Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendinnengedoe

<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 12:25

Vriendinnengedoe

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 23 Apr 2014 12:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem40

Bericht 15 Apr 2014 12:37

Re: Vriendinnengedoe

Ik zou het bespreken. Je hebt nu een goede aanleiding, doordat ze je gevraagd heeft of je weer foto's wilt maken. Dus je kunt zeggen dat je het jammer vond dat ze de vorige keer niet zo positief gereageerd heeft op de foto's. En dan haar reactie afwachten. Wel face-to-face, niet via de telefoon/app.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Apr 2014 12:42

Re: Vriendinnengedoe

Ik zou er ook geen zin in hebben om weer foto's te maken als ze de vorige keer niet eens de rotmoeite heeft genomen om naar de foto's te kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 15 Apr 2014 13:23

Re: Vriendinnengedoe

Ik krijg bij haar een beetje het, nemen en niks geven gevoel. Ik weet niet of ik dan nog moeite zou doen, helemaal om dan opnieuw foto's te maken van haar pasgeboren kindje. Ik vind je gedachte dan ook zeer terecht.
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 15 Apr 2014 13:24

Re: Vriendinnengedoe

Ik zou er ook een beetje klaar mee zijn en dit willen bespreken, inderdaad face-to-face.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Apr 2014 13:31

Re: Vriendinnengedoe

Oh wat vervelend zeg. Ik zou er ook wel een beetje klaar mee zijn. Kan je het er met haar over hebben? Is het een goede vriendin?
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 13:38

Re: Vriendinnengedoe

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 23 Apr 2014 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 15 Apr 2014 13:42

Re: Vriendinnengedoe

Believe schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Het is wel een goede vriendin, maar ze is wel snel op haar teentjes getrapt.. Wil het inderdaad sowieso face to face bespreken, maar ik ben heel bang dat het op ruzie uitdraait en dat zou ik zonde vinden. We zijn al 13 jaar bevriend..
Het is wel een beetje veel nemen en weinig geven, maar mijn man zei gisteren dat ik er zelf op moet letten dat ik dan zelf ook minder ga geven zeg maar, zodat ik me er ook niet aan kan ergeren.


Misschien heeft ze helemaal niet door dat ze veel neemt en weinig geeft. Als het voor haar zo vanzelfsprekend is, weet ze misschien niet beter. Ik zou het wel op een rustige manier aangeven. Ga niet met verwijten gooien dat zij nooit wat doet etc, want dan kan het wel uitdraaien op ruzie. Als je 13 jaar met elkaar bevriend ben,is dat erg zonde.
Afbeelding
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 15 Apr 2014 14:06

Re: Vriendinnengedoe

Ik zou dit met haar bespreken voordat de bom barst. Als je je nu al ergert, wordt dat alleen maar erger en voor je het weet barst de bom en dat zou zonde zijn.
Ik snap je gevoel heel goed, hoe moeilijk is het nu om eventjes bedankt te zeggen? En vooral met die foto's, jij steekt daar waarschijnlijk veel tijd in (wat je vast wel met plezier doet), maar dan is het toch wel erg fijn als ze laat blijken dat ze je dankbaar is. En als je haar dan later zelf moet vragen om haar reactie en ze zegt dat de foto's niet scherp genoeg zijn, dan zou ik toch best eventjes gepikeerd zijn en denken 'barst dan maar de volgende keer' :redface:
Als jullie al 13 jaar vriendinnen zijn kan je dit makkelijk bespreken. Ik neem aan dat jullie vriendschap na al die jaren wel sterk genoeg is om te kunnen zeggen als je je ergert. Jullie zijn immers niet voor niets zulke goede vriendinnen al die jaren. Ik zou proberen om niet gelijk in de aanval te schieten, maar het op een rustige manier te brengen.
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 14:12

Re: Vriendinnengedoe

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 23 Apr 2014 12:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Apr 2014 14:15

Re: Vriendinnengedoe

Misschien moet je het dan gewoon een keer van je af laten glijden dat ze boos is. Nu is het echt zo'n patroon dat je voorzichtig met haar bent en dingen die je dwars zitten maar niet zegt uit angst voor ruzie, maar hoe ze reageert is ook gewoon haar verantwoordelijkheid, niet die van jou. Je hoeft niet constant te anticiperen op haar reactie. Als ze boos wordt en het is ruzie dan zal ze dat zelf ook niet leuk vinden en dan merkt ze vanzelf dat ze een wat langer lontje moet kweken. Ze mag best een keer haar neus stoten hoor, daar hoef jij je niet voor in te houden.

Het zou mij overigens niet eens zozeer storen dat ze meer neemt dan geeft, meer dat ze zo ondankbaar is en niet eens aandacht besteedt aan de moeite die je doet waar ze zelf om heeft gevraagd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 14:25

Re: Vriendinnengedoe

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 23 Apr 2014 12:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 15 Apr 2014 14:28

Re: Vriendinnengedoe

Ik ben het met Susan eens.
Moet je dan de rest van jullie vriendschap maar op je tenen lopen, omdat je haar niet voor het hoofd wilt stoten?
In een vriendschap is het juist belangrijk dat je eerlijk tegen elkaar kan zijn.
Misschien zal ze het niet leuk vinden en eventjes boos worden, maar ze zal dan vast gaan in zien dat ze er niet zo boos om moet zijn en dat jullie vriendschap meer waard is dan ruzie om zoiets.
Ik zal gewoon, als ik jou was, zeggen dat je het erg leuk vond om foto's te maken van haar pasgeborene en later van haar en haar man, maar dat je het niet zo leuk vond dat ze je er niet voor bedankt heeft en dat je zo het idee kreeg dat je het niet goed gedaan had en daarom een beetje twijfelt of je nog wel een keer foto's wilt maken.
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:41

Bericht 15 Apr 2014 14:51

Re: Vriendinnengedoe

Ik ben het eens met Dina en Suzan. Je moet het sowieso bespreekbaar maken want anders gaat het je alleen maar meer irriteren en barst de bom een keer!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 15:11

Re: Vriendinnengedoe

Jullie hebben gelijk, ga het de eerstvolgende keer dat ik haar zie bespreken.
<<

Dina

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 19 Dec 2013 12:08

Bericht 15 Apr 2014 15:33

Re: Vriendinnengedoe

Goed van je! Succes! Hou je ons op de hoogte? :)
<<

Anoniem 43

Bericht 15 Apr 2014 16:18

Re: Vriendinnengedoe

Ja, zal tegen die tijd wel even een update plaatsen. :ja:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers