Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruids make-up zelf doen

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Apr 2014 15:34

Bruids make-up zelf doen

Ik ben gisteren voor mijn proef make-up voor de bruiloft geweest, maar viel me tegen. Veeeeel te heftig.
Nu vraag ik me af of het niet slimmer is om het zelf te doen, maar ben zo'n make-up noob dat ik me afvraag wat ik dan allemaal nodig zou hebben.
Kunnen/willen de beauty experts me misschien op weg helpen? Of hebben jullie zoiets van 'niet aan beginnen'?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem237

Bericht 19 Apr 2014 15:36

Re: Bruids make-up zelf doen

Waarom heb je het niet tegen de visagiste gezegd? Daar is een proefmake-up voor, zodat ze het ook anders kan doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Apr 2014 16:04

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik zou het alleen zelf doen als je weet waar je mee bezig bent. Je make up is voor die dag toch 'anders' dan als je naar je werk gaat. Of een avondje uit. Je moet iig een goede basis aanleggen, probeer verschillende primers om te kijken wat op je huid het beste pakt. Dan een goede foundation/ BB.. of in ieder geval iets dat dekt en je oneffenheden danwel je rode vlekjes verdoezeld. Wellicht nog iets van een poeder om contouren aan te brengen, en dan een matterende poeder om het af te maken. Een blush kan ook nog erbij komen natuurlijk..

Je moet erover nadenken dat je make up blijft zitten met al het gezoen van mensen, wangen die dus over die van jou glijden, lippenstiften van oud tantes die je eraf moet halen als ze je te fanatiek gekust hebben, het huilen, zweten eventueel door alle emoties (ligt eraan hoe je zelf bent natuurlijk), en dan moet het nog goed naar voren komen op de foto. ZO kan een normale make up voor overdag echt prima zijn, maar test het eens als je de camera erop zet om te kijken wat het met je doet.

En dan je ogen nog..

Kortom: ik zou het alleen doen als je zelf weet waar je mee bezig bent en alles getest hebt. Ook moet je nadenken of je die ochtend daar je dus zelf druk over wil maken.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen hoor.. alleen dat het anders is dan 'een normaal make upje' voor een werkdag. Of het moet je niet zoveel uitmaken :-).
<<

Anoniem193

Bericht 19 Apr 2014 16:29

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik heb heb toen zelf gedaan. Ik heb en had totaal geen zicht op make-up, maar ben toen naar een grote DA geweest waar ze advies gaven. Daar heb ik vertelt dat ik amper make up draag, maar op de trouwdag toch iets wil, wat makkelijk is. Ze hebben toen wat verschillende dingen geprobeerd op mijn gezicht en uiteindelijk heb ik de spullen die ik ervoor nodig had daar gekocht. Een crème, een poeder, oogschaduw en mascara. Op de morgen zelf heb ik het opgedaan en iedereen vond het mooi. Normaal had ik natuurlijk niks op, dus het was een heel verschil.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Apr 2014 16:30

Re: Bruids make-up zelf doen

Als je het zelf wil doen, dan moet je inderdaad echt goed kijken naar de basis. Geen SPF er in bijvoorbeeld, omdat je anders een witte waas op je gezicht kunt hebben op foto's.
Even googelen is ook handig, er zijn verschillende beautyblogs (bv Miss Lipgloss en livelifegorgeous) die tips hebben gegeven voor bruids make-up.

Is het anders niet een idee om naar een andere visagist op zoek te gaan en daar een proef te laten doen? Of nog een keer naar deze, maar dan duidelijker aangeven wat je zelf wil. Het lijkt me dat een goede visagist kijkt naar wat jij wil en mooi vindt en niet alleen naar zijn/haar eigen smaak.

Mocht je het echt zelf willen doen, dan is het misschien ook wel handig/leuk om langs de MAC/Douglas oid te gaan om daar om tips te vragen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Apr 2014 16:34

Re: Bruids make-up zelf doen

Forumster schreef:Waarom heb je het niet tegen de visagiste gezegd? Daar is een proefmake-up voor, zodat ze het ook anders kan doen.


Ik heb vandaag gebeld, maar ze was er niet.
Het voelde allemaal beetje gehaast waardoor ik niet echt iets durfde te zeggen. Ook was het binnen beetje donker waardoor toen ik thuis keek het ineens veel heftiger was :palm:

Bedankt voor jullie tips. Kan ik zeker wat mee.
Misschien is het beter om gewoon te zeggen wat ik vind en het opnieuw te laten doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 19 Apr 2014 16:45

Re: Bruids make-up zelf doen

Kan ze anders niet naar jouw huis komen en daar de proef doen? Dan kun je zelf het licht bepalen en het gelijk goed bekijken.
En gewoon wat van zeggen als het niet bevalt hè, het gaat wel om jouw trouwdag en foto's waar je nog jaren naar wil kijken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem147

Bericht 19 Apr 2014 16:52

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik heb mijn zus opgemaakt op haar bruiloft met mijn make up. Ze zag er echt super mooi uit al zeg ik het zelf haha.

Heb je niet iemand in je omgeving die goede make up heeft en er wat vanaf weet en je wilt helpen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Apr 2014 17:24

Re: Bruids make-up zelf doen

Mijn zusje kan het wel goed, maar heeft de spullen niet. Op zich wil ik dat wel kopen, gebruik ik daarna ook nog wel.
Ik zal eerst even contact opnemen met visagist..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem286

Bericht 19 Apr 2014 17:48

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik heb het zelf (met wat hulp van zus) gedaan. Ruim van te voren spul gekocht en gaan oefenen. Nu draag ik nooit zoveel make u dus toen ook niet, maar wel foundation enzo (normaal niet). Ging prima na wat oefenen.
<<

Anoniem173

Bericht 19 Apr 2014 18:15

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik heb het zelf gedaan, veel gehad aan het topic van parel :)
Make up van catrice gekocht en veel geoefende.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Apr 2014 18:21

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik heb het ook zelf gedaan en geen spijt van. Het zat gewoon de hele dag prima en ik ben echt geen expert ofzo. Ik wilde gewoon make up die bij mij past, en dat kan ik zelf het beste, en het scheelde ook nog eens een hoop geld.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Apr 2014 21:32

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik ga mijn bruidsmake-up ook zelf doen. Volgens mij word ik daar heerlijk rustig van die dag, net is namelijk iets wat ik zelf goed kan. Ik denk dat wanneer ik het door een ander laat doen ik toch net niet tevreden ben. Misschien heeft die visagiste toen expres alles wat dikker aangebracht zodat het goed te zien is op je bruidsfoto's?
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:14

Bericht 19 Apr 2014 21:35

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik ben visagiste en heb al een aantal bruiden mogen opmaken maar het is zeker niet de bedoeling dat de make-up te zwaar en donker wordt aangebracht. Dit moet je gewoon aan kunnen geven bij de visagiste, dan kan ze daar rekening mee houden en misschien nog een proefmake-up doen.

Zelf je make-up doen zou ik alleen doen als je het gewend bent. Dus als je in het dagelijks leven ook je regelmatig opmaakt. Anders zorgt het naar mijn mening voor veel te veel stress op de dag zelf als het niet lukt.

Succes!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Apr 2014 07:10

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik doe het samen met mijn nichtje (die ook mijn haar doet).
Ik draag normaal weinig make up, dus was dat die dag ook niet van plan.
Alleen nu wel een mooie dekkende foundation en wat meer opgemaakt op mijn ogen. Wil ook weer eens mascara proberen.

6 mei gaan we proef kapsel en make up doen!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Apr 2014 07:11

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik heb het ook zelf gedaan. Ik was ook niet tevreden over mijn proef make up en ik kreeg het ook niet goed uitgelegd.
Ik vond het ook te heftig zoals zij het had gedaan.
Ik heb toen zelf goede make upgehaald en mij gewoon opgemaakt zoals ik normaal ook doe.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 08:59

Bericht 20 Apr 2014 07:55

Re: Bruids make-up zelf doen

Je kan toch aangeven dat de make up niet te heftig moet? Meestal hoort dat ook niet zo bij bruidsmake-up. Ik heb van te voren gezegd dat ik rustige make up wil, met mooie sprekende ogen. Ik vond het resultaat mooi, ook al maak ik mezelf wel dagelijks op. Ik vind het die dag heerlijk dat iemand anders mijn make up en haar doet.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Apr 2014 08:20

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik had het ook gezegd maar nog steeds vond ik het niet mooi. Zal een kijken of ik nog foto's kan vinden. Het was gewoon niet mij zeg maar dus deed ik het dan toch liever zelf.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Apr 2014 08:36

Re: Bruids make-up zelf doen

Proef make-up:

Afbeelding

En zelf gedaan:

Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Apr 2014 08:52

Re: Bruids make-up zelf doen

Hoe ik het zo kan zien op de foto vind ik je eigen make up ook veel mooier dan je proefmake up, Milady.
Ik had dus hetzelfde gevoel als jij en dus zelf gedaan ook. Het gaat er om dat je jezelf er prettig bij voelt, en als je prettiger voelt als je het zelf doet, moet je dat doen.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 08:59

Bericht 20 Apr 2014 09:02

Re: Bruids make-up zelf doen

Ik vind beide wel mooi eigenlijk, maar ik snap ook wel wat je bedoelt bij de eerste foto. Je eigen make-up is wat zachter.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers