Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Dec 2015 14:06

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Hallo collega verzorgenden/verpleegkundigen,

Even een vraag; Volgende week moet ik via het flexbureau een avonddienst werken in de thuiszorg. Ik moest van te voren aangeven wanneer ik beschikbaar was en heb aangegeven die avond beschikbaar te zijn van 18:00 tot 23:00. Ik heb de volgende dag weer een dagdienst, dus later dan 23:00 werken wilde ik niet.
Nu heb ik een dienst gekregen van 17:00 tot 23:50. Buiten de tijden die ik heb aangegeven om te werken dus.

Ook heb ik geen pauze (ik kan mijn looproute al op internet zien), terwijl ik daar naar mijn idee wel recht op heb, aangezien ik 6 uur en 50 minuten werk. Nu heb ik hierover gemaild en krijg als reactie dat ik de reistijd (je krijgt bij ons 2 min reistijd tussen de cliënten, omdat je nu eenmaal met de auto van punt a naar punt b moet en dat tijd kost) maar bij elkaar moet optellen en dat is dan mijn pauze. De werktijden konden ze niks aan veranderen, dit was nu eenmaal de dienst.

Ik vind het een beetje vreemd.... vooral dat van die pauze.
Je reistijd heb je nou eenmaal nodig, de adressen liggen allemaal niet bij elkaar om de hoek. Dus dan kan ik die reistijd wel als pauze gaan gebruiken, maar dan loop ik natuurlijk alsnog uit, waardoor het echt nachtwerk wordt.

Ik sta toch gewoon in mijn recht als ik aangeef dat ik binnen die werktijd een pauze van minimaal 15 min wil?
<<

Anoniem148

Bericht 11 Dec 2015 14:18

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Wij hadden ook geen pauze. Maar vaak tussendoor wel tijd om even een appel te eten ofzo.
Over die werktijden, ja dat is gewoon stom. Als ze ernaar vragen moeten ze er ook rekening mee houden vind ik.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Dec 2015 14:32

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Dandelion schreef:Wij hadden ook geen pauze. Maar vaak tussendoor wel tijd om even een appel te eten ofzo.
Over die werktijden, ja dat is gewoon stom. Als ze ernaar vragen moeten ze er ook rekening mee houden vind ik.


Maar...dit is bijna 7 uur, dus heb ik er gewoon recht op....toch?
Bij ons hebben ze alle flexers omgegooid en uit hun vaste wijken weggehaald. In mijn eigen wijk wist ik precies hoe en wat, wist alle adressen zonder moeite te vinden, hoefde de cliënten niks te vragen, en liep daardoor altijd in en had tijd zat om te eten.
Maar nu ben ik dus van wijk gewisseld en moet dus in een voor mij onbekende buurt, met nieuwe cliënten. Dus het zal veel zoekwerk zijn, waardoor ik eerder bang ben dat ik uitloop ipv inloop.
En alleen een appeltje.... daar red ik het niet mee hoor :eyes:
<<

Anoniem173

Bericht 11 Dec 2015 14:42

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Je kunt toch gewoon eten voor je dienst begint? Natuurlijk heb je recht op pauze maar je kunt vast tussendoor wel iets eten. En als je de tijd niet zint kun je toch ook de dienst niet aannemen?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Dec 2015 15:26

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Atelier Madame schreef:Je kunt toch gewoon eten voor je dienst begint? Natuurlijk heb je recht op pauze maar je kunt vast tussendoor wel iets eten. En als je de tijd niet zint kun je toch ook de dienst niet aannemen?


Het gaat me ook een beetje om het principe....en het feit dat je er gewoon recht op hebt.
Helaas mag ik de dienst niet weigeren; Je moet je beschikbaarheid aangeven, dat heb ik gedaan. Vervolgens plannen zij je dan in. Volgens het flexbureau was dit de enige beschikbare dienst die bij mijn beschikbaarheid paste (wat ik vreemd vind, want ik heb een contract voor 4 uur per maand en heb mezelf voor ongeveer 20 avonden op beschikbaar staan deze maand).
Ze hebben mij dus ingepland op deze dienst. Als ik hem nu weiger, kom ik niet aan mijn contracturen. Bij ons is in principe de regel ingepland = definitief.

Maar als de eindtijd blijft staan op tegen 12u, dan weiger ik de dienst misschien alsnog, dan neem ik maar vakantieuren op ofzo. Al vind ik eigenlijk dat het hun probleem is om op te lossen....
<<

Anoniem201

Bericht 11 Dec 2015 21:27

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Als je de dag erna weer vroege hebt, mogen ze je toch niet tot zo laat inplannen?
Hoelaat moet je de dag erna weer beginnen?

Wat de pauze betreft lijkt het mij ook raar dat je je reistijd maar als pauze moet tellen. Dat is geen pauze want dan ben je aan het rijden.
Maar goed ik heb echt geen idee hoe dat werkt in de thuiszorg.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 12 Dec 2015 08:59

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Aurora schreef:Als je de dag erna weer vroege hebt, mogen ze je toch niet tot zo laat inplannen?
Hoelaat moet je de dag erna weer beginnen?

Wat de pauze betreft lijkt het mij ook raar dat je je reistijd maar als pauze moet tellen. Dat is geen pauze want dan ben je aan het rijden.
Maar goed ik heb echt geen idee hoe dat werkt in de thuiszorg.

Bij ons mag dat wel, maar wel 1x in de 6 dagen.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Dec 2015 12:36

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Janedoe ik had bij dat soort diensten ook geen pauze, wij moesten ook gewoon van te voren eten of gewoon in de auto steeds iets, maar er was nergens ruimte om bijvoorbeeld een half uur te pauzeren.
Ik zou wel iets zeggen over de werktijden, zij vragen naar jou beschikbaarheid en jij hebt aangegeven wat je kunt. Nu weet ik niet hoe het bij jullie is, maar waar ik heb gewerkt konden dan vaak nog wel cliënten in andere routes bijgeschreven worden.
<<

Anoniem201

Bericht 12 Dec 2015 13:02

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Zelda schreef:
Aurora schreef:Als je de dag erna weer vroege hebt, mogen ze je toch niet tot zo laat inplannen?
Hoelaat moet je de dag erna weer beginnen?

Wat de pauze betreft lijkt het mij ook raar dat je je reistijd maar als pauze moet tellen. Dat is geen pauze want dan ben je aan het rijden.
Maar goed ik heb echt geen idee hoe dat werkt in de thuiszorg.

Bij ons mag dat wel, maar wel 1x in de 6 dagen.

Maar tot hoelaat heb je dan late dienst? Want als het tot 22:30 is mag dat idd. Er moet altijd minimaal 8 uur tussen je dienst in zitten.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 13 Dec 2015 22:33

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Mijn dagdienst is bij mijn vaste werk en die avond via het flexbureau van dezelfde organisatie. Dus dat wordt apart geroosterd, dus mag het wel....een avond en dan een dag. Nu heb ik zelf ook aangegeven dat ik die avond kan en wil werken, dus dat is op zich geen probleem, maar ik wil gewoon tot 23.00, zodat ik 23.30 in m'n bed kan liggen.

Ik heb vrijdag al gemaild of ze het aan kunnen passen en ga ze morgen even bellen om te vragen of het gelukt is.

Wat die pauze betreft; Ik heb zelf ook regelmatig amper tijd om te eten, maar het gaat me toch een beetje om het principe, al maakt dat me misschien een zeurpiet.
Het is niet de eerste keer dat ik als flexmedewerker een dienst krijg die he-le-maal propvol wordt gepland, zodat ik de benen uit mijn lijf loopt zonder even pauze, terwijl de vaste medewerkers dan lekker aan de koffie zitten....
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 14 Dec 2015 09:21

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Aurora schreef:
Zelda schreef:
Aurora schreef:Als je de dag erna weer vroege hebt, mogen ze je toch niet tot zo laat inplannen?
Hoelaat moet je de dag erna weer beginnen?

Wat de pauze betreft lijkt het mij ook raar dat je je reistijd maar als pauze moet tellen. Dat is geen pauze want dan ben je aan het rijden.
Maar goed ik heb echt geen idee hoe dat werkt in de thuiszorg.

Bij ons mag dat wel, maar wel 1x in de 6 dagen.

Maar tot hoelaat heb je dan late dienst? Want als het tot 22:30 is mag dat idd. Er moet altijd minimaal 8 uur tussen je dienst in zitten.

Bij ons is tot 23:00 de laatste dienst
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Dec 2015 12:45

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Ik ben bloednerveus! Morgenmiddag mijn assessmentgesprek, als ik die haal ben ik geslaagd :yes:

Dus....willen jullie voor me duimen morgen om 13.00?
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 14 Dec 2015 16:46

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Succes morgen!
AfbeeldingAfbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 15 Dec 2015 15:33

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Hoera, gehaald! Ben nu officieel IGer! :cheering: :cheering:
<<

Anoniem173

Bericht 15 Dec 2015 16:22

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Jeej gefeliciteerd!
<<

Anoniem185

Bericht 15 Dec 2015 17:15

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Gefeliciteerd JD!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 15 Dec 2015 18:20

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Gefeliciteerd JD!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 16 Dec 2015 16:43

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Afbeelding
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 17 Dec 2015 17:47

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

dankjulliewel! :cheering:
<<

Anoniem286

Bericht 19 Dec 2015 20:59

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Gefeliciteerd Janedoe!
Ik heb gisteren ook gehoord dat ik mijn diploma kan gaan aanvragen, want alles gehaald. :yes:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Dec 2015 21:13

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Gefeliciteerd Highway!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem185

Bericht 19 Dec 2015 21:17

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Gefeliciteerd Highway!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Dec 2015 16:13

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Highway schreef:Gefeliciteerd Janedoe!
Ik heb gisteren ook gehoord dat ik mijn diploma kan gaan aanvragen, want alles gehaald. :yes:



Wat fijn Highway! Jij ook gefeliciteerd dan! :good:
<<

Anoniem286

Bericht 20 Dec 2015 18:03

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Bedankt!! Ben echt heel blij ermee!
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 13:49

Bericht 03 Jan 2016 20:44

Re: Verpleegkundigen/verzorgenden/helpenden (i.o.)Kletstopic

Hoi,
Ik ben Helpende op een pg afdeling.
Heb het super naar mijn zin. Maar nu vraag ik me af, hoe zit het bij jullie met tattoages?
Ik zou er heel graag 1 op mijn pols willen laten zetten.
Mag zit bij jullie op het werk?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers