Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel je eens voor..

<<

Anoniem187

Bericht 18 Apr 2014 19:38

Re: Stel je eens voor..

Als er niemand in de buurt is, houd ik hem. En daarbij; als je voor veel geld aan statieflessen etc. inlevert, dan let je toch op?!
<<

Anoniem185

Bericht 18 Apr 2014 21:07

Re: Stel je eens voor..

Als ik niemand net zie weg lopen dan lever ik hem zelf in en is het een mooie meevaller.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Apr 2014 21:11

Re: Stel je eens voor..

Er is een irritant jongetje bij de Jumbo dat 'Daaaaaaaag' zegt als je het bonnetje van het statiegeld uit de automaat trekt. Dus geen denken aan dat ik mijn statiegeldbon vergeet, want ik moet hem telkens opnieuw zeggen dat hij dat echt niet continu hoeft te herhalen. :P
<<

Anoniem304

Bericht 18 Apr 2014 21:14

Re: Stel je eens voor..

Het was een bon van 2 kratjes bier, toch bijna 8 euro dus ik snap wel dat je dan baalt, maar het is geen wereldbedrag nee.

Wij hebben laatst van 3 jaar aan kratten bier ingeleverd. Dan wil je ook wel goed opletten. :P
<<

ChiQ

Bericht 19 Apr 2014 10:59

Re: Stel je eens voor..

Ik weet niet van jullie hoor, maar als ik flessen en kratten wegbreng (toevallig gisteren nog!) maar gisteren zat ik op bijna 26,- ik zou wel balen dat ik dat dan vergeet maar ik zou dat niet vergeten. Als iemand anders het is vergeten lever ik het in bij de balie. Je weet maar nooit of iemand 0,25 nodig heeft om zijn brood te kopen. Dat kan je niet voor een ander bepalen.
<<

Anoniem51

Bericht 19 Apr 2014 11:17

Re: Stel je eens voor..

Bij ons is het op dit moment een welkome verlichting van de boodschappen inderdaad. Vandaag hebben we ook 20 euro statiegeld bij elkaar en daar gaat m'n vriend zo boodschappen mee doen. Komen we toch weer een kleine week vooruit. Ik zou ontzettend balen als ik het bonnetje zou vergeten of om watvoor andere manier kwijt ben. Maar ik ga er ook wel vanuit dat degene na mij het bonnetje dan ingeleverd heeft.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 19 Apr 2014 11:51

Re: Stel je eens voor..

Ik zou het bonnetje afgeven bij de balie en niet zelf inleveren.
<<

Anoniem286

Bericht 19 Apr 2014 12:01

Re: Stel je eens voor..

Als ik niemand weg zie lopen, doe ik hem in de bus voor het goede doel. Ligt er trouwens wel aan hoeveel het is, meer dan een euro lever ik dan in bij de balie.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Apr 2014 12:43

Re: Stel je eens voor..

Ik zou wel balen als ik mijn bonnetje ben vergeten, zeker als het om een groot bedrag gaat. Het is wel mijn eigen verantwoordelijkheid, dus boos worden op een ander die wellicht een fijn(er) weekend heeft vind ik wel te ver gaan.
Als ik zelf een bonnetje zou vinden zou ik hem afgeven bij de kassa met de mededeling dat het niet van mij is en ik hem gevonden heb.
<<

Anoniem 53

Bericht 19 Apr 2014 13:33

Re: Stel je eens voor..

ChiQ schreef:Ik weet niet van jullie hoor, maar als ik flessen en kratten wegbreng (toevallig gisteren nog!) maar gisteren zat ik op bijna 26,- ik zou wel balen dat ik dat dan vergeet maar ik zou dat niet vergeten. Als iemand anders het is vergeten lever ik het in bij de balie. Je weet maar nooit of iemand 0,25 nodig heeft om zijn brood te kopen. Dat kan je niet voor een ander bepalen.

Maar als iemand ieder bedrag erg goed kan gebruiken voor boodschappen dat let je toch ook extra goed op dat je je bonnetje niet vergeet? Ik heb ook wel eens een mindere maand dat ik iedere cent goed kan gebruiken, dan let ik ook extra op dit soort dingen.
<<

Anoniem 47

Bericht 19 Apr 2014 13:42

Re: Stel je eens voor..

Ik zal eerst kijken of ik diegene nog zie lopen, zodat ik kan zeggen dat hij/zij haar flessenbonnetje is vergeten. En anders lever ik het bonnetje zelf in.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Apr 2014 14:09

Re: Stel je eens voor..

ChiQ schreef:Ik weet niet van jullie hoor, maar als ik flessen en kratten wegbreng (toevallig gisteren nog!) maar gisteren zat ik op bijna 26,- ik zou wel balen dat ik dat dan vergeet maar ik zou dat niet vergeten. Als iemand anders het is vergeten lever ik het in bij de balie. Je weet maar nooit of iemand 0,25 nodig heeft om zijn brood te kopen. Dat kan je niet voor een ander bepalen.

Ik vind 26 euro echt vrij 'uitzonderlijk' veel voor statiegeldbonnetjes. Meestal zijn dat bonnetjes van max. 5 euro ofzo, zelf heb ik ook meestal rond de 3-4 euro. Wij drinken geen bier en ook bijna geen frisdrank, dus dan is er ook vrij weinig in te leveren natuurlijk.


Ik zou zelf denk ik even kijken of ik iemand zie weglopen en anders de bon gewoon zelf inleveren.

♥♥
<<

Anoniem51

Bericht 19 Apr 2014 14:33

Re: Stel je eens voor..

Wij laten eens in de twee, drie maanden boodschappen bezorgen. Op de bezorgkratjes zit 3,86 statiegeld, meestal hebben we er daar nog drie van staan. Verder sparen we de petflessen op, die neemt de bezorger samen met de oude bezorgkratten mee, soms nog een kratje bier erbij, en daar krijgen we in totaal dan een statiegeldbon voor. Bedragen zijn negen van de 10x dan wel boven de 20 euro. Ik vind daar eigenlijk niks uitzonderlijks aan, waarschijnlijk zijn er meer mensen die het opsparen.
<<

Anoniem126

Bericht 19 Apr 2014 14:45

Re: Stel je eens voor..

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 19 Apr 2014 15:24

Re: Stel je eens voor..

Ik zou bij het niet zien van dr eigenaar het bonnetje inleveren.

Ik ben de mijne van de week veloren voordat ik bij de kassa was. Jammer.
M:21072011
J :08012014
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Apr 2014 12:12

Re: Stel je eens voor..

Ik zou het afgeven bij de balie. Wie weet komt iemand wel terug en geeft aan dat ze het bonnetje vergeten zijn. Ligt er ook wel een beetje aan welk bedrag het is. Als het een heel klein bedrag is dan zou ik het in de bus voor de goede doel doen. Die hangt bij ons ook naast het flessenautomaat.
2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 20 Apr 2014 14:21

Re: Stel je eens voor..

Dundas schreef:Wij laten eens in de twee, drie maanden boodschappen bezorgen. Op de bezorgkratjes zit 3,86 statiegeld, meestal hebben we er daar nog drie van staan.


Kun je die gewoon bij de winkel inleveren dan? Bij AH of andere supermarkt?
Ik heb er volgens mij nog 6 staan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 20 Apr 2014 14:22

Re: Stel je eens voor..

Wij hebben trouwens ook meestal iets van 20-30 euro bij een statiefles bon. Ik lever alles maar 1x in de 3-4 maanden in.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem123

Bericht 20 Apr 2014 14:47

Re: Stel je eens voor..

ChiQ schreef:Ik weet niet van jullie hoor, maar als ik flessen en kratten wegbreng (toevallig gisteren nog!) maar gisteren zat ik op bijna 26,- ik zou wel balen dat ik dat dan vergeet maar ik zou dat niet vergeten. Als iemand anders het is vergeten lever ik het in bij de balie. Je weet maar nooit of iemand 0,25 nodig heeft om zijn brood te kopen. Dat kan je niet voor een ander bepalen.


Als iemand geen cent te makken heeft word er geen frisdrank laat staan bier gedronken. Daar is dan sowieso geen geld voor. Lijkt mij dan, dat is het eerste wat ik zou schrappen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Apr 2014 14:58

Re: Stel je eens voor..

SarahKey schreef:
ChiQ schreef:Ik weet niet van jullie hoor, maar als ik flessen en kratten wegbreng (toevallig gisteren nog!) maar gisteren zat ik op bijna 26,- ik zou wel balen dat ik dat dan vergeet maar ik zou dat niet vergeten. Als iemand anders het is vergeten lever ik het in bij de balie. Je weet maar nooit of iemand 0,25 nodig heeft om zijn brood te kopen. Dat kan je niet voor een ander bepalen.


Als iemand geen cent te makken heeft word er geen frisdrank laat staan bier gedronken. Daar is dan sowieso geen geld voor. Lijkt mij dan, dat is het eerste wat ik zou schrappen.


Dat werkt alleen niet voor iedereen zo. Ik zou persoonlijk ook stoppen met roken als ik geen cent te makken had, maar ook dat is een keuze die niet voor iedereen vanzelfsprekend is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 20 Apr 2014 15:14

Re: Stel je eens voor..

Ik zou eerst kijken of ik nog iemand weg zou zien lopen.
Soms staan er naast de automaten weleens potjes waar je de bonnen in kunt doen voor een goed doel, dan zou ik het waarschijnlijk zelf daar in doen.
Weggooien vind ik dan zonde, en dan profiteer ik er in ieder geval niet zelf van ;)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Apr 2014 18:32

Re: Stel je eens voor..

Ik ga absoluut spijt krijgen van mijn reactie en wil ook zeker geen oude koeien uit de sloot halen maar ik ben erg verbaasd over de reacties. Ik kan me nog een topic herinneren waar ik in vertelde dat ik 7 bakken bier, niet betaald, meenam uit de supermarkt terwijl ik het 3x had aangegeven 7bakken bier te hebben.

De reacties over diefstal etc logen er niet om.

In mijn optiek is een statiegeldbon inleveren die niet van jou is ook diefstal.....7 bakken bier is veel meer geld idd maar je kan niet bij een ander in zijn portomonee kijken of die €3 niet toevallig ook veel geld is.


Overigens zou ik de bon idd in de goede doelen emmer doen.
30-04-2017
<<

Anoniem50

Bericht 20 Apr 2014 18:48

Re: Stel je eens voor..

We hadden een soort gelijk verhaal en de reacties daarop waren volgens mij ook bijna gelijk. Maar een statiegeldbon vinden is jezelf iets toe-eigenen wat niet van jou is. Bier gratis uit de winkel nemen valt onder diefstal. In beide gevallen niet heel netjes, maar wel heel verschillend.
<<

ChiQ

Bericht 20 Apr 2014 18:52

Re: Stel je eens voor..

Nee hoor Sarahkey, stel je koopt wel frisdrank begin van de maand en eind van de maand is al je geld op, dan kan het echt wel zo zijn dat je net die ene euro nodig hebt. Dat kan je echt niet voor een ander bepalen maar dát zou niet uit moeten maken, het is niet van jou, klaar.
<<

ChiQ

Bericht 20 Apr 2014 18:52

Re: Stel je eens voor..

Siepie schreef:Ik ga absoluut spijt krijgen van mijn reactie en wil ook zeker geen oude koeien uit de sloot halen maar ik ben erg verbaasd over de reacties. Ik kan me nog een topic herinneren waar ik in vertelde dat ik 7 bakken bier, niet betaald, meenam uit de supermarkt terwijl ik het 3x had aangegeven 7bakken bier te hebben.

De reacties over diefstal etc logen er niet om.

In mijn optiek is een statiegeldbon inleveren die niet van jou is ook diefstal.....7 bakken bier is veel meer geld idd maar je kan niet bij een ander in zijn portomonee kijken of die €3 niet toevallig ook veel geld is.


Overigens zou ik de bon idd in de goede doelen emmer doen.


Vind je dat echt vergelijkbaar?
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers