Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

<<

Anoniem198

Bericht 25 Apr 2014 09:24

Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Kan ik een baby meenemen naar een bruiloft? Onze zoon is dan gecorrigeerd ongeveer 3 weken oud.
Nadeel is is dat de bruiloft 2 uur bij ons vandaan is. Dus naast dat het een lange dag is is het ook nog eens een lange rit met de auto.
We denken er wel over een hotel te boeken zodat we niet nog terug naar huis moeten. Vriend kan dan ook naar het feest gaan ''s avonds, ik zou dan naar het hotel gaan.

Het bruidspaar vindt het geen probleem als we onze baby meenemen. Ze hebben zelf ook een klein kind.


Zou jij het doen?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Apr 2014 09:27

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Nee, ik zou kijken of (schoon)ouders willen/kunnen oppassen. Eventueel inclusief de nacht.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem219

Bericht 25 Apr 2014 09:27

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Nee ik zou mijn baby van zo jong denk niet de hele dag meenemen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Apr 2014 09:32

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik zou hem wel mee nemen. Als het bruidspaar het geen probleem vindt.
Mijn dochter was 8 maanden toen mijn vriendin ging trouwen en wij hebben haar toen ook mee genomen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Apr 2014 09:35

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Maar 8 maanden of 3 weken... Vind ik best een groot verschil.
Hoewel, een kind van 8 maanden zou ik ook niet meenemen. Denk dat het voor een baby, zeker van 3 weken, fijner is om niet in de drukte van een bruiloft te zitten én dan nog een lange autorit te moeten maken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Apr 2014 09:37

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik zou het zelf niet doen en liever een oppas regelen denk ik.
Zelfs mijn neefje van 1 was er bij onze bruiloft alleen 's middags en met het eten. Daarna is hij naar de oppas gebracht.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 25 Apr 2014 09:40

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Wat is je eerste gedachte zelf?
Heb je een oppas waar de kleine naartoe kan?

Ik denk zelf dat ik de kleine lekker bij de oppas ( en dat zijn mijn ouders) laten.
Afbeelding
<<

Anoniem106

Bericht 25 Apr 2014 10:06

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Vorig jaar oktober is mijn nicht getrouwd. Mijn dochter was toen 2 maand en ik ben niet heen gegaan.
Ik zag het niet zitten om in mijn eentje met twee kinderen (mijn man kon niet mee) naar de bruiloft te gaan. Haar alleen laten kon ik ook niet, dus ik ben helemaal niet gegaan.
<<

Anoniem123

Bericht 25 Apr 2014 10:08

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik was zelf niet gegaan als mijn baby nog zo klein zou zijn. Een oppas vind ik niets zo klein, maar een hele dag en nacht meesjouwen ook niet.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 25 Apr 2014 10:09

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik zou het ook niet doen, maar óf een oppas zoeken óf gewoon thuisblijven. Baby heeft er helemaal niets aan om mee te gaan.
Afbeelding
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 25 Apr 2014 10:11

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Vorig jaar trouwden onze beste vrienden en wij waren er de hele dag. De oudste is na de plechtigheid en taart op gehaald door oma. ( toen ruim 2jr) de jongste was toen ook nog maar 3 weken en die hebben we pas na het diner naar oma gebracht. Toen ben ik zelf nog een paar uurtjes naar het feest gegaan. Was het makkelijkste ivm borstvoeding en ik wilde haar niet al zo lang naar een oppas brengen zo jong. Ze sliep daar gewoon in de wagenbak in een rustige ruimte met babyfoon, ging prima. Zou even navragen of dat mogelijk is en dan kan hij toch rustig slapen. Ik heb dochter alleen in de wagenbak en in de drager gehad dus die heeft denk ik geen last van drukte gehad.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Apr 2014 10:12

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Toen mijn dochter drie weken was, zijn goede vrienden van ons getrouwd. Wij zijn zonder haar gegaan, het was vlakbij mijn schoonouders en die wilden wel oppassen. Tussen het trouwen en het feest door hebben we gegeten bij mijn schoonouders, zodat ik haar nog even kon voeden. Ik vond het eerlijk gezegd best moeilijk om haar achter te laten zo vroeg al, maar ik was nog niet gewend genoeg aan het moeder zijn om haar mee te nemen (borstvoeding liep ook nog niet helemaal soepel). En ik wilde de bruiloft ook echt niet missen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem103

Bericht 25 Apr 2014 10:16

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik heb het wel gedaan. Mijn zoontje was toen 2,5 week. Mijn vriendin ging trouwen en dat wilde ik echt niet missen. Ik ben een maand te vroeg bevallen dus we hadden verwacht dat ik hoogzwanger was op haar bruiloft en niet dat ik er al met baby was. Naar de oppas brengen was voor mij echt geen optie toen. Het bruidspaar vond het juist leuk dat we hem meenamen. We zijn niet de hele dag gebleven omdat ik zelf nog niet zo goed kon zitten maar het ging verder prima. Ben blij dat we gegaan zijn.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Apr 2014 10:17

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

SarahKey schreef:Ik was zelf niet gegaan als mijn baby nog zo klein zou zijn. Een oppas vind ik niets zo klein, maar een hele dag en nacht meesjouwen ook niet.


+1
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Apr 2014 10:20

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ja hoor, geen probleem. Draagdoek om en gaan. Mirthe gaat morgen ook mee k-dag vieren in Arnhem centrum. Die tukt wel door..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Apr 2014 10:30

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Steep schreef:Ja hoor, geen probleem. Draagdoek om en gaan. Mirthe gaat morgen ook mee k-dag vieren in Arnhem centrum. Die tukt wel door..


Daar zeg je wat. N. gaat ook mee naar het Vondelpark morgen (met meer kindjes). We hebben wel een koptelefoon voor haar, mocht ze last hebben van de herrie.
Staat er nu een beetje raar dat ik haar wel meeneem naar een druk park, maar niet naar een bruiloft. Bij een bruiloft zou ik liever zonder kinderen heen gaan, ook als ze straks wat ouder is, zeker als het een bruiloft is van vrienden en/of waar geen tot weinig kinderen zijn.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2014 10:37

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Maar Koningsdag of een bruiloft is toch totaal niet vergelijkbaar?

♥♥
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 25 Apr 2014 10:56

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Wij hebben F. meegenomen naar een bruiloft toen ze negen dagen oud was. Het was mijn oudste zus die trouwde, dat wilde ik voor geen goud missen. De bruiloft was gepland op 26 september, vierentwintig dagen na mijn uitgerekende datum. "Helaas" beviel ik pas met 42+1. Het was in Groningen, voor ons 1,5 uur rijden. Gelukkig begon het pas om 14:00 uur. We kwamen vlak voor het begon aan, F. heeft door de hele ceremonie en daarna een deel van de receptie heen geslapen. Om 18:00 uur gingen we met het bruidspaar, de naaste familie en de getuigen eten. Daar zijn we heen gegaan, maar dat was geen succes. Ze bleef veel huilen, en was echt op. Voor de oudste was het toen ook genoeg geweest dus we zijn meteen na het toetje gegaan. Ik zat er toen zelf ook totaal doorheen. (In de kraamweek kreeg ik op dag vijf blaasontsteking dus ik heb, ook met het oog op de bruiloft, een dag extra kraamzorg gehad.) De volgende dag sliep F. extra veel (voor zover ze al wakker zijn met 10 dagen :wink:).

Persoonlijk zou het er voor mij van af hangen hoe goed je het bruidspaar kent, hoe dicht ze bij je staan. Ik wilde zelf de bruiloft absoluut niet missen, mijn zus vond het fijn dat haar nichtje er ook bij was ook al sliep ze het grootste gedeelte, en haar een hele dag wegbrengen vond ik met negen dagen ook niet echt een optie.
<<

chelle

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:41

Bericht 25 Apr 2014 11:01

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik zou je kindje gewoon meenemen.
Toen mijn dochter 2 maanden was zijn we met haar naar de bruiloft van mijn moeder geweest.
Ging gewoon goed. Lekker op schoot gehouden en ze heeft gewoon geslapen.
tijdens het diner kon ik haar in een aparte ruimte leggen om te slapen. We hadden het campingbedje meegenomen.
Mijn moeder gaf savonds alleen geem groot feest of zo. Om 23.00 was de bruiloft voorbij.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Apr 2014 11:02

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Zo lang bij oppas zou ik op die leeftijd nog niet doen. Als jullie zelf heel graag bij de bruiloft aanwezig willen zijn zou ik de kleine gewoon lekker meenemen. Desnoods in een draagdoek, zodat het enigszins 'afgesloten' kan worden van de drukte en fijn jouw aanwezigheid voelt.

Toen mijn dochter 3 weken was hadden wij ook een bruiloft. Ze was een paar uurtjes bij mijn moeder, maar vond dat lang genoeg.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 25 Apr 2014 12:03

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Elliot schreef:Maar Koningsdag of een bruiloft is toch totaal niet vergelijkbaar?


Klopt. Mijn reactie was vooral omdat ik in mijn eerste post zei dat het voor een baby niet fijn is in de drukte van een bruiloft. Maar Koningsdag in het Vondelpark is vele malen drukker ;)

Ik zou op een bruiloft gewoon van het feest willen genieten :eyes:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem168

Bericht 25 Apr 2014 12:54

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik zou de baby gewoon meenemen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen ze echt zo jong bij een oppas te laten zo lang, al zou het familie zijn. Zolang er voldoende gelegenheid is dat de baby kan slapen bijv. in een draagdoek of bedje (aangezien ze toch nog veel slapen in het begin), zie ik zelf geen reden om de baby weg te brengen. En aangezien het bruidspaar het ook geen probleem vindt, zou ik de baby lekker meenemen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 25 Apr 2014 13:03

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Wij hadden toen L. 3 weken was feest van mijn schoonmoeder die 50 werd. We zijn allebei gegaan zonder L. Zij is 2 uurtjes bij mijn zus gebleven. Ik ben haar gaan voeden en toen bleek dat ze het wel prima vond bij haar tante, ben ik nog een uurtje terug gegaan. Het was overigens op fietsafstand. Ik vond het lang zat. Ik zou er in jouw geval voor kiezen thuis te blijven en niet te gaan.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem 43

Bericht 25 Apr 2014 13:19

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 07 Mei 2014 10:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Apr 2014 13:20

Re: Wat zou jij doen? Bruiloft en baby

Ik zou weinig zin hebben om met zo'n kleine baby een hele avond en nacht in een hotelkamer te gaan zitten, dus ik zou alleen overdag gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers