Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Apr 2014 21:54

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Staat ook vaak in de labels van handdoeken ed dat het op 60 gr. hoort.
<<

Anoniem51

Bericht 24 Apr 2014 22:06

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Daarom.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Apr 2014 22:39

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Beddengoed is zelfs het beste op 90 en dat doe ik dan ook.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 25 Apr 2014 08:53

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Op m'n werk geven wij altijd het volgende advies bij nieuw badtextiel of bedtextiel:
- eerst een nachtje laten weken in koud water met een scheut azijn erbij (om de kleuren te laten 'intrekken' en zodat het niet gaat afgeven bij de eerste keren wassen)
- vervolgens wassen op een 30 graden wol was, eventueel nog wat azijn in het wasmiddelbakje
- handdoeken kunnen gelijk in de droger indien gewenst, dekbedovertrekken liever hangend laten drogen. Van de droger wordt het er niet mooier op.

Ook adviseren wij altijd te wassen zonder wasverzachter. Wasverzachter legt een vetlaag op de stofvezels, het 'verstopt' de stof. Je moet het zien als poriën in je huid. Je huid blijft ook het mooist als je ze niet continu dicht plamuurt met een laag make-up. Hetzelfde geldt voor stof (ongeacht welke stof). In plaats van wasverzachter kun je dan ook beter azijn gebruiken, dit houdt de was ook wat zachter. Daarnaast is het beter voor het milieu, goedkoper en nog eens heel goed om je wasmachine mee te onderhouden.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 13:58

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Heb de handdoek gister op 30 gr zonder middelen gewassen en zonder anderen handdoeken/kleding ed. Deze is nu droog en voelt wat stugger dan ervoor aan.
Voor de zekerheid ga ik de techniek met azijn ook proberen, maar daarna wil ik het wel gewoon weer wassen samen met de anderen handdoeken.
Zachte handdoeken zijn fijn, nemen ook vocht op, maar gladde niet en zijn irritant.
<<

Anoniem51

Bericht 25 Apr 2014 14:02

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Ik vind wat hardere handdoeken juist prettig, heb het idee dat die beter drogen en sowieso lijkt me het ook beter voor je doorbloeding :) In hotels mis ik ook altijd m'n eigen handdoeken, ze zijn daar zo verschrikkelijk zacht. Sowieso vind ik de handdoeken die in een hotel klaarliggen altijd een vies idee, maar da's een andere discussie :)
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 14:26

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Grappig dat je het zegt, want daar zat ik gister ook aan te denken mbt hotels. Jan en Allemaal kan zo handdoek wel door zijn of haar reet hebben gehaald en weet ik veel wat nog meer. Volgens mij koken ze ze in hotels schoon naast het wassen, dus lekker extra heet. Washandjes hebben ze nooit, maar die zou ik dan sowieso nooit gebruiken. Handdoeken heb ik minder problemen mee.
<<

Anoniem51

Bericht 25 Apr 2014 17:55

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Ik heb geregeld gehad dat er in een witte hotelhanddoek zo'n roestbruine streep/vlek zat, waarbij ik me afvraag of iemand die witte handdoek dan door haar ongestelde muts heeft gehaald. Ik neem altijd 1 of 2 extra handdoeken van thuis mee als ik vermoed ongesteld te worden. Ik vind dat echt gênant als het kamermeisje mijn handdoek weer meeneemt en op moet pakken met die viezigheid erop.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 20:17

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Dundas schreef:Ik heb geregeld gehad dat er in een witte hotelhanddoek zo'n roestbruine streep/vlek zat, waarbij ik me afvraag of iemand die witte handdoek dan door haar ongestelde muts heeft gehaald. Ik neem altijd 1 of 2 extra handdoeken van thuis mee als ik vermoed ongesteld te worden. Ik vind dat echt gênant als het kamermeisje mijn handdoek weer meeneemt en op moet pakken met die viezigheid erop.


Ongestelde muts . :good: Wij hebben tot nu toe altijd schone handdoeken gehad op vakantie.
<<

Anoniem86

Bericht 25 Apr 2014 20:20

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Als dat al gebeurd Dundas, dan worden die handdoeken uit de roulatie gehaald en afgekeurd!
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2014 23:38

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Hoe weet je dat? Dat is toch niet wereldwijd zo?
<<

Anoniem86

Bericht 25 Apr 2014 23:52

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

caribbeanlover schreef:Hoe weet je dat? Dat is toch niet wereldwijd zo?


Ik ben alwetend.
<<

Anoniem91

Bericht 26 Apr 2014 00:33

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

quote="Pippa"]
caribbeanlover schreef:Hoe weet je dat? Dat is toch niet wereldwijd zo?


Ik ben alwetend.[/quote]

:good:
<<

Anoniem91

Bericht 26 Apr 2014 00:35

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Mijn post alleen niet…
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Apr 2014 01:14

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Pippa schreef:
caribbeanlover schreef:Hoe weet je dat? Dat is toch niet wereldwijd zo?


Ik ben alwetend.


Oh is dat zo? Denk dat die crappy hotels er letterlijk schijt aan hebben. Waarom denk je anders dat je die altijd ziet bij Red mijn vakantie? :omg:
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Apr 2014 12:22

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Ik heb hem gister in emmer onder het water gezet en daarbij een halve ltr azijn erbij gedaan en dan was ik hem dinsdag. Ben benieuwd.
<<

Anoniem122

Bericht 27 Apr 2014 16:46

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

caribbeanlover schreef:Ik heb hem gister in emmer onder het water gezet en daarbij een halve ltr azijn erbij gedaan en dan was ik hem dinsdag. Ben benieuwd.


Ik zou het er niet zo lang in laten zitten, dan gaat het echt heel erg stinken. (Laatst hier wat kleding in een emmer met wasmiddel gezet en vergeten er uit te halen, stonk echt helemaal muf).
Dus ik zou het er vanavond gewoon uithalen.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 27 Apr 2014 18:39

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Wassen op 60 graden en niet in de droger maar aan de waslijn laten droger, hoe langer deze hangt hoe ruwer het word.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Apr 2014 21:18

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

TukTuk schreef:
caribbeanlover schreef:Ik heb hem gister in emmer onder het water gezet en daarbij een halve ltr azijn erbij gedaan en dan was ik hem dinsdag. Ben benieuwd.


Ik zou het er niet zo lang in laten zitten, dan gaat het echt heel erg stinken. (Laatst hier wat kleding in een emmer met wasmiddel gezet en vergeten er uit te halen, stonk echt helemaal muf).
Dus ik zou het er vanavond gewoon uithalen.


Ik las hier dat 48 juist goed is.
<<

Anoniem187

Bericht 27 Apr 2014 21:21

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Pippa schreef:
caribbeanlover schreef:Hoe weet je dat? Dat is toch niet wereldwijd zo?


Ik ben alwetend.


Vertel eens wat nieuws.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Apr 2014 21:21

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

48 uur in water, vertelde Slakje. Niet 48 uur in water met azijn :)
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Apr 2014 21:45

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Klopt, las het net terug. Qua stank valt het reuze mee, da's alleen in het begin en nu ruik ik niks meer. Ik ga hem morgen denk ik wassen. Is het echt zo erg dan als ik dat dinsdag pas doe? Hij valt toch niet uit elkaar ofzo?
<<

Anoniem51

Bericht 27 Apr 2014 22:29

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Mwoah, ik denk day je hooguit zelf de hele dag naar azijn stinkt, als je je ermee afdroogt :)
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Apr 2014 22:37

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Lekker toch, wat sla erbij en klaar! Ga hem wel wassen met een beetje waspoeder, maar zonder wasverzachter dus de geur zal wel weg zijn. Bovendien had ik eerder ergens gelezen dat van geur geen sprake is, want die vervliegt zo.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Apr 2014 02:13

Re: Hoe krijg ik een handdoek ruw(er)?

Het gaat niet om de azijn geur maar om het stilstaande water.. bacterien kunnen lekker groeien en toen ik mijn kleding na 3 dagen er uit haalde stonk het naar schimmel. Maar je moet het zelf weten uiteraard.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers