Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


alles vers of potjes

<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 29 Apr 2014 19:55

Re: alles vers of potjes

Beide, als we gewoon thuis waren, kregen ze alles vers, en als we weg waren, of ergens anders bleven eten, ook wel eens een potje.
Vanaf een jaar eten ze beide met de pot mee.
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 29 Apr 2014 19:58

Re: alles vers of potjes

Mijn dochter heeft tot ze met de pot mee ging eten voornamelijk vers eten gegeten. Daarna af en toe een potje als het beter uitkwam of als wij iets aten wat ze niet mocht hebben.
Maart 2012 September 2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Apr 2014 20:02

Re: alles vers of potjes

Beide. Wij zijn hier allemaal dol op het potje 'Zomerfruit' dus in het begin van de maand slaan we daar een grote voorraad van in. Als ik weinig tijd heb krijgt ze ook een potje groente (vb. bij testen of taken).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Apr 2014 20:06

Re: alles vers of potjes

snoezel schreef:Wat veel mensen vers! Opvallend veel.. Mijn ervaring is dat de meeste mensen om mij heen gewoon vooral potjes gaven, maar als ik het hier allemaal lees... Ik werd altijd raar aangekeken met mijn verse bakjes voer...


Ja valt mij ook op. Ik ken ook eigenlijk bijna niemand die vers geeft, iedereen om me heen geeft potjes, maar ik zelf dus ook.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Apr 2014 20:29

Re: alles vers of potjes

Oke ik ga gewoon beide doen, zoals ik het nu ook doe.

Bedankt voor jullie ervaringen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 29 Apr 2014 21:24

Re: alles vers of potjes

Ik geef bijna alles vers. Fruit sowieso. Heel af en toe geef ik een potje als avondeten, maar dat is puur voor het gemak. Fruit maak ik met de staafmixer ( maar nu ze 8 maanden is doe ik bijv. banaan en druifjes in stukjes en dat peuzelt ze zo op )
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 29 Apr 2014 21:48

Re: alles vers of potjes

Wij hebben alleen maar vers gegeven. We hadden zo'n stoomapparaatje wat ook meteen een blender is, dus dat was ideaal.
Afbeelding
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 29 Apr 2014 22:07

Re: alles vers of potjes

Ik gaf zoveel mogelijk vers maar ik had ook wel potjes in huis.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2014 22:12

Re: alles vers of potjes

Ik geef nu alleen maar potjes (want zo fijn gepureerd krijg ik het zelf niet), maar dat ga ik met 6 maanden veranderen in vers.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 29 Apr 2014 22:15

Re: alles vers of potjes

Hier alleen maar vers. Ik wil niet dat N. alle toevoegingen krijgen die er in een potje zitten. Ik kookte altijd op woensdag en zaterdag/ zondag wat kleine maaltijden en vroor dat voor haar in. Zo hadden we altijd een voorraadje en kreeg ze altijd vers.

Wij deden trouwens ook niet aan pureren.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 29 Apr 2014 22:19

Re: alles vers of potjes

Alleen maar vers en a la rapley.

Ik kook ook niks uit pakjes maar alles vers. Ik wil niet dat ze al die troep binnen krijgen.
Weleens gekeken hoeveel suiker er bijvoorbeeld in een potje zit.

Soms ontkom je er maar niet aan maar met avond eten alles vers.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Apr 2014 22:38

Re: alles vers of potjes

Rapley en potjes gaat niet echt goed samen dus hij krijgt meestal vers, maar ik geef hem soms ook wel een potje als ik het een keer niet zie zitten om te koken. Hij vond de erg gepureerde potjes altijd erg vies, potjes met stukjes kan hij wel redelijk waarderen, al zit hij dan niet echt met smaak te eten vind ik. Maar hij eet het wel.
<<

Anoniem144

Bericht 29 Apr 2014 22:41

Re: alles vers of potjes

Bij D. vaak vers ,maar ook geregeld een potje avondeten. Nu bij L. Bijna altijd vers. Hij heeft nu geloof ik 3 x een potje avondeten gehad , omdat ik( net voor hij naar het kdv moest) vergeten was dat de vriezer leeg was en nog niets nieuws had klaargemaakt. Maar ik heb verder niets tegen potjes hoor, zie alleen niet in in waarom ik dagelijks potjes zou geven , terwijl zelf klaar maken amper extra werk is.

Ik kook vaak wat extra groenten en aardappelen/ rijst/pasta. Als ik er vlees in doe( niet heel vaak) , bak ik een half tartaartje of wat kipfilet. Hier maak ik dan ongeveer 3 bakjes mee per keer. Fruit maak ik per 4 of 5 bakjes tegelijk en vries het in. Ik snij dan vaak 1 mango, 2 peren en een banaan op. Hier maak ik verschillende combi's mee.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2014 22:51

Re: alles vers of potjes

Amaryllis schreef:Alleen maar vers en a la rapley.

Ik kook ook niks uit pakjes maar alles vers. Ik wil niet dat ze al die troep binnen krijgen.
Weleens gekeken hoeveel suiker er bijvoorbeeld in een potje zit.

Soms ontkom je er maar niet aan maar met avond eten alles vers.


In de potjes die ik gebruik, zitten geen toevoegingen, behalve water. Ik gebruik Olvarit. De potjes van de Kruidvat wil ze niet. En ik geef haar geen ongelijk. Wat een muffe bende is dat!
<<

Anoniem186

Bericht 29 Apr 2014 22:51

Re: alles vers of potjes

Muppetje schreef:Alles vers ala Rapley. Ik heb nooit potjes gegeven


Dit.

Hoewel ik zoon ook wel eens voer, yoghurt of rijst ofzo.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Apr 2014 22:53

Re: alles vers of potjes

Annemie schreef:
snoezel schreef:Wat veel mensen vers! Opvallend veel.. Mijn ervaring is dat de meeste mensen om mij heen gewoon vooral potjes gaven, maar als ik het hier allemaal lees... Ik werd altijd raar aangekeken met mijn verse bakjes voer...


Ja valt mij ook op. Ik ken ook eigenlijk bijna niemand die vers geeft, iedereen om me heen geeft potjes, maar ik zelf dus ook.


Ik ken juist niemand in mijn directe omgeving die potjes geeft.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Apr 2014 23:14

Re: alles vers of potjes

Bij de oudste gaf ik bijna altijd potjes. Ik had toen ook maar een mini vriesvakje. En elke dag apart koken had ik toen geen zin in.
Nu wil ik wel veel meer vers gaan maken. Dat scheelt denk ik ook heel wat in de kosten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 29 Apr 2014 23:22

Re: alles vers of potjes

Hier ook beide. Er zijn bijv. dingen die ik nooit klaarmaak of wij niet lusten en dat gaf ik dan uit een potje zodat S. aan veel verschillende smaken kon wennen. Zo vond hij risotto met tonijn lekker. Ik maak zelf nooit risotto en mijn man lust geen tonijn. Ook was het soms natuurlijk handig om een potje open te trekken als je zelf ook iets makkelijks at zoals friet of pizza. Ik ga het zo voor T. ook doen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 29 Apr 2014 23:27

Re: alles vers of potjes

Pompoen schreef:Rapley en potjes gaat niet echt goed samen dus hij krijgt meestal vers, maar ik geef hem soms ook wel een potje als ik het een keer niet zie zitten om te koken.


Waarom gaat het niet samen? Mijn oudste kreeg thuis bijvoeding vlgs rapley maar als we niet thuis aten of op het kdv kreeh hij wel eens een potje. En dat ging prima.

En bij de jongste gaan we het weer zo doen.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 30 Apr 2014 06:30

Re: alles vers of potjes

Jans schreef:
Annemie schreef:
snoezel schreef:Wat veel mensen vers! Opvallend veel.. Mijn ervaring is dat de meeste mensen om mij heen gewoon vooral potjes gaven, maar als ik het hier allemaal lees... Ik werd altijd raar aangekeken met mijn verse bakjes voer...


Ja valt mij ook op. Ik ken ook eigenlijk bijna niemand die vers geeft, iedereen om me heen geeft potjes, maar ik zelf dus ook.


Ik ken juist niemand in mijn directe omgeving die potjes geeft.

Ik ken ook maar een paar ouders die echt elke dag een potje geven. En als ik dan vraag waarom dan krijg ik als antwoord: lekker makkelijk hoef ik niet te koken. Dan valt mijn mond open want je kookt toch ook voor jezelf? Dus ik zie dat soort ouders dan echt als luie ouders. Een worteltje en een stukje aardappel gooi je samen in een pannetje en na 15-20 minuten is het gekookt en verder hoef je er niet naar om te kijken. Zoveel moeite is dat echt niet. Maar goed, ieder zijn eigen visie :wink:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 30 Apr 2014 07:26

Re: alles vers of potjes

Klopt sarahkey, ik ben inderdaad lui :-) Inderdaad ieder zijn ding.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem186

Bericht 30 Apr 2014 07:37

Re: alles vers of potjes

Happydobby schreef:
Pompoen schreef:Rapley en potjes gaat niet echt goed samen dus hij krijgt meestal vers, maar ik geef hem soms ook wel een potje als ik het een keer niet zie zitten om te koken.


Waarom gaat het niet samen? Mijn oudste kreeg thuis bijvoeding vlgs rapley maar als we niet thuis aten of op het kdv kreeh hij wel eens een potje. En dat ging prima.

En bij de jongste gaan we het weer zo doen.


Ik denk dat pompoen bedoelt dat je kind een potje niet met z'n handjes kan eten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Apr 2014 07:48

Re: alles vers of potjes

In de 4 maanden potjes zit alleen vitamine C toegevoegd, maar in de 6+ etc. potjes zitten zelfs E-nummers, suiker en soms zelfs zout! DIt is voor mij een reden om dit niet vaak aan mijn dochter te geven. Het verschil is denk ik wel dat wij zelf ook niet uit potjes, pakjes en zakjes eten.

Ik heb ook nooit voorraad in de vriezer, ik zorg gewoon dat ik altijd groente voor haar thuis heb. Als ik voor ons ene kilo wortels kook, hou ik er meestal 2-3 apart voor later in de week voor R. Meestal eten we wel een keer iets wat ze niet goed eet/ minder groente in zit, dan krijgt ze op die manier wat extra.

Overigens moet iedereen zelf weten wat hij/zij geeft. In mijn omgeving worden er ook wel veel potjes gebruik. Sommigen vonden het zelfs 'raar' dat ik toen ik zwanger was al zei dat ik geen potjes wilde geven. En juist wel bijvoeding volgens Rapley wilde geven.

R. heeft wel wat potjes gehad hoor! Soms toch makkelijk, maar ik denk op 2 handen te tellen omdat ze ze gewoon niet zo lekker vindt.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 30 Apr 2014 08:20

Re: alles vers of potjes

Jans schreef:
Annemie schreef:
snoezel schreef:Wat veel mensen vers! Opvallend veel.. Mijn ervaring is dat de meeste mensen om mij heen gewoon vooral potjes gaven, maar als ik het hier allemaal lees... Ik werd altijd raar aangekeken met mijn verse bakjes voer...


Ja valt mij ook op. Ik ken ook eigenlijk bijna niemand die vers geeft, iedereen om me heen geeft potjes, maar ik zelf dus ook.


Ik ken juist niemand in mijn directe omgeving die potjes geeft.

Nee ik ken ook echt niemand die potjes geeft, iedereen in mijn omgeving geeft vers. Ik heb verder ook helemaal niets tegen potjes hoor, heb ze voor noodgevallen ook wel eens gebruikt, maar ik vind die dingen wel ontzettend stinken.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 30 Apr 2014 08:27

Re: alles vers of potjes

Bij mij in de omgeving worden juist veel potjes gegeven. Mijn moeder verklaarde me voor gek dat ik ging koken. Ik ging het nooit volhouden etc.
Maar dat is toch gelukt hoor :) Toen ze echt klein was kocht ik in een weekend wortels, witlof, bloemkool, bruine boontjes, broccoli etc en maakte dat dan in 1x allemaal klaar. Ik maakte dan bv ook een kipfilet en wat tartaar klaar. En dan vulde ik in 1x een bakje of 30 met allerlei combinaties. Daarna allemaal in de vriezer en zo kreeg ze afwisseling genoeg. Ik vond het juist wel onhandig om dagelijks erbij te koken. extra pannetje terwijl het vuur al vol stond etc. Zo was het goed te doen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers