Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2014/2015 mama's

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 20 Dec 2015 13:56

Re: Winter 2014/2015 mama's

Lady schreef:Jeetjemina, naar aanleiding van jullie updates heb ik mijn zoon eens even gewogen en die weegt met zijn 7.5 maanden bijna 9 kilo :wtf: . Meten moet ik nog even doen maar gok toch wel rond de 75 cm. Heb ik dan echt zo'n reus?!

Mijn zoon was met 7,5 maand 7,8 kg, lengte was met 8,5 maand 71 cm. Hij groeide de eerst vijf maanden maar 2 kg, daarna in drie maanden 3 kg erbij. Met een jaar woog hij 10,3 kg dus heel netjes gemiddeld. Misschien heeft jou zoon nu z'n groeispurt gehad en gaat hij nu weer wat minder hard groeien Lady. Ach en straks gaat hij staan, lopen etc. kost ook veel energie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 20 Dec 2015 14:08

Re: Winter 2014/2015 mama's

@ Wolf, slapen is hier per week wisselend en gaat nu weer erg goed. We hebben weken gehad dat hij midden in de nacht huilend wakker werd en alleen maar bij ons wilde zijn. Zodra hij weer in bed werd gelegd was het brullen. Bij ons in bed ging hij meteen weer slapen. Blijkbaar hielp het hem dus maar aan toegegeven. Gelukkig sliep hij daarna ook weer prima in z'n eigen bed, echt een soort fase geweest. Toen hij 's nachts weer sliep ging hij opeens begin van de avond huilen, nadat hij een uur/anderhalf uur had geslapen. Hij was dan helemaal in paniek en werd pas rustig als het licht aan ging. Denk echt dat hij droomde want daarna was hij dan weer rustig als hij wakker was. Dit herhaalde zich soms een paar keer per avond. En nu slaapt hij heel goed. Af en toe even een keer er uit om hem op z'n buik te leggen of speen te geven, maar verder ook nachten dat we er helemaal niet uit hoefde.

Pff..die nachten bij jullie zijn echt dramatisch. Wel fijn dat je nu nog minder werkt door vakantiedagen. 32 uur werken ernaast met zulke nachten zou ik ook echt niet trekken. Ik hoop echt dat T. snel beter gaat slapen en jij zelf ook een beetje aan je rust toe komt. Wel fijn dat je kunt zeggen dat je hersteld bent van de zwangerschap. Heeft wel echt lang geduurt. Zou je een tweede zwangerschap (ooit) aandurven/zien zitten of houden jullie het er bij 1 (heb je dat wel eens horen zeggen, maar ben benieuwd of je er nog steeds zo over denkt)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Dec 2015 22:20

Re: Winter 2014/2015 mama's

Zo, kom toch nog maar even een update geven dan. Met F. gaat het erg goed. Een week geleden werd hij alweer een jaar wat gaat de tijd toch hard! Aan de hand kan hij al goed lopen, en onbewust staat hij soms al helemaal los. Gewicht/lengte weet ik niet zo 123, we hadden laatst een afspraak bij het CB en waren die per ongeluk vergeten.... oeps! Hij draagt nu voornamelijk kleding maat 80. Hij brabbelt er lekker op los, is echt bewust met zijn speelgoed aan het spelen, echt leuk om te zien. Ik geniet nu van 2 weken vakantie en dus ook lekker wat extra tijd om veel met de jongens te knuffelen en spelen. Hij slaapt prinsheerlijk de hele nacht, en als hij 's ochtends wakker wordt hoor ik hem lekker in zijn bedje spelen. Hij is ook erg enthousiast als je zijn kamer binnenkomt 's ochtends, dan staat hij vaak (in zijn slaapzak) te springen in zijn bedje. Het is zo'n heerlijk vrolijk ventje :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Dec 2015 22:38

Re: Winter 2014/2015 mama's

Framboos schreef:
Lady schreef:Jeetjemina, naar aanleiding van jullie updates heb ik mijn zoon eens even gewogen en die weegt met zijn 7.5 maanden bijna 9 kilo :wtf: . Meten moet ik nog even doen maar gok toch wel rond de 75 cm. Heb ik dan echt zo'n reus?!

Mijn zoon was met 7,5 maand 7,8 kg, lengte was met 8,5 maand 71 cm. Hij groeide de eerst vijf maanden maar 2 kg, daarna in drie maanden 3 kg erbij. Met een jaar woog hij 10,3 kg dus heel netjes gemiddeld. Misschien heeft jou zoon nu z'n groeispurt gehad en gaat hij nu weer wat minder hard groeien Lady. Ach en straks gaat hij staan, lopen etc. kost ook veel energie.


Dat doet hij ook al.. :palm: Niet los lopen hoor, maar wel aan je handen. Hij doet niks liever :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Dec 2015 08:28

Re: Winter 2014/2015 mama's

Ow Lady, ik denk niet dat jou ventje een reus is hoor, eerder dat de mijne een kabouter is :wink: Mijn beste vriendin haar zoontje is 6 maanden jonger dan S en weegt ook al 9 kilo! Maar jou zoontje gaat ook gewoon helemaal hard zo te horen met 75cm en gewoon al willen lopen!

Hij poept veel trouwens Wolf, gisteren 6 keer iets in zijn luier, maar meestal wel 3 goede poepluiers op een dag. Wij zijn beide niet klein 182cm en 185cm en eigenlijk alle twee wel wat te zwaar, dus geen idee hoe we aan zo'n kabouter komen, het lijkt er wel op dat hij een snelle stofwisseling heeft tot nu toe en hij zit gewoon echt nooit stil.
Wat fijn dat je inmiddels weer zo ver opgeknapt bent! Het heeft inderdaad lang geduurd. Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig of je nog een wens hebt voor een tweede kindje en of de zware zwangerschap dat in de weg staat? Maar als je dat te privé vind snap ik het ook hoor.
Wat knap dat je het zou vol houdt de nachten, het lijkt me echt vreselijk zwaar en dan ook nog er bij werken, ga je 's middags weleens liggen, het is bijna niet vol te houden anders of wel? Dat zoeken van huidcontact herken ik ook, dat doet S vooral als we een drukke dag hebben gehad met veel "vreemde" mensen om hem heen dan voelt hij echt om daarna zijn hoofdje op mijn (blote) decolleté neer te leggen bijvoorbeeld. Denk je ook dat hij droomt?

Mezzo, wat heerlijk nu lekker vakantie en lekker tijd om leuke dingen te doen en te knuffelen! Wat heerlijk dat hij ook zo goed slaapt en zo vrolijk wakker wordt. S wordt meestal zingend wakker, wij moeten daar altijd om lachen, heerlijk!

Niemand uit dit topic is alweer zwanger of wel? Wij hadden laatst een afspraak met de mensen van de zwangerschapscursus en daar waren twee stellen al weer aan het proberen zwanger te worden. Ik vind dat nog wel een beetje een lastig onderwerp gezien mijn vorige zwangerschap. Ik zou het heel lastig vinden als ik weer zo ziek ben en niks kan en ik dus niet voor S kan zorgen. Maar de wens voor een tweede kindje is er hier wel heel sterk bij ons beide, ik denk dat we na S zijn tweede verjaardag weer verder gaan kijken, maar wellicht veranderd dat ook nog wel de komende maanden. Ik hoor van veel van mijn vriendinnen dat ze als hun kindje 9 maanden is wel weer zwanger willen worden, ik zou dat voor mij zelf te snel gevonden hebben, S ontwikkeld zich nu zo hard en ik vind het leuk om daar bewust bij stil te staan i.p.v. al weer bezig te zijn met een tweede zwangerschap.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Dec 2015 21:59

Re: Winter 2014/2015 mama's

Haha Minoes, hier komt er ook geen 3e hoor ;) Ons gezin is compleet met 2 kinderen.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Feb 2016 21:19

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hoe gaat het met iedereen?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 20 Feb 2016 23:37

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier gaat alles helemaal goed! En daar?
<<

Anoniem205

Bericht 21 Feb 2016 20:42

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier is het druk! Té druk.. En veel gedoe met de allergieen van zoon :(
<<

Anoniem168

Bericht 21 Feb 2016 23:00

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier gaat alles goed!
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Feb 2016 08:12

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier gaat het ook goed, heel goed! S slaapt heerlijk, eet goed, kletst ons de oren van het hoofd ( zegt zeker al wel 10 woordjes) en is over het algemeen echt een vrolijk ventje. Lopen kan hij ook nog niet hoor Kiatu, maar dat kon ik zelf ook pas met 18 maanden :palm:, hij loopt druk langs de bank en tafel en schoof gisteren voorbij met zijn stoeltje, maar aan de hand wil hij nog niet eens proberen. Gisteren via marktplaats op een houten loopwagentje/ karretje geboden, denk dat hij dat wel leuk vind en dan kan hij oefenen/ sterker worden.

Oreo, wat vervelend dat het te druk is, werk? En nog vervelender dat jullie weer zoveel gedoe hebben met de allergieën, weten jullie waar het vandaan komt? Of is het gissen nu hij steeds meer verschillende dingen gaat eten? En uit het zich vooral in eczeem of ook nog andere klachten. Wel heel sneu voor jullie ventje!

Parel, wat fijn dat het ook goed gaat! Ik zag dat kleine K al flink loopt of niet, wat goed!?

Ja Mezzo, hoe is het bij jullie?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Feb 2016 08:57

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier gaat het ook goed, al zit mevrouwtje sinds zondag in de jammer en aan de broek hang fase. Best irritant. Maar is vast zo voorbij, zal wel door de doorkomende kies komen. Verder doet ze het goed, ze zegt al wat woorden en twee woordjes achter elkaar en dat komt er super schattig uit. Uit die, jas aan, deur dicht, mama mee, mama dag dag. Verder zegt ze o.a. papa, mama, opapa, oooooooma, oepsie, oh ooh (met een verschrikt gezicht en hand voor dr mond), Isam, Guus, Luna, stinkt, dag dag, zandkasteel (zateel), nijntje, broem , koekje, appel.
Ze liep net voor dr verjaardag, ze is nu echt gek op buiten spelen, springt op het trampoline maar nog liever gaat ze erop zitten en dat Isam of Nora springt zodat zij alle kanten op vliegt. Scharrelt graag rond in de speeltuin. Echt heerlijk, kijk uit naar de lente.
Eten is wat minder, ze wil alleen maar de hele dag appel eten, naast appel, komkommer, koekje en vlees krijg ik er niet veel in. Ja bv wel, maar daar zou ik graag mee minderen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Feb 2016 09:28

Re: Winter 2014/2015 mama's

Ow Chaos ik zag laatst hier ergens een foto van A voorbij komen, prachtig meisje en wat goed dat ze en al zo goed loopt en zo lekker kletst! Heerlijk zo lekker buiten spelen, ik kan inderdaad ook niet wachten op de lente, weer lekker naar het park en de kinderboerderij e.d.!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 23 Feb 2016 03:47

Re: Winter 2014/2015 mama's

Leuk om weer ff wat updates te lezen

Minoessepoes, dat klinkt allemaal goed. Dat lopen komt vast wel binnenkort een loopkar is misschien wel een goede stimulans. Hier vond hij het leuk er achter te lopen en pakte hem de laatste tijd ook regelmatig zelf. Leuk hoor dat hij al zoveel woordjes zegt.

Chaos, jou dame zet haar vlotte trend met lopen en praten gewoon door he. Lastig die fase van aan je hangen en niet willen eten. Hopelijk zit die fase er snel weer op. Succes met het gaan minderen van de bv, hopelijk werkt ze een beetje daarin mee ;)

Hier gaat het ook goed al zijn de nachten nog steeds erg wisselend. Echt geen peil op te trekken. Dan wordt hij weer in de avond wakker, de andere keer midden in de nacht een paar keer en dan slaapt hij opeens weer heel de nacht door zonder ook maar een kick te geven. Ik heb wel het idee dat hij toch nog regelmatig last heeft van zijn reflux en dat z'n darmpjes ook snel opspelen, want soms ligt hij echt te kronkelen in zijn slaap. Ook verwerkt hij veel, laatst lag hij in z'n slaap in zijn handjes te klappen.

Verder is het een heerlijk vrolijk mannetje, twee weken geleden begon hij steeds vaker een paar pasjes los te doen, maar toen werd hij weer ziek en stond het even stil. Nu loopt hij sinds eind vorige week los en trots dat hij is. Qua woordjes zegt hij nog niet zoveel. Papa, mama en vooral het woordje bah bah is erg in trek. Tandje zes is net door, dat vlot nog niet echt als ik soms lees hoeveel tanden de andere kinderen al hebben ;) Qua eten hebben we hier nog steeds een alleseter, ideaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Feb 2016 22:45

Re: Winter 2014/2015 mama's

Oooh wat suf! Ik dacht al de hele week, waarom reageert er nou niemand? Hebben jullie gewoon gereageerd!

Oreo, jullie hebben nu toch een andere gastouder voor S.? OF nog niet gevonden? Ben het even kwijt.

Alles op zijn tijd Kiatu, elk kind heeft zijn eigen tempo.

Wow Minoes, wat cool dat hij al zoveel woordjes kan! Verder dan papa of mama komt F. niet

Chaos, nu ik jou zo wat zie schrijven over eten moet ik hieraan denken. F. heeft bedacht dat hij broodkorst niet (meer) lekker vindt. Dus als hij brood krijgt is het eerste wat hij doet korsten eraf scheuren en dan op de grond gooien!

Framboos, jammer dat de nachtend wisselend zijn. Haha, ook papa en mama dus, Belangrijkste woorden toch? ;)

Met F. gaat het goed. Hij loopt alsof hij nooit anders gedaan heeft, meer rennen soms. Probeert de trap op te klimmen, en als je dan zijn naam noemt draait hij zijn hoofd om en een second later tovert hij een heel schattig lachje tevoorschijn. De boef. Verder hier ook heel druk met werk, ben elke avond pas tegen 7 uur thuis en dan ook nog veel werken/studeren in de avonden en soms ook weekend. Dat vind ik soms wel moeilijk.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Apr 2016 21:32

Re: Winter 2014/2015 mama's

Ik gooi hem er nog maar eens in: Hoe gaat het met jullie en de kinderen?
<<

Anoniem151

Bericht 06 Apr 2016 13:09

Re: Winter 2014/2015 mama's

Leuk dat je het topic weer omhoog haalt Mezzo :)

Hier gaat het prima, niet zoveel bijzonders te melden. Sinds een paar weken loopt J ook, eindelijk! ;)
Eten is nog steeds niet interessant en slapen ook niet. Woorden doet hij ook niet aan, maar hij brabbelt de hele dag door en 'in de maneschijn' "zingt" hij vaak inclusief de gebaren. Heel schattig! Hij is nog steeds mini met z'n 9,5 kilo en maat 74/80
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 06 Apr 2016 13:13

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier eigenlijk hetzelfde als bij Blue Phone, al loopt ze sinds haar verjaardag. Maar ze brabbelt veel, en hoor nog niet heel veel bekende woorden, maar in de maneschijn kan ze helemaal incl gebaren idd. En ze weegt 10 kilo en past nu goed maat 86. Rompers maat 74/80 heb ik maar aan de kant geschoven, die kreeg ik bijna niet meer dicht.

Eten gaat een stuk beter, ze proeft al meer dan haar zus dus daar ben ik al heel blij mee. Slapen ging even shit (maar ik las over een sprong met 15 maanden) maar nu weer goed gelukkig. S'middags vaak een uur of 2-3 en dan savonds klokje rond vanaf half 7/7 uur tot een uur of half 8 (kan wel langer, maar haar zus is dan wakker dus maakt haar wakker).
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Apr 2016 20:41

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier gaat het ook goed!
Morgenochtend moet ik weer naar het cb voor prikjes en dan weeg ik d'r even.
Ze zit in 80 maar trek haar sinds een week 86 aan want ik was de kleding in mt 80 zat... ;)
Onze kleine konijn loopt sinds 13 maand, klimt als een speer de trap op.
Ze brabbelt en ze schreeuwt en gilt als de beste... Man wat een geluid heeft ze.
Ze zegt papa, koek, patat, dicht, klaar, kiekeboe en ja.

Ze is gek op glijden, ze klimt een glijbaan op van 4 treden in d'r eentje. En ze klimt er via de verkeerde kant op... En dat doet ze het liefst de hele dag.

Ze slaapt goed. Word nog 1x wakker in de nacht en dan krijgt ze wat water en slaapt weer verder. Ze slaapt van half 7/7u tot uur of 8 en in het weekend langer.
In de middag slaapt ze maar een uurtje. Vrees dat ze in de zomer wel van d'r middagslaap af is.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Apr 2016 07:03

Re: Winter 2014/2015 mama's

Hier gaat het ook goed!
S loopt nog niet los, maar lopen is wel helemaal hip en hij is er de hele dag druk mee, dus het zal binnenkort wel een keer komen. Ik liep zelf ook pas met 18 maanden. Hij blijft klein, hij is nu 9kg en zit in maat 74, maat 80 is echt bijna altijd nog te groot, hij draagt nog stoffen/ leren gympen in maat 18 en daar heeft hij nog ruimte genoeg in.
Hij kletst wel veel en kent ook echt al behoorlijk veel woorden, denk een stuk of 15. En hij gebruikt veel gebaren zo tikt hij op zijn borst als hij iets wil of iets voor hem is ( dus dan wijst hij naar de koelkast en zegt: "Etuh" en tikt op zijn borst en knikt heel overtuigend ja). Zo maakt hij dus duidelijk dat hij wil eten.

Slapen gaat prima weer. Hij heeft even gespookt met inslapen omdat hij ziek was geweest ( overgeven), daarna verkouden werd en ook nog zijn eerste kiezen kreeg. Maar sinds deze week kunnen we hem weer in bed leggen en hij gaat slapen. Hij slaapt ook weer uit, zo fijn, vaak in het weekend wel tot een uur of 9. Eten gaat ook heel goed, hij vind bijna alles wel lekker en met meer tanden gaat het ook steeds makkelijker. Ook wil hij zelf alles met de lepel eten en aan zijn vork prikken en dat gaat eigenlijk al heel goed.

Het opvoeden is wel echt, echt begonnen nu. Zo doet hij dingen die niet mogen ( aan de stopcontacten zitten ( zitten plaatjes voor hoor), de paneelgordijnen of de powerplug voor de tv) en dan schud hij al eerst met zijn vingertje nee, om het vervolgens gewoon wel te doen. Of als wij niet kijken, het snel toch te doen.
Hij is dol op boekjes lezen en speelt heel graag met houten blokken, auto's en alles wat eigenlijk geen speelgoed is. Alles bij elkaar genieten we zo van hem!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem205

Bericht 07 Apr 2016 16:59

Re: Winter 2014/2015 mama's

Wat leuk om te lezen hoe het met jullie kleintjes gaat! Dat gaat dus als een speer :)

Minoes, lopen heeft ook zn nadelen ;) Dan kunnen ze ook weglopen :)
Parel, soms zie ik plaatjes van K. voorbij komen op instagram. Wat een hele dame is het al zeg! Wauw! En ze doet niet onder voor haar zus volgens mij?
Kwak, jouw dame is fan van de glijbaan he? :)

Ik ben net terug van een week new york. S en vriend waren thuis samen. Ons monster praat nog niet met echte woordjes, maar vertelt héle verhalen in zijn eigen taaltje. Ik blijf erbij, hij spreekt vloeiend Swahili. En ik denk ook 'bye bye' en 'thank you' te horen. Het andere kindje bij de gastouder is namelijk brits.

Eten heeft dit monster minder zin in. Waar hij eerst alles bunkerde, draait hij nu zijn hoofd resoluut om. Vis was helemaal hot hier, nu moet hij er niks van weten. Soms kunnen we hem nog foppen door het te pureren en via een lepel te voeren. Als meneer honger heeft gaat hij op zoek naar de luiertas en haalt daar brood of rijstewafels uit. Maar alles kaal en zonder dingen erop. Hij was tussen eind oktober en eind februari in gewicht maar 300gr gegroeid en 4cm. Morgen gaan we ff naar het inloopspreekuur en kijken we verder. Als hij qua gewicht weer niet is aangekomen, of minimaal, moeten we andere maatregelen nemen. Qua lengte geloof ik het wel, want broeken maat 86 zitten nu als gegoten.

Qua allergieen zijn we er helaas nog niet. We zijn weer van melk gewisseld (nu neocate). Begin mei pas weer naar de allergoloog. Ondertussen ook gestart met een orthomoleculair therapeut, dus we gaan reguliere geneeskunde en alternatief naast elkaar doen.

Overigens gaat S nu eens per week naar het kdv en hij vindt het geweldig :)
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 07 Apr 2016 22:34

Re: Winter 2014/2015 mama's

Ah jeetje wat een gedoe nog steeds met S en zijn allergieën! Hoe is het met zijn eczeem?

Kwak, wat lekker dat het ook zo'n buitenspeelkind is, en wat knap van die glijbaan! K. is ook dol op glijden, ze gaat heel netjes zitten en schuift zichzelf dan naar voren.

Minoes, wat kan hij al goed kletsen zeg! Hij prefereert duidelijk de sociaal emotionele ontwikkeling, das ook prima toch! Als ze straks 18 zijn doen ze allemaal immers hetzelfde :D

K. is inderdaad al een hele dame, Oreo! Ze heeft een lekker eigen willetje, en de dames samen zijn dol op elkaar, maar vliegen elkaar ook geregeld in de haren. Echt zusjes dus! Dit is K. nu ;

Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 08 Apr 2016 11:32

Re: Winter 2014/2015 mama's

lief dat je het vraagt Parel. Volgens mij hebben we elkaar niet (meer) op FB he? Daar was voor mijn tripje een pittige update te vinden. S is stevig ziek is geweest (ruim 40 graden koorts ivm bronchitis, wat een ellende met het regelen op mijn werk...) en leefde op 2 papflessen, een halve boterham, een halve beker drinken en een halve banaan. Zijn huidje was toen lekker rustig en egaal. En hij at alles weer prompt kwam het eczeem terug. en hoe! Het werd steeds erger, dus op dinsdagochtend is vriend met hem naar de huisarts gegaan. Eczeem was overal gaan ontsteken: knieholtes, gezicht, rug, heupen, armen, schouders, benen. Echt overal. Zo zielig. AB-zalf heeft goed geholpen en na een week was het gelukkig weg. Lang verhaal kort: het gaat echt met golfbewegingen. S zit nu weer in wat rustiger vaarwater, maar zodra zijn weerstand keldert beginnen we weer opnieuw met een uitbraak.

We zijn nu ook bezig met een orthomoleculair therapeut. Die gaat dmv ontlastirngonderzoek bekijken of de darmflora van S wel voldoende werkt en of we uit zijn ontlasting en bloed ook kunnen uitzoeken of er nog toleranties zijn. Toleranties worden in reguliere geneeskunde niet bepaald onderzocht, maar kunnen wel van invloed zijn op je lichaam. Dus een continue loopneus kan een voorbeeld van een intolerantie zijn. Migraine na eten kan ook een intolerantie zijn. Dus dat gaan we onderzoeken. Is nog wel een heel traject helaas.
Voor nu hebben we zinkcapsules (=goed voor de huid) en probiotica meegekregen, om zijn lijfje weer wat te reguleren. En voor de rest blijft het etiketten lezen.

Maar wauw, jouw dochter... wat een plaatje! <3
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 08 Apr 2016 13:50

Re: Winter 2014/2015 mama's

Zo, ik heb even ingelogd op mijn laptop om te reageren.

Amai, Oreo, wat zieeeeeelig! Ik weet nog dat onze oudste dochter atopisch eczeem had, als haar weerstand verslechtert kreeg ze hele rode, schrale, openbarstende wangen. Daar hielp probiotica (wel een aardige dosis, niet die gummi beertjes maar orthiflor) heel goed bij, en insmeren met kokosolie. Dat is sowieso mijn redmiddel, ook bij schrale billen. Maar ik kan me voorstellen dat je niet zomaar alles erop en erin smeert, dus het lijkt me echt heel zielig!

Wij merken ook dat onze oudste, als zij echt ziek is, bijvoorbeeld gebarsten mondhoeken krijgt, schrale wangen en zelfs al een paar keer zulke ontstoken, pusvolle ogen die dichtgeplakt zaten.

Onze jongste heb je toen gezien met die baby acne en de waterpokken, als ze iets heeft is het heel heftig, ze hebben beiden net als ons een lijkwit, porseleinen huidje.

Beterschap en sterkte hoor! Het is helemaal niks!

En dank je wel! Ik vind haar zelf ook best goed gelukt ;)
<<

Anoniem205

Bericht 08 Apr 2016 20:53

Re: Winter 2014/2015 mama's

Ja het arme jochie soms! Maar goed, verder doet hij het geweldig dus geen klagen. Vanmiddag op het inloop spreekuur van het CB geweest. S is 82cm en 10,9kg. Sinds eind oktober 900 gram aangekomen en 4cm gegroeid. Niet veel, maar ik verwacht niet dat de dietiste hem nu op proteine drankjes zal zetten ;)

Vanmiddag waren we even in Blijdorp. O en ik hebben beiden een abbo nu. Dus even 2 uurtjes heen-en-weer. Heerlijk! En S vond het geweldig. Vooral de speeltuin bij de gorilla's was een succes :)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers