Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nieuwe camera

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Apr 2014 21:14

Advies nieuwe camera

Ze hebben bij de Saturn uitverkoop en nu vroeg ik mij af of het een goede deal is?

Canon 700D + 18-55 + 55-250 voor €789,-
Canon 60 D + 18-135 voor € 749,-

Ik heb nu een 1000D + 18-55 + tamron 70-300, maar merk dat ik meer wil. Wat ga ik hiermee vooruit en is het het waard, of is een ander type meer geschikt? Begreep van een medewerker dat beide types er niet uitgaan, maar in de uitverkoop zijn omdat ze als combinatiepakket weggaan.

Ook hadden ze een flitser Metz 58AF2 voor 289.
Ik heb mij nog niet in flitser verdiept, maar wil wel een externe flitser, merk dat ik binnen vaak licht te weinig heb. Maar in de gewonen verkoop hadden ze een flitser Metz 36AF5 voor 80,-. Wie weet wat het belangrijkste verschil is?
<<

Anoniem40

Bericht 30 Apr 2014 21:16

Re: Advies nieuwe camera

Maar als je dus de 700D koopt krijg je een lens die je al hebt. Wil je per se nog lenzen erbij of is dat goedkoper dan alleen de body?

Ik zou voor de 60D gaan, dan krijg je in ieder geval een betere camera en een lens met een bereik dat je nog niet hebt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Apr 2014 21:28

Re: Advies nieuwe camera

Klopt, maar stel dat ik de 1000D nog wil verkopen, dan zal de lens mee moeten (is een instapmodel, dus als iemand nog interesse heeft zal dat met lens zijn), hoewel ik mij afvraag of het waard is om te proberen te verkopen, is toch al een oud model. En ik dacht met een 18-135 kan hetzelfde en meer als met een 18-55 toch?
Neig inderdaad naar de 60D.
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2014 21:32

Re: Advies nieuwe camera

Afhankelijk wat je belangrijker vind.

De 60D is een middenklasse en dus een grotere body die spatwaterdicht is.
De 700D daarentegen heeft meer snufjes (menu makkelijker te bedienen, filmfocus een stuk beter)

Ga je fotograferen, neem dan een 60D
Ga je foto's maken, neem dan een 700D ;)

(de 18-135 mm is een prima lens overigens, die zou ik verkiezen boven die 55-250)
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2014 21:34

Re: Advies nieuwe camera

Oh en met flitsers moet je kijken naar het richtgetal (en kantelbare kop etc)
Die Mets flitsers zijn niet voor niets goedkoop, ze hebben minder power en branden sneller door.
Maar voor die 80 euro kun je je er ook niet echt een buil aan vallen.
Tenzij je weet dat je hem heel intensief gaat gebruiken, dan zou ik meteen een goede kopen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Apr 2014 21:45

Re: Advies nieuwe camera

Thanks, ik wil inderdaad fotograferen en wil dus niet het risico lopen om nu een camera te kopen voor veel geld, waar ik over 2 jaar weer op uitgekeken ben.
Ik zag dat de video van de 700 inderdaad beter is, maar je maar 3 standne hebt voor de ISO? Heel apart, misschien klopte die site niet. 700 is wel weer gevoeliger, gaat tot 12500 ISO, maar ja wanneer gebruik je dat?

Maar is de 60D sowieso een type om aan te raden, of toch liever verder kijken naar een andere?

Flitser ga ik niet direct heel intensief gebruiken, dus misschien is die van 289 dan te duur en kan ik beter een goedkopere nemen en als ik er meer mee doe, er meer in investeren.
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2014 22:01

Re: Advies nieuwe camera

60D gaat ook tot 12.800 ISO. Het is echt een prima camera, maar eigenlijk niet goed te vergelijken met de 700D.
Als je hem vergelijkt met zijn opvolger, de 70D, dan heb je een heel ander verhaal.


Ik heb hem regelmatig in handen, ik kan er prima mee werken. Wat de 700D aan snufjes meer heeft kan een plus zijn, maar ik zou geen middenklasse camera willen inruilen voor een 700D.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Apr 2014 22:28

Re: Advies nieuwe camera

Mmm ok thanks, als ik em inderdaad ga kopen dan de 60D, daar ben ik nu wel over uit. Nu nog even kijken of ik het inderdaad nodig vind deze te kopen, of toch naar een nieuwer model ga kijken.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers