Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


alles vers of potjes

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2014 09:08

Re: alles vers of potjes

snoezel schreef:Wat veel mensen vers! Opvallend veel.. Mijn ervaring is dat de meeste mensen om mij heen gewoon vooral potjes gaven, maar als ik het hier allemaal lees... Ik werd altijd raar aangekeken met mijn verse bakjes voer...


Dat is met zoveel dingen hier op het forum :razz:

Hier at ze voornamelijk vers, en dan ook gewoon wat wij aten (vaak aardappels met groente) en dan klaargemaakt in het philips avent stoomding. Wat ik er van overhad deed ik in de vriezer.
Soms kreeg ze een potje, bijv met vis er in, want dat eten wij heel weinig.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 30 Apr 2014 09:52

Re: alles vers of potjes

Hier altijd alles vers. fruit en groentje, hup even door de mixer en klaar.
Ik maakt vaak wel een voorraadje op 1 avond, en dan kon het de vriezer in.
En soms gepureerd en soms a la rapley gegeven.

Ik heb wel altijd potjes in huis voor dagjes weg, verjaardagen etc.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem315

Bericht 30 Apr 2014 12:05

Re: alles vers of potjes

Olivia schreef:In de 4 maanden potjes zit alleen vitamine C toegevoegd, maar in de 6+ etc. potjes zitten zelfs E-nummers, suiker en soms zelfs zout! DIt is voor mij een reden om dit niet vaak aan mijn dochter te geven. Het verschil is denk ik wel dat wij zelf ook niet uit potjes, pakjes en zakjes eten.



Precies. Voor mij inderdaad ook een reden om vanaf 6 maanden vers te geven. Ik heb alleen een blender en krijg het niet zo fijngemalen. De potjes die ik haar nu geef, zijn puur voor de kennismaking met de smaak en ik keur ze eerst zelf alvorens ze aan haar te geven. Ze eet trouwens bijna het hele potje in één keer leeg, dus ik denk dat we met een paar weken wel over kunnen op vers en dus wat grover. Kleine smulpaap is het :thumbup:
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 30 Apr 2014 12:45

Re: alles vers of potjes

Jans schreef:
Muppetje schreef:Alles vers ala Rapley. Ik heb nooit potjes gegeven


Dit.

Hoewel ik zoon ook wel eens voer, yoghurt of rijst ofzo.

Ok, eerlijk is eerlijk, dat doe ik ook, maar Lars wil z'n rijst ook liever gevoerd krijgen, dus geen probleem
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Apr 2014 12:51

Re: alles vers of potjes

Ik ken ook geen mensen die alleen potjes gaven.

Ik gaf m'n zoontje voornamelijk zelfgemaakt eten. Gemiddeld 1 keer per week een potje, als ik geen tijd had iets te maken.
#teammaple🍁
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Apr 2014 13:35

Re: alles vers of potjes

Groente altijd vers. Nog nooit een potje gehad.
Fruit uit een knijpzakje van Goodies.
Wij zijn zelf ook geen fruiteters, dus meestal belandt het dan in de vuilnisbak.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 30 Apr 2014 13:40

Re: alles vers of potjes

Bij mij in de omgeving geen kleine kinderen.
Ik ben begonnen met potjes te geven sinds een week maar wil eigenlijk ook graag verse groente aanbieden.
Maar hoe doe ik dit? Kook ik dan bijvoorbeeld een broccoli en pureer ik hem dan ? :nerd:
En hoe bewaren jullie dit in de vriezer?
Heb alleen een staafmixer is het dan ook mogelijk?
Zie soms door het bomen het bos niet meer :nopompom:
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 30 Apr 2014 13:43

Re: alles vers of potjes

En stel wij eten bv vanavond broccoli en kook wat apart voor D , kan hij dit dan de volgende dag eten (aangezien wij vaak laat warm eten).
<<

Anoniem106

Bericht 30 Apr 2014 14:15

Re: alles vers of potjes

L krijgt nu nog potjes, zowel fruit als groente. Ik vind het namelijk makkelijker om haar voor te laten eten. Zij eet haar groente om half 5 en wij eten vaak pas om half 6 of 6 uur, dus te laat voor haar.
Sinds een paar dagen zit ze in de kinderstoel tijdens het eten, omdat de wipstoel niet meer vertrouwd was. Als ze langer aan tafel kan zitten, zal ze eerst nog een potje krijgen en dan nog wat uit het vuistje als wij gaan eten.
Dus ik werk vanuit de potjes naar het zelfstandig eten toe. Zo heb ik het bij mijn zoon ook gedaan.

En volgens mij kun je het nooit 100 % gezond doen, zelfs niet op de verse/rapley manier. Groente en fruit die je in de winkel of op de markt koopt zijn vaak bespoten en uit eigen tuin is de zure regen er over heen geweest. Om maar een voorbeeld te noemen.
En wat geef je dan als tussendoortje, daar zit toch ook suiker e/o zout in?

Ik houd er wel rekening mee met wat ik geef, maar het compleet vermijden lukt denk ik niet.
<<

Anoniem 146

Bericht 30 Apr 2014 14:53

Re: alles vers of potjes

Uiltje schreef:Bij mij in de omgeving geen kleine kinderen.
Ik ben begonnen met potjes te geven sinds een week maar wil eigenlijk ook graag verse groente aanbieden.
Maar hoe doe ik dit? Kook ik dan bijvoorbeeld een broccoli en pureer ik hem dan ? :nerd:
En hoe bewaren jullie dit in de vriezer?
Heb alleen een staafmixer is het dan ook mogelijk?
Zie soms door het bomen het bos niet meer :nopompom:



Wij hebben met de staafmixer gepureerd. Geen probleem. Vanaf een maand of 6 gaven we het meeste in stukken.

We vroren alles apart in, zodat we makkelijk konden variëren. De ene keer at hij dan rijst + Groentes en de andere keer verschillende groentes en een stukje vis e.d. Meestal hielden we bij het koken voor onszelf nog wat over. Dat ging dan ook voor hem nog in de vriezer.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 30 Apr 2014 15:15

Re: alles vers of potjes

Goed ik heb gewoon bedacht dat ik van alles doe. De ene keer potjes en andere keer vers, zodat M van alles leert eten en vanaf een jaar gewoon met de pot mee.
En potjes vind ik niet omdat ik lui ben, maar omdat ik het soms praktischer vind en er veel variatie in is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 30 Apr 2014 15:16

Re: alles vers of potjes

ik gaf hier alles uit de babycook maar je kunt het ook gewoon koken en staafmixen als je papjes wil geven. Ik vroor het in het begin in,in van die ijsklontbakjes en gaf dan 3 of 4 blokjes.n u eet ze gewoon met de pot mee.
Als ik ergen heen ging-ga neem ik wel een potje mee, tenzij ik nog wat in de vriezer had of als wij iets van pizza eten dan krijgt ze ook een potje. Soms kreeg ze ook een potje als dat beter uit kwam.
<<

Anoniem113

Bericht 30 Apr 2014 16:38

Re: alles vers of potjes

Ik heb 3 a 4 weken vers gekookt en daarna potjes. Hij eet, helaas nog steeds, liever een potje dan vers eten. Ook met fruit. Er gaan hier heel wat fruitzakjes doorheen, wel van goodies of een ander baby/kinder merk.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 30 Apr 2014 19:21

Re: alles vers of potjes

Dochter wou ik ook vers geven, na een poos kwamen wij ook tot de conclusie dat ze mijn eten gewoon niet lekker vond, maar potjes wel! Ze is nog steeds geen makkelijke eter.. Zoon luste meteen alles, als het even kon kookte ik voor hem apart, maar kreeg gerust een potje tussendoor.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem74

Bericht 30 Apr 2014 19:45

Re: alles vers of potjes

Eigenlijk alles vers a la rapley. Met pasen heeft hij een potje gehad, en op vakantie nemen we ook wat potjes mee....just in case.

En potjes kun je ook rapley eten hoor :) mijn jongste wil absoluut niet gevoerd worden, dus pap etc gaat ook met de handen.


In het begin gooide ik een beetje pasta / rijst / aardappelen in een steelpannetje, na een paar minuten wat doperwten / bloemkool / boontjes / worteltjes / etc. erbij en na weer een paar minuten....afgieten en huppa eten! En gezien hij zelf at en eet, kon ik ondertussen met ons eigen eten verder.
<<

Anoniem 42

Bericht 30 Apr 2014 20:52

Re: alles vers of potjes

In principe vers maar als ik haast heb, geef ik een potje. En in de categorie 'ik verdun de roosvicee heel goed': wel een biologisch potje hoor!
<<

Anoniem331

Bericht 30 Apr 2014 20:55

Re: alles vers of potjes

Ik heb nog nooit iets gestaafmixerd. Gewoon geprakte, nooit super gladde papjes gegeven.
<<

Anoniem74

Bericht 30 Apr 2014 20:58

Re: alles vers of potjes

Twellie schreef:In principe vers maar als ik haast heb, geef ik een potje. En in de categorie 'ik verdun de roosvicee heel goed': wel een biologisch potje hoor!



:smile:
<<

Anoniem112

Bericht 30 Apr 2014 21:18

Re: alles vers of potjes

Alles altijd vers! De oudste heel af en toe een potje als avond eten, bijv op vakantie, de jongste nooit een potje op die braakte er van.
<<

Anoniem275

Bericht 30 Apr 2014 21:28

Re: alles vers of potjes

voor de oudste heb ik bijna altijd zelf gekookt, ik had een voorraad in de vriezer voor dagen waarop wij iets aten wat hij niet mocht, of als we elders gingen eten.

voor de jongste is het eigenlijk niet anders, alleen ben ik nu wel wat makkelijker in het geven van potjes ipv 'verse' groenten uit de vriezer (als je snapt wat ik bedoel).
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 30 Apr 2014 21:35

Re: alles vers of potjes

Ik geef ook altijd vers, ze hebben 1 keer een potje gehad toen wij onverwachts bij iemand bleven eten (ffe snel naar de supermarkt gerend) maar dat vonden ze maar niets.

Ik maak het warme eten wel fijn maar fruit geef ik in stukjes.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Apr 2014 21:36

Re: alles vers of potjes

Fruit was altijd vers. Avondeten meestal vers, maar soms ook een potje uit tijdgebrek of omdat het een smaak/combinatie was die wij nooit aten.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 21:37

Re: alles vers of potjes

Twellie schreef:In principe vers maar als ik haast heb, geef ik een potje. En in de categorie 'ik verdun de roosvicee heel goed': wel een biologisch potje hoor!


Hahaha

:good:
<<

Anoniem74

Bericht 30 Apr 2014 21:38

Re: alles vers of potjes

Ik geef trouwens ook geen potjes omdat ik het onhandig vind. Ik vind het zo'n vrijheid om hem zelf te laten eten. Het is wel even poetsen naderhand, maar ik heb gewoon weinig geduld voor "kijk een hap....nog een hapje....broembroem...." .
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Apr 2014 22:47

Re: alles vers of potjes

Ig-Nore schreef:Ik geef trouwens ook geen potjes omdat ik het onhandig vind. Ik vind het zo'n vrijheid om hem zelf te laten eten. Het is wel even poetsen naderhand, maar ik heb gewoon weinig geduld voor "kijk een hap....nog een hapje....broembroem...." .


Wij gaven vers, maar gepureerd, maar ik hoefde geen geduld te hebben hoor, haha, ik kon ze amper bijhouden ;).
En op een gegeven moment aten ze gewoon zelf.

Ik zou het bij een volgende trouwens niet meer pureren, maar in de hand geven, maar dat is weer wat anders.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers