moet. Ik maak dan altijd wel rare dingen mee opmeet station of in de trein.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem44

Bericht 01 Mei 2014 17:44

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik heb dat wel een paar keer gedaan, tijdens het concert sta je toch gewoon te kijken/luisteren, dus ik mis dan niet echt iemand naast me. Al is het wel gezelliger natuurlijk, maar soms komt het zo uit en sommige concerten wil ik echt niet missen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Mei 2014 18:39

Re: Alleen naar een concert gaan?

Altijd gaan! Ik ben vaak alleen naar concerten geweest. Zelfs een paar keer alleen naar Lowlands geweest (oke, op de camping stond ik dan wel bij mensen die ik kende van een muziekforum, maar ik trok op het festivalterrein zelf mijn eigen pad). Zodra het optreden begint ziet echt niemand dat je alleen bent. Je gaat al snel op in de massa.
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 18:48

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik sluit me aan bij Fred! Mijn beste concerten waren die van Muse en Arctic Monkeys en daar was ik alleen. Was op Lowlands (2004 geloof ik?) Ik kreeg toen zo'n ruzie met mijn ex dat ik een dag lang in mijn eentje over het terrein ben gaan banjeren. Tijdens de concerten valt het totaal niet op dat je alleen bent, en tussen de concerten door heb je zo aanspraak.

Naar welke band wil je Mezzoforte?
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 18:50

Re: Alleen naar een concert gaan?

In de tijd dat ik concertrecensies schreef voor 3voor12 ging ik trouwens bijna wekelijks alleen naar concerten. Het ging steeds meer wennen :) Maar de eerste keer was wel een beetje gek hoor.
<<

Anoniem44

Bericht 01 Mei 2014 18:58

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik heb dat ook gehad Filoria, het ging uit met mijn toenmalige vriend OP Lowlands. Echt groot drama allemaal en ik stond op het punt om naar huis te gaan, maar toen dacht ik ineens, F*ck hem, ik ga gewoon zelf er nog een leuke tijd van maken. Uiteindelijk een tent overgekocht, zodat ik niet meer met mijn ex hoefde te slapen en in mijn eentje nog een heel leuke tijd gehad. Achteraf waren die dagen alleen heel waardevol, want tijdens de concerten kon ik goed mijn toekomst overdenken.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2014 19:14

Re: Alleen naar een concert gaan?

Filoria schreef:Ik sluit me aan bij Fred! Mijn beste concerten waren die van Muse en Arctic Monkeys en daar was ik alleen. Was op Lowlands (2004 geloof ik?) Ik kreeg toen zo'n ruzie met mijn ex dat ik een dag lang in mijn eentje over het terrein ben gaan banjeren. Tijdens de concerten valt het totaal niet op dat je alleen bent, en tussen de concerten door heb je zo aanspraak.

Naar welke band wil je Mezzoforte?


Ik wil naar het concert van Steve Vai
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 19:18

Re: Alleen naar een concert gaan?

Dat klopt wel met jouw avatar haha :D Gewoon doen, veel plezier!!
<<

Zero

Bericht 01 Mei 2014 19:20

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik ben ook wel eens alleen gegaan. Niemand vond Muse toen leuk. Die ga ik echt niet overslaan omdat mijn vrienden niet weten wat leuk is :face:
<<

Anoniem273

Bericht 01 Mei 2014 20:24

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik ben jaren geleden alleen naar Alanis Morissette gegaan in Ahoy, in 2004 geloof ik. Ben blij dat ik toen geweest ben, was wel even awkward aan het begin toen de lichten nog aan waren maar zodra het concert begint merk je er weinig van. Ik vond het wel een verademing dat er niemand tegen me praatte tijdens het concert :)
Filoria, wat dat toevallig Lowlands 2006? Toen waren Muse en Arctic Monkeys er sowieso :D Ik heb juist mijn man op Lowlands ontmoet, dat was ook erg waardevol :P
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 20:38

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ja, je hebt gelijk! Was 2006. Wat leuk, hoe hebben julie elkaar precies ontmoet?
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mei 2014 20:44

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik ben de afgelopen 2 jaar alleen naar het bevrijdingsfestival geweest. Dat voelde heerlijk vrij!
Gewoon gaan dus!
<<

Anoniem152

Bericht 01 Mei 2014 20:52

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik ben twee jaar geleden in mijn eentje naar een concert in Londen geweest.
Niemand in mijn omgeving is fan van betreffende zangeres en dat was tot dan toe de enige keer dat ze 'in de buurt' was.

Heb me helemaal niet ongemakkelijk gevoeld.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Mei 2014 21:01

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik zou gaan. Als ik het geweldig vind en er wil echt niemand mee (wat wel gezelliger is natuurlijk) dan ga ik gewoon.
<<

Anoniem123

Bericht 02 Mei 2014 06:46

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik zou niet alleen gaan. Nu ga ik al zelden naar een concert (alleen bryan adams eigenlijk en hij is niet elk jaar in nederland) dus als ik ga wil ik er gezellig avondje uit van maken. En dat doe ik niet alleen, dan mis ik toch iemand. En je kan vervolgens met niemand er over napraten. Lijkt me gewoon heel saai en ongezellig.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Mei 2014 09:51

Re: Alleen naar een concert gaan?

Lekker gaan. Zeker als het om Steve Vai gaat!!! Heb hem jaren geleden gezien in Paradiso met het Metropool orkest. Zoooo gaaf!!! Als ik geld over had zou ik met je mee gaan :nopompom:
30-04-2017
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 02 Mei 2014 14:49

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik heb het nog nooit gedaan, maar als niemand zou mee willen zou ik het wel doen denk ik.
Niks raars aan, als het concert eenmaal begonnen is kan je toch niet echt met iemand praten dus maakt het eigenlijk niet uit.
En vaak raak je toch wel aan de praat met mensen, juist eerder vaak als je alleen bent.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Mei 2014 20:56

Re: Alleen naar een concert gaan?

Nou ik het laat nog even afhangen van hoe duur de reparatie van de auto uitvalt, als dat gunstig is koop ik gewoon een kaartje denk ik en ga ik erheen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Mei 2014 21:58

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik heb het wel 's gedaan en ben blij toe, was leuk:)
<<

Anoniem168

Bericht 04 Mei 2014 09:41

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ja ik zou dat wel doen. Ik zou me wel vermaken. Ik zou dat niet laten afhangen van of er iemand mee kan of niet, echt zonde.

Vorige maand na het BSB-concert hadden we ook nog de afterparty, ik was met een vriendin, maar we raakten elkaar daar al vrij snel kwijt. Het was geen doen om elkaar te zoeken in de menigte, dus heb mijn eigen plan getrokken en heb gewoon gefeest en meegedanst op de muziek. Ik ben blij dat ik dat had gedaan, anders had ik veel minder kunnen genieten en heb me ondanks dat ik niemand kende die naast me stond echt super goed vermaakt. Begin was het nog een beetje ongemakkelijk, maar al snel ging ik er helemaal in op. Dus als er een concert zou zijn waar ik graag heen zou willen, zou ik gewoon gaan. Uiteindelijk ga je er toch heen om de band/ zanger te kunnen zien en dat kan ook zonder anderen erbij.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 04 Mei 2014 15:39

Re: Alleen naar een concert gaan?

Ik ben wel vaker alleen naar een concert geweest, gisteravond nog om precies te zijn haha. Als ik iemand graag wil zien en niemand wilt of kan mee dan ga ik alleen. In het begin is het wat onwennig maar uiteindelijk ga je toch om de artiest te zien en niet om met een ander te kletsen ofzo. Natuurlijk is het wel gezellig met iemand anders maar ik vermaak me alleen ook prima. Heb gister lekker meegezongen en gedanst en fotootjes gemaakt! :)

Bij de afterparty van de Backstreet Boys raakten Brooke en ik elkaar inderdaad kwijt maar we zijn gewoon ons eigen gang gegaan. Er waren ook mensen die per sé bij elkaar wilden blijven en volgens mij belemmert je dat toch een beetje in het genieten, dan ben je meer bezig om een ander niet kwijt te raken haha. En ik heb me op de afterparty super goed vermaakt! :banaan:
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers