Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Apr 2014 10:44

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Aha oke dat wist ik niet dan ga ik het zo even wassen. Is 30 gr. genoeg voor 1 handdoek? Het gaat toch om het idee dat die even gewassen is? Mag er wat poeder bij of beter van niet?

Ik neem aan dat je dat van die schimmel er na pas wist toch?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Apr 2014 13:22

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Heb het net gewassen en rook idd azijnlucht wat van het water afkwam. Toen ik het zonet uit de wasmachine pakte rook ik niks, heb het met een beetje poeder gewassen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2014 13:51

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

ik was altijd alles op 30 graden dus dat is wel goed.

Nu hopen dat je handdoek ruwer word. Ik heb vorig jaar juni nieuwe handdoeken gekregen en die worden elke keer een beetje ruwer. Gebruik ze niet elke keer
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2014 14:33

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

sarah1985 schreef:ik was altijd alles op 30 graden dus dat is wel goed.

Nu hopen dat je handdoek ruwer word. Ik heb vorig jaar juni nieuwe handdoeken gekregen en die worden elke keer een beetje ruwer. Gebruik ze niet elke keer

Alles?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Apr 2014 14:58

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

sarah1985 schreef:ik was altijd alles op 30 graden dus dat is wel goed.

Nu hopen dat je handdoek ruwer word. Ik heb vorig jaar juni nieuwe handdoeken gekregen en die worden elke keer een beetje ruwer. Gebruik ze niet elke keer


Handdoeken, theedoeken, ondergoed en washandjes is beter om op 60 te wassen Beddengoed zelfs op 90, dat is beter tegen de bacterieen dat geldt ook voor 60.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Apr 2014 15:03

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Het ligt geheel aan de stof of het wel of niet wasbaar is op 60 of zelfs 90 graden. Of aan het feit of het je wat uitmaakt of de kleuren en kwaliteit van je stof aangetast wordt.
<<

Anoniem260

Bericht 30 Apr 2014 11:58

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:ik was altijd alles op 30 graden dus dat is wel goed.

Nu hopen dat je handdoek ruwer word. Ik heb vorig jaar juni nieuwe handdoeken gekregen en die worden elke keer een beetje ruwer. Gebruik ze niet elke keer


Handdoeken, theedoeken, ondergoed en washandjes is beter om op 60 te wassen Beddengoed zelfs op 90, dat is beter tegen de bacterieen dat geldt ook voor 60.


Vorige week een hygiene-cursus gehad op mijn werk. Bacteriën gaan dood vanaf ongeveer 40 graden (dus wassen op 40 graden is randgeval). Wassen op 60 is goed om bacteriën te doden, op 90 is dus voor bacteriën niet nodig.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Apr 2014 15:39

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat beddengoed het beste is om op 90 te wassen en dat blijf ik ook doen.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Apr 2014 19:25

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

60 is prima en doodt ook alles. 90 graden wordt tegenwoordig eigenlijk alleen maar geadviseerd om met een lege trommel eens in de zoveel tijd te draaien om je wasmachine schoon te maken.
<<

Anoniem260

Bericht 30 Apr 2014 20:54

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

caribbeanlover schreef:Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat beddengoed het beste is om op 90 te wassen en dat blijf ik ook doen.


Das prima! Zeg ook niet dat je 't anders moet doen, zeg alleen dat 't voor bacteriën niet nodig is :)
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Apr 2014 23:05

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Dat snap ik. Wij hebben vrij stevige overtrekken en het gaat altijd goed.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Mei 2014 08:35

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

En is ie al ruwer, CBL?
Grappig, ik heb juist een hekel aan van die ruwe handdoeken. Ik heb het liefste van die hotel kwaliteit (van de Hema heb ik die hotel lijn), van die dikke zware zachte om heerlijk in te verdwijnen. Alleen drogen ze niet goed, dus je moet ze goed uithangen. Ik heb een hekel aan van die keiharde ruwe formaat postzegel. :razz:

Maar evengoed was ik ze niet met wasverzachter, want dat laagje om je handdoek heen is niet echt lekker.
<<

caribbeanlover

Bericht 01 Mei 2014 10:46

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Het is al wat ruwer, zo voelt het iig wel aan. Ga het morgen testen. Oh ik erger mij best wel aan die hotelversies, veels TE groot en TE zwaar. Het afdrogen vind ik vrij irritant omdat ik die maat van thuis gewend ben wat zo lekker makkelijk en snel gaat. Nee, totaal niet handig vind ik. Hele ruwe vind ik ook niks, gewoon ertussen in. Formaat postzegel is geschikt voor mijn grote teen.
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2014 08:33

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Heb hem net gebruikt en is nog steeds vrij glad.....................gatverredamme dat voelt echt niet fijn aan. Wat doe ik verkeerd?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mei 2014 09:03

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Geduld hebben en vaak wassen.
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 02 Mei 2014 09:05

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

sarah1985 schreef:Geduld hebben en vaak wassen.

Dit idd. Daarom gebruik ik ze dus eerst voor m'n haar :)
<<

Anoniem 146

Bericht 02 Mei 2014 09:07

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Ik gooi nieuwe handen ook een keer of 5 in de was alvorens ik ze ga gebruiken. Drogen op het rek. Daarna gewoon wassen en in de droger. Ze zijn dan niet te zacht, maar ook geen schuurpapier. (Bij mijn schoonmoeder kun je de handdoeken recht overeind zetten en is afdrogen bijna een marteling)
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Mei 2014 11:12

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

sarah1985 schreef:Geduld hebben en vaak wassen.


Ik heb hem al best vaak gewassen, maar idd die andere is nu goed.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mei 2014 11:37

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:Geduld hebben en vaak wassen.


Ik heb hem al best vaak gewassen, maar idd die andere is nu goed.



ik heb mijn nieuwe sinds juni vorig jaar en ze zijn nog altijd zachter dan mijn oude die al heel vaak zijn gewassen. Dus komt vanzelf
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Mei 2014 11:54

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Ik was de handdoeken ed voortaan zonder wasverzachter. Heb een nieuwe handdoek gekocht en die kwam er ook vrij zacht uit. Idd veel wassen is denk het enige wat helpt.

Da's gek zeg, ik heb de nieuwe gelijk gewassen bij de anderen voordat ik hem zou gebruiken. Vandaag heb ik hem gebruikt en het viel opzich mee, was redelijk zacht, maar niet zoals bij die anderen.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers