Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reden keizersnede

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Apr 2014 18:46

Reden keizersnede

Hoi,

Graag zou ik ervaringen lezen van meiden die net als ik een (ongeplande) keizersnede hebben gehad.
Waarom werd het bij jullie uiteindelijk een keizersnede? Hoe heb je het ervaren? En kun je bij de tweede alsnog vaginaal bevallen of werd dat ook een keizersnede (waarom die ook)?
Mijn verhaal:
Ik had al 20 uur weeën en bleef hangen op 3 cm ontsluiting. Ook na een infuus met weeopwekkers en gebroken vliezen gebeurde er niks meer.
Ze weten niet hoe dit kan maar denken dat het een combinatie is van een te groot hoofd en een te smalle bekken waardoor de baby maar niet wilde indalen. Ze zat nog vrij hoog en drukte niet op de onderkant.
Iemand die dit ook heeft gehad?
04-2014
10-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Apr 2014 18:59

Re: Reden keizersnede

Na 21 uur weeën zat ik op 5 cm ontsluiting. De ruggenprik werkte niet goed, ik had een stuk rug niet verdooft en juist daar zaten de weeën. Toen werd het een keizersnee.

Het bleek dat hij een sterrenkijker was en met een arm langs zijn hoofd lag, hierdoor lag hij tegen een zenuw en op een hele vreemde manier. Hij kon niet verder naar beneden dus daarom vorderde de ontsluiting niet.

De gyn adviseerde gelijk om bij volgende kinderen een keizersnee te plannen.

De keizersnee op zich vond ik niet zo erg maar ik heb echt heel veel pijn gehad en Ravi's hartje dipte dus ik was helemaal in paniek, dus mijn bevalling heb ik wel als vreselijk ervaren. Echt verschrikkelijk. Zou ik geen garantie op een keizersnee hebben dan zou het bij 1 kind blijven.
R. 2013
D. 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Apr 2014 19:07

Re: Reden keizersnede

Ik had ook alleen maar rugween! Heb na 17 uur weeen gesmeekt om een ruggenprik en geroepen dat ik doodga hahaha.
en dan hoor je nadat je door 5 man getoucheerd bent dat je maar 3 cm hebt....
maar waarom adviseerde de gyn om de tweede meteen via een keizersnee te doen?
Ik wil graag juist bij de volgende normaal bevallen als dat kan.
Ennn.... ik zou het zo weer over doen, incl al die pijn....
04-2014
10-2015
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Apr 2014 19:08

Re: Reden keizersnede

Eerst omdat mijn (flinke) dochter niet door mijn bekken kon. Bij de tweede keizersnede omdat ik niet meer geloofde dat het op de natuurlijke manier zou kunnen. En dat was gezien het geboortegewicht van mijn dochter ook zeker weer niet gelukt.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Apr 2014 19:09

Re: Reden keizersnede

Ik werd met 41,5 ingeleid. Rond 8.00 kreeg ik de eerste keer gel, ik had toen een vingertop ontsluiting. Tegen 20.00 had ik 3 cm en zijn mijn vliezen gebroken. Rond 9.00 de volgende ochtend had ik volledige ontsluiting, maar na een half uur persen besloot de gyn over te gaan tot keizersnede. Bij ons was al bekend dat F groot zou zijn, hij was ook niet ingedaald. De gyn heeft tijdens een perswee een inwendig onderzoek gedaan, waaruit bleek dat F niet zou gaan passen. Ook combinatie van groot hoofd en smal bekken.
Er is mij verteld dat ik het een volgende keer wel vaginaal mag proberen, maar ik moet wel in het ziekenhuis bevallen. Wel was toen geadviseerd om minstens een jaar te wachten met een volgende zwangerschap.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Apr 2014 19:09

Re: Reden keizersnede

Twellie hoe groot waren je dochters dan? Mijne was 3875 gram.
had je een geplande keizersnee of eerst zelf geprobeerd?
04-2014
10-2015
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 18 Apr 2014 19:16

Re: Reden keizersnede

Mijn oudste is geboren via een spoedks. Ik bleef hangen op 8 cm en moest naar het ziekenhuis voor weeenopwekkers. Rond 21.00 uur kreeg ik persweeen. Na anderhalf uur persen, daalde haar hartslag en toen moest ik gelijk naar de ok voor een spoedks. Uiteindelijk is ze na 23 uur geboren en woog 4055 gram. Hier was het een combinate van haar gewicht en dat ze een sterrenkijker was.

De jongste is geboren via een geplande ks. Ik was ontzettend bang voor een natuurlijke bevalling. Ik heb extra groeiecho's gehad ivm het gewicht van de oudste. In overleg met de gyn is er voor een geplande ks gekozen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem 42

Bericht 18 Apr 2014 19:20

Re: Reden keizersnede

Mijn eerste dochter woog ook zoiets als jouw dochter: vier kilo. Dat ging nog net, wel een heel lange bevalling want zij paste eigenlijk ook maar net. De andere twee waren nog wat zwaarder en dat paste net niet meer. De eerste keizersnede was ongepland, de gyneacologe zei met tien centimeter ontsluiting dat ze er in geen honderd jaar zo uit ging komen, duidelijke taal :). Bij de derde zou ik sowieso een keizersnede krijgen, eigenlijk om psychische redenen: ik durfde het niet nog een keer aan gezien de eerdere twee bevallingen. Ik kijk er ook op terug als een fijne bevalling.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 18 Apr 2014 19:33

Re: Reden keizersnede

Hier ook een spoedkeizersnede.
Het ging allemaal niet vlot genoeg 6.15 braken mijn vliezen en toen ik om 23.30 nog altijd op 7cm bleef hangen en een van de jongens het niet prettig meer had ben ik naar de ok gebracht.
00.08 en 00.09 zijn ze geboren met 2704 en 2830 gram. (Bij 35.4)

Er is bij mij niet gesproken over een eventuele volgende zwangerschap.
Waarschijnlijk komt deze er ook niet meer, maar zo wel dan hoop ik wel dat ik het toch nog een keer natuurlijk mag proberen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 18 Apr 2014 20:38

Re: Reden keizersnede

Hier ook een keizersnede. Gepland, maar wel op het laatste moment.

Wat ze ook probeerden, F. bleef zitten waar hij zat. Hij daalde niet in, lag er ook niet goed genoeg voor om toch in te leiden (ze waren bang dat hij scheef het geboortekanaal in zou zakken ofzo, weet niet meer precies). Het was in elk geval vrij complex allemaal. Ik bleef potdicht zitten, ze konden gewoon niks.

Daarom op donderdag besloten dat ik vrijdags een keizersnede zou krijgen. Ik zat er compleet doorheen, was er van overtuigddat er een reden was dat hij niet indaalde. Ik was doodsbang voor een herhaling van mijn eerste bevalling, toed de placenta te vroeg losliet.

Uiteindelijk bleek er een verdikking in mijn baarmoeder te zitten. Onduidelijk is hoe die er gekomen is, maar hij zat duidelijk in de weg en F. had daar hoogstwaarschijnlijk ook nooit langs gekund.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem331

Bericht 18 Apr 2014 20:41

Re: Reden keizersnede

Ik heb een keizersnee gehad vanwege een dochter die en dwars lag, en te licht bevonden werd, en wegens een tekort aan vruchtwater. Op maandag werd besloten dat ik op vrijdag ingepland werd. Vanaf die maandag ook bed rust moeten houden.
De tweede is uiteindelijk zonder medische ingrepen geboren.
<<

Anoniem64

Bericht 18 Apr 2014 20:45

Re: Reden keizersnede

Ik kreeg bij de tweeling onverwachts een spoedkeizersnee, omdat de navelstreng eruit kwam bij het breken van de vliezen. Hiervoor ben ik al 2x normaal bevallen, dus ik zou een volgende keer ook weer gewoon mogen bevallen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Apr 2014 20:46

Re: Reden keizersnede

Milou schreef:Ik had ook alleen maar rugween! Heb na 17 uur weeen gesmeekt om een ruggenprik en geroepen dat ik doodga hahaha.
en dan hoor je nadat je door 5 man getoucheerd bent dat je maar 3 cm hebt....
maar waarom adviseerde de gyn om de tweede meteen via een keizersnee te doen?
Ik wil graag juist bij de volgende normaal bevallen als dat kan.
Ennn.... ik zou het zo weer over doen, incl al die pijn....


Ze noemde het onmenselijk en dat wil ze hoe dan ook in de toekomst voorkomen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 18 Apr 2014 21:48

Re: Reden keizersnede

Ik had 9 cm ontsluiting toen bleek dat ze echt niet kwam (het ging al wel langzaam btw, ze had al een paar keer een dipje gehad), toen hebben ze een inwendige echo gedaan en bleek dat ze gedraaid lag (sterrenkijker en aangezichtsligging geloof ik) Ze keek in ieder geval in de echo ;)
Toen dus een ks gehad.

Ik moet trouwens de volgende keer in het zkh bevallen maar mag wel kiezen. Ik wil bovenstaand nooit meer dus ik kies dan voor een ks.
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:24

Bericht 18 Apr 2014 22:03

Re: Reden keizersnede

Bij A was ik 15 dagen overtijd na 3x inleiding 1 cm ontsluiting na 5 uren in rugweeen .
Bij I geplande keizersnede .omdat ik erg bang was voor de bevalling aangezien ik bij A anderhalve dag bezig ben geweest en nog maar 1 cm.
Ik had nu met ziekenhuis afgesproken begint de bevalling eerder en heb goede weeen met ontsluiting dat gewoon bevallen, Maar helaas kreeg ik nu met I ook geen ontsluiting .

ik was met de tweede sneller op been en voelde mij ook fitter
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Anoniem61

Bericht 18 Apr 2014 22:29

Re: Reden keizersnede

Milou schreef:Ook na een infuus met weeopwekkers en gebroken vliezen gebeurde er niks meer.


Hier precies zo. Uiteindelijk bleek hij omstrengeld te zijn met de navelstreng, hierdoor kon hij niet indalen omdat hij het dan benauwd kreeg. Mocht er ooit een derde komen, krijg ik een keizersnede, gepland rond 39 weken.
<<

Anoniem144

Bericht 18 Apr 2014 23:04

Re: Reden keizersnede

1e keizersnede ; toen ik 37 weken zwanger was begon mijn placenta los te laten. Daar kwamen we achter doordat ik een heftige bloeding kreeg en ernstige buikkrampen. Toen kreeg ik een spoedkeizersnede en is mijn dochter gelukkig levend te wereld gekomen. Ik heb deze bevalling als erg traumatisch ervaren.

In principe mocht de 2e bevalling een vaginale bevalling zijn.

Bij de 2e zwangerschap bleek ik een placenta preavia totalis te hebben ( en daardoor 6 bloedingen + 6 opnames). Om deze reden kon ik met geen mogelijkheid vaginaal bevallen. Er is toen een keizersnede met precies 37 weken gepland. Met 36 weken kreeg ik een heftige bloeding ( grootste van alle 6x) en werd besloten een spoedkeizersnede te doen. Ik heb bij deze zwangerschap vooral de bloedingen en opnames als erg vervelend ervaren . De keizersnede zelf vond ik goed te doen. Ik had immers al ervaring en was best rustig op de o.k.

Ik was na beide keizersnedes heel snel weer op de been. Op de dag na de ks stond ik weer zelf te douchen en liep ik wat rond in mijn kamer. Na de 2e ks wel 2 dagen erg heftige naweeën gehad .

Bij een eventuele 3e zwangerschap is er geen keus , want dan wordt het 100% zeker een keizersnede. Hopelijk geen spoed dan :wink:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Apr 2014 23:20

Re: Reden keizersnede

Waarom werd het bij jullie uiteindelijk een keizersnede? mijn eerste was een sterrekijker, na 28 uur weeën en een uur persen werd tot een keizersnee besloten. Hoe heb je het ervaren? Deze bevalling was een hel, dat wilde ik nooit meer, de keizersnee zelf viel me mee. En kun je bij de tweede alsnog vaginaal bevallen of werd dat ook een keizersnede (waarom die ook)?
Omdat ik bij de eerste wel volledige ontsluiting heb gehad dacht de gyn dat het wel zou lukken vaginaal mits vlot (minimaal 1 cm per uur)Ik ben er dus voor gegaan maar ik bleef steken op 8 cm. ik mocht het wel langer proberen maar het ok team zou dan naar huis gaan. ik hoefde niet lang te denken en 40 minuten later was mijn tweede geboren. Als bij jou de ontsluiting bleef steken op 3 cm zullen ze je wel een keizersnee aanraden bij de tweede maar dit is altijd jou eigen keus is mij verteld. vlgs mijn gyn mocht ik het bij een evt derde weer vaginaal proberen maar ze rade het wel af. Dus als jij het wil proberen en gewoon afspreekt 1 cm per uur is het prima toch? lukt het niet lig je zo op een ok.
M:21072011
J :08012014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 19 Apr 2014 03:27

Re: Reden keizersnede

Ik heb bij de oudste een spoedkeizersnede onder algehele narcose gehad.

Na 32 uur weeën bleef ik maar hangen op 3 cm ontsluiting. Ook had hij in het vruchtwater gepoept. Hij had het totaal niet fijn meer in de buik en zijn hartslag dipte naar onder de 50. Hij moest er dus met grote spoed uit. Vandaar ook de narcose ipv een ruggenprik, er was gewoonweg geen tijd meer. Dit heeft achteraf gezien best wel impact op mij gehad, en dan met name de paniek die onder de gyn en het personeel bestond en het feit dat ik niet bij was toen hij geboren werd.

Bij de tweede ben ik vaginaal bevallen. Was een totaal andere bevalling, in 6 uur tijd en met 3 persweeën is ze geboren.

Bij de tweede heb ik niet het advies gehad om voor een keizersnede te kiezen, ik moest het gewoon normaal proberen maar dit wilde ik zelf ook erg graag.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem64

Bericht 19 Apr 2014 07:47

Re: Reden keizersnede

Hier was het ook grote paniek idd Knillis, dus ik was zo bang dat ik onder narcose moest. Maar het ging zo razendsnel, ze renden met me over de gangen en de ruggeptik zat er in voor ik het doorhad, ook echt niks van meegekregen, weet alleen nog dat ik krom moest zitten.
Kunt wel nagaan hoe snel het ging, om 8.30 vliezen breken op de kamer, en 8.47 en 8.49 waren ze er uit. Ondertussrn dus nog snel een catheter ingebracht en personeel opgepiept en naar de ok gerend. Ik kon het nauwelijks bevatten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 19 Apr 2014 07:57

Re: Reden keizersnede

Ze lagen allebei dwars en ze wilden absoluut niet aan een draaipoging beginnen bij twee kindjes. Ik had dus geen keus en kreeg een geplande ks.
Deze keer wil ik het graag zelf doen. In het ziekenhuis waar ik van de tweeling ben bevalling zou ik bij de tweede keer mogen kiezen, hoe dat is bij het ziekenhuis waar ik nu zal bevallen weet ik niet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem64

Bericht 19 Apr 2014 08:03

Re: Reden keizersnede

Chaos, heb je al een echo gehad? Je weet denk ik nog niet of het er 1 is?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 19 Apr 2014 08:11

Re: Reden keizersnede

Ik heb al een echo gehad! Zoals het er nu naar uit ziet is het er maar 1, maar het was nog erg vroeg 4+2 dus helemaal zeker kon ze het niet zeggen natuurlijk, maar wij zijn in ieder geval gerust gesteld aangezien het bij hun met 4+5 wel heel duidelijk was dat het er twee waren.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 19 Apr 2014 08:47

Re: Reden keizersnede

Ja sterrin die paniek, die vergeet ik echt nooit meer. Het ene moment zeiden ze je krijgt misschien een keizersnede, het volgende moment hoor je hij moet er nu uit en racen ze je door het ziekenhuis heen. Op de een of andere manier kregen ze de deur naar de ok niet open en dat was ook weer paniek. Toen werd ik op de tafel gelegd, hoppa narcose erin. Heb nog vaag een discussie meegekregen dat ze eigenlijk geen narcose maar ruggenprik wilde ivm de latere verwerking van de bevalling maar nee, het moest en zou narcose worden. Tja dan ga je raar onder zeil en wordt je nog vreemder weer wakker. Ze waren daarna in het ziekenhuis wel heel bezorgd en kon ook allemaal nazorg krijgen als ik dat wilde, dat was wel heel fijn!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

ChiQ

Bericht 19 Apr 2014 09:52

Re: Reden keizersnede

Ik had 10 uur weeen, 2cm ontsluiting en gebroken vliezen, geen schoon vruchtwater en een dippend hartje. Mocht ik ooit een 2de krijgen dan zal ik het natuurlijk proberen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers