Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedien u zelf

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 09 Sep 2013 22:10

Bedien u zelf

Jap slaapt al een week of 4 iet meer door. Opzich geen ramp hij is ruim 7 mnd.
Maar steeds als hij wakker word wil het perse een fles dit komt ook omdat hij om 7 u de fles niet meer wil omdat jij vol zit van het eten.
Ik slaap al een maand of 2/3 echt slecht. Gisternacht was ik zo moe dat toen Jap om 5 uur wakker werd ik een klein flesje klaar heb gemaakt en hem gewoon zelf laten drinken in zijn bed en ik ben weer terug in mijn bed gaan liggen.
Slecht idee of kan dat wel?

Man wakker maken is niet z'n optie want die moet ik 4x echt bruut wakker schudden voordat hij wat mee krijgt en ik zelf nog wakkerder ben dan wanneer ik Jap de fles geef.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Sep 2013 07:40

Re: Bedien u zelf

Ik heb het wel eens eerder gehoord. Zelf zou ik het eerlijk gezegd nooit durven, veel te bang dat er iets niet goed zou gaan. Ik zou wel kijken of er iets anders mogelijk is. Want ik weet hoe zwaar het kan zijn als je zo moe bent.

Hier hebben we trouwens met zo'n fase tijdelijk weer even een laat flesje gedaan, is dat nog een optie? Dan maakte ik haar wakker voor een klein flesje rond een uur of 10 (voordat ik naar bed ging in elk geval) en legde haar na dat flesje weer terug in bed. Dat ging goed, omdat ze gelukkig goed moe was. Kan me voorstellen als je daarna uren met een wakker kind zou zitten dat dit ook geen optie is.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 10 Sep 2013 07:54

Re: Bedien u zelf

Ik zou dat niet durven tenzij hij naast me zou slapen, maar niet in een andere kamer. Dan zou ik veels te bang zijn dat hij zich zou verslikken.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Sep 2013 08:01

Re: Bedien u zelf

Geef je toevallig nog wat yoghurt bij het avondeten. Dat was hier het probleem toen hij zijn fles niet meer leegdronk.
<<

Anoniem66

Bericht 10 Sep 2013 08:13

Re: Bedien u zelf

Oh, zo deden wij het toen ook bij de oudste. Als hij zich verslikt hoor je dat echt wel.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 10 Sep 2013 10:56

Re: Bedien u zelf

Yoghurt krijgt hij soms maar dat maakt niet uit.
Wakker maken voor een fles maakt ook niet uit want dan word hij weer wakker om een uur of 4.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem97

Bericht 10 Sep 2013 10:59

Re: Bedien u zelf

Ik zou dat niet zo snel doen maar als je het toch doet, check goed de flessen of de speen niet los zit of slijtage heeft.
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Sep 2013 13:05

Re: Bedien u zelf

Ik heb dat ook een tijd gedaan bij de oudste, kan me alleen niet meer herinneren op welke leeftijd.
<<

Anoniem30

Bericht 10 Sep 2013 13:07

Re: Bedien u zelf

Een vriendin van mij doet dat ook bij haar dochter, vanaf dat ze een maand of 8 is.
<<

Anoniem57

Bericht 10 Sep 2013 14:14

Re: Bedien u zelf

Gewoon doen hoor, je hoort het echt wel als hij zich verslikt ofzo.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 10 Sep 2013 15:19

Re: Bedien u zelf

Kwak schreef:Yoghurt krijgt hij soms maar dat maakt niet uit.
Wakker maken voor een fles maakt ook niet uit want dan word hij weer wakker om een uur of 4.

Jammer, was zomaar even een ingeving.
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Sep 2013 17:04

Re: Bedien u zelf

Blijkbaar ben ik een beetje te panisch met zulke dingen als ik de andere reacties lees. Maar als je je er zelf in kunt vinden, dan kun je het altijd op deze manier proberen toch? Kan me in elk geval goed voorstellen dat de vermoeidheid je opbreekt, en dan moet je iets verzinnen om het een beetje vol te houden. Hopelijk gaat hij binnenkort weer doorslapen, dat zou helemaal fijn zijn!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 10 Sep 2013 19:01

Re: Bedien u zelf

B. heeft dit ook een poosje gedaan. Ik heb hem toen in een campingbed bij ons op de kamer gelegd en nadat ik hem zijn fles had gegeven gauw weer in zijn bed gelegd, dan zou ik hem ook wel een fles in bed durven geven. Maar dan wel als hij bij mij in de buurt ligt. Erg goed voor zijn tandjes is het niet, als hij in slaap valt met zijn fles en de restanten van de melk op zijn tandjes. Al zal dat ook weer niet zo'n vaart lopen. Het gaat vanzelf weer over, er komt weer een moment dat je wakker schrikt en je afvraagt of je hem niet hebt gehoord of dat hij echt niet heeft gehuild...
<<

Nel

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:55

Bericht 10 Sep 2013 23:08

Re: Bedien u zelf

Nee, dat zou ik nooit durven.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Sep 2013 04:21

Re: Bedien u zelf

Wij hebben dit een soort van gedaan. We gaven m een fles in bed maar bleven erbij. Vanaf 2 pakt hij het zelf en zetten we standaard drinken bij zijn bed.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem66

Bericht 12 Sep 2013 10:01

Re: Bedien u zelf

Nel schreef:Nee, dat zou ik nooit durven.


Want? Wat kan er gebeuren volgens jou? Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij zich verslikt. Nou, daar heeft het lichaam een heel mooi verschijnsel voor bedacht: een reflex.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 12 Sep 2013 11:24

Re: Bedien u zelf

Ja hoor, deed ik ook gewoon. Gelukkig kwam het niet langdurig voor, maar als ze erg vroeg wakker waren deed ik het ook zo. Ze werden juist wakker als ik ze eruit haalde en dan de fles gaf. Nu vielen ze weer in slaap tijdens het drinken.

Ik heb er nooit o er nagedacht dat het gevaarlijk kon zijn. Je hoort ze echt wel als ze stikken. En is je kind (van ruim een half jaar) ooit gestikt terwijl het dronk in je armen? Dus waarom wel als hij/zij zelf de fles vasthoudt.

Soms verbaas ik me hoe voorzichtig sommige over bepaalde zaken denken, dingen waarvan ik denk huh nooit o er nagedacht. En ik ben echt wel bezorgd e.d. maar niet overbezorgd.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 12 Sep 2013 12:35

Re: Bedien u zelf

Helaas word hij nog steeds wakker, vannacht was het om 10u een fles van 150 ml en hij werd om 1.30 weer wakker voor een fles! Zo raar... Honger kan hij toch amper hebben?

Van het weekend ga ik alleen water proberen. Misschien wil hij alleen een slokje en dat is het.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 12 Sep 2013 13:25

Re: Bedien u zelf

Ik denk dat het inderdaad handig is om eens een keer alleen water te gaan drinken. Anders gaat hij er echt aan wennen en kom je er niet makkelijk meer vanaf

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron