Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoontje ziek, bezorgd.

<<

Anoniem124

Bericht 19 Apr 2014 19:08

Zoontje ziek, bezorgd.

Even van me afschrijven hoor.

M'n zoon was de hele dag gewoon mega actief, zoals altijd. Ineens huilde hij even en ging op z'n buik op de bank liggen. Eerst dacht ik nog dat hij een grapje maakte maar hij zakte helemaal weg...oogjes hangend...zo raar. Ik hem afgeleid,kijken of hij naar buiten wilde want dat wil hij altijd. Wilde hij wel maar na 1 minuut weer naar binnen, hij liep helemaal wankel. Toen boterhammetje voor gezet, viel ie zo met z'n snoetje in het bordje! Serieus, dan zit je hart in je keel want wie m'n zoon kent weet dat hij alles behalve sloom is. En het akelige was, hij lachte de hele tijd zo stoned naar me, héél lief lachen. Gewoon eng!

Toch maar even huisartsenpost gebeld, mochten komen meteen. Intussen werd hij gloeiend heet en kreeg hoge koorts en zakte de hele autorit weg. Doodeng!

Nou, wij bij de arts, die had zoiets van ja hij heeft koorts, daar kunnen kinderen flink beroerd van zijn en bij nadere inspectie waren z'n amandelen iets vergroot, verder niks opvallends.

Dus weer naar huis gestuurd met paracetamol. En nu ligt hij wel inmiddels rustig te slapen in bedje met een zetpil maar ik ben er niet gerust op! Misschien ook omdat dit de eerste keer is dat een van m'n kindjes goed ziek is en hoge koorts heeft. Al valt de koorts nog wel mee, 38,6, hij voelt alleen mega warm aan en kijkt zo duf uit z'n oogjes.

Iemand tips of geruststellende woorden?
<<

Anoniem313

Bericht 19 Apr 2014 19:16

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Ach gossie, wat sneu. Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en je zorgen maakt. Het kan met die kleintjes natuurlijk heel snel gaan; koorts die snel oploopt maar ook zo weer weg is. Fijn dat er verder niks met hem is.
Vannacht maar veel bij hem kijken en morgen bezien of de koorts daalt. Zo niet dan zou ik de arts weer bellen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Apr 2014 19:29

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Wat vervelend!! Snap dat je er van schrikt.

Zorgen dat hij wel goed drinkt en dus voldoende vocht binnen krijgt dat is belangrijker dan eten!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem124

Bericht 19 Apr 2014 19:32

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Hij heeft gelukkig een hele fles water met roosvice gedronken net. Maar ik vind het zo eng dat z'n oogjes elke keer dichtvallen. Hoort dat bij koorts? En kan een kindje in een half uur van fit naar ziek gaan?
<<

ChiQ

Bericht 19 Apr 2014 19:40

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Ja is normaal. Als je heel ziek bent wil je zelf toch ook alleen maar slapen? Julian had dit paar weken terug, doodeng dat gesloom, uiteindelijk lag hij in de ochtend op ons bed, nadruk op lag. Want julian ligt nooit die is alleen maar aan het vechten en springen en toen kwam er zoveel kots! Hij was gruwelijk misselijk dus. Hij zal door de opkomende koorts waarschijnlijk doodmoe zijn.

Sterkte is erg vervelend je kind zo ziek, ik voel me dan ook gewoon ziek.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Apr 2014 19:48

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Ik denk wel dat dat normaal is. Ik ken het gevoel in elk geval wel, dat ik me zo ziek voel dat ik gewoon niet rechtop kan blijven zitten. Maar ik zou me ook zorgen maken hoor, bah! Laats had Lucas zo'n diarree en ook steeds overgeven en ook niet meer willen drinken, hij werd steeds slapper. Ik durfde echt bijna niet te slapen en toen ik écht al met de telefoon in mijn handen stond om de huisartsenpost te bellen om 5 uur in de morgen wilde hij gelukkig ineens weer drinken en zelfs een boterham eten. Hij is daarna nog wel dagen ziek geweest maar niet meer zo erg gelukkig.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 19 Apr 2014 20:18

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Ik heb geen tips, maar kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent. Bah!! Goed in de gaten houden en gelukkig drinkt hij wel goed.
Sterkte!
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 19 Apr 2014 20:22

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Misschien kan je hem 1 of 2 keer wakker maken vannacht? Al is het maar voor jezelf.

Ik zou me ook rot schrikken.
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 19 Apr 2014 20:35

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Bij mij hebben de kinderen meestal hoge koorts als S koorts hebben, maar dit herken ik niet, ook niet zo plots... Inderdaad goed in de gaten blijven houden en als je het niet vertrouwd meteen weer bellen!
December 2009
juli 2012
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 19 Apr 2014 20:41

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Mijn zoontje heeft ook hoge koorts vandaag. hij is loom en slaapt veel. gelukkig drinkt hij wel aardig. beterschap!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Apr 2014 20:54

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

M-Train schreef:Hij heeft gelukkig een hele fles water met roosvice gedronken net. Maar ik vind het zo eng dat z'n oogjes elke keer dichtvallen. Hoort dat bij koorts? En kan een kindje in een half uur van fit naar ziek gaan?


Ja zeker, mijn zoontje was donderdag rond 17.00 nog superfit en vrolijk, een paar uur later lag hij doodziek op de bank en hele hoge koorts en idd ook dat zijn ogen steeds dichtvallen en heel sloom en trillerig. Hij is helaas nog steeds ziek.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem51

Bericht 19 Apr 2014 21:01

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Is het geen koortsstuip geweest? Of is hij nog steeds zo afwezig? Zo ja, dan zou ik misschien toch even de hap bellen, voor je eigen gemoedsrust.
<<

Anoniem124

Bericht 19 Apr 2014 21:09

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Hij is nu net even wakker en gelukkig stúkken minder suf. Wel nog heel warm maar heeft gedronken en wat gegeten. Hij is niet zichzelf maar wel al beter dan net pffff zo blij.
<<

Anoniem234

Bericht 19 Apr 2014 21:21

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Wat fijn dat het iets beter gaat. Lijkt me erg schrikken!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2014 22:18

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Vervelend is dat he, zieke kindjes :(

Gelukkig gaat het al wat beter.
<<

Anoniem 82

Bericht 19 Apr 2014 22:33

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Kinderen kunnen wel heel snel heel ziek worden is mijn ervaring, bij dochter ook een paar keer gehad en daar was uiteindelijk niks engs mee ofzo. Maar eng is het soms wel om te zien als ouder, al is het vaak onschuldig. Ik zou hem goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon weer bellen. Beterschap!
<<

Anoniem187

Bericht 20 Apr 2014 11:36

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Beterschap kleine J. en je papa en mama niet meer zo laten schrikken hoor!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Apr 2014 14:39

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Hoe is het nu met J.? Ik hoop een stuk beter!
<<

Anoniem124

Bericht 20 Apr 2014 15:47

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Ja een stuk beter! Wel nog verhoging en wat wankel maar in ieder geval niet meer zo wazig als gisteren ! We zouden vandaag ik familiebezoek gaan maar ben met zoon thuis gebleven. Lekker dagje bijkomen, ik was ook doodmoe van de schrik. Een voordeel van een ziek mannetje: hij knuffelt zo lekker veel!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Apr 2014 17:07

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

M-Train schreef:Ja een stuk beter! Wel nog verhoging en wat wankel maar in ieder geval niet meer zo wazig als gisteren ! We zouden vandaag ik familiebezoek gaan maar ben met zoon thuis gebleven. Lekker dagje bijkomen, ik was ook doodmoe van de schrik. Een voordeel van een ziek mannetje: hij knuffelt zo lekker veel!


Oh gelukkig! Wel lekker om dan even bij te komen! Fijn dat hij zo veel knuffelt. L. is niet lekker maar knuffelen doet hij niet hoor, hij is vooral de hele tijd nijdig aan het brullen en niets is goed, hij heeft de halve nacht gespookt. Zo jammer dat hij niet kan praten!
Beterschap voor J. en bijkomze zoor jou!
<<

Anoniem124

Bericht 20 Apr 2014 19:33

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Hmmm koorts is gezakt maar hij zit ineens van top tot teen onder de roze vlekjes (wegdrukbaar).
<<

jenjoeny

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 13 Apr 2014 20:12

Bericht 20 Apr 2014 19:38

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Vijfde of zesde ziekte? Weet even niet meer welke begint met (hoge) koorts en daarna vlekjes. Heerst op het moment wel, dus zou heel goed kunnen. Beterschap!
<<

Anoniem187

Bericht 21 Apr 2014 19:26

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Fijn om te horen dat het beter gaan M-Train. Raar van die vlekjes.. Als je het niet vertrouwd, morgen gewoon ff de huisarts bellen hoor!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Apr 2014 19:41

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

dat klinkt als een kinderziekte.

Beterschap!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Apr 2014 20:25

Re: Zoontje ziek, bezorgd.

Ja inderdaad!

Kan ook zijn dat hij een 'virus' bij zich had, en dit nu via de huid naar buiten komt (waar het bijv ook via een oorontsteking ofzo naar buiten kan komen, kan het ook via de huid).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ekiaam87