Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sporten met een knieblessure?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Apr 2014 15:17

Sporten met een knieblessure?

Door mijn ongeluk van afgelopen zomer heb ik mijn knie voorgoed beschadigt. Het kraakbeen achter mijn knieschijf is stuk en mijn knieschijf loopt hierdoor scheef. Van de fysio mag ik alleen fietsen of zwemmen...maar met fietsen krijg ik gewoon niet genoeg beweging vind ik. Dus ik wandel ook veel, maar toch. Verder mag ik zwemmen, maar ik kan nauwelijks zwemmen, dus dat is echt niks voor mij.

En daarnaast heb ik toch al snel weer last van mijn knie. Gelukkig kan ik hem wel zelf tapen, want de fysio kan ik helaas niet meer betalen...(36 euro per sessie).

Iemand nog een tip om een beetje een conditie te behouden (en mijn figuur)? Ik heb geen sportschool abonnement omdat ik bang ben dat ik daar niet genoeg kan doen en dan is het zonde van het geld....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Apr 2014 15:31

Re: Sporten met een knieblessure?

Misschien kan je je laten adviseren over een goede brace welke de knieschijf op de goede plek houdt tijdens het bewegen. Zo iets bijvoorbeeld; http://www.ottobock.nl/cps/rde/xchg/ob_ ... 38325.html

Ik weet alleen niet hoe het met de vergoeding zit van zulke braces.
En ik kan je afraden zo iets gewon via internet te bestellen. Zou daarvoor wel naar een orthopedisch adviseur gaan, die kan veel beter bepalen welke brace geschikt is en de juiste maat bepalen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Apr 2014 17:25

Re: Sporten met een knieblessure?

Ja een brace bestel ik idd niet online....

Ik baal wel als een stekker. Zit je dan, 27 jaar en op termijn moet je een nieuwe knie. Toppp.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Apr 2014 17:55

Re: Sporten met een knieblessure?

Als je nauwelijks kan zwemmen, leer je dat toch?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Apr 2014 20:41

Re: Sporten met een knieblessure?

Ik ben bang voor water, ik kan wel zwemmen in principe (ik heb mijn A diploma wel) maar ik raak in paniek als ik niet kan staan.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem51

Bericht 24 Apr 2014 20:44

Re: Sporten met een knieblessure?

Maar misschien kun je dat vertrouwen wel krijgen als je op zwemles gaat. Ik twijfel ook geregeld erover om opnieuw op zwemles te gaan, ik heb ook mijn A, prima voor de basisvaardigheden maar ik wil in de toekomst misschien lekker ouderwets gaan baantjes trekken, en dan wil ik wel beter kunnen zwemmen, sneller kunnen zwemmen en de borstcrawl beter kunnen.

En dan te bedenken dat mijn nichtjes en neefjes op zeer hoog niveau zwemmen/gezwommen hebben. Die genen van de familie heb ik helaas niet meegekregen :eyes:
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 24 Apr 2014 20:54

Re: Sporten met een knieblessure?

Haha mijn nichtjes hebben aan synchroonzwemmen gedaan op hoog niveau en mijn zusje is ook echt een waterrat. Ik heb duidelijk hun genen niet :P

Ik denk dat het komt omdat toen ik 4 was ik bijna verdronken ben in het zwembad. Ik had mijn eerste zwemles en het diepe was nog niet afgezet met zo'n rij boeien waardoor ik zo naar beneden zakte en de zwemleraar me van de bodem heeft moeten halen. Daarna was zwemmen niet zo'n succes meer en ben ik pas weer gegaan toen ik bijna 6 was en ik heb mn A pas gehaald toen ik bijna 10 was. Het ligt me gewoon niet. Ik wilde ook nooit op boten, daar ben ik inmiddels wel overheen, maar zwemmen, nee. Ik heb ook nog lenzen trouwens (en -10 zonder, dus die laat je ook niet zomaar ff uit).
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem260

Bericht 24 Apr 2014 21:03

Re: Sporten met een knieblessure?

Heb je een idee van wat je zou willen dan? En heb je van de fysio niet meer advies gekregen dan fietsen en zwemmen? Misschien was een trainingsschema voor in een sportschool handig geweest... Of tips voor groepslessen (spinning? Of juist body balance/yoga achtige activiteiten voor lenigheid en spierversterking).

Wat zou je willen, wat wil je ermee bereiken en wat heb je ervoor over (tijd, moeite, iets de kans geven om uit te proberen)? Sportschool ben je bang dat je niet genoeg kunt... Is dat wel terecht? Kun je ergens zwemmen waar de bodem ondiep is?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Apr 2014 23:09

Re: Sporten met een knieblessure?

Spinning is af te raden met knieklachten. Spring geeft een behoorlijke druk op je knieën.

Denk niet dat we hier via het forum een zinnig woord over kunnen zeggen, we hebben geen van allen nl je knie gezien.
2015 💙
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 27 Apr 2014 13:22

Re: Sporten met een knieblessure?

En een crosstrainer voor in huis? Op marktplaats hebben ze goede fitnesstoestellen voor een niet al te dure prijs.
Dan kun je op je eigen tempo toch je knie (licht) trainen.
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 27 Apr 2014 14:27

Re: Sporten met een knieblessure?

Waarom denk je dat je met fietsen niet genoeg beweging krijgt? Koop een goede racefiets, of een mountainbike en ga lekker op een licht verzetje fietsen. Echt wel dat je daarmee genoeg beweging krijgt hoor!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Apr 2014 15:04

Re: Sporten met een knieblessure?

3 jaar geleden zat in ook met een knieblessure. Toen had ik net m'n racefiets en baalde als een stekker dat ik die niet kon gebruiken maar de fysio raadde juist aan te gaan fietsen. Dat je met fietsen niet genoeg beweging krijgt is natuurlijk onzin. Bouw het rustig op met een licht verzet en ga een uurtje fietsen. Als dit steeds beter gaat kun je het opbouwen.
Zorg in ieder geval dat je op souplesse fietst (dus licht verzet) en niet te veel op kracht, dat is slecht voor je knie (en precies de oorzaak van mijn blessure).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem65

Bericht 01 Mei 2014 13:14

Re: Sporten met een knieblessure?

Ik heb dat ook met zwemmen. Ik kan het niet en ik ben bang en ik haat zwemmen. Vind het vreselijk om te doen en het voelt zo vies met dat chloorwater. Ik voel me daarna altijd helemaal niet fijn. Dus snap dat je niet wilt zwemmen. Misschien kun je krachttraining doen? En dan bepaalde oefeningen waarmee je je knie niet belast? Krachttraining is heel goed om je figuur mooi te krijgen en te houden. Kun je daarnaast buiten wat fietsen ofzo.
<<

Anoniem309

Bericht 01 Mei 2014 13:35

Re: Sporten met een knieblessure?

Mountainbiken is ook heel leuk en heb je ook flink wat beweging. Zeker als je een bos in gaat zijn er leuke routes en als je een beetje getraind bent kan je best behoorlijke afstanden afleggen. Het verst dat ik achter elkaar heb gefietst was zelfs 60km en dan heb je echt een flinke portie beweging gehad.
<<

Anoniem122

Bericht 01 Mei 2014 13:58

Re: Sporten met een knieblessure?

tuttebel schreef:Mountainbiken is ook heel leuk en heb je ook flink wat beweging. Zeker als je een bos in gaat zijn er leuke routes en als je een beetje getraind bent kan je best behoorlijke afstanden afleggen. Het verst dat ik achter elkaar heb gefietst was zelfs 60km en dan heb je echt een flinke portie beweging gehad.


Moet je met mountainbiken ook niet vaak op de pedalen staan? Dat lijkt me voor een kapotte knie ook niet heel bevorderend.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Mei 2014 14:52

Re: Sporten met een knieblessure?

Toen ik vorig jaar een knieblessure had, ben ik wekelijks blijven BodyBalancen (en daarnaast ook fietsen). Ik zou kijken naar een sportschool die ook low-impact groepslessen aanbiedt, zoals BodyBalance, Hatha Yoga, Thai Chi, etc. En daarnaast krachttraining doen.

Kan je niet een proef abonnement of een dagpas bij een sportschool nemen om te kijken of de plek/lessen je passen?
<<

Anoniem309

Bericht 01 Mei 2014 15:51

Re: Sporten met een knieblessure?

TukTuk schreef:
tuttebel schreef:Mountainbiken is ook heel leuk en heb je ook flink wat beweging. Zeker als je een bos in gaat zijn er leuke routes en als je een beetje getraind bent kan je best behoorlijke afstanden afleggen. Het verst dat ik achter elkaar heb gefietst was zelfs 60km en dan heb je echt een flinke portie beweging gehad.


Moet je met mountainbiken ook niet vaak op de pedalen staan? Dat lijkt me voor een kapotte knie ook niet heel bevorderend.


Bij mountainbiken kan je het zelf natuurlijk zo ruig maken als je wilt. Sommige gaan inderdaad bergjes op en af of vliegen half door de lucht. Zelf hou ik daar niet van en vind dat ook best eng. Ik hou het dus rustig en zit dus ook het grootste gedeelte op mijn zadel. Alleen bij echt mul zand dan moet ik op de pedalen staan maar dan zou je natuurlijk ook even kunnen afstappen tot je bij een beter stuk komt.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers