Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:19

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Ik werk niet in de horeca, maar ik heb eigenlijk nog nooit moeite gehad met het losmaken van een potje. Als het niet lukt dan steek ik er de dunne achterkant van een vork achter en dan wrik je zo het vacuum los en dan is het echt een eitje. Ik moet wel zeggen dat ik van mezelf sterk in mijn armen ben, ik druk mezelf bijvoorbeeld met gemak 20x op, zonder trainen en als ik wel ga trainen kom ik na een paar weken zonder moeite tot de 50x, dus tsja.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Apr 2014 12:20

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Damn, ik kan me niet eens 1x opdrukken :laughcry:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Apr 2014 12:20

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Tabbie schreef:Damn, ik kan me niet eens 1x opdrukken :laughcry:


Slap meisje.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Apr 2014 12:21

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Ik werk niet in de horeca, maar ik heb eigenlijk nog nooit moeite gehad met het losmaken van een potje. Als het niet lukt dan steek ik er de dunne achterkant van een vork achter en dan wrik je zo het vacuum los en dan is het echt een eitje. Ik moet wel zeggen dat ik van mezelf sterk in mijn armen ben, ik druk mezelf bijvoorbeeld met gemak 20x op, zonder trainen en als ik wel ga trainen kom ik na een paar weken zonder moeite tot de 50x, dus tsja.


Hier spreek je jezelf al tegen.
Met hulpmiddelen krijg ik een potje ook wel open.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Apr 2014 12:21

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Helix schreef:
Tabbie schreef:Damn, ik kan me niet eens 1x opdrukken :laughcry:


Slap meisje.


Yep, ik ben een slappe hap :p
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 12:22

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Voor potten gebruik inderdaad zo'n hulpmiddel en daarmee krijg ik ze wel open. Maar een fietsband lappen of andere dingen waar je toch echt twee goed werkende handen voor nodig hebt lukken me niet en laat ik dan ook graag aan m'n vriend of iemand anders over. Koken of de was laat m'n vriend dan weer graag aan mij over. Niet omdat hij dat echt niet kan maar die dingen liggen hem totaal niet. Prima dat doe ik dan.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:26

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Jill: Dus jij hebt geen twee goed werkende handen? Heb je überhaupt wel eens geprobeerd om een fietsband te plakken?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Apr 2014 12:27

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Jill: Dus jij hebt geen twee goed werkende handen? Heb je überhaupt wel eens geprobeerd om een fietsband te plakken?


Zo zeg... over snerend gesproken...
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Apr 2014 12:29

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Weet je, wat een gezeur ook weer ED.
Waarom zou ze het uberhaupt moeten proberen?
Dat is iets wat haar vriend doet, en zij kookt bijv.
Het zal echt wel lukken, maar waarom zou je moeilijk doen en gaan klooien als er iemand in de buurt is die het in binnen een fluit van een cent gedaan heeft.
Dat enorme geëmancipeerde gedrag van jou ook :12:
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 12:30

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Jill: Dus jij hebt geen twee goed werkende handen? Heb je überhaupt wel eens geprobeerd om een fietsband te plakken?


Ik ben halfzijdig spastisch dus nee dat klopt :laughcry:
Anders had ik het er ook wel anders neergezet. Maar ED als jij met 1 hand een band kan plakken (dat kun je vast) maak een filmpje en gooi het even op YouTube, dan kan ik nog wat leren....
Laatst gewijzigd door Anoniem132 op 28 Apr 2014 12:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:32

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Ik vind het gewoon heel grappig als mensen dat soort dingen zeggen. Voor koken moet je ook vrij handig zijn en twee goed werkende handen hebben, maar dat kan Jill dan weer prima. Haar vriend daarentegen kan prima een fietsband ronddraaien en een miniscuul gaatje aftapen, maar een pan op het vuur zitten, dat zit gewoon niet in hem, dat ligt hem totaal niet. Apart, toch?
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 12:33

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Ik vind het gewoon heel grappig als mensen dat soort dingen zeggen. Voor koken moet je ook vrij handig zijn en twee goed werkende handen hebben, maar dat kan Jill dan weer prima. Haar vriend daarentegen kan prima een fietsband ronddraaien en een miniscuul gaatje aftapen, maar een pan op het vuur zitten, dat zit gewoon niet in hem, dat ligt hem totaal niet. Apart, toch?


Sorry hoor maar nu kwets je me gewoon... Lees jij niet? Of alleen je eigen getypte teksten?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Apr 2014 12:33

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Ik vind het gewoon heel grappig als mensen dat soort dingen zeggen. Voor koken moet je ook vrij handig zijn en twee goed werkende handen hebben, maar dat kan Jill dan weer prima. Haar vriend daarentegen kan prima een fietsband ronddraaien en een miniscuul gaatje aftapen, maar een pan op het vuur zitten, dat zit gewoon niet in hem, dat ligt hem totaal niet. Apart, toch?



...
Want? Iets minder leuk vinden is absoluut onmogelijk in jouw ogen?!?!
Ah weet je.. waarom reageer ik nog op je eigenlijk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 28 Apr 2014 12:34

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Jill schreef:
-ED- schreef:Ik vind het gewoon heel grappig als mensen dat soort dingen zeggen. Voor koken moet je ook vrij handig zijn en twee goed werkende handen hebben, maar dat kan Jill dan weer prima. Haar vriend daarentegen kan prima een fietsband ronddraaien en een miniscuul gaatje aftapen, maar een pan op het vuur zitten, dat zit gewoon niet in hem, dat ligt hem totaal niet. Apart, toch?


Sorry hoor maar nu kwets je me gewoon... Lees jij niet? Of alleen je eigen getypte teksten?


Iets met plaat.. en harses..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 28 Apr 2014 12:35

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Weet je, als je echt moet dan kan ik zelfs met mijn blote handen een vis vangen.

Ik bedoel, in mijn vrijgezellen leven heb ik ook alles alleen moeten doen thuis. Maar als dan een vriend mijn band wel wil plakken, want dat vindt hij leuk. En dat mijn vader komt helpen om de wasmachine naar boven te tillen... ja dat is toch wel iets waar ik graag gebruik van maak. Dan maar slap en zielig.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Apr 2014 12:35

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Waarom is dat raar? Waarom moet en zal iedereen alles kunnen - en als ik je woorden goed interpreteer - en ook leuk moeten vinden? Waarom? Een taak-/rolverdeling is toch prima binnen een relatie, als beiden zich daar prettig bij voelen?

En wie weet kun je met een spasme het een gewoon veel beter dan het ander.. En als er dan iemand is die het minder goede op kan vangen, ik zeg: prima geregeld!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 12:36

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Lejow schreef:
Jill schreef:
-ED- schreef:Ik vind het gewoon heel grappig als mensen dat soort dingen zeggen. Voor koken moet je ook vrij handig zijn en twee goed werkende handen hebben, maar dat kan Jill dan weer prima. Haar vriend daarentegen kan prima een fietsband ronddraaien en een miniscuul gaatje aftapen, maar een pan op het vuur zitten, dat zit gewoon niet in hem, dat ligt hem totaal niet. Apart, toch?


Sorry hoor maar nu kwets je me gewoon... Lees jij niet? Of alleen je eigen getypte teksten?


Iets met plaat.. en harses..


Nou inderdaad. Heb ook geen zin om hierop te reageren eigenlijk.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Apr 2014 12:36

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Oh my god. Het was gewoon als luchtig topic bedoeld en inderdaad niet per se om hulp nodig te hebben als je geen man hebt. Dat pastte alleen niet allemaal in de onderwerpregel ;) ik heb 5 jaar samengewoond en loop nu gewoon tegen dit soort simpele dingetjes aan.

Potten en flessen krijg ik zelf wel open. De CV ketel kan ik bijv ook bijvullen. Ik kan ook een auto band verwisselen, maar een fiets gaat lekker naar de fietsenmaker. Geen zin in dat gepriegel ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Apr 2014 12:38

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

-ED- schreef:Haha, ja dat gebeurt. Ik heb zelf toen ik een jaar of 10 was van mijn vader geleerd hoe je een band moest plakken, is hartstikke leuk als je die leeftijd hebt, lekker eens op een zonnige middag een beetje aanrommelen aan zo'n fiets, als je dat een paar middagen doet en je schroeft nog eens wat in en uit elkaar, dan ben je zo een halve fietsenmaker. Echt hoor, zo moeilijk is het nou ook allemaal weer niet. Ik ben mijn vader er nog altijd dankbaar voor dat hij mij die dingen leerde en niet alleen mijn broers.

Helaas is mijn vader al dood sinds ik twee was en heeft hij dus nooit de mogelijkheid gehad om mij dit te leren. Ik breng dus ook altijd lekker m'n fiets naar de fietsenmaker.

♥♥
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 28 Apr 2014 12:39

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Als je spastisch bent heb je, lijkt me, meer moeite met de fijne motoriek oftewel een band plakken dus, dan met een pan op het vuur kwakken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 12:39

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Helix schreef:Waarom is dat raar? Waarom moet en zal iedereen alles kunnen - en als ik je woorden goed interpreteer - en ook leuk moeten vinden? Waarom? Een taak-/rolverdeling is toch prima binnen een relatie, als beiden zich daar prettig bij voelen?

En wie weet kun je met een spasme het een gewoon veel beter dan het ander.. En als er dan iemand is die het minder goede op kan vangen, ik zeg: prima geregeld!


Klopt. Ik kan m'n rechterhand bijna niet gebruiken. Dus bijvoorbeeld een fiets omdraaien om de band te plakken kan ik niet. Net als bijvoorbeeld ons bed opmaken, daar zal ik dan wel heeeeeel lang mee bezig zijn, dus dat doet m'n vriend. Prima toch?
<<

Anoniem178

Bericht 28 Apr 2014 12:40

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Met twee werkende handen vind ik een band plakken ook rotwerk. De band er terug opleggen vergt best wat kracht in de vingers, daar schiet ik tekort. Dan kun je daar wel bandenlichters voor gebruiken, maar dan heb je kans de band weer lek te steken of de binnenband tussen de buitenband te frotten.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Apr 2014 12:40

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Ik laat ook genoeg over aan mijn man hoor en mijn man aan mij, maar we gaan dan niet zeggen dat de ander dat nu eenmaal niet kan, omdat hij man is, of ik een vrouw. Het ene ligt de één beter, het ander, de ander, dat heeft vrij weinig te maken met geslacht. We gaan ook niet zeggen 'dat kan ik nu eenmaal niet', ik zou dat trouwens ook niet trekken, zeker niet met dingen die dagelijks moeten gebeuren. Een band plakken moet misschien 2-4x in het jaar gebeuren, koken iedere dag. Lekkere taakverdeling heb je dan.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 28 Apr 2014 12:40

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Jill schreef:
Helix schreef:Waarom is dat raar? Waarom moet en zal iedereen alles kunnen - en als ik je woorden goed interpreteer - en ook leuk moeten vinden? Waarom? Een taak-/rolverdeling is toch prima binnen een relatie, als beiden zich daar prettig bij voelen?

En wie weet kun je met een spasme het een gewoon veel beter dan het ander.. En als er dan iemand is die het minder goede op kan vangen, ik zeg: prima geregeld!


Klopt. Ik kan m'n rechterhand bijna niet gebruiken. Dus bijvoorbeeld een fiets omdraaien om de band te plakken kan ik niet. Net als bijvoorbeeld ons bed opmaken, daar zal ik dan wel heeeeeel lang mee bezig zijn, dus dat doet m'n vriend. Prima toch?


:yes: :good:
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem132

Bericht 28 Apr 2014 12:41

Re: Wat je als vrouw toch eigenlijk niet kan, zonder man....

Poppy schreef:Als je spastisch bent heb je, lijkt me, meer moeite met de fijne motoriek oftewel een band plakken dus, dan met een pan op het vuur kwakken.


Klopt en bij mij is het zelfs zo dat ik m'n rechterhand amper gebruiken kan, alleen als ondersteuning. Hij zit de hele dag verkrampt in een vuist. Maar goed ED zet het neer alsof ik me aanstel. En daar kan ik niet zo goed tegen haha.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers