Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Was ik nog maar 18..

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 01 Mei 2014 07:26

Was ik nog maar 18..

Ouder worden vind ik echt vreselijk. Vooral de afgelopen weken zie ik al die 'ouwe koppen' op het station en Oooohh ik wil dat niet! Nog niet! Niet nu al!

Ik kan gewoon jaloers zijn op 18jarige meisjes die jong hip and happening zijn en net zijn begonnen met studeren, op kamers gaan, feestjes etc. Stappen kan ik natuurlijk ook nog wel maar behalve dat mijn vriendinnen na de studie verspreid over het land wonen en agenda's altijd getrokken moeten worden ben ik zelf ook vaak moe en futloos van 40+ uur werken. Zo stom! Transporteer mij maar 10 jaar terug, of naar the Hills ook goed ;)
En dan kinderen, ik riep altijd vanaf mijn 30ste ongeveer maar gister vroeg iemand het aan mij als grapje en toen zei ik Ooh hell no, de eerste 5 jaar nog zeker niet als ik 32 ben misschien. Maar toen ging ik rekenen en dat is dus niet 5 jaar, maar over 4 jaar al. Het gaat zo snel!

Herkent iemand dit? Ik heb helemaal niks te klagen! Leuke vriend, leuke baan, leuk appartementje in Utrecht, leuke vriendinnen en familie waarom voel ik dit! Grrm!
Smile, it's free!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Mei 2014 07:30

Re: Was ik nog maar 18..

Ik herken het niet zo en kan er ook niet zo goed tegen als mensen zo denken. Zoals je zelf al zegt heb je niets te klagen en er zijn genoeg mensen die jouw leeftijd niet halen.
Ik snap dat dat niet echt een argument is en het betekent ook niet dat je niet zo mag denken, maar het is wel het eerste dat bij mij opkomt als ik jouw post lees.

♥♥
<<

Anoniem124

Bericht 01 Mei 2014 07:37

Re: Was ik nog maar 18..

Tuurlijk vind ik het wel eens jammer dat ik geen 18 meer ben. Net zoals ik het wel eens jammer vind dat ik geen miljoen heb gewonnen of permanent in Italië woon.

Maar ik weet dat dat gewoon onzinnig denken is. Een manier van denken die ontevredenheid voedt en nergens toe leidt. Véél vaker ben ik blij dat ik dese leeftijd heb weten te bereiken en zelf twee kinderen en een lieve mooie man heb en een fijn huis. Ik mag echt in m'n handjes knijpen.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 07:43

Re: Was ik nog maar 18..

Oh hell no.

Hoewel toen ik 18 was, ik in Amerika woonde dus dat was wel de tijd van m'n leven, maar verder al die tiener onzekerheden en naïviteit. Nee hoor, bedankt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Mei 2014 07:44

Re: Was ik nog maar 18..

Op die leeftijd hadden ik en mijn vriendinnen ook geen cent te makken, met ons bijbaantje waar we een paar euro per uur verdiende, dus ik wilde qua kleding wel hip en happening zijn en naar alle leuke feestjes, maar dan moesten we wel eerst thuis indrinken met de goedkoopste wijn van de Aldi en ik droeg wel die Dieselbroek, maar ik had maar 2 spijkerbroeken en als die kapot gingen verging de wereld bijna. Ik was onzeker over mijn uiterlijk op die leeftijd en zat op het Hbo met allemaal klasgenoten die al een Mbo opleiding afgerond hadden en dus ouder waren en waar ik weinig aansluiting bij vond.

Nou klinkt dit allemaal niet leuk, maar ik heb wel een toffe tijd gehad, 3a4 avonden in de week stappen, veel vrije tijd en redelijk zorgeloos, een hele leuke vriendengroep opgebouwd en mijn man leren kennen.

Maar aan de andere kant vind ik de vrijheid die een inkomen me nu geeft ook heerlijk. Als ik uitga dan kan ik er ook gewoon van genieten en hoef ik niet op het geld te letten. Ik werk hard, maar in het weekend geniet ik ook intenser van mijn vrije tijd.we gaan nu minder vaak stappen, maar als we gaan dan doen de avonden niet onder voor de avonden van toen. Ik ben wijzer, niet meer zo onzeker over mijn uiterlijk, heb een heerlijk leven met mijn man en alles lijkt wel een beetje op zijn plek gevallen.

Ik denk vooral dat elke leeftijd wel zijn charme heeft en vind het prima om bijna 29 te worden!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 01 Mei 2014 07:51

Re: Was ik nog maar 18..

Haha goede relativering! Had toen ook geen geld en ben nu hipper haha. Oke, graag met geld van nu maar dan nog even een paar jaar jonger!

Nee ik ben ook zeker wel blij met mijn leven en dankbaar maar als ik leuke studentenfoto's zie of van de groepjes meiden in de stad dan wil het ook nog wel eens. De tijd is gewoon iets te snel gegaan! Maargoed ik moet maar onthouden dat dat dan maar een goed teken is en niet iedereen zo'n leuke jeugd/studententijd heeft gehad.
Smile, it's free!
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 07:55

Re: Was ik nog maar 18..

Hoe lang heb je gestudeerd lavendel? En woon je nu nog in de stad of wat meer buitenaf?
Mijn zus heeft bijv alles keurig in een keer gehaald dus in vier jaar haar bachelor en master, hoppa. Terwijl ik na zeven jaar studeren ook het echte studentenleven wel echt zat was.
En m'n zus woont bijvoorbeeld nog in een hippe loft midden in t centrum dus loopt zo nog even de stad in en gaat nog best regelmatig uit terwijl ze al jaren werkt. Ik woon wat meer buitenaf (en straks helemaal), en heb naast geen behoefte ook echt geen zin meer want de stad is toch te ver weg.

Denk dat dat wel mee speelt allebei.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 01 Mei 2014 08:04

Re: Was ik nog maar 18..

Ik heb 6 jaar gestudeerd en woon in Utrecht op 10 minuutjes fietsen van de stad. Het stomme is dat ik ook echt klaar was met studeren en dat mijn vriend en ik in verschillende steden woonden haha. Kijk dit helpt al hoor ;) nu nog het lichamelijk verval accepteren haha
Smile, it's free!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 01 Mei 2014 08:10

Re: Was ik nog maar 18..

Ik zou echt geen 18 meer willen zijn. Ik ben nu veel blijer met mezelf, m'n leven, m'n zelfstandigheid en m'n zekerheden en ik doe nu veel meer leuke dingen dan toen ik 18 was.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mei 2014 08:12

Re: Was ik nog maar 18..

Ik wil liever ook niet terug hoor, 21 zou prima zijn maar 18 echt niet. Al moet ik zeggen dat het mij onwijs veel rust geeft dat ik nu alles steeds meer op de rit krijg.
2015 💙
<<

Anoniem173

Bericht 01 Mei 2014 08:13

Re: Was ik nog maar 18..

Ik word in september al 9e jaars :nopompom:
Oké dat klinkt echt veel erger dan het is heb gewoon bachelor master afgerond in 5,5 jaar en doe nu een 4 jaar durende duaal opleiding waar ik dus gewoon bij werk.

Maar ik herken het heel erg hoor lavendel. Soms denk ik terug aan de periode dat ik begon met studeren. Zo fris zoveel zin erin. Zin om nieuwe mensen te leren kennen en zin om te beginnen aan het echte leven. Een jaar later op kamers en genieten van echt op eigen benen kunnen staan.
Ik denk dat het ook een stukje verantwoordelijkheid is. Ik heb nu een koophuis, ben getrouwd en stap bijna nooit meer. Wel heb ik op mijn 25e nu enorm veel meer kennis van het leven en wat ik echt wil.

Zit soms wel een beetje in de quarterslife crisis in de zin dat ik me afvraag wat wil ik en wat moet ik. Moet ik bijv al aan kinderen beginnen of mag ik daar gewoon nog 4 jaar mee wachten?

http://www.burnin.nl/?id=ken_vez_qlc
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... -kan.dhtml
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Mei 2014 08:18

Re: Was ik nog maar 18..

Ja herkenbaar hoor, haha!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ChiQ

Bericht 01 Mei 2014 08:28

Re: Was ik nog maar 18..

Durf bijna te zweren dat als je terug mocht naar 18 zijn terwijl je al 28 bent je snel terug wil. Mensen onthouden altijd de leukere dingen, maar er komt zoveel kijken bij zo'n piepjonge leeftijd. Het leven is veel te mooi om forever young te zijn want met de jaren is hier bij mij rust gekomen, die onrust die ik destijds voelde, de onzekerheid van het volwassen worden, je sociale leven die verging als je gedoe had met iemand, nee! Kip xonder kop gedrag, stuurloosheid. Meh.

Wat ik laatst had, toen ik zelf erg ziek was en Julian ook en ik de nacht niet sliep doordat hij niet sliep en de ochtendgloren al zag voelde ik wel even een steek hoe makkelijk het was toen ik thuis woonde en bijv ziek was. En mijn broertje is pas opzichzelf gegaan met zijn vriendin en toen ik op zolder bij mijn ouders kwam en om me heen keek en ons nog zo klein zag spelen op de zoldervloer en dacht ik aan de fijne momenten vond ik het leven te snel gaan. But thats life, uiteindelijk .
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Mei 2014 08:42

Re: Was ik nog maar 18..

Oh nee, ik zou echt geen 18 meer willen zijn! Vind het eigenlijk een heel fijn vooruitzicht dat ik eind dit jaar 30 word.
Alles is nu veel meer op de rit. En super leuke vriend, een kind, mooi huis, fijne vriendengroep, ik kan beter met m'n ouders opschieten... Nee ik zou niet terug willen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem198

Bericht 01 Mei 2014 08:46

Re: Was ik nog maar 18..

Ik denk ook dat als het zou kunnen je graag weer 28 wilt zijn. Net wat Chiq zegt!

Ik ben blij met mijn leven wat ik nu heb er is veel rust gekomen sinds ik mijn vriend heb leren kennen.
Ooit was ik "hip" en ging ik alle feestjes af en toen dacht ik dat ik nooit zou worden wat ik nu ben. "Saai" , but I like it!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Mei 2014 09:43

Re: Was ik nog maar 18..

Nee ik wil geen 10 jaar terug. Het leuke toen was wel dat ik op mijn 18e mijn vriend heb leren kennen. Maar deze leeftijd heeft ook wel iets.
2014 2016
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 01 Mei 2014 09:45

Re: Was ik nog maar 18..

Derpy schreef:Ik zou echt geen 18 meer willen zijn. Ik ben nu veel blijer met mezelf, m'n leven, m'n zelfstandigheid en m'n zekerheden en ik doe nu veel meer leuke dingen dan toen ik 18 was.


Hier ben ik het mee eens.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 01 Mei 2014 10:28

Re: Was ik nog maar 18..

Nee liever niet. Dan zou ik nog thuis wonen. Daar was het geen pretje. Ben heel erg blij met mijn eigen plekje. Ik ben nu een stuk rustiger en het leven is een stuk stabieler dan toen. Nee, doe mij dit maar.
10-08-2017 ♥
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 01 Mei 2014 10:44

Re: Was ik nog maar 18..

Ik snap je wel. Voor mijn gevoel is dit de mooiste tijd van mijn leven. Oud en zelfstandig genoeg om je eigen keuzes te maken, jong genoeg om nog weinig verantwoordelijkheden te hebben. Midden op de dansvloer ongegeneerd staan zoenen met een random knul, om half 7 thuis komen, douchen, koffie zetten en weer door naar college, vervolgens halverwege de middag weer naar bed, filmpje kijken, om middernacht ineens bedenken dat je een paper deadline hebt, dan een fles wijn open trekken en een vlammend betoog schrijven waar je een verrassend goed cijfer op haalt. Je zitten vervelen in een collegezaal en plotseling door een vage kennis worden uitgenodigd om na het college naar Antwerpen te gaan. Young, wild and free.

Aan de andere kant heb ik geen flauw idee hoe mijn leven zich gaat vormgeven. Wat voor werk ga ik doen later, ga ik überhaupt werk vinden en mijn 30.000 euro studieschuld afbetalen? Ga ik een langdurige relatie aan met iemand? Waar ga ik wonen?

Kortom, ik vind het fantastisch en ik ben heel blij dat ik een extra jaar over mijn bachelor ga doen. Aan de andere kant denk ik dat als je ouder wordt, je prioriteiten daadwerkelijk anders gaan liggen. Ik ga nu al veel minder stappen dan in mijn eerste jaar, toen stond ik minimaal wekelijks in de kroeg of op een feest. Nu denk ik soms aan het slaapgebrek, en jaa, maar ik heb college van 9 tot 15 uur... En jaa, maar die literatuur moet nog wel gelezen worden. Werk is wel klaar aan het einde van de dag, studeren is nooit klaar, en is dus een potentieel continue bron van stress.
<<

Anoniem50

Bericht 01 Mei 2014 10:57

Re: Was ik nog maar 18..

Op mijn 18e zat ik in een kliniek voor eetstoornissen, dus zoveel had ik daar niet aan. 22 jaar was een mooie leeftijd. Geen eigen huis, geen rekeningen die betaald moesten worden, een rijbewijs, een auto, drie verschillende vriendengroepen, gek doen. Ik denk er weleens met weemoed aan terug, maar ik vind deze leeftijd ook niet heel erg verschrikkelijk. Er is toch een soort van rust gekomen. Dat is ook wel fijn.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 01 Mei 2014 11:00

Re: Was ik nog maar 18..

Nee, ik ben zó blij dat ik geen 18 meer ben! Wat was ik toen nog een onzeker muisje.. Ik zit nu, bijna 10 jaar later, een stuk lekkerder in mijn vel!
2014 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 01 Mei 2014 11:02

Re: Was ik nog maar 18..

Soms mis ik het maar dan inderdaad alleen de leuke dingen.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 11:03

Re: Was ik nog maar 18..

Maar dat is toch een andere periode dan toen je 18 was, SG? Jij was wel vroeg met studeren, maar was je toen je 18 was niet juist héél erg toe aan die studie fase maar was je toen nog scholier?
Ik heb af en toe nog soms best heimwee naar m'n studententijd want wat deed ik inderdaad?! Als ik nu terugdenk deed ik echt helemaal niks! Zo weinig verantwoordelijkheid nodig in m'n leven toen! Maar toen was ik eerder 22-23, niet 18. Ik vond die periode idd wel echt heerlijk en heb veel meoite gehad met het afsluiten. Niet zozeer vanwege t feesten maar ook omdat ik zo van m'n studie hield. Maar nu zou ik toch niet echt meer terug willen. Weet je hoe heerlijk het is om gewoon eens een normaal goed salaris te verdienen! Oh ik voel me zo fijn dat ik m'n studieschuld gewoon kan aflossen ipv vergroten. Heerlijk! Dat ga jij vast ook krijgen!
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 01 Mei 2014 11:11

Re: Was ik nog maar 18..

Ik was 18 toen ik begon met studeren, Marin, maar inderdaad, ik ben als 18-jarige ook nog scholier geweest. Maar vooral die eerste tijd van het studeren, dat je net op jezelf woont, alles is nog nieuw, de stad is nieuw, je hebt een berg nieuwe kennissen die allemaal feestjes houden, dat was echt het typische studentenleven. Mijn studie vond ik toen eigenlijk helemaal niet zo heel leuk, in mijn eerste jaar heb ik voortdurend getwijfeld of ik zou switchen. Ik weet nog steeds niet of ik spijt heb dat ik dat niet heb gedaan, ik denk het niet, want vanaf het tweede jaar vond ik het wel heel interessant allemaal. Dat is wat ik wel fijn vind aan ouder worden, dat je leven zich meer vorm gaat geven, minder existentiële twijfel. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat ik op een gegeven moment meer structuur in mijn leven wil.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Mei 2014 11:16

Re: Was ik nog maar 18..

Ik ben het eens met ChiQ, ik denk dat veel mensen vergeten hoe het echt was en denken dat het een soort best of both worlds zou zijn, de vrijheden en mogelijkheden die je had toen je achttien was, maar dan met het relativeringsvermogen en de volwassenheid die je nu hebt, en dat je het allemaal veel meer waardeert dan je toen deed. Zoiets. Maar zo is het voor mensen die nu achttien zijn natuurlijk niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers