Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Apr 2014 12:27

Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Tips en ideeën voor verschillende soorten haar.


Dun, stijl haar.
Heb je dit type haar dan is het vaak handig om je haar in niet al teveel lagen te knippen. Vaak wordt de fout gemaakt om veel korte lagen te knippen voor meer volume, maar dat werkt niet altijd. Je houdt dan vaak weinig lengte over en je haar lijkt dan nog dunner.
Wat je wel kunt doen is alleen lagen aan de voorkant knippen, zodat je haar toch speels valt en niet te dun lijkt. Ook kun je de lengte korter maken en dan wat lagen erin laten knippen.
Je kunt volumegevende producten gebruiken maar liever niet teveel conditioner. Is dit wel nodig, dan kun je het beter niet op de aanzet smeren, maar alleen in de punten. Verder kun je volumepoeder, haarlak en mousse gebruiken voor het stylen.
Je haar kun je goed vanaf de aanzet droogföhnen of met je hoofd op de kop hangen en eventueel met een borstel föhnen. Je kunt ook als het bijna droog is rollers indraaien. Goed omhoogtrekken vanaf de aanzet en laten drogen of voorzichtig droogföhnen. Laat de rollers goed afkoelen voordat je ze eruit haalt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Eventuele producten voor dit type haar.
Kerastase volumifique shampoo en conditioner.
AfbeeldingAfbeelding
Lift vertige en forme fatal ( voor het föhnen)
AfbeeldingAfbeelding

Volumepoeder of haarlak, mousse
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Krullend haar.
Veel mensen denken dat krullend haar heel makkelijk haar is om te stylen of te knippen, maar helaas is dit niet altijd waar. Het is echt aan de kapper om goed te beoordelen hoe het haar het beste geknipt kan worden. Het ligt er ook aan wat voor een krul in je haar zit want je hebt zoveel soorten krullen.
Laat je krullende haar altijd bot knippen, laat het nooit snijden. Uitdunnen van de haren kan wel, maar dan laat het dan niet met de uitdunschaar snijden.
Laat je haar drogen aan de lucht. Dat geeft de meest natuurlijke krullen en het pluist ook minder. Als je haar aan de lucht gedroogd is, gebruik dan nooit een kam of borstel: het gaat gegarandeerd pluizen! Je kunt gewoon even je vingers erdoor halen.
Over goede stylingproducten: koop alleen producten die bedoeld zijn voor krullend haar. Krullend haar is poreuzer dan glad haar. Daarom heeft het andere verzorging nodig. Olie, olie, olie ... In de lengte van het haar en in de punten kan sterk krullend haar wel extra voeding gebruiken. Olie wordt goed opgenomen door poreus, krullend haar. AfbeeldingAfbeelding

Als je je haar aan de lucht laat drogen, is het gebruik van het juiste stylingproduct heel belangrijk. Bij dik haar neem je een steviger product, bij fijn krullend haar een luchtiger product. Je haar wordt er alleen maar onnodig zwaar van.

Eventuele producten voor dit type haar.
Kerastase shampoo en leave in of evt masker en een fijne haarolie
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Of als je volume wilt met je krullen zijn deze ook heel fijn
AfbeeldingAfbeelding

Dik en zwaar haar.
Veel mensen zijn jaloers op mensen met een bos dik haar. Natuurlijk is een mooie bos dik haar prachtig, maar dik haar is niet altijd fijn. Het haar kan zwaar vallen maar het kan ook erg pluizig worden. Daarnaast heeft dik haar heel veel verzorging nodig, wil het haar er ook mooi uitzien.
Het haar uit laten dunnen kan, maar het is niet altijd een optie. Het haar kan daar ook onnodig van gaan pluizen. Soms helpt het om er wat lagen in te laten knippen, maar dat ligt er maar net aan van voor een type haar je hebt.
Een goed voedend masker en serum of olie is heel goed voor dit type haar. En niet te vaak wassen scheelt ook om het pluizen tegen te gaan.
AfbeeldingAfbeelding

Eventuele producten voor dit type haar.
Shampoo, masker en een leave in en een olie voor weerbarstig haar.
AfbeeldingAfbeelding

Tips en trics voor een Bad Hair day.
Iedereen heeft weleens van die dagen dat je niks met je haar kan beginnen. Je kunt je er aan overgeven maar je kunt er ook wat aan doen.Afbeelding

Als je in de ochtend tijd over hebt, was je haar dan opnieuw. Je vette haar, weerbarstige plukken of rare kronkels zullen weggaan wanneer je haar opnieuw gewassen wordt. Op deze manier kun je je schone haar opnieuw stylen en volgens je vaste routine in model brengen.

Droogshampoo
Natuurlijk heb je niet iedere dag tijd voor een nieuwe wasbeurt om je haar opnieuw in model te brengen. Droogshampoo is dan een uitkomst. Deze 'shampoo' spuit je op je haarwortels, je wrijft het voorzichtig in en je haar is een stuk minder vet en heeft meer volume. Ideaal! Afbeelding

Steek het op maak een vlecht of knot en draag iets op of om je hoofd. Een leuk hoedje, petje of een muts dragen is ook een mogelijkheid ;-)
AfbeeldingAfbeelding


Zo dit was mijn stuk over haar en kan er nog wel veel en veel meer over vertellen... Zoals jullie zien werk ik zelf met L’Oréalproducten en kerastase maar er zijn natuurlijk nog veel meer producten en merken die goed zijn. Het is maar net wat je fijn vindt en wat je eraan wilt uitgeven.
Als jullie nog meer dingen willen weten of advies willen dan hoor ik het graag.

Groetjes kippetje.

____________________________________________________________________________________________________
Benieuwd naar de andere delen uit deze rubriek?

Deel 1: How to handle lang haar
Deel 2: Routine voor basismake-up
Deel 3: Daily office wear
Deel 4: Fashion trend report fall 2014
Deel 5: Eyeliner
Deel 6: Outfits van €100,- of minder
Deel 8: Basis oogmake-up
Deel 9: Face shaping
<<

Burgemeester Bo

Bericht 23 Apr 2014 13:18

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Bedankt voor je leuke bijdrage, kippetje!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Apr 2014 13:19

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Dank je Kippetje. Ik persoonlijk zou het fijn vinden ook een goed budgetmerk er bij te hebben.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Apr 2014 13:29

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

D'n Ibbel schreef:Dank je Kippetje. Ik persoonlijk zou het fijn vinden ook een goed budgetmerk er bij te hebben.

oke snap ik :wink:
Maar wat wil je bereiken en wel type haar heb je?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Apr 2014 13:43

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

kippetje schreef:
D'n Ibbel schreef:Dank je Kippetje. Ik persoonlijk zou het fijn vinden ook een goed budgetmerk er bij te hebben.

oke snap ik :wink:
Maar wat wil je bereiken en wel type haar heb je?


Ik heb het zware volle haar. En ik wil gewoon dat het mooi verzorgd is en ook zo oogt :)
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 23 Apr 2014 13:56

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

D'n Ibbel schreef:
kippetje schreef:
D'n Ibbel schreef:Dank je Kippetje. Ik persoonlijk zou het fijn vinden ook een goed budgetmerk er bij te hebben.

oke snap ik :wink:
Maar wat wil je bereiken en wel type haar heb je?


Ik heb het zware volle haar. En ik wil gewoon dat het mooi verzorgd is en ook zo oogt :)


Oke maar geen kleur erin of veel fohnen?
Je zou dan naar producten kunnen kijken die je haar voedt dus een shampoo voor droog of evt pluizig haar.
Dan even kijken voor een verzorger een masker of leave in (hoef je uit te spoelen)
Maakt niet zoveel uit wel merk l'oreal heb je ook bij kruidvat/etos en anders andrelon, syoss of elk ander merk het is net wat je er aan uit wilt geven.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 23 Apr 2014 14:07

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Nee geen kleur er in en ik fohn het wel af en toe.
Dank je voor de tips!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Apr 2014 18:25

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Weer een hele andere rubriek! Bedankt voor je inzet.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 24 Apr 2014 18:46

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Wil er niemand meer advies of een reactie geven op mijn artikel?
Heel jammer.. omdat ik zie bij andere wordt wel reactie gegeven en hier wordt wel bekeken maar niks op gereageerd of gevraagd.. :confused:
Nou hoop degene die hebben gekeken het toch intressant genoeg vonden en er wat aan heeft gehad. :wink:
Laatst gewijzigd door kippetje op 24 Apr 2014 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Apr 2014 19:08

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Om even op je laatste post te reageren, ik heb krullend haar en heb dus vooral dát stukje gelezen maar dat is gekopieerd van internet, dus kan daar niet echt veel van zeggen helaas.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Apr 2014 19:24

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Je hebt een leuke moderubriek geschreven maar door je latere reactie heb ik ineens niet zoveel zin meer om erop te reageren. Ik krijg er altijd een beetje de kriebels van als mensen zeggen dat op andere 'bekenden' wel wordt gereageerd. Het is overigens niet eens waar, want op de rubriek van Intoxicated, die ik toch zeker wel onder de bekenden schaar, werd ook niet meteen heel veel gereageerd.

Anyway, zoals ik al zei vind ik dat je een leuke rubriek hebt geschreven. Ik heb zelf vooral het stukje over dik/vol haar gelezen want dat heb ik zelf en dat vond ik interessant om te lezen.

♥♥
<<

anoniem213

Bericht 24 Apr 2014 19:30

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Misschien even je eigen onderschrift toepassen, kippetje :wink:. En bovendien is het ook niet waar, want op Poubelle waren in eerste instantie ook weinig reacties.

Ik vond het wel leuk om te lezen, maar ik heb dat nu pas gedaan en niet eerder.
<<

Anoniem173

Bericht 24 Apr 2014 20:14

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Wat jammer dat je kippig zo reageert kippetje ;). Want ik had je stuk mobiel gelezen en wilde vanavond reageren! Ik vind het leuk.

Je schrijft over mensen met een enorme bos dik haar, nou als ik voor mezelf mag spreken heb ik die. Als ik net heb geducht en m'n haar is naar krult het enorm en is het pluizig. Dan borstel ik het bij wijze 12 uur later uit en is het stijl. Geen krul meer te vinden. Heb je tips om die krullen te behouden? Dn wat kan ik gebruiken om niet te pluizig haar te hebben?
<<

Anoniem313

Bericht 24 Apr 2014 20:17

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Ha AM, ik ben kippetje niet, maar heb wel een tip: niet borstelen! Daarmee borstel je de krullen eruit. Tegen de pluis kun je serum gebruiken en met je vingers 'kammen'. Dan wat product erin, maar verder niet kammen of borstelen.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 24 Apr 2014 21:26

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

@ Un als je nog wat advies wilt vraag me maar want wat dit stuk tekst kende je al dus :wink:

@ Elliot sorry maar ben beetje ongeduldig en blijkbaar verkeerd gedacht :redface: dacht echt dit artikel vind intessant genoeg om te reageren. Maar fijn dat je het wél intressant vond om te lezen :)

@ June jaa klopt helemaal en fijn dat je het leuk vond om te lezen!

@ Am ja hahaha sorry.. maar dat wat caulfield zegt klopt ja niet borstelen en een serum of een leave in creme voor krullend haar gebruiken. Als je het toch wilt kammen dan net een hele grove kam met wijduitstaande tanden. Maar liever knijpen en kneden :wink:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Apr 2014 13:30

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Hoe weet je wat voor haar je hebt? Want mijn haar is niet dun en stijl maar ook niet dik en zwaar...
En het is erg pluizig/droog, maar niet overal. Bij mijn hoofdhuid is het 2 dagen na het wassen weer vet. En ik heb allemaal van die uitstekende "sprietjes" wat kan ik daar tegen doen? Ziet er niet uit :-(
<<

Anoniem187

Bericht 25 Apr 2014 20:21

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Ik zie dit topic nu pas! Leuk dat er ook eens een stuk over dik haar instaat. Alleen met de leave in conditionor ben ik het niet eens, dat verzwaard bij mij alleen maar waardoor het heel futloos en vet wordt. Wellicht is dat voor andere anders.

Maargoed, ik heb dan ook heel stom haar helaas :(
<<

Anoniem147

Bericht 25 Apr 2014 20:33

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Ik vind het ook leuk geschreven en kan mezelf ook vinden in de merken die je noemt. Ben zelf ook fan van kappersproducten (Veelal TIGI, Label M en 'L oreal Professional). Ik merk gewoon dat die producten veel beter verzorgen dan huismerken, helemaal op mijn geblondeerde haar.

En qua rubrieken. Ik denk ook dat het daar weer om bepaalde 'kosten' gaat. Ik had vooral een inspiratierubriek waar heel veel dure spullen in stonden die natuurlijk niemand op het forum zal gaan kopen (inclusief ikzelf niet haha), jij kiest er ook voor om duurdere producten als voorbeeld te geven, iets wat op het forum niet vaak 'gekozen' (oke, verkeerde woordkeuze, maar weten even niet anders hoe ik het moet zeggen) wordt. Waar bijv. het topic over haarcreaties van Exo snel en makkelijk uitgeprobeerd kon worden en in het topic van Parel veelal 'toegankelijke' producten werden gebruikt, waardoor je sneller iets zult 'proberen'. (Zo, ik kom heerlijk uit mijn woorden deze avond).

Maar goed, dat terzijde. Als je het zelf maar leuk vond om het stukje te maken, daar ging het mij uiteindelijk om toen ik mijn rubriek had gepost.
<<

Anoniem187

Bericht 25 Apr 2014 20:37

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Helemaal eens met jou stuk Marni. Goed omschreven.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 26 Apr 2014 19:58

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Leuk stuk!

Als je nou je haar hebt gewassen en je wilt je krullen erin kneden zeg maar en dan de volgende dag wil je het graag weer zo, wat kun je dan het beste doen?
Afbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 27 Apr 2014 21:46

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Serendipity schreef:Ik zie dit topic nu pas! Leuk dat er ook eens een stuk over dik haar instaat. Alleen met de leave in conditionor ben ik het niet eens, dat verzwaard bij mij alleen maar waardoor het heel futloos en vet wordt. Wellicht is dat voor andere anders.

Maargoed, ik heb dan ook heel stom haar helaas :(


Nou het is een verzorger juist die niet verzwaard van het merk die ik heb staan voor dik haar.
En je moet sowieso maar weinig gebruiken en alleen in je lengtes doen he?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 27 Apr 2014 21:54

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Marni schreef:Ik vind het ook leuk geschreven en kan mezelf ook vinden in de merken die je noemt. Ben zelf ook fan van kappersproducten (Veelal TIGI, Label M en 'L oreal Professional). Ik merk gewoon dat die producten veel beter verzorgen dan huismerken, helemaal op mijn geblondeerde haar.

En qua rubrieken. Ik denk ook dat het daar weer om bepaalde 'kosten' gaat. Ik had vooral een inspiratierubriek waar heel veel dure spullen in stonden die natuurlijk niemand op het forum zal gaan kopen (inclusief ikzelf niet haha), jij kiest er ook voor om duurdere producten als voorbeeld te geven, iets wat op het forum niet vaak 'gekozen' (oke, verkeerde woordkeuze, maar weten even niet anders hoe ik het moet zeggen) wordt. Waar bijv. het topic over haarcreaties van Exo snel en makkelijk uitgeprobeerd kon worden en in het topic van Parel veelal 'toegankelijke' producten werden gebruikt, waardoor je sneller iets zult 'proberen'. (Zo, ik kom heerlijk uit mijn woorden deze avond).

Maar goed, dat terzijde. Als je het zelf maar leuk vond om het stukje te maken, daar ging het mij uiteindelijk om toen ik mijn rubriek had gepost.



Jaa wat heb je dat goed gezegd :thumbup: en je hebt gelijk duurder producten worden helaas niet vaak gekozen.
Heel jammer want vaak kun je je geld beter aan een goed product besteden dat je weet dat het goed is voor je haar als goedkope producten wat tegenvalt.
Maar weet dat deze producten omdat ik ermee werk goed zijn en daar kan ik goed advies over geven bij typen haar.
Andere merken zijn ook prima en wil graag advies geven hier :wink:
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 27 Apr 2014 21:58

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

Yindy schreef:Leuk stuk!

Als je nou je haar hebt gewassen en je wilt je krullen erin kneden zeg maar en dan de volgende dag wil je het graag weer zo, wat kun je dan het beste doen?


Dank je wel :) je kunt het evt wat nat sproeien met waterspuit en opnieuw een product wat je krul activeert erin kneden.
Bijv een creme voor krullend haar of een beetje wax of serum.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Apr 2014 15:58

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

kippetje schreef:@ Un als je nog wat advies wilt vraag me maar want wat dit stuk tekst kende je al dus :wink:


Maar als je het stukje van internet gekopieerd hebt, heb je er zelf dan ook wel een beetje verstand van?
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 28 Apr 2014 21:46

Re: Moderubriek #7 Tips en ideeen voor je haar.

kippetje schreef:
Yindy schreef:Leuk stuk!

Als je nou je haar hebt gewassen en je wilt je krullen erin kneden zeg maar en dan de volgende dag wil je het graag weer zo, wat kun je dan het beste doen?


Dank je wel :) je kunt het evt wat nat sproeien met waterspuit en opnieuw een product wat je krul activeert erin kneden.
Bijv een creme voor krullend haar of een beetje wax of serum.


Zelf gebruik ik sinds een aantal jaren de curl cream van Indola en de gelspray (maar dan die zonder plakspul). Jee, wat een mega plaatje. Nadat ik mijn haar gewassen heb, smeer ik de curl cream in handdoek droog haar. Vervolgens föhn ik mijn haar en knijp ik erin. De dag erna hoef ik er bijna niets aan te doen. Je betaalt er wat voor, maar ik ben er heel tevreden over.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers