Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Broek nat plassen (jongen)

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 27 Apr 2014 14:02

Broek nat plassen (jongen)

Mijn zoon is al ruim 1,5 jaar zindelijk. Maar sinds een paar weken plast hij regelmatig over zijn broek heen als hij op de wc zit. We hebben al zo vaak tegen hem gezegd dat hij goed naar achteren op de wc moet zitten etc. zodat hij zijn onderbroek en broek niet nat kan plassen, en toch gebeurd het regelmatig. Staand plassen wil hij niet en mag op school ook niet. Iemand nog tips? Ik word er een beetje moe van, met name omdat het al ruim een jaar gewoon goed gaat en nu ineens niet meer. Het lijkt wel een soort laksheid maar ik vind het momenteel heel irritant en onnodig (hormonen gok ik)..
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem75

Bericht 27 Apr 2014 14:22

Re: Broek nat plassen (jongen)

Dat had S. ook geregeld. Die trok gewoon zijn broek en ondergoed niet ver genoeg naar beneden en dan werd het nat. Een paar weken terug hebben wij hem aangeleerd om zijn plasser naar beneden te duwen als hij op de wc zit. Dit doet hij opzich goed maar soms vergeet hij het (door bijv. hoge nood want in ophouden is hij ook goed in) en dan is het toch weer nat. Maar vergeleken een paar weken terug gebeurd het aanzienlijk minder.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 27 Apr 2014 15:16

Re: Broek nat plassen (jongen)

Ja dat met de plasser naar beneden duwen proberen we erin te krijgen en 9 van de 10x herinnert hij het zich wel. We hebben nu afgesproken dat we voortaan thuis etc. weer even meelopen naar de wc om hem te helpen. En standaard weer een schone broek meenemen als we ergens naartoe gaan. Als ik het google zie je dat het wel een veelvoorkomend probleem is bij jongetjes en dat het ooit beter gaat worden. Ik hoop het maar!!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Apr 2014 15:35

Re: Broek nat plassen (jongen)

...ik had dit vroeger ook vaak (maar ik ben toch echt een meisje). Ik moet nog steeds oppassen dat ik niet over de rand heen plas! Raar!
Bij jongens is de oplossing inderdaad denk ik om hem zijn piemeltje naar beneden te laten duwen tijdens het plassen. Wat bij meisjes helpt is wat meer voorover leunen tijdens het plassen (zodat de richting veranderd).
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 27 Apr 2014 17:03

Re: Broek nat plassen (jongen)

Oh haha pompoen ik dacht dat we geluk hebben dat er van de 3 straks 1 meisje bij zit die dat niet gaat doen... daar gaat mijn ijdele hoop :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Apr 2014 17:09

Re: Broek nat plassen (jongen)

Haha, ik denk dat de kans dan wel kleiner is hoor! Ik ken eigenlijk maar 1 ander meisje die dit vroeger ook had, verder heb ik er nooit van gehoord!
<<

Anoniem193

Bericht 27 Apr 2014 17:43

Re: Broek nat plassen (jongen)

Onze dochter plast ook naar voren, zij moet ook echt goed naar achter en beneden gaan zitten, anders plast ze zelfs over de bril heen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Apr 2014 17:47

Re: Broek nat plassen (jongen)

Alibi schreef:Onze dochter plast ook naar voren, zij moet ook echt goed naar achter en beneden gaan zitten, anders plast ze zelfs over de bril heen.


Als je haar kun leren haar bekken te kantelen (rug hol) op de wc en een beetje naar voren leunen gaat het waarschijnlijk beter. Ik plaste dus ook over de bril heen, of tussen de bril en de pot door...
<<

Anoniem193

Bericht 27 Apr 2014 17:48

Re: Broek nat plassen (jongen)

Pompoen schreef:
Alibi schreef:Onze dochter plast ook naar voren, zij moet ook echt goed naar achter en beneden gaan zitten, anders plast ze zelfs over de bril heen.


Als je haar kun leren haar bekken te kantelen (rug hol) op de wc en een beetje naar voren leunen gaat het waarschijnlijk beter. Ik plaste dus ook over de bril heen, of tussen de bril en de pot door...


Ja dat probeerde ik net te schrijven, maar ik kon niet op de woorden bekken kantelen komen ;)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Apr 2014 19:19

Re: Broek nat plassen (jongen)

Alibi schreef:
Pompoen schreef:
Alibi schreef:Onze dochter plast ook naar voren, zij moet ook echt goed naar achter en beneden gaan zitten, anders plast ze zelfs over de bril heen.


Als je haar kun leren haar bekken te kantelen (rug hol) op de wc en een beetje naar voren leunen gaat het waarschijnlijk beter. Ik plaste dus ook over de bril heen, of tussen de bril en de pot door...


Ja dat probeerde ik net te schrijven, maar ik kon niet op de woorden bekken kantelen komen ;)


Ah, haha! :smile:

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers