Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buren klagen over huiluurtje

<<

Anoniem121

Bericht 21 Apr 2014 12:13

Buren klagen over huiluurtje

Onze dochter van bijna 2 zit erg gezellig in de ik ben 2 en ik zeg NEE fase. De hele dag gaat het goed tot ze naar bed moet, dan gaat ze compleet uit d'r stekker want ze wil niet naar bed, ze wil drinken, ze wil douchen, ze wil naar beneden en ga zo maar door zolang het maar niet naar bed is. Ondertussen heb ik van alles geprobeerd. Bij haar blijven, verhaaltje voorlezen, nachtlampje aan, het gewone licht aan laten, nog even met haar beneden zitten maar ze blijft krijsen of ze geslacht wordt in d'r bedje. Op die manier zijn we tot 22.00 bezig en valt ze dan nog niet in slaap om vervolgens overdag bek af te zijn en niet te genieten. M'n vriend was 's avonds thuis afgelopen week en die zegt gewoon 'niet d'r zin geven dan is het het snelst over, ze probeert je gewoon uit'. Nu huilt/jengelt ze een half uur/drie kwartier en valt ze in slaap om 20.30.

Na klachten over het geluid van kletterend water van de douche, het doorspoelen van de wc en de wasmachine, sturen de buren nu steeds whatsapp berichtjes of het niet normaal kan aan de andere kant van de muur want de tv moet harder. Ze hebben zelf een kindje van 6 maanden en die hoor ik ook iedere nacht van 3 tot 5 blèren. Ik klaag daar niet over omdat ik weet hoe vervelend het is maar ik wordt er even goed wakker van. De huizen zijn hier nu eenmaal wat gehorig.

Is het raar dat ik best wel een beetje link om wordt van dat geklaag? Ik gun het dat kindje niet maar stiekem hoop ik dat daar binnenkort ook de tandjes met veel pijn en moeite doorkomen en de NEE fase met 1,5 al voor de deur staat. Misschien dat ze dan begrijpen dat ik er moeilijk een sok in kan proppen om haar stil te krijgen.

Iemand nog tips?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Apr 2014 12:16

Re: Buren klagen over huiluurtje

Kun je ze niet blokkeren of zo? Ik zou helemaal geen behoefte hebben aan mijn buren op WhatsApp. Komen ze dan aan de deur, dan zou ik tegen ze zeggen wat jij hier schrijft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem103

Bericht 21 Apr 2014 12:17

Re: Buren klagen over huiluurtje

Ik zou gewoon uitleggen wat er aan de hand is en dat het nou eenmaal gehorig is bij jullie huizen. Dat je hun kindje ook hoort huilen elke nacht en dat dat er gewoon bij hoort. Daarna zou ik er verder geen aandacht meer aan besteden, mensen die klagen over kletterend water van de douche en het door trekken van de wc zou ik niet echt serieus nemen.
<<

Anoniem121

Bericht 21 Apr 2014 12:24

Re: Buren klagen over huiluurtje

Ik ben heel blij dat het niet aan mij ligt. De buren aan de andere kant klagen nooit. Die zeggen zelf al 'je hoort van ons vast ook wel eens wat'. Het vervelende is gewoon dat zodra ik boven kom bij huilende dochter ze gelijk begint te lachen, het is puur aandacht trekken en kijken hoe ver ze kan gaan.

De buren blokkeren is nog wel een optie. M'n vriend is al in staat om de volgende keer als we hun dochter horen een app te sturen om 3 uur over een rol ductape.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Apr 2014 12:37

Re: Buren klagen over huiluurtje

Ik zou ook in staat zijn om nu elke keer dat je hun kindje hoort ook meteen een app te sturen of het stiller kan. Een kind dat huilt is echt niet normaal hoor!! ;).

Of er even heen gaan op een rustig moment en erover praten waarom jullie haar laten huilen en zeggen dat het nu eenmaal gehorig is beide kanten op.
Afbeelding
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 21 Apr 2014 12:40

Re: Buren klagen over huiluurtje

Maar dit is toch geen huiluurtje? Dacht dat het over een een baby van een paar maanden ging ofzo. Maar goed, ja je hoort nou eenmaal geluiden van elkaar en vind eerlijk gezegd dit wel erg ver gaan, bedoel de wasmachine en douchegeluiden serieus?! Ik zou hun ook niet via whatsapp willen spreken, ik heb dan liever dat iemand even aanbelt of er een afspraak over maakt om het te bespreken.

Ik zou wat betreft het slaapprobleem (weet eigenlijk niet of je daar tips over wilt eigenlijk) inderdaad kort en krachtig handelen. Blijkbaar zoals ik begrijp is de grenzen aan het verkennen, kan voor jullie ook geen pretje zijn zo.

Misschien een optie je buren voor te zijn bedenk ik me nu, aangezien hun het niet echt handig aanpakken. Zou zelf even aanbellen en het bespreken. Dan heb je gedaan wat je kon denk ik.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 21 Apr 2014 13:16

Re: Buren klagen over huiluurtje

Gemene/stekende berichten terug sturen zou ik niet doen. Zo gooi je alleen maar olie op het vuur en jullie moeten wel nog naast elkaar blijven wonen.

Ik zou aan de deur gaan en vragen of het mogelijk is een gesprek te hebben. Erover te praten en te zeggen wat je vindt, denkt en voelt. Dan heb je in ieder geval gedaan wat je kon en de eer aan jezelf gehouden.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

ChiQ

Bericht 21 Apr 2014 13:21

Re: Buren klagen over huiluurtje

Dat jouw dochter tijdelijk een kleine heks is lijkt mij voor je buren ook kut. Ik zou daarom de situatie uitleggen en verder begrip vragen. Als ze dan toch blijven etteren zou ik ze blokkeren maar ik zou er geen: ik hoor jullie ook van 03:00 tot 05:00 spelletjes beginnen met duct tape etc.
<<

Anoniem121

Bericht 21 Apr 2014 13:22

Re: Buren klagen over huiluurtje

Huiluurtje is misschien niet helemaal het juiste woord voor een kind van 2 maar wel een uurtje dat ze huilt :smile:

Ze is echt de grenzen aan het verkennen en als je er geen aandacht aan geeft huilt ze misschien wel wat harder maar dat is met een half uur drie kwartier over. Als ik er steeds heen ga slaapt ze om 22.00 nog niet.

De buren heb ik er al een paar keer over gesproken en dan zeggen ze er niks over tot ze de telefoon in hun handen hebben dan kunnen ze ineens 'praten'. In mijn ogen zijn ze gewoon gek, kan een boek schrijven over die mensen. Ze klagen niet alleen bij mij maar ook bij achterburen die aan het verbouwen zijn want dat stof ligt vast bij hun in huis en de schoonmaakster is net geweest, dus moet de achterbuurvrouw of betalen of komen dweilen.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Apr 2014 13:25

Re: Buren klagen over huiluurtje

Ik heb al vaker dingen over die mensen gelezen, ik zou hun mooi negeren! Hun telefoonnummer blokkeren en er verder niets van aantrekken. Dat zijn mensen die elke keer wel wat vinden om over te zeuren.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Apr 2014 13:42

Re: Buren klagen over huiluurtje

ChiQ schreef:Dat jouw dochter tijdelijk een kleine heks is lijkt mij voor je buren ook kut. Ik zou daarom de situatie uitleggen en verder begrip vragen. Als ze dan toch blijven etteren zou ik ze blokkeren maar ik zou er geen: ik hoor jullie ook van 03:00 tot 05:00 spelletjes beginnen met duct tape etc.


Maar zij komen toch ook geen begrip vragen omdat hun baby midden in de nacht brult? Ik vind het vrij schaamteloos om te gaan klagen als je eigen kind ook herrie maakt en dan wel op een heel wat onchristelijker tijdstip.
Ik ben het wel met je eens dat ik geen vervelende berichtjes terug zou sturen, maar ik zou ze gewoon niks terugsturen. Ik denk dat voor deze mensen door het feit dat ze kunnen WhatsAppen de drempel om te zeiken over alles heel laag is geworden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 21 Apr 2014 13:47

Re: Buren klagen over huiluurtje

Hier ook klagende buren ook vaak om niks. Een gaatje boren op zondag of 1 van de kids laat wat vallen, jammer dan hoort er bij. En het stomme is...hier zetten ze het op FB. Triest toch?
Ik ben er pas al heen gegaan om het uit te praten en gezegd dat ik het niet netjes vond dat het op FB stond. Hun 2 dochters zijn nu in de puber fase, hoor ik ze soms ook wel eens bekvechten, maar daar hoor je mij verder ook niet over, laat staan dat ik het dan op FB post. Misschien moet ik dat ook maar eens doen ? :palm:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 21 Apr 2014 15:24

Re: Buren klagen over huiluurtje

Wat ik niet zo goed snap.. Waarom zou je mensen op WA of FB hebben terwijl je die je eigenlijk helemaal niet mag? Neem toch aan dat de band niet zo goed is met je buren, als het niet eens op een normale manier besproken kan worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Apr 2014 15:26

Re: Buren klagen over huiluurtje

Het zou kunnen dat je eens mobiele nummers hebt uitgewisseld met je buren voor noodgevallen en dat zij je vervolgens een WhatsApp-bericht sturen. Volgens mij hoef je iemand daar niet eerst voor toe te voegen of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem121

Bericht 21 Apr 2014 15:40

Re: Buren klagen over huiluurtje

Voor whatsapp hoef je elkaar niet toe te voegen, dat gaat automatisch als iemand in je telefoon contacten staat. Op Facebook waren ze al vrienden voordat ze naast ons kwamen wonen. Tot vorig jaar nooit problemen met ze gehad maar sinds ze zwanger was/kind geboren :12:
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 15:57

Re: Buren klagen over huiluurtje

Oh ik zou echt wel benoemen dat hun kind ook 's nachts huilt en dat jullie daar ook wakker van worden. Maar gewoon vriendelijk, zo van ja ik wéét dat het vervelend is, wij worden immers ook wel eens wakker van jullie kind, maar het is gewoon niet anders. De huizen zijn gehorig en we zullen af en toe een wat van elkaar gaan horen. Wij vinden het ook niet leuk dat ons kind iedere avond de boel hier afbreekt, maar we weten gewoon niet wat we er nog aan kunnen doen. Klaar.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 21 Apr 2014 16:24

Re: Buren klagen over huiluurtje

Pluis schreef:Voor whatsapp hoef je elkaar niet toe te voegen, dat gaat automatisch als iemand in je telefoon contacten staat. Op Facebook waren ze al vrienden voordat ze naast ons kwamen wonen. Tot vorig jaar nooit problemen met ze gehad maar sinds ze zwanger was/kind geboren :12:


Als goed is is ze met 9 maand ontzwangert en heel wat hormonen minder ;)

Ik zou er maar langs gaan. Het zijn gewoon woongeluiden, daar kun je toch niks aan doen want douchen doe je gewoon, wc doortrekken is niet meer dan logisch.
Zou ze niet last hebben van de hormonen die nog hoog romd zweven bij haar?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem121

Bericht 21 Apr 2014 16:42

Re: Buren klagen over huiluurtje

Kwak schreef:
Pluis schreef:Voor whatsapp hoef je elkaar niet toe te voegen, dat gaat automatisch als iemand in je telefoon contacten staat. Op Facebook waren ze al vrienden voordat ze naast ons kwamen wonen. Tot vorig jaar nooit problemen met ze gehad maar sinds ze zwanger was/kind geboren :12:


Als goed is is ze met 9 maand ontzwangert en heel wat hormonen minder ;)

Ik zou er maar langs gaan. Het zijn gewoon woongeluiden, daar kun je toch niks aan doen want douchen doe je gewoon, wc doortrekken is niet meer dan logisch.
Zou ze niet last hebben van de hormonen die nog hoog romd zweven bij haar?


Ja, daar gooi ik het onderhand al een jaar op. Maar de laatste paar dagen begint buurman opeens te appen. Of zij is het met zijn telefoon. Van hem zou je dan toch verwachten dat ie wijzer is. Maar het is wel lastig zo'n hormonenbom aan de andere kant van de muur.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Apr 2014 17:05

Re: Buren klagen over huiluurtje

Susan schreef:Het zou kunnen dat je eens mobiele nummers hebt uitgewisseld met je buren voor noodgevallen en dat zij je vervolgens een WhatsApp-bericht sturen. Volgens mij hoef je iemand daar niet eerst voor toe te voegen of zo.


Hmm daar had ik niet bij stil gestaan :palm:
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2014 17:16

Re: Buren klagen over huiluurtje

Als ze weer klagen via w'app, zou ik bij hen langs gaan en uitleggen wat er aan de hand is en dat jullie er mee bezig zijn het te minderen. Daarbij zou ik aangeven dat jullie hun kindje ook horen en dat het dus inderdaad erg gehorig is en dat jullie het kunnen begrijpen dat zij er wat last van hebben.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 21 Apr 2014 18:33

Re: Buren klagen over huiluurtje

Lampenkapje schreef:Oh ik zou echt wel benoemen dat hun kind ook 's nachts huilt en dat jullie daar ook wakker van worden. Maar gewoon vriendelijk, zo van ja ik wéét dat het vervelend is, wij worden immers ook wel eens wakker van jullie kind, maar het is gewoon niet anders. De huizen zijn gehorig en we zullen af en toe een wat van elkaar gaan horen. Wij vinden het ook niet leuk dat ons kind iedere avond de boel hier afbreekt, maar we weten gewoon niet wat we er nog aan kunnen doen. Klaar.


Eens.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem121

Bericht 23 Apr 2014 21:24

Re: Buren klagen over huiluurtje

And the story goes on... Na het whatsappen waar buurman geen reactie op kreeg was het nodig om op Facebook te gaan klagen dat het luchtalarm af lijkt te gaan. Heb er heel vriendelijk een reactie onder gezet dat als hij last heeft van buren die niet van die voorbeeld kinderen hebben die op commando gaan slapen of geen sok in kinderen stoppen, we gewoon een voordeur hebben met een deurbel. Maar dat hij er wel even bij nadenkt dat wij s nachts ook niet klagen. En dan als reactie geven je hebt gelijk buur.

Ik ben echt zó kwaad. Als ze wat nodig hebben weten ze je altijd te vinden maar met dit soort dingen moet het via whatsapp of Facebook en moet de hele wereld weten dat hij last heeft van z'n buurmeisje van 2. Heb al tegen m'n vriend gezegd dat hij de deur maar open moet doen als ie komt want ik geloof niet dat ik aardig kan blijven.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Apr 2014 21:38

Re: Buren klagen over huiluurtje

Wat een naaistreek van hem.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 23 Apr 2014 21:41

Re: Buren klagen over huiluurtje

Geloof dat ik ze meteen zou verwijderen, bizar om zoiets op FB te knallen.
<<

Anoniem234

Bericht 23 Apr 2014 22:11

Re: Buren klagen over huiluurtje

Ja idd dat is echt bizar. Zulke mensen zou ik ook ontvrienden.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers