Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 10 Sep 2013 15:00

Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

T. eet op de opvang tussen de middag warm eten. Rond een uur of 4 eet hij daar ook nog een broodje.

Wat kan ik hem het beste in de avond geven? Toen hij kleiner was kreeg hij een bakje yogurt of een bakje pap. Maar hij wil dat niet altijd meer eten.

Wat zouden jullie geven?
Afbeelding

Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 10 Sep 2013 15:05

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Eigenlijk lastig dat hij daar om 4 uur een broodje eet, kan dat niet vervangen worden door een stuk fruit of een rijstwafel ofzo? Dan zou je 's avonds nog een echte broodmaaltijd of een bord pap kunnen geven.
Je zou ook (via de leidsters) na kunnen vragen hoe andere ouders dat doen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem30

Bericht 10 Sep 2013 15:11

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Waarom eet hij een broodje om 16.00u? Dan kunnen ze beter wat fruit geven lijkt me, zodat jij in de avond gewoon een broodmaaltijd kan geven.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 10 Sep 2013 15:22

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Tja waarom ze dan een broodje geven? Geen idee. Misschien omdat sommige kinderen pas om 18:30 uur worden opgehaald en dat ze niet tot zo laat een lege maag hebben? Om 16:00 uur hebben ze nog tijd om een broodje te eten daarna is het inloop met ouders natuurlijk.

Ik kan misschien wel vragen of ze T een rijstewafel kunnen geven. Dan kan ik hem nog twee broodjes geven bij thuiskomst.

Of wat ik nu ineens bedenk ik kan proberen om een soepje te geven. Of valt dat ook onder echt warm eten?
Afbeelding

Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 10 Sep 2013 15:27

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Ik vind dat niet onder echt warm eten vallen, maar vind het voor mezelf ook niet super goed vullen.
Als ik mezelf bekijk vind ik het niet prettig om de nacht in te moeten met brood om 4 uur. Logisch dat hij dan thuis om 6 uur misschien nog geen honger heeft, maar zo krijg je wel een vervelend eetritme.
Op het kdv van Lotte krijgen ze een cracker, of een mariakaakje ofzo tussen 15.30 en 16.00 uur.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 10 Sep 2013 15:35

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Maar ik bedoel meer dat als hij om 16:00 uur gewoon zijn broodje eet daar. Dan kan ik hem om 18:30 uur toch een kommetje soep geven?

Of inderdaad een rijstewafel om 16:00 uur maar dat vult ook niet goed. En als ik hem dan eens om 18:00 + ophaal dan teert hij de hele middag (Van 13:00 - 18:00/18:30) maar op een rijstewafeltje. Dan heb ik liever dat hij om 16:00 uur lekker een broodje eet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 10 Sep 2013 15:49

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Ik zou ook een kopje soep geven met misschien nog een stukje fruit.

Ik zou dat broodje ook geen probleem vinden hoor.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Sep 2013 16:13

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Y. eet ook warm op het kdv en ze krijgen aan het eind van de middag een soepstengel, crackers ofzo. 's Avonds als we thuiskomen (rond 18 uur) eten we samen brood.
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 10 Sep 2013 16:17

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Ik zou hem om 16 uur een rijstewafel of stukje fruit laten eten en dan thuis een boterham/soep ofzo.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Sep 2013 16:23

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Ik zou hem als je thuis komt een kopje soep geven. Eventueel nog een toetje erna.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Sep 2013 18:04

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Gaia schreef:Ik zou hem om 16 uur een rijstewafel of stukje fruit laten eten en dan thuis een boterham/soep ofzo.

Zo zou ik het ook doen.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 10 Sep 2013 18:41

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Moet je kind daar perse warm eten smiddags. Ik zou dat bijv niet willen. Kan hij dan niet gewoon brood eten.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 10 Sep 2013 19:12

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Printje schreef:Moet je kind daar perse warm eten smiddags. Ik zou dat bijv niet willen. Kan hij dan niet gewoon brood eten.

Inderdaad, bij ons eet ze gewoon brood 's middags en 's avond met ons warm. Op deze manier houdt ze ook gewoon hetzelfde ritme als ons aan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:22

Bericht 10 Sep 2013 19:46

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Mijn vraag is wat ik T in de avond te eten kan geven naast de pap of yougurt die hij nu krijgt als hij tussen de middaga al warm heeft gegeten. Niet of hij wel of niet warm moet eten in de middag.. Dat vinden wij namelijk prima.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 10 Sep 2013 20:19

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Ik had hem gewoon nog mee laten eten met ons. Die paar happen wat hij dan zou eten, dan maar voor die paar dagen 2 keer warm eten.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Sep 2013 20:44

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Printje schreef:Moet je kind daar perse warm eten smiddags. Ik zou dat bijv niet willen. Kan hij dan niet gewoon brood eten.


Ik wilde dat in eerste instantie ook niet, maar het kwam er dus op neer dat iedereen een lekker stuk vlees e.d. kreeg en Y. de enige was met een boterham. Vond dat zo sneu voor het mannetje dat hij nu 's middags op het kdv ook warm eet. Op zich komt het nog beter uit ook, want anders stond ik om 18 uur nog iets op te warmen als avondeten terwijl we nu zorgen dat de tafel gedekt is en we alleen brood+beleg moeten pakken en dus sneller kunnen eten. Naar binnen, jas en schoenen uit en eten. Er waren dagen bij dat we pas na 18.15 uur zaten te eten en als Y. er dan wat langer overdeed had hij nét zijn avondeten naar binnen en ging hij alweer naar bed. Letterlijk met een volle buik dus :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 10 Sep 2013 21:49

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Hier is dat ook helemaal niet, ik ken ook echt niemand meer die in de middag warm eet haha. Ik snap wat je bedoeld Annie, ik zou dat dan ook sneu vinden.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Sep 2013 21:59

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Geen idee waar mijn kind 't steekt, maar Louise eet 's avonds 3 boterhammen en 1 yoghurtje/stuk fruit. Ze krijgt om 11u warm eten, om 14u fruit en om 16u een rijstwafel/cracker. Ik ga haar om half 7 halen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 07:26

Re: Wat 's avonds eten ('s middags warm gegeten)

Om 11 uur en dan serieus ook aardappels oid?? Doen jullie dat thuis ook zo vroeg. Of dan gewoon s avonds warm.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers