Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


draagdoek

<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Apr 2014 15:16

draagdoek

M is bijna 7 mnd, maar is een kindje wat heel graag bij je is. Wat natuurlijk niet altijd handig is. regelmatig zit ik te denken had ik nu maar een draagdoek. We hebben wel een draagzak van babybjorn, maar daar vind ik hem niet zo fijn in zitten.
Welke zouden jullie op deze leeftijd aanschaffen. Wil hem hopelijk ook ooit bij een derde gebruiken en dus vanaf pasgeborene
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2014 15:23

Re: draagdoek

Wij hebben een Marsupi. Die kun je vanaf de geboorte tot zo'n 15 kg gebruiken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Apr 2014 15:33

Re: draagdoek

ooh lala, wil eigenlijk nu meer een doek. waarom hebben jullie voor deze gekozen.

Ik heb een beetje de bykay original op het oog, Omdat ik die lang kan gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Apr 2014 15:52

Re: draagdoek

Als je voor een doek gaat, zou ik wel voor een geweven doek gaan. Hij wordt al wat groot voor een rekbare.

Ik draag R. nog altijd met heeel veel plezier in de Storchenwiege babycarrier. Bij baby 2 komt er wel een geweven doek.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2014 15:55

Re: draagdoek

We hebben voor een Marsupi gekozen omdat ik het knopen van een doek niet zie zitten en m'n vriend wil niet met zo'n doek de straat op. Met een Marsupi wel.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 29 Apr 2014 16:02

Re: draagdoek

Ik heb 4 geweven draagdoeken en kan niet wachten in de toekomst mijn 2e te gaan dragen. ik mis het!
Little frog doeken zijn betaalbaar en in vele kleuren, uit de doos zijn ze ook gelijk vrij zacht.
Ik ben gaan dragen va 4 maanden, als ik het eerder had geweten! Want ook mijn kleine meid wilde graag bij mij zijn.

Ik draag nu niet meer, puur omdat het rugdragen mij niet lukt. Voor mijn man heb ik een bondolino draagzak.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Apr 2014 16:05

Re: draagdoek

Ik draag dochter nog steeds op de buik Travel. Lukt dat niet meer?
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 29 Apr 2014 16:12

Re: draagdoek

Wij hebben 2 Didymos Indio draagdoeken, een 100% katoen en een katoen/linnen mengsel. De 100% katoen is lekker licht, zacht en dunner, de katoen/linnen is wat stugger en steviger. Ik denk dat we van de laatste wat langer plezier gaan hebben, juist omdat hij stugger is draagt hij lichter.

Een rekbare doek zou ik nu niet meer aan beginnen, dat kost je echt je rug volgens mij.
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 29 Apr 2014 16:17

Re: draagdoek

Ik heb een Bykay original, gaat nog prima! Weet eigenlijk niet waar je aan merkt dat je kindje er te zwaar voor is geworden? I. is nu 71cm en 8100gr.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Apr 2014 16:21

Re: draagdoek

Filoria schreef:Ik heb een Bykay original, gaat nog prima! Weet eigenlijk niet waar je aan merkt dat je kindje er te zwaar voor is geworden? I. is nu 71cm en 8100gr.


Doordat de doek erg mee rekt wordt het gewicht anders verdeeld. Je zult merken dat het met een geweven doek veel lichter draagt.
<<

Anoniem97

Bericht 29 Apr 2014 16:46

Re: draagdoek

Ik raad je ook een geweven doek aan.
Een rekbare doek kan heel fijn zijn, vooral als ze nog klein zijn maar zodra ze groter worden wordt het zwaarder en je kan er niet meer rugdragen.
<<

Anoniem272

Bericht 29 Apr 2014 16:48

Re: draagdoek

Oke! Misschien eens proberen met een geweven doek van een vriendin. Ik merk wel dat ik na het dragen met de rekbare doek mijn rug soms een beetje voel. Maar het is nog goed te doen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Apr 2014 19:41

Re: draagdoek

Als je een draagdoek wilt zou ik ook voor een geweven doek gaan (Little Frog is betaalbaar en vrijwel meteen goed zacht bijvoorbeeld). Deze is veelzijdig en kan je jaren gebruiken. Een rekbare doek nu nog is verloren geld. Ons Julie is echt een magere trees, maar zij weegt al te zwaar in een rekbare. Ook met het uitzicht op de zomer, is een geweven doek fijner, omdat er minder lagen nodig zijn om je kindje te ondersteunen + je kan ermee rugdragen, dat kan met een rekbare ook niet.

Voor een draagzak kan oa de Storchenwiege Carrier, Emaibaby, ...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Apr 2014 20:57

Re: draagdoek

Ik heb D met een rekbare doek tot hooguit 8 maanden gedragen, daarna vond ik het niet meer veilig omdat hij te zwaar werd. Heb nu 2 geweven doeken, een Amazonas Lollipop (€ 50) en Joy and Joe shiver me paisley. Die laatste is een stuk stugger, maar ook erg fijn. Ik heb D daarin gedragen tot begin dit jaar, toen werd het te zwaar voor mn rug.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 29 Apr 2014 23:11

Re: draagdoek

Met een rekbare doek heb ik nooit fatsoenlijk overweg gekund. Maar een geweven doek gaat super. J is nu ruim 3,5 en draag ik nog regelmatig op mijn rug.
Ik heb verschillende doeken en een voorgevormde (peuter)drager maar ik pak eigenlijk altijd mijn linnen Little Frogg doek omdat die lekker soepel/zacht is maar toch heel draagkrachtig.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 30 Apr 2014 16:45

Re: draagdoek

oke, mocht van vriend geen doek kopen, want we hebben een drager en heb nog een mei tai. Toen dacht ik oja laat ik die eens testen. heb M er vanmiddag 2 uur in gehad en hij vond het heerlijk, maar weet nu wel weer waarom ik hem bij T weinig heb gebruikt. ik krijg er zo'n zere nek van. Doe ik iets verkeerd?
Banden trekken erg aan mijn nek
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 30 Apr 2014 17:50

Re: draagdoek

Het kan dat je hem niet hebt goed afgesteld.
En in 1 keer 2 uur lang dragen nadat je heel lang niet hebt gedraagt is natuurlijk ook best pittig. Je lichaam moet er ook aan wennen.
Rustig opbouwen en je lichaam laten wennen het gewicht.
Een doek is daarbij wel fijner omdat het gewicht nog beter verdeeld wordt.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 01 Mei 2014 22:05

Re: draagdoek

Oke, zal het elke dag even gaan oefenen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Mei 2014 22:10

Re: draagdoek

Travel, Slakje en Fiwen: nog bedankt voor de aanbeveling! Mijn Little Frog doek wordt morgen bezorgd. Inderdaad niet duur, 50 euro voor een nieuwe.
<<

Anoniem117

Bericht 08 Mrt 2015 18:29

Re: draagdoek

Hallo, ik heb een lily balou draagdoek gekregen (tweedehands) en ik ben hem nu aan het gebruiken en ik vind het fijn. Verder heb ik me er niet in verdiept dus ik weet niet of dit een goede is. Iemand ervaring met deze? Maar ik heb dus een tweeling en ik vind het 'zielig' dat ik de een draag en de ander niet. Hoe doen jullie dit? Of ervaren jullie dit? (met tweeling of met broertjes/zusjes die qua leeftijd dicht op elkaar zitten? Kan je ook twee kindjes tegelijkertijd dragen?
<<

Anoniem97

Bericht 08 Mrt 2015 18:57

Re: draagdoek

Annak, ja je kan zeker met 2 kindjes dragen.
Ik weet niet of je op fb zit? Daar kan zit bijvoorbeeld deze groep https://www.facebook.com/groups/5056206 ... ts&fref=ts
Die kunnen je helpen met tips enzo.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Mrt 2015 18:59

Re: draagdoek

Er zijn ook tweelingdraagzakken, AnnaK. Volgens mij ging ee één rond op het forum.
<<

Anoniem117

Bericht 09 Mrt 2015 13:52

Re: draagdoek

Bedankt! Ik ga even op die pagina rondkijken!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers