01 Mei 2014 12:56 door Lot
Ik ben vorig jaar oktober verhuisd.
- Wanneer ben je begonnen met inpakken?
1 a 2 weken van te voren, nu huren wij dus wisten pas 4 weken van te voren dat we zouden gaan verhuizen. Ik heb 'inpakdiensten' geregeld , mijn moeder, zussen, schoonmoeder etc. en die een paar dagen laten komen en een paar uur laten inpakken. Ik zat toen ook niet zo goed in mijn vel en had er veel stress van dus dit werkte wel goed. Ik had hulp en wist hoeveel tijd ik er in zou steken bijv. een ochtend/een middag. En dat een paar keer.
- Wanneer heb je de nieuwe verzekeringen/gas/water/internet, etc. afgesloten?
Dat heeft mijn vriend gedaan. Ik denk ook 1 a 2 weken van te voren. Bij sommige maatschappijen kun je ook aangeven per wanneer je het wil laten afsluiten, dan kun je het al vooruit afsluiten.
- Hoe heb je het geregeld qua post?
Ik alle bedrijven/instellingen waar ik post van kreeg opgeschreven (na gedacht en ook wanneer ik een brief kreeg de afzender opschrijven) die heb ik per mail of per brief allemaal een adreswijziging toegestuurd. De datum heb ik een week eerder gezet dan dat we er zouden gaan wonen (maar het al wel van ons was). Zodat ik nog een week overlap had en op beide adressen de post er nog uit kon vissen zo nodig. Dit heb ik ongeveer 2 a 3 weken van te voren verstuurd. Mijn vriend heeft een regeling afgesloten met TNT zodat zij post dat op het verkeerde adres bezorgd word automatisch naar het nieuwe adres door sturen (zo kun je dan alsnog dat bedrijf je adreswijziging doorgeven). Je kunt zelf aangeven voor hoe lang je dit wil laten doorsturen (en daar betaal je dan ook voor).
- Heb je verhuiskaarten verstuurd en zo ja., via welke service?
Wij hebben geen verhuiskaarten gestuurd, ik kan me niet eens meer herinneren of we dat wel gedaan hebben, ik denk via de e-mail.
Succes!