Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 13:41

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Sorry Jill, ik dacht dat je een grapje maakte, maar ik lees nu dat je echt je hand niet kan gebruiken. Nu begrijp ik je post beter.
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 13:42

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Ik laat ook genoeg over aan mijn man hoor en mijn man aan mij, maar we gaan dan niet zeggen dat de ander dat nu eenmaal niet kan, omdat hij man is, of ik een vrouw. Het ene ligt de één beter, het ander, de ander, dat heeft vrij weinig te maken met geslacht. We gaan ook niet zeggen 'dat kan ik nu eenmaal niet', ik zou dat trouwens ook niet trekken, zeker niet met dingen die dagelijks moeten gebeuren. Een band plakken moet misschien 2-4x in het jaar gebeuren, koken iedere dag. Lekkere taakverdeling heb je dan.


Want banden plakken is natuurlijk ook het enige wat mijn vriend doet in het huishouden.... :palm:
<<

Anoniem40

Bericht 28 Apr 2014 13:48

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Ik ben het wel eens met ED dat zulke topics (en ook dit keer) zo snel generaliserend worden. Misschien bedoeld als grapje of een beetje luchtig, maar daarin vind ik dat vrouwen zich nog steeds snel tekort doen en dus vind ik dat je dat niet moet willen doen. Maar misschien is dat een andere discussie...
<<

Anoniem40

Bericht 28 Apr 2014 13:52

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Ik doel trouwens op sommige situaties die beschreven worden in dit topic. Niet dat je niet zelf je rits kunt dichtmaken, want ik kan me voorstellen dat je daar gewoon echt niet bij kunt. Of zware spullen sjouwen, dat kan natuurlijk dat je dat niet kunt. Maar dingen als een spin weghalen of een band plakken, dat snap ik niet. Dan probeer je dat toch, zo moeilijk kan t niet zijn. Ik heb laatst mn winterbanden naar zomerbanden gewisseld. Nog nooit gedaan en t was geen probleem. En IKEA meubels in elkaar zetten, daar ben ik ook echt heel goed in!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Apr 2014 13:55

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Maar Whoop, ik kan heel goed laminaat leggen en lampen ophangen. En soms vind ik het echt heerlijk om een dag te klussen, maar als een klusser zou aanbieden om het te leggen, waarom zou ik dan nee zeggen? En dan vind ik het ook stom dat dan gezegd wordt dat je dan slap bent of het zielige meisje uithangt.
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 13:56

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Sorry Jill, ik dacht dat je een grapje maakte, maar ik lees nu dat je echt je hand niet kan gebruiken. Nu begrijp ik je post beter.


Nee helaas niet.


Maar dankzij dit topic wil ik het wel een keer proberen een band plakken :P
<<

Anoniem304

Bericht 28 Apr 2014 14:18

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Jill schreef:Want banden plakken is natuurlijk ook het enige wat mijn vriend doet in het huishouden.... :palm:

En ook al was dat wel zo dan maakt het nog niets uit. :ja:
<<

Anoniem40

Bericht 28 Apr 2014 14:20

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Tabbie schreef:Maar Whoop, ik kan heel goed laminaat leggen en lampen ophangen. En soms vind ik het echt heerlijk om een dag te klussen, maar als een klusser zou aanbieden om het te leggen, waarom zou ik dan nee zeggen? En dan vind ik het ook stom dat dan gezegd wordt dat je dan slap bent of het zielige meisje uithangt.

Je hoeft ook geen nee te zeggen, maar het gaat erom hoe hulpeloos sommige vrouwen zich opstellen (niet jij hoor, maar in het algemeen). Ik kook bijvoorbeeld bijna nooit, omdat ik het niet leuk vind en omdat mijn vriend echt veel beter kan koken. Een rolverdeling hebben binnen een relatie is naar mijn idee niks mis mee, maar ik vind het fout om te zeggen dat je een man mist omdat je iets niet kan, terwijl je het wel kan. Een spin doodmaken of het huis uit zetten kan echt iedereen, daar heb je geen man voor nodig. Een potje opendraaien kan ook echt iedereen, maar het duurt misschien iets langer. Die traditionele rollenpatronen staan mij gewoon een beetje tegen en naar mijn idee zijn het veel vrouwen zelf die dat in stand houden.

En natuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals de situatie van Jill. Maar zo heb je op elke situatie uitzonderingen en als je daar rekening mee moet houden kun je niks meer zeggen, dus dat vind ik een beetje dooddoeners (niet lullig bedoeld verder).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Apr 2014 14:23

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Oh nee, ik begrijp je helemaal hoor. Ik vind het soms gewoon ook lastig dat er niet luchtig over dingen gedaan kan worden. In principe kan bv. jij dan gewoon reageren met "koken" ipv "banden plakken". Voor alles is immers wel hulp of hulpmiddelen wanneer er geen man/vrouw/partner/vader/moeder/broer/zus/etc. is. Maar ik zie mezelf idd werkelijk geen wasmachine naar boven tillen, alleen.
<<

Anoniem40

Bericht 28 Apr 2014 14:28

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Tabbie schreef:Oh nee, ik begrijp je helemaal hoor. Ik vind het soms gewoon ook lastig dat er niet luchtig over dingen gedaan kan worden. In principe kan bv. jij dan gewoon reageren met "koken" ipv "banden plakken". Voor alles is immers wel hulp of hulpmiddelen wanneer er geen man/vrouw/partner/vader/moeder/broer/zus/etc. is. Maar ik zie mezelf idd werkelijk geen wasmachine naar boven tillen, alleen.

Als mijn vriend er niet is eet ik vaak de eerste dag een pizza :lol: Maar op dag 2 zal ik toch echt zelf iets moeten gaan koken.
Ik snap wat je bedoelt met luchtig doen en in het echt kan dat ook wel natuurlijk. Maar op een forum is dat zo lastig omdat het moeilijk is om over te brengen of iets een grapje is of serieus bedoeld wordt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Apr 2014 14:32

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Trouwens in dit kader: ik vind dit bijvoorbeeld een leuk standpunt/artikel erover:
http://karinkoolen.com/2013/09/17/de-ec ... et-meisje/

En mannen kunnen volgens de reclames al helemaal niet zonder een vrouw :banaan:

"Het beeld dat ik voor ogen heb is er één uit de reclame voor Imodium. Een man loopt gebogen, met zijn hand op zijn buik richting toilet en roept hulpeloos om vrouwlief in de keuken: “Ik heb diaree!”. Of die man op de radio die nerveus jubelt als een kind als zijn vriendin toestemming geeft voor de aanschaf van een Volkswagen. Slechts twee voorbeelden ter illustratie. Er bestaan tal van commercials waarin mannen een dweil en een fles schoonmaakmiddel in handen houden en ondertussen hoofdschuddend gadegeslagen worden omdat ze er geen raad mee weten of het verkeerde product gebruiken (“Doe toch niet zo gek! Hier, gebruik Antikal!”). Papa’s die in de keuken de weg niet weten of in zijn geheel niet kunnen koken en met oogrollende puberdochters geconfronteerd worden. Mannen die door vrouwlief op dieet gezet worden en dan braaf de vetarme kaas eten."

En ik probeer zoveel mogelijk een smiley te gebruiken bij luchtige grappen, maar ik zie inderdaad de laatste tijd in dat luchtige opmerkingen/grapjes zeer letterlijk en serieus worden opgepakt.
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 14:42

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Cotton schreef:
Jill schreef:Want banden plakken is natuurlijk ook het enige wat mijn vriend doet in het huishouden.... :palm:

En ook al was dat wel zo dan maakt het nog niets uit. :ja:


Haha vertel dat maar niet aan m'n vriend :wink:
Laatst gewijzigd door Anoniem132 op 28 Apr 2014 20:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 19:42

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Tabbie schreef:Oh nee, ik begrijp je helemaal hoor. Ik vind het soms gewoon ook lastig dat er niet luchtig over dingen gedaan kan worden. In principe kan bv. jij dan gewoon reageren met "koken" ipv "banden plakken". Voor alles is immers wel hulp of hulpmiddelen wanneer er geen man/vrouw/partner/vader/moeder/broer/zus/etc. is. Maar ik zie mezelf idd werkelijk geen wasmachine naar boven tillen, alleen.

Mijn man kan dat ook echt niet alleen hoor, een wasmachine naar boven tillen, wij doen dat gewoon samen en dan met hulp van nog twee sterke krachten erbij. Denk dat dit bij iedereen zo werkt, het heeft ook geen zin dat in je eentje te doen.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 28 Apr 2014 23:17

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Mijn optie om een jurkje dicht te maken.. Ik heb een paperclip aan een touwtje gebonden. Als je dan het puntje van een paperclip in het lipje van de rits doet, is het heel makkelijk om hem dicht te ritsen (of open 's avonds).
<<

Anoniem173

Bericht 29 Apr 2014 06:47

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Ik heb een hekel aan een traditionele rolverdeling. Ik ben echt van mening dat zowel man als vrouw dingen kunnen leren. Mannen kunnen prima koken en vrouwen echt wel een band plakken.

Maar sommige dingen zoals de to beschrijft zijn idd gewoon niet re doen alleen! Weet je wat ik ook zon rottige vind? Jeuk op je rug. Ik kan dan wel een krabbertje of pen oid pakken. Maar als iemand anders over je rug krabt is dat zoveel fijner! :smile:
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers