Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 13:04

Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Echt ik word vaak begroet door vreemden. Dat is 9 v/d 10x als ik onze hond uitlaat, dat zijn mensen met en zonder hond. Zo loop altijd langs een bepaald huis waar de bewoner mij ineens gedag zei en als hij mij op een paar meter/in de verte ziet lopen zwaait hij al. Nee, het is geen vies mannetje ofzo, gewoon een nette man van in de 60 ongeveer en woont daar met zijn vrouw. Hij heeft zelfs kleinkids, want ik zag ze een keer op het speelveldje met hun.

Als ik de hond dan uitlaat loop ik echt 9 v/d 10x zonder make up, mijn haar is nog dooier dan een strobaal omdat ik het niet elke dag was. Ik loop op schoenen die ik al tig jaar heb omdat ze lekker lopen voor het wandelen, ze zien er niet uit.
Vanochtend werd ik gegroet door een jongen die langs mij liep, van zo'n 24 jr, nooit gezien. Ik zeg dan altijd vriendelijk gedag terug.

Wel leuk van al die mensen, maar zoals ik er meestal bij loop ben ik zowat een halve zwerver. Ik heb van nature een boze look, maar ben dat echt niet altijd. Zo kijk ik nou eenmaal, vraag maar aan Carrie. :smile:
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 25 Apr 2014 13:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 25 Apr 2014 13:06

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Huh? Ik vind het normaal mensen op staat te groeten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Apr 2014 13:07

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Ik groet ook vaak mensen, zeker als ik een rondje aan het wandelen ben.
<<

Anoniem51

Bericht 25 Apr 2014 13:09

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Die mensen vallen heus niet allemaal in katzwijm voor je hoor, ze begroeten je gewoon, gebeurt mij ook aldoor als ik over straat loop, zeker als ik even oogcontact heb met die mensen. Dat is gewoon beleefdheid.
Ik zal je sterker vertellen, mijn opa en oma (en waarschijnlijk die van menig ander) zwaaiden vroeger altijd vanaf de bank in de huiskamer al naar buiten als er iemand langs liep.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Apr 2014 13:11

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Bij ons op Flakkee is het heel normaal om onbekenden netjes te begroeten. Toen ik mn man nog niet zo heel lang kende, gingen we eens fietsen en hij begroette toen mensen. Ik vroeg of hij die mensen kende, niet dus, maar blijkt dus heel normaal te zijn dat mensen op het eiland iedereen begroet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 13:22

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Dundas schreef:Die mensen vallen heus niet allemaal in katzwijm voor je hoor, ze begroeten je gewoon, gebeurt mij ook aldoor als ik over straat loop, zeker als ik even oogcontact heb met die mensen. Dat is gewoon beleefdheid.
Ik zal je sterker vertellen, mijn opa en oma (en waarschijnlijk die van menig ander) zwaaiden vroeger altijd vanaf de bank in de huiskamer al naar buiten als er iemand langs liep.


Dat snap ik ook wel dat ze niet in katzwijm voor me vallen. Het pas iets van de laatste jaren. We hebben onze hond 11 jr en in het begin had ik dat nooit. Ik ben het niet gewend en doe dat zeer zelden. Woensdag stond er al een dame bij de bushalte toen ik eraan kwam en toen zei ik haar gedag, maar dat doe ik bijna nooit dus.

Wat jouw opa en oma doen doen onze buren ook, maar alleen naar bekenden.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 13:23

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

M-Train schreef:Huh? Ik vind het normaal mensen op staat te groeten.


Hoezo is dat normaal? Het is geen verplichting hoor ;). Trouwens heb je nog gekeken naar dat kanaal voor smoothies recepten, ik heb in die ene topic een recept gepost voor je.
<<

Anoniem222

Bericht 25 Apr 2014 13:26

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

HAHA!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Apr 2014 13:27

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

haha! Hier is het ook heel normaal om elkaar te begroeten op straat...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2014 13:28

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

ik groet ook vaak mensen die ik tegenkom op straat
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 25 Apr 2014 13:32

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Vroeger was het hier doodnormaal om iedereen die je tegenkwam te begroeten, maar ik ben blij dat we dat niet meer doen. Bleef hoi zeggen. Nu begroet ik alleen de mensen die ik ken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Apr 2014 13:33

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Het is vrij normaal om mensen op straat te groeten. Als ik aan de wandel ben en ik kom iemand tegen zeg ik ook gedag. Wat i daar raar aan?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem222

Bericht 25 Apr 2014 13:37

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Hier in Amsterdam is dat trouwens niet normaal. Zou ook geen doen zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 13:59

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Silly-One schreef:Het is vrij normaal om mensen op straat te groeten. Als ik aan de wandel ben en ik kom iemand tegen zeg ik ook gedag. Wat i daar raar aan?


Ik zeg toch ook niet dat ik het raar vind!
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 14:00

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Harrison schreef:Hier in Amsterdam is dat trouwens niet normaal. Zou ook geen doen zijn.


Wat doet het er niet toe of het A'd am is? Het gaat toch over het algemeen.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Apr 2014 14:10

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Harrison schreef:Hier in Amsterdam is dat trouwens niet normaal. Zou ook geen doen zijn.


Haha ik deed het een keer uit enthousiasme, omdat ik zo'n leuke dag had gehad in het Vondelpark. Liepen door die straat naar de tramhalte, en toen kwam er een meneer/jonge man ons tegemoet lopen. Ik zei "hoi!' het duurde een paar seconden, en toen groette hij terug, heel verbaasd. Mijn vriend was ook verbaasd, haha
<<

Anoniem130

Bericht 25 Apr 2014 14:16

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Harrison schreef:Hier in Amsterdam is dat trouwens niet normaal. Zou ook geen doen zijn.

Ik maak eigenlijk geen onderscheid tussen Amsterdam of elders. Maar ik groet dan ook niet "iedereen", maar alleen mensen met wie ik oogcontact heb. Ga nergens hoi roepen naar mensen die me niet zien. ;)

En als je oogcontact hebt en elkaars aanwezigheid soort van erkent, vind ik het onbeleefd om niet te groeten/knikken/glimlachen. En er wordt dan eigenlijk ook wel altijd teruggegroet.
<<

Anoniem222

Bericht 25 Apr 2014 14:24

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Echt naar iedereen Whatever? Ik loop als ik van mijn voordeur naar de supermarkt loop al minstens langs 20 mensen waarvan ik er altijd wel oogcontact maak met 10, daar glimlach of knik ik hoogstens naar haha.

Haha wel lief hoor Carrie :D. Snap de verbazing wel, want hier zou ik dus denken he ken ik jou? Terwijl bij mijn ouders in het dorp ik gewoon teruggroet.

CBL: dat maakt uit omdat het in dorpen vaker de gewoonte is om elkaar gewoon te groeten dan in grote steden.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Apr 2014 14:25

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Soms ga ik juist extra naar mensen glimlachen of ze iets vriendelijker begroeten, om de reactie te zien. Bijna sneu dat mensen er van te lijken schrikken of me argwanend aankijken dan :/
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 25 Apr 2014 14:27

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Hier is begroeten heel normaal. En ik ken niet eens al die mensen.
<<

Anoniem130

Bericht 25 Apr 2014 14:29

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Oh, jij maakt onderscheid tussen knikken/lachen en echt groeten. Voor mij is dat allemaal groeten. En eigenlijk knik ik sowieso meestal, groeten met name bij ouderen of als we echt uitgebreid oogcontact hebben of andere gekke situatie (dezelfde kant op voor elkaar aan de kant gaan ofzo :p ). Maar als ik oogcontact heb dan knik/lach ik altijd ja. Vind het heel raar om oogcontact te maken en dan zonder blijk van erkenning weer weg te kijken, beetje arrogant, alsof je de ander zijn/haar aanwezigheid negeert.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 25 Apr 2014 14:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 25 Apr 2014 14:30

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Haha ohja, ja ik maak daar wel onderscheid in inderdaad!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 25 Apr 2014 14:44

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Hier in de stad is het ook niet echt te doen. Je blijft dan 'hoi' zeggen, glimlachen of knikken. Maar op rustigere plekken vind ik het ook eigenlijk normaal om te groeten. Heeft alles te maken met beleefdheid.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 25 Apr 2014 15:20

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Toen ik nog in een dorp woonde was het wel normaal en hoef je er ook niet raar van op te kijken maar waar ik nu woon (grote stad) zou ik het wel raar vinden aangezien je dan gedag kan blijven zeggen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 15:20

Re: Zo leuk ben ik nou ook weer niet!

Harrison schreef:Echt naar iedereen Whatever? Ik loop als ik van mijn voordeur naar de supermarkt loop al minstens langs 20 mensen waarvan ik er altijd wel oogcontact maak met 10, daar glimlach of knik ik hoogstens naar haha.

Haha wel lief hoor Carrie :D. Snap de verbazing wel, want hier zou ik dus denken he ken ik jou? Terwijl bij mijn ouders in het dorp ik gewoon teruggroet.

CBL: dat maakt uit omdat het in dorpen vaker de gewoonte is om elkaar gewoon te groeten dan in grote steden.


Vind ik niet, ik woon in een stad dus dat zegt niks!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers