Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen: tips en advies?

<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 12:47

Verhuizen: tips en advies?

Wij gaan, als alles goed gaat, half juli verhuizen. Het is voor mij de eerste keer dat we gaan verhuizen (ik ben 7 jaar geleden bij m'n man ingetrokken en hoefde alleen maar m'n spullen mee te nemen). Ik probeer me alvast een beetje in te lezen waar we allemaal aan moeten denken. Heb al verschillende sites gezien met tips maar misschien hebben jullie nog aanvullingen of kennen jullie een handige website :)

- Wanneer ben je begonnen met inpakken? (lijkt me slim om te wachten tot ons huis definitief verkocht is qua financiering etc. alleen hebben we daarna waarschijnlijk heel weinig tijd over)
- Wanneer heb je de nieuwe verzekeringen/gas/water/internet, etc. afgesloten?
- Hoe heb je het geregeld qua post?
- Heb je verhuiskaarten verstuurd en zo ja., via welke service?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2014 12:52

Re: Verhuizen: tips en advies?

Hee wat goed, is 't nu al verkocht joh? Top! Gaan jullie meteen in jullie nieuwe huis wonen of gaan jullie tijdens de verbouwing ergens anders wonen?
Ik ben één keer verhuisd maar dat was vanuit m'n ouderlijk huis naar mijn huidige huis. Ik heb toen qua post gewoon op een gegeven moment overal mijn nieuwe adres doorgegeven (kan via postnl). Evt. kun je ook kiezen voor een doorstuurservice. Heb ik niet gedaan, omdat ik alles bij mijn ouders kon ophalen.
Verzekeringen heb ik bij de hypotheek geregeld en gas/licht via Greenchoice (dat was de goedkoopste).
Verhuiskaarten hebben wij bij de kerstkaarten ingedaan omdat wij 1 januari als verhuisdatum hadden aangehouden.

Succes met alles, leuk!

♥♥
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 13:00

Re: Verhuizen: tips en advies?

Ja, deze week wordt het voorlopig koopcontract ondertekend :D De verkoop is heel snel gegaan, binnen een maand. Wij hebben het nieuwe huis gekocht onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Het staat al een poos leeg en we kunnen daar snel in. We gaan er direct wonen, ook tijdens de verbouwing. We gaan eerst de gehele bovenverdieping aanpakken (er is nu nog een slaapkamer en douche beneden, ideaal dat het van oude mensen was haha) en daarna de benedenverdieping. Is een meerjarenplan hoor, haha.

Ik ga nu alvast via Independer verzekeringen bekijken :) Op dit moment hebben we alles bij Univé maar ik vraag me af of dit het voordeligst is.
Bedankt voor je tips, Elliot :D
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 28 Apr 2014 13:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem87

Bericht 28 Apr 2014 13:01

Re: Verhuizen: tips en advies?

Voor ons was het echt een uitdaging. Vrijdag wist ik zeker dat mijn huis verkocht was, op donderdag verliep het onder voorbehoud van financiering. Die middag kregen we meteen om 16:00 uur de sleutel van ons huurhuis. We hadden van tevoren een lijst gemaakt wel instanties we de verhuizing moesten doorgeven, dat hebben we meteen die vrijdag gedaan.
Zaterdag hebben we het hele huis schoongemaakt en in de avond dozen inpakken in het oude huis. Op zondag hebben we geschilderd en in de avond ook dozen ingepakt. Op maandag zijn we verhuisd.
We hadden geen grote verhuiswagen omdat we nu midden in de stad wonen, dat ging niet. Terwijl de verhuisauto onderweg was (met mn vader, schoonvader en vriend) naar het nieuwe huis ging ik met m'n broer alle kasten uit elkaar halen. We hebben het gered, maar het was rond middernacht. Het moest in één dag omdat de volgende dag de begrafenis van m'n oma was en meer vrije dagen kon m'n vriend niet krijgen.

Mijn tip: maak een to do lijst! Schrijf alle instanties op waar je je verhuizing aan moet doorgeven en doe dat meteen zodra het zeker is, er gaat nl nog wel eens wat tijd overheen.
Plan precies welke dag je wat gaat doen, dan blijft het overzichtelijk. Begin een paar dagen van tevoren met inpakken, eerder lijkt mij onzinnig en dan zoek je je alleen maar rot naar je spullen. Schrijf goed op alle dozen wat erin zit en naar welke kamer het moet.

Tsja en verder... Vooral heel veel succes!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 28 Apr 2014 13:02

Re: Verhuizen: tips en advies?

De laatste keer dat ik ging verhuizen - ik ging samenwonen vanuit ouderlijk huis - ben ik een week van tevoren ofzo begonnen met inpakken, stukje bij beetje en dan de avond ervoor de laatste ruk. Scheelt dat de nieuwe dingen al in doos op zolder stonden. En dat ik nog geen heel huis te verhuizen had.

Oh en Independer inderdaad! Wat een uitkomst die site.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 13:06

Re: Verhuizen: tips en advies?

Die To Do Lijst is een goede, ik ben dol op zulke lijstjes :) Daar kan ik dan nu alvast mee beginnen. Ik merk dat ik er een beetje onrustig van word, het gaat ineens zo snel! We hebben ook de katten natuurlijk, daarvoor wordt het ook heel stressvol vrees ik.

Ik hoop dat we op een bepaalde manier een constructie kunnen bedenken waarbij we bijv. alvast de sleutel van het nieuwe huis hebben en rustig alles kunnen verhuizen, bijvoorbeeld een weekje. En dat daarna pas de sleuteloverdracht is met onze nieuwe bewoners. Hoe werkt zoiets eigenlijk?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Apr 2014 14:08

Re: Verhuizen: tips en advies?

Wij hadden spullen die we niet direct nodig hadden al vrij vroeg ingepakt. Zo hadden we bijvoorbeeld de boekenkasten al leeg en de buiten spullen al ingepakt want dat hadden we toch niet meer nodig. Daarnaast ben ik al vrij vroeg dozen gaan hamsteren.
Wij hebben geen verhuiskaarten gestuurd maar dat via de email gedaan. Mijn man werkte toen nog bij ons oude huis, dus wij hoefde geen post door te laten sturen.
Vanaf de dag dat we de sleutel kregen hadden we de inboedel e.d verzekering in laten gaan. Zodra we de sleutel hadden hebben we samen met de aannemer de meterstanden genoteerd.

Wij hadden ook al onze vloer in de aanbieding gekocht bijvoorbeeld, die mochten we een aantal weken later ophalen bij de bouwmarkt en dat scheelde 20%. Zo hadden we al vrij veel dingen geregeld. Maar wij hebben dan ook geen auto en hadden geen plek om de spullen op te staan. Dus het was flink plannen met auto's en boedelbakken.

Wij hadden vorig jaar op 4 maart de sleutel overdracht en we hadden per 1 april onze huur opgezegd. Maar wij kwamen dan ook in een nieuwbouwwoning zonder vloer, iets op de muren en keuken. We hadden dus even dubbele kosten.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 28 Apr 2014 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Apr 2014 14:19

Re: Verhuizen: tips en advies?

Wij zijn vorige zomer verhuisd. Ik heb de dingen die we weinig gebruikten al vroeg ingepakt,maar heel veel spullen kunnen helaas ook later pas. Ook heb ik best nog veel weggegooid.

Ik heb met de verzekeringsmaatschappijen gebeld om een en ander om te zetten / af te sluiten dus dat ging allemaal wel soepel. Zo ook met de post, gewoon overal heen gebeld om door te geven wat ons nieuwe adres was.
En we hebben verhuiskaartjes naar bekenden gestuurd, besteld via de site van Kruidvat.
<<

Anoniem40

Bericht 28 Apr 2014 14:37

Re: Verhuizen: tips en advies?

Ik vond het inpakken echt veel meer werk dan ik dacht, dus begin daar op tijd mee! Spullen die je niet vaak gebruikt kun je nu alvast inpakken. Als je iets meer tijd uittrekt voor het inpakken (dus vroeg beginnen) kun je gelijk ook dingen uitzoeken. Heb je die oude administratie nog nodig of kun je al dingen weggooien? Zelfde met je kleding en interieurspulletjes.
Nieuwe verzekering kun je vooraf al bestellen en dan in laten gaan op je verhuisdag geloof ik, maar daarvoor zou ik even bellen. Een lijstje maken daarvoor is handig inderdaad.
Verhuiskaarten doe ik niet. Mensen die weten van de verhuizing vragen wel om het adres en mensen die niet weten dat we gingen verhuizen stonden blijkbaar zo ver van ons af dat ze ons nieuwe adres niet nodig hadden.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 28 Apr 2014 14:49

Re: Verhuizen: tips en advies?

Meteen toen ik wist dat we gingen verhuizen, ben ik kastjes en lades gaan opruimen. Ik heb veel weggegooid en de rest al een paar weken van tevoren ingepakt. Een goede tip vond ik om op de dozen te schrijven wat erin zit. Zo had mijn man ineens onverwachts zijn skibroek nodig en had ik die binnen 5 minuten gevonden.

Wij moesten op 5 december uit ons huis en kregen pas 30 december de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben in de tussentijd bij mijn schoonouders gewoond. Daar hadden we alleen de spullen bij ons die we echt nodig hadden, de rest hadden we opgeslagen in een Citybox.

Qua adreswijzigingen kun je bij veel instanties je adres online wijzigen. Je kunt dan ook een datum instellen waarop je de wijziging in wilt laten gaan. Ik had een lijst gemaakt van instellingen waar ik een adreswijziging aan door moest geven.
Verder hebben we vrienden en familie een mail gestuurd met de adreswijziging.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 15:04

Re: Verhuizen: tips en advies?

Bedankt voor alle tips!
Moeten maar even met de makelaar overleggen wat de precieze datum wordt. In het voorlopig koopcontract komt 15 juli te staan. Misschien kunnen we 1 juli al in het nieuwe huis bijvoorbeeld. Even kijken hoe dat werkt en of dat allemaal lukt qua tijdsbestek nieuwe hypotheek. We kunnen wel alvast inpakken en dingen bij m'n schoonouders opslaan, die hebben een enorme zolder in de werkplaats, ideaal. Maar ik hoop niet dat we tijdelijk ergens anders moeten wonen, lukt ook echt niet met drie katten (en die gaan we niet in een pension stoppen). Anders moet de overdracht maar wat later, de nieuwe bewoners wonen bij hun schoonouders, dat scheelt. Die moeten zich maar aanpassen aan onze planning dan.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 28 Apr 2014 16:07

Re: Verhuizen: tips en advies?

- Wanneer ben je begonnen met inpakken? (lijkt me slim om te wachten tot ons huis definitief verkocht is qua financiering etc. alleen hebben we daarna waarschijnlijk heel weinig tijd over)
Wij moesten min of meer noodgedwongen ons huis uit maar meestal begin je een maand van te voren met pakken. Dingetjes wat je niet tot weinig gebruikt kun je dan alvast inpakken en zo pak je steeds meer in. De echt nodige dingen doe je een dag voor verhuizen..
- Wanneer heb je de nieuwe verzekeringen/gas/water/internet, etc. afgesloten?
Ongeveer 2 weken voor de verhuisdatum
- Hoe heb je het geregeld qua post?
Ook ongeveer 2 weken van te voren hebben we overal ons adres gewijzigd
- Heb je verhuiskaarten verstuurd en zo ja., via welke service?
NVT

En wat al vaker gezegd wordt: spulletjes die je de afgelopen tijd niet gebruikt hebt kun je overwegen om het weg te doen, scheelt je weer ruimte en onnodige 'rommel' ;-)
Wat als het lukt
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 16:14

Re: Verhuizen: tips en advies?

Ja, we gaan binnenkort eens goed opruimen! Met name op zolder staan veel spullen die we nooit meer gebruiken. Alhoewel ons nieuwe huis twee keer zo groot wordt dus we gooien maar niet te veel weg... :) Kan het daar mooi weer op zolder staan, haha.
<<

Anoniem222

Bericht 28 Apr 2014 16:23

Re: Verhuizen: tips en advies?

Ik ben inmiddels vaker verhuisd dan me lief is, haha.
Mijn tips:
- Zoek ruim van te voren uit wat jullie daar willen doen qua GWL en internet etc. En sluit dat ook tijdig af, internet duurt vaak een paar weken.
- Probeer nu vast zoveel mogelijk weg te gooien/verkopen dat je weg wilt doen en nu toch niet gebruikt.
- Begin op tijd met dingen inpakken die je wilt houden maar nu niet nodig hebt. En daarbij als aanvulling: vroeger gebruikte ik kranten voor het inpakken van breekbare dingen maar je kunt voor een paar euro bij bouwmarkten van dat inpakverhuispapier kopen en dat werkt veel fijner. Zet ook goed op dozen wat er in zit 8-|.
- Maak vanaf nu een lijstje met inkomende post zodat je weet waar je je adres allemaal moet wijzigen. De doorzendservice van PostNL is heel handig, die stuurt je post voor een klein bedrag voor een gekozen periode door. Als je dan nog wat vergeet te wijzigen merk je het ook snel genoeg.
<<

Anoniem198

Bericht 28 Apr 2014 16:24

Re: Verhuizen: tips en advies?

Mijn vriend is vorig jaar bij mij komen wonen en we hebben ook samen alles uitgezocht en in dozen gedaan.
Ondanks dat veel van de huisraad verkocht is vond ik het ook nog tegen vallen hoeveel spullen je eigenlijk nog verzameld.
Dus ik zou nu alvast beginnen met dingen die je niet direct nodig hebt uit te gaan zoeken en in dozen stoppen.
Een keer door je kledingkast gaan en kijken wat daar bijvoorbeeld van weg kan, je keukenkastjes uitzoeken dat soort dingen. Mocht de koop uiteindelijk niet doorgaan en heb je dat in ieder geval gedaan en kan nooit kwaad.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Apr 2014 16:50

Re: Verhuizen: tips en advies?

Mijn tip is als volgt:

stop in dozen wat er in moet en geef de dozen allemaal een nummer.
Maak daarnaast een lijstje en zet daarop wat in welke doosnummer zit. Wij zijn in het weekend verhuisd en toen we in ons nieuwe huis waren, stonden er 30 dozen opgestapeld. En ik had handdoeken nodig, want ik wilde douchen. Op de lijst zag ik dat in doos 15 de handdoeken zaten, dus vriend heeft die doos opgezocht en we konden meteen douchen.

Eventueel kan je ook per ruimte nummeren, wij wonen echter gelijkvloers, dus dat was niet nodig.

Postadressen hebben wij via de PostNL service gedaan. Kost geen drol en is de eerste maand gratis. Daarnaast kan je daar meteen aanvinken wat je automatisch gewijzigd wilt hebben.
GWL hebben tijdelijk op 2 adressen gehad omdat we 2 maanden overbrugging hadden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Apr 2014 17:04

Re: Verhuizen: tips en advies?

Reserveer voor de katten een kamer (bv kleine slaapkamer) waar je ze in zet met alleen hun spulletjes.
Ze kunnen dan daar even bijkomen van de verhuis en wennen aan de nieuwe geur van het huis.

Ga in de avond even kijken en knuffelen. (Evt een paar keer) Als je het idee hebt dat ze weer een beetje zichzelf zijn kun je gewoon de deur open laten. Ik heb er toen voor gezorgd dat ze alleen maar de woonkamer in konden. Laat al hun spulletjes nog even staan in de kamer en zet ze pas op de officiele plaats als de katten gewend zijn. Evt kun je dat in etappes doen. Dus eerst de brokjes en de bak op de overloop dan beneden in de gang en dan pas is de keuken/woonkamer.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Apr 2014 17:05

Re: Verhuizen: tips en advies?

Oh en vul niet een doos met alleen maar boeken, dat is niet te tillen!!
30-04-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Apr 2014 19:45

Re: Verhuizen: tips en advies?

Voor boeken zijn er speciale boekendozen.
Verder inderdaad de dozen op kamer sorteren. Dat bij het uitladen de dozen gelijk naar de juiste kamer gebracht kunnen worden.
Verder weet ik niet of jullie nieuwe huis een berging o.i.d heeft. Maar de laatste keer dat ik moest verhuizen was dat heel handig. Vrienden die hielpen met rijden ( binnen de stad verhuist) en die konden zo alles in de berging zetten. Ik kon nog niet op kamer sorteren omdat mijn meubels er nog niet stonden.
Verder als jullie nieuwe meubels bestellen deze allemaal op een dag laten afleveren. Zo hoef je daar geen extra vrije dag voor op te nemen en tijdens het wachten kan je bijvoorbeeld al de keuken schoomaken/inrichten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2014 19:55

Re: Verhuizen: tips en advies?

Handige tips! Maar alle dozen worden eerst verzameld beneden in de berging inderdaad, we gaan namelijk z.s.m. de hele bovenverdieping strippen en verbouwen. Dus daar zetten we nog geen dozen neer. We zetten veel spullen die we niet direct nodig hebben bij m'n schoonouders. Dan kunnen we mooi twee soorten nummeren, A gaat mee en B gaat in opslag. En dan inderdaad een lijst maken met wat er in doos A1 zit bijvoorbeeld.

Heeft iemand wel eens haar koophuis verkocht en dan tijdelijk twee huizen gehad? Dat je het nieuwe huis al bewoonbaar kon maken en rustig kon verhuizen? En daarna je eigen huis leeg kon opleveren?
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2014 20:11

Re: Verhuizen: tips en advies?

WIj zijn nu 2x verhuisd en de laatste keer heeft mijn man zo'n enorme container laten komen waarin we ALLES wat weg moest weg hebben gedonderd. Neem geen dingen mee die je in het nieuwe huis niet gaat gebruiken. Ik heb bijv een shitload aan tijdschriften weggegooid, oude meubels/lampen, kapotte dingen, oud gereedschap, planken, je kent het wel Iedereen heeft wel spullen in opslag die je gewoon niet gebruikt. Verder heb ik heel veel doorzichtige dozen gekocht bij de ikea, met deksel, hierin alle breekbaar prul in gedaan (denk aan glazen, je blender, je noem maar op) en met een a4'tje aan de binnenkant geplakt wat het was en waar het heen moest. Echt makkelijk. Daarna een aantal bewaard (kan je makkelijk opstapelen) en weer heel wat doorverkocht op MP. Het voordeel van deze dozen vond ik dat ze nat konden worden als je bijv even spul ergens neerzet waar het vochtig is, EN ze bezwijken niet onder het gewicht.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Apr 2014 20:45

Re: Verhuizen: tips en advies?

De meeste tips die ik kan bedenken zijn al wel genoemd.
Toen wij een paar weken geleden zijn verhuisd, hebben we de week voor de echte verhuizing alvast de grote kasten verhuisd. Dat was heel handig, dan konden we de spullen daar direct inzetten.

Ik vond het wel heel fijn dat wij het weekend van 28 maart ging verhuizen, maar de huur pas 14 april was beëindigd. Zo konden we heel relaxt verhuizen. Het schoonmaken van het oude huis hoefde dus ook niet in hetzelfde weekend als dat van de verhuizing.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Apr 2014 06:49

Re: Verhuizen: tips en advies?

Zorg dat je bijv de zolder al stofvrij hebt zodat daar all een deel van de dozen hee kan, zelfs voor je verhuisdag. Wij nemen nu elke keer een paar dozen mee wanneer we gaan klussen. Scheelt de dag zelf zoveel ritjes!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Mei 2014 12:56

Re: Verhuizen: tips en advies?

Ik ben vorig jaar oktober verhuisd.

- Wanneer ben je begonnen met inpakken?
1 a 2 weken van te voren, nu huren wij dus wisten pas 4 weken van te voren dat we zouden gaan verhuizen. Ik heb 'inpakdiensten' geregeld , mijn moeder, zussen, schoonmoeder etc. en die een paar dagen laten komen en een paar uur laten inpakken. Ik zat toen ook niet zo goed in mijn vel en had er veel stress van dus dit werkte wel goed. Ik had hulp en wist hoeveel tijd ik er in zou steken bijv. een ochtend/een middag. En dat een paar keer.

- Wanneer heb je de nieuwe verzekeringen/gas/water/internet, etc. afgesloten?
Dat heeft mijn vriend gedaan. Ik denk ook 1 a 2 weken van te voren. Bij sommige maatschappijen kun je ook aangeven per wanneer je het wil laten afsluiten, dan kun je het al vooruit afsluiten.

- Hoe heb je het geregeld qua post?
Ik alle bedrijven/instellingen waar ik post van kreeg opgeschreven (na gedacht en ook wanneer ik een brief kreeg de afzender opschrijven) die heb ik per mail of per brief allemaal een adreswijziging toegestuurd. De datum heb ik een week eerder gezet dan dat we er zouden gaan wonen (maar het al wel van ons was). Zodat ik nog een week overlap had en op beide adressen de post er nog uit kon vissen zo nodig. Dit heb ik ongeveer 2 a 3 weken van te voren verstuurd. Mijn vriend heeft een regeling afgesloten met TNT zodat zij post dat op het verkeerde adres bezorgd word automatisch naar het nieuwe adres door sturen (zo kun je dan alsnog dat bedrijf je adreswijziging doorgeven). Je kunt zelf aangeven voor hoe lang je dit wil laten doorsturen (en daar betaal je dan ook voor).

- Heb je verhuiskaarten verstuurd en zo ja., via welke service?
Wij hebben geen verhuiskaarten gestuurd, ik kan me niet eens meer herinneren of we dat wel gedaan hebben, ik denk via de e-mail.

Succes!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Mei 2014 14:12

Re: Verhuizen: tips en advies?

Ik heb even niet alles doorgelezen, maar wat echt ontzettend handig is is als je op de dozen duidelijk aangeeft wat er in zit. Ik zelf had ook nog met behulp van nummertjes gelinkt aan kamers ook aangegeven welke doos naar welke kamer moest (wij zijn verhuisd met een professioneel verhuisbedrijf maar dit had ik zelf bedacht) zodat iedereen dat blindelings kon doen.
De dozen met 'gemengde' troep zijn het langste blijven staan en daarin zaten de meeste dingen die ik kwijt was omdat er dus niet echt duidelijk was wat er in zat behalve dus gemengde troep.
Boekendozen vooral niet te zwaar beladen! Het is echt een hel om een verhuisdoos vol boeken te verplaatsen, je hebt daarvoor speciale boekendozen maar anders moet je een verhuisdoos maar voor de helft vullen. Bananendozen vol boeken zijn ook wat aan de zware kant.
Bedenk ook dat één doos tillen vaak wel te doen is maar als je er een heleboel achter elkaar moet dan lijken ze steeds zwaarder te worden. Belast ze dus niet te zwaar!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers