Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 20 Apr 2014 10:22

Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Zoals beloofd, maar nog niet aan toegekomen, dus hierbij alsnog mijn bevalverhaal. Wil hem ook graag delen, omdat het echt mijn droombevalling is geweest en eigenlijk nog mooier dan ik überhaupt durfde te dromen. Na alle dramaverhalen hier af en toe misschien ook wel fijn :thumbup:

Ik had een heerlijke zwangerschap, was er ook totaal nog niet klaar mee, totdat de verloskundige begon over afspraken plannen bij de gynaecoloog, inleiden etc. Toen had ik zoiets van- ok, je mag nu wel komen. Daarom besloten bij 40+3 me te laten strippen. Aangezien de kleine uk niet was ingedaald en ik een overenthousiaste stripster had (hoorde ik later pas), was dit een verrassend pijnlijke ervaring (ze dook er echt van boven als beneden zo hard als ze kon in zeg maar), terwijl ik altijd een hele hoge pijngrens heb. Gelukkig is maar kort en hebben er naderhand hard om gelachen.

Die avond wel wat gerommel, maar niets bijzonders, ben gewoon gaan slapen en werd de volgende dag wakker. Die dag ook nergens last van en s avonds begon het weer te rommelen. Dat keer wel echt steeds pijnlijker en toen dacht ik al- als dit zo doorgaat ga ik niet slapen. En inderdaad, die nacht was echt heel onrustig. Elke keer werd ik wakker van de pijn in mijn buik, vanaf uurtje of 3 helemaal niet meer geslapen. Om 6:00uur lag ik nog steeds naar het plafond te staren en wist ik dat het echt begonnen was en dat die dag DE dag zou zijn. Besloten uit bed te gaan en eens even goed te ontbijten, dat zou ik nodig hebben.

De weeën waren al heel snel redelijk regelmatig, maar steeds net geen beladvies of op randje beladvies. Om 9:30 mijn ouders gebeld om Liz op te halen. Daar nog bakje koffie mee gedaan, terwijl ik af en toe even mijn weeën zat weg te puffen. Haha. Verder film zitten kijken, en gedouched. Onder de douche toen maar besloten, om ondanks dat ik nog steeds tegen dat randje van het beladvies aan zat, toch maar de verloskundige te bellen. Ik had immers al uuuuureeeen regelmatig weeën tegen het beladvies aan en ze waren toen ook best wel al heftig, dus opeens kreeg ik stress: Geen idee wat het allemaal al gedaan heeft, toch best al lang best heftig, straks heb ik al weet ik veel hoeveel cm. De verloskundige kwam er meteen aan, heeft getoucheerd en ik bleek 3cm te hebben. Tegen mijn verwachting in zei ze: we gaan naar het ziekenhuis (wilde zelf graag poliklinisch bevallen na drama’s bij L.iz). Ik dacht echt- huh? Ja? ECHT? Nu al? Heb 15uur over deze 3cm gedaan… Maar goed, tas relaxed gepakt en al vrolijk pratend en af en toe een wee wegpuffend, grapjes tegen de buurman makend die buiten stond in de auto gaan zitten.

Rond 13:30 in het ziekenhuis. Daar naar de bevalkamer, ons geïnstalleerd. Getoucheerd: 3,5cm. Besloten mijn vliezen te breken en ik ben in bad gaan zitten. Mijn man heeft mooie muziek opgezet die we mee hadden en daarna is hij naast me de warmwaterstraal op mijn buik gaan houden. Al snel had ik door dat ik het warme water dat steeds hoger kwam te bedrukkend vond, helemaal niet fijn. Tot net onder mijn buik was fijn, maar niet hoger. Mijn man liet steeds het bad dan weer stukje leeglopen en voelde al snel aan wanneer ik het teveel begon te vinden. Het was een hele fijne sfeer, alleen hij en ik, mooie muziek, heel sereen. De verloskundige en later de kraamhulp zaten gewoon in de kamer ernaast. De verloskundige kwam heel af en toe even heel stil, nauwelijks opvallend met de doppler luisteren naar uk, maar die haar hartslag bleef stabiel. De weeën kon ik goed opvangen, ook al was het soms mega pijnlijk. Bij L.iz had ik alles in blinde paniek bij elkaar geschreeuwd, nu wilde ik dat anders en had me goed voorbereid (raad echt iedereen het boek van hypnobirthing, maar vooral het boek “vrije geboorte” aan. Ik heb daar die dingen uitgehaald die bij mij paste en ik weet zeker dat deze boeken bij hebben gedragen aan deze bevalling): deed goed naar beneden ademen, en bij elke wee praatte ik tegen ons kindje. Dit laatste hield me erbij, zodat ik niet helemaal mezelf verloor in alles wat ik voelde: hier deed ik het voor en de kleine uk deed immers ook haar best en had het moeilijk. Dus bij een wee begon ik heel bewust te ademen, en mummelde dan soms (en anders DACHT ik het: goed zo milou, kom maar.. het is goed. We doen het goed… Kom maar). Het klinkt heel weird, maar echt, het hielp me zo. De kraamhulp vertelde later dat zij en de verloskundige vaak helemaal niet doorhadden wanneer ik een wee had: soms bewoog ik mijn hoofd heen en weer en dachten ze: o, dat was een heftige... Haha. Na anderhalf uur ofzo in bad voelde ik dat mijn weeën anders werden en ben ik eruit gehesen en op de bevalstoel gaan liggen. Ik bleek bijna volledige ontsluiting te hebben, alleen nog een klein randje te hebben. Ik heb ervoor gekozen deze zelf weg te ademen en niet te laten wegmasseren. Toen mocht ik persen. Dit kostte me wel moeite (knopje om, ik moest ineens wat anders gaan doen.. Haha, hoe ging dat ook alweer?), en na 20minuten was ze er dan: m.ilou. Ik heb haar zelf aangepakt, zelf bij me op de borst gelegd. Ze woog 4010gram en rond de 53cm. Een flinkertje dus :^^:

Ik had van tevoren een plan geschreven, omdat ik heel naar terugkeek op de bevalling van L.izzie. En wow, ik kon mijn verloskundige naderhand wel zoenen. Echt ALLES wat ik wilde heeft ze gedaan of in ieder geval nagevraagd. Zo had ik opgeschreven dat ik de mogelijkheid tot een baarkruk wilde hebben (verticale positie ging ineens heel vlot bij L.iz, nu moest ik er niet aan denken), meekijken met een spiegel.. Op die momenten herinnerde zij mij daaraan of ik dat nog wilde. Ook dacht ze echt goed mee. Zo had ik aangegeven dat ik de navelstreng uitgeklopt wilde hebben voor deze door te knippen: ze liet me het voelen. Ik had gevraagd of de controles pas na de borstvoeding gedaan konden worden, omdat ik de baby graag bij me wilde houden, zij gaf de optie M.ilou op mijn bovenbenen te leggen met het doorknippen van de navelstreng, zodat ze bij me kon blijven liggen. Ze snapte gewoon heel goed wat ik wilde, net als dat ze mij gewoon vaak keuzes gaf: wil je dat we de vliezen breken? Zal ik het randje wegmasseren of wil je zelf nog even wegzuchten? Het was echt mega fijn.

Ook hebben we alle tijd na de bevalling gehad om samen te zijn. Wel hebben ze in die tussentijd haar neusje en mondje leeggezogen, want ze had flink wat vruchtwater binnen gekregen en ben ik gehecht. Nou ja, ik had wat schrammetjes en voor de zekerheid heeft ze daar even een knoopje in gelegd. Totaal geen last van gehad, ook niet de dagen erna. Pas toen ik na een dik uur aangaf dat ik het genoeg vond (M had toen zeker 3 kwartier bij mij liggen “drinken” (meer soppen ;)), hebben ze haar aangepakt en de controles gedaan en is M aangekleed.

Ik voelde me vanaf het eerste moment gewoon ok. Ben gewoon zelf van dat bed gegaan, gaan douchen, aangekleed, tas zelf ingepakt omdat mijn man toen met haar zat te kroelen. Om 18:45uur weer thuis.

En eigenlijk is het zo droomachtig gebleven. M.ilou dronk vanaf het eerste moment goed aan de borst, sliep vanaf het eerste moment goed, huilde weinig tot niet, is alleen de eerste dag afgevallen en was na een paar dagen alweer op gewicht. Ze had meteen een ritme van 3 uur slapen, wakker voor voeding en dan aan het eind viel ze vaak alweer in slaap… We hebben altijd gezegd dat de tweede alleen maar tegen kon vallen na zo’n rustig meisje als L.iz is, maar deze is NOG tevredener en rustiger.

Ook L is echt trotse grote zus. Wil het liefst met alles helpen en kusjes en knuffels geven, moeten haar daar echt in afremmen: “nee, nu even niet, nu slaapt je zusje he?”

Het enige wat ik echt moeilijk vind is dat de tijd zo ontiegelijk snel gaat. Heb echt het idee dat het als los zand tussen mijn vingers doorglipt en aangezien dit de laatste is, vind ik dat echt heel lastig.

Nog even spam aan foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 20 Apr 2014 10:38

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal en wat een mooie foto's Snoezel! Fijn dat je het als een 'droombevalling' kunt omschrijven :D

Ik moest trouwens net wel lachen. Mijn T. is nu 5,5 week oud en weegt nog net niet zoveel als M. bij de geboorte haha en ook zeer herkenbaar wbt dat het snel gaat. Wij houden het bij 2 kindjes en ik heb met bepaalde dingen ook wel moeite. Maar aan de andere kant kan ik niet wachten tot we een paar maanden verder zijn want dat slaaptekort hakt er toch ook behoorlijk in :laughcry:
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 20 Apr 2014 11:10

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een prachtig verhaal, word er echt blij van na het lezen! En wat een mooie foto's, leuk om de trotse zus naar haar kleine zusje te zien kijken :)
2014 2016 2019
<<

Anoniem187

Bericht 20 Apr 2014 11:25

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal. Een verhaal als dit, maakt bevallen ineens een stuk minder eng! Geniet van jullie meisje.
<<

Anoniem 82

Bericht 20 Apr 2014 11:28

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal! Wat fijn dat het zo goed ging en je echt op een fijne bevalling terug kunt kijken. En wat goed dat de vk zo veel rekening hield met je wensen. Dat deden ze bij mij ook zoveel mogelijk en mede daardoor kijk ik toch wel terug op een goede (wel heftige) bevalling. Wat een heerlijke foto's ook, het geluk straalt er vanaf! En wat leuk zo'n trotse zus! Hier ook eentje die soms bijna overenthousiast is, haha.

Zoooo herkenbaar trouwens van de tijd die door je vingers glipt, niet normaal hoe snel alles gaat bij een tweede! Wel een beetje jammer, ze worden zo gauw groot!
<<

Anoniem234

Bericht 20 Apr 2014 12:16

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een fijne bevalling! En wat een lieve foto's.
<<

yes1984

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 537

Geregistreerd: 14 Nov 2013 09:56

Bericht 20 Apr 2014 12:41

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een fijn verhaal. En prachtige foto's van 3 mooie vrouwen.
Afbeelding
Afbeelding
* 3-1-2009* en * 26-11-2012*
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Apr 2014 12:46

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal, krijg er kippenvel van! Supermooie foto's ook.

Ik herken dat stukje dat alles zo snel gaat echt heel erg, ik had dit het eerste jaar heel erg met N. maar nog vind ik het soms moeilijk. Heel veel geluk samen!
<<

Purple_

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 19 Apr 2014 04:08

Bericht 20 Apr 2014 13:00

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Waauuww wat een fijne en rustgevende bevalling heb jij gehad. Heerlijk om dat zo mee te mogen maken.
Gefeliciteerd en geniet van je gezin.
You make me feel like a natural woman
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Apr 2014 14:27

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een fijne bevalling en wat het je het allemaal mooi beschreven.
Geniet van je kleine meisje!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 20 Apr 2014 14:41

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat heb je je bevalling mooi beschreven. Ik heb het met een glimlach zitten lezen. Wat fijn dat je het als een droombevalling hebt ervaren.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Apr 2014 15:03

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Klinkt als een hele fijne bevalling! En wat een mooie foto's van jullie meiden!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Apr 2014 15:30

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal en hele mooie foto`s. Geniet er lekker van.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 20 Apr 2014 18:15

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een geweldig mooi verhaal en ontzettende mooie foto's. Bij veel verhalen krijg ik vaak de kriebels. Bij dit verhaal krijg ik zin om ook een kind te baren. :D
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem134

Bericht 20 Apr 2014 19:25

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Mooie foto's en wat klinkt het als een fijne bevalling als ik je verhaal zo lees. Geniet van je mooie meiden.
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 20 Apr 2014 19:41

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Gefeliciteerd! Wat een dotje en lief met haar grote zus!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 20 Apr 2014 20:04

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 20 Apr 2014 20:38

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat fijn dat je ook zo'n mooie bevalling hebt gehad en dat de vk je zo goed begreep! Hele mooie foto's! Dat wat de tijd betreft...heel herkenvaar! Geniet maar lekker van je mooie gezin!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 21 Apr 2014 10:02

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Haha, razz, echt??? Ja, wij hebben ook echt weer een dikkertje hoor. Zit echt tegen de +2 groeilijn aan. 3 Weken geleden woog ze al 4800gram. Donderdag mogen we weer, ben benieuwd :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem111

Bericht 21 Apr 2014 10:24

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een mooi verhaal, klinkt als een superbevalling. Ik was eens aan het googelen op hypnobirthing, maar qua cursussen vind ik alleen adressen in de randstad. Heb jij een cursus gevolgd of heb je je alleen voorbereid met dat boek? En waren ze in het ziekenhuis bekend met hypnobirthing? Ik ga in Belgie bevallen en ik heb heel erg het gevoel dat ze hier niet zo zijn van de alternatieve bevalmethodes.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 21 Apr 2014 11:21

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Dit is het enige bevallingsverhaal wat ik in de afgelopen weken heb gelezen. Maar de uitgebreide versie is nog beter dan de korte versie :hulde:
Dank je wel voor het delen! Die foto's zijn ook echt geweldig!
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 21 Apr 2014 12:59

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat een heerlijk verhaal Snoezel! En wat een prachtig meisje heb je op de wereld gezet. Ook een hypnobirthing enthousiasteling dus :smile: . Zelf heb ik ook een heel fijne geboorte-ervaring gehad na het volgen van een cursus hypnobirthing. Ik kan de cursus (of het lezen van het boek en doen/veel oefenen van de ontspanningsoefeningen) dan ook van harte aanbevelen! Het heeft mij echt enorm geholpen. Ik had geen angst voor de bevalling, vertrouwde op mijn lichaam en heb het ook geheel op eigen kracht in mijn eigen omgeving kunnen doen!

Nog een kleine tip (sorry voor de spam in je topic :wink: ): Bij mijn cursus werd muziek van Steve Halpern gebruikt, de CD comfort zone. Vond ik zelf heel fijn om bij te ontspannen en de oefeningen bij te doen.
Afbeelding
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 21 Apr 2014 14:58

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat heerlijk voor jullie Snoezel! En die mooie foto's... en vanmorgen dat lieve fotootje in haar bedje... super hoor! :good:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 21 Apr 2014 17:57

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Wat super Snoezel, dat klinkt als een fijne bevalling! En wat een schattige foto's :love:!
2014 2016
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Apr 2014 08:40

Re: Toch nog: mijn droombevallingsverhaal

Pitufo schreef:Wat een mooi verhaal, klinkt als een superbevalling. Ik was eens aan het googelen op hypnobirthing, maar qua cursussen vind ik alleen adressen in de randstad. Heb jij een cursus gevolgd of heb je je alleen voorbereid met dat boek? En waren ze in het ziekenhuis bekend met hypnobirthing? Ik ga in Belgie bevallen en ik heb heel erg het gevoel dat ze hier niet zo zijn van de alternatieve bevalmethodes.


Ik heb geen cursus gedaan, alleen het boek gelezen. Ik denk dat de hele cursus voor mij te zweverig was geweest eerlijk gezegd. Ik heb het boek gelezen en daar die dingen uitgehaald die ik WEL aan voelde sluiten bij mij. Ik heb in mijn eerste zwangerschap zwangerschapsyoga gedaan en daar kon ik gewoon niets mee. Ik kan gewoon weinig met beelden voor me halen als aan het strand zitten ed :eyes: Ik weet niet, ik heb daar op zo'n moment teveel afleiding voor in mijn hoofd om me daaraan over te geven ofzo. Het lezen gaf me vooral veel rust, weer vertrouwen in mijn lijf (was ik echt volledig kwijt) en 1 hele goede ademhalingstechniek waarbij ik meteen zoiets had van- hey, daar kan ik iets mee. In mijn geval was dat naar beneden ademen. Ik denk dat dat wel heel belangrijk is: je kan tig technieken gaan oefenen waar je van denkt- Owwwkeee en je heel erg je best moet gaan doen, maar ik denk dat dat niet echt werkt. Ook had ik meteen een goed gevoel bij het in contact blijven met je kindje, wat mij heel veel heeft geholpen. Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe je zelf bent. Je kan altijd eerst het boek lezen en dan kijken of je de cursus nog gaat doen.

Haha, ik geloof dat mijn verloskundigen bijna niet bekend ermee waren. Ik had natuurlijk mijn eigen versie ervan gemaakt, maar merkte wel dat ik redelijk vreemd was voor ze. Zo wilde ik eigenlijk geen oxytocineprik na mijn bevalling. Die geven ze om je baarmoeder te laten samenkrimpen zodat de placenta er sneller uitkomt/bloedverlies te beperken. Elke verloskundige doet dat anders. SOmmige kijken het aan of het nodig is, anderen geven het al op voorhand. Ik zat helaas bij een praktijk bij wie dat gewoon protocol was, daar viel niet over te praten. Ook MOEST de placenta er na een half uur uit zijn, dus ja, drukken op de buik en trekken aan de navelstreng hoorde erbij :nopompom: Liever had ik dat niet gewild, ja, tuurlijk als het nodig was geweest... Het feit dat ik het gesprek hierover aanging vond de verloskundige maar raar geloof ik en deed ook net of de placenta er niet uit zou komen als ze dit allemaal niet zou doen... Haha. Maar goed, verder kon ik hier prima mee leven hoor dat ze het wel deden (vooral ook omdat het over mij ging en niet over M.ilou), maar het zei wel veel over hoe ze daar te werk gingen. Maar verder had ik het vooral concreet beschreven: ik wilde zelf zover mogelijk de regie hebben, rustige sfeer, geen onnodige handelingen, etc. Zodat ze precies zouden weten wat ik zou willen en wat ik belangrijk vond. De term "hypnobirthing" is denk ik voor velen heel ongrijpbaar en de invulling voor iedereen anders denk ik.
Ik moet zeggen dat mijn verloskundige verder wel heel flexibel was (behalve dan de dingen die gingen over protocollen). Zo kende ze het begrip "navelveter" niet, maar vond ze het prima deze te gebruiken. De foto waarop ze met haar tong uit haar mond, gespannen kijkend de veter vastknoopt is daarom echt geniaal en helemaal geweldig. :thumbup:

Is het in België wel gangbaar een geboorteplan te schrijven? Ik zat natuurlijk bij een verloskundigenpraktijk, met maar 4 verloskundigen. Dus het was makkelijk dat zij van tevoren wel gewoon dat plan al konden lezen en ik het met ze kon overleggen... Al sje in het ziekenhuis bent lijkt me dat lastig...
Afbeelding

Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers