Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatie receptioniste kleding/make-up

<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:42

Bericht 15 Apr 2014 12:36

Sollicitatie receptioniste kleding/make-up

Ik heb over twee weken een sollicitatiegesprek voor de functie receptioniste. Het
bedrijf is vrij informeel. Nu weet ik niet zo goed wat ik aan moet trekken en wat ik qua
make-up moet doen. Qua kleding zat ik te denken aan een kokerrok. Ik heb een leren
en een stretch variant. De leren is tot net boven mijn knie en de stretch tot over mijn knie.
Ik voel me alleen iets over de top als ik daar pumps en een blousje bij draag. De huidige
receptionistes zien er wel netjes uit geloof ik, maar niet met pumps enz.
Qua make-up draag ik normaliter de basis +eyeliner en roze/rode lippenstift. Kan dit wel

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Kan ook foto's plaatsen.

Edit: Ik type dit op mijn telefoon, vandaar de vreemde opbouw end.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Apr 2014 20:54

Re: Sollicitatie receptioniste kleding/make-up

Ik ben niet heel erg thuis in die functie, maar ik bedenk me altijd maar hoe het zou zijn als ik daar als sollicitatiecommissie zou zitten en hoe zou ik dan willen dat de kandidaten eruit zouden zien?
Voor zo'n soort functie denk ik dat je beter over dan underdressed kan zijn.
Leven en laten leven
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 15 Apr 2014 20:58

Re: Sollicitatie receptioniste kleding/make-up

In mijn ogen zijn pumps niet echt snel een teken van 'overdressed', dus die pumps kun je sowieso wel aan doen. In combinatie met een kokerrok lijkt me dat ook erg mooi!

Eigenlijk vind ik alles wat je opnoemt wel kunnen. Draag je het misschien nooit dat je daarom het gevoel hebt dat het overdressed is?
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 15 Apr 2014 21:10

Re: Sollicitatie receptioniste kleding/make-up

Je kan beter overdressed zijn dan underdressed. Pumps bij een kokorrok staan juist leuk. Mooi bloesje erop met mooie sieraden en dat is hartstikke goed voor een sollicitatie. Je zou ook nog een basic top in de rok kunnen doen met een mooie blazer erop.
Qua make-up is een eyeliner mooi maar ik zou niet voor een hele felle lipstick gaan.

Succes alvast
<<

Anoniem187

Bericht 15 Apr 2014 21:23

Re: Sollicitatie receptioniste kleding/make-up

Als je bij ons zou komen, kun je gewoon in een spijkerbroek, gympen en een topje komen. Wij hebben maar 1 regel: verzorgd.

Maar ik zou op een sollicitatie altijd overdressed gaan in plaats van underdressed. Maar wel zoals je ook waar kunt maken als je aangenomen wordt. Oftewel, blijf wel jezelf.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Valkyrie