Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 14 Apr 2014 09:05

Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Als klein meisje droom je van je mooie dag. De dag met al je familie. De dag met trotse ouders. De dag dat jouw vader je weg mag geven aan je toekomstige man. Deze droom was heel mooi maar spatte vorige jaar helaas uit één. Trouwen met mijn toekomstige man gaat wel gebeuren. Helaas is pa in augustus overleden en is er dus niet meer bij. Iets wat mij heel erg pijn doet. Hij wist wel van onze trouwplannen af. Dat vind ik nog wel fijn.
Helaas overkomt dit meer mensen. Nu zou ik wel willen dat hij wel genoemd wordt tijdens de ceremonie maar wat daarna? Hij is gecremeerd. Dus een trouwboeket op het graf leggen gaat niet.
Hoe hebben jullie overleden familieleden betrokken bij de bruiloft?
(misschien staat de vraag een beetje raar maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel)
10-08-2017 ♥
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 14 Apr 2014 09:10

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Bij ons vroeg de ambtenaar ernaar of we overleden personen wilden benoemen. Nu wilden we dat niet op de persoon zeg maar, dus heeft hij het algemeen benoemd. Iets als: 'Op deze mooie dag denken we ook aan de mensen die niet meer in onze aanwezigheid zijn.'

Daarnaast heb ik mijn boeket zelf gemaakt, en er een penny (uit het rijmpje Something old, something blue) aangehangen uit het geboortejaar van mijn overleden schoonmoeder. Zo was ze er een beetje bij.

Sterkte trouwens :(
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 14 Apr 2014 09:33

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Ik had in mijn bruidsboeket een medaillon laten maken met een foto van mijn vader erin. Vond het erg fijn om hem op die manier de hele dag bij me in de buurt te hebben. Tijdens de huwelijksvoltrekking is mijn vader nog duidelijk benoemd (op mijn verzoek) en daarbij heb ik de trouwkaars van mijn ouders aangestoken.
Mijn vader is wel begraven, dus we hebben een dag later het boeket dat op de auto lag op zijn graf gelegd.

Wat een lastige tijd is het toch ook he, je kijkt ontzettend uit naar je bruiloft maar ondertussen weet je gewoon dat je iemand heel erg gaat missen die dag. Zo'n dubbel gevoel, ik werd vaak heen en weer geslingerd tussen blijdschap en verdriet tijdens de voorbereidingen. Sterkte! :hug:

Mooi idee Gizmo, een penny in het boeket uit het geboortejaar. Die kleine details maken het altijd bijzonder vind ik.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Apr 2014 09:47

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Mijn vader is overleden toen ik klein was, en mijn moeder is toen ik 12 was hertrouwd met mijn stiefvader. Op hun bruiloft hebben we een kaarsje aangestoken voor mijn vader en even stilgestaan bij zijn overlijden.
Als ik zelf ga trouwen zou ik dat ook zo willen doen.
Ook zou ik graag mijn boeket op het graf willen leggen.

♥♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 14 Apr 2014 09:50

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Ja het is heel dubbel allemaal. We hadden bijna twee jaar geleden het idee om vorig jaar 13 september te trouwen. Maar toen kwam er crisis en verloor mijn vriend zijn hoofdbaan. Heel erg maar achteraf gezien fijn dat wij de bruiloft hebben uitgesteld. Anders was het precies een maand later geweest dan dat wij de uitvaart van pa hadden gehad. Dan hadden wij het toch af willen zeggen.
Nu is alles weer zeker qua werk en begon mijn vriend een tijd terug weer over de bruiloft. En ik wil het ook heel erg graag maar het heeft nu een andere betekenis voor mij dan toen. Natuurlijk hou je je bruiloft om te trouwen met je vriend. Maar mijn vader was heel belangrijk voor mij (belangrijker dan mijn moeder) en hem had ik er heel graag bij gehad. Nu wij er veel mee bezig zijn kijk ik er ontzettend naar uit. Maar ja, toch is het niet meer dat dan wat ik er van verwacht had.
10-08-2017 ♥
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 14 Apr 2014 10:16

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Ik zag laatst op tv iemand die een stukje kleding van haar vader aan de binnenkant van haar jurk had genaaid bij haar hart. Verdrietig dat je je vader moet missen op zo'n belangrijke dag.

Mijn situatie was anders ,mijn vader koos ervoor niet te komen. Van te voren heb ik de tijd genomen om bewust bij mijn verdriet hierover stil te staan,hierdoor voelde ik op m'n trouwdag dit verdriet en gemis wel maar was het minder heftig en korter. Ik realiseer me dat dit heel anders is maar misschien heb je er wat aan.
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 18 Apr 2014 19:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Apr 2014 10:17

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Even geheel offtopic Bolus, maar wat een rare ontoepasselijke smileys heb je bij je reactie gezet! Ik snap ze niet.

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Apr 2014 10:24

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Mijn moeder is in 2012 overleden na een kort ziekbed aan kanker. Ik wil graag dat de babs er bij stilstaat in haar verhaal (moeten we nog bespreken) en dan een kaars aansteken, waarschijnlijk de trouwkaars van mijn ouders (met zus of zo) en een foto van haar erbij of een medaillon aan mijn boeket.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem121

Bericht 14 Apr 2014 14:41

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Elliot schreef:Even geheel offtopic Bolus, maar wat een rare ontoepasselijke smileys heb je bij je reactie gezet! Ik snap ze niet.


+1 ik zit hier al met de tranen in m'n ogen te bedenken wat m'n schoonvader de afgelopen 5 jaar heeft gemist. En wij hem.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Apr 2014 15:28

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Even heel kort, want ik zit op mijn werk.

Mijn schoonmoeder is 5 jaar geleden overleden en van haar trouwjurk maken we een jurkje voor mijn dochter.

Ik weet bijna zeker dat Bolus vast perongeluk een verkeerde smiley aangeklikt heeft.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 14 Apr 2014 16:09

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Mijn schoonvader is 10jr gelden overleden. Ik heb hem nooit gekend.
We wilde wel graag erbij stilstaan dat hij deze dag moet missen. En dit heeft de ambtenaar dus ook benoemd is zijn speech. Ook droeg mijn man het horloge en machetknopen van zn vader. Erg bijzonder. Want hij heeft hem echt heel erg gemist op die dag. Ook als was het toen al een hele tijd geleden dat hij overleed.
Mijn vader heeft tijdens het diner gespeecht en daar kwam ook het gemis van mn schoonvader in voor.
Het was erg bijzonder, maar ook heel erg emotioneel.

De geboorte van onze kinderen was trouwens ook even een erg emotioneel moment. Dat hij dat helaas nooi mee gemaakt heeft.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Apr 2014 16:18

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Lejow schreef:Even heel kort, want ik zit op mijn werk.

Mijn schoonmoeder is 5 jaar geleden overleden en van haar trouwjurk maken we een jurkje voor mijn dochter.

Ik weet bijna zeker dat Bolus vast perongeluk een verkeerde smiley aangeklikt heeft.


Ik hoop 't :/
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 14 Apr 2014 16:59

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Het enige wat ik gedaan heb, mijn moeder leeft niet meer. Trouwen op haar verjaardag :love:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 14 Apr 2014 17:00

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Er staan mooie dingen tussen. Het trouwpak van mijn vader is er nog. Hij was nooit echt van de pakken dus hebben wij heb in zijn "normale" kleren gecremeerd. Misschien dat wij daar wat mee kunnen doen. Eens overleggen met mijn moeder wat zij met het pak wil doen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem273

Bericht 15 Apr 2014 21:00

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Wij zijn samen getrouwd in het buitenland en we hebben mooie stenen uitgezocht van het strandje waar we getrouwd zijn. Voor bij het graf van m'n vader, voor m'n moeder omdat ze dit heel fijn vindt en voor onszelf als aandenken. Ook hebben we na de ceremonie een kaarsje aangestoken voor mijn vader in de kerk daar. Oh en ik droeg de verlovingsring van mijn moeder die ze van m'n vader heeft gehad, met zijn naam erin. Bij ons was er geen een familielid bij, dit maakte het ook minder beladen dat m'n overleden vader er niet bij was.
<<

Anoniem123

Bericht 16 Apr 2014 18:45

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Mijn vader is overleden (nu alweer 13 jaar).
Wij hebben niet echt speciaal wat ermee gedaan, wel is er tijdens de ceremonie over mijn vader gesproken.
En we zijn in jurk en pak op het kerkhof geweest, om het boeket van de auto op zijn graf te leggen.
Het was best een moeilijke dag, al heb ik mij die dag proberen groot te houden. Pas 's avond in het bubbelbad kwamen de tranen. Mijn moeder had het er erg moeilijk mee de hele dag, ook op de bruiloft van mijn broer.

En wij hebben ons kind naar hem vernoemd :love:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Apr 2014 20:05

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

In het begin van de ceremonie een zinnetje gezegd door de ambtenaar, en zij stak een kaarsje aan die bij een foto op haar dressoir stond
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Apr 2014 08:44

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

SarahKey schreef:En wij hebben ons kind naar hem vernoemd :love:

Dat wil ik ook doen! Mijn vader had twee namen en ik vind zijn tweede voornaam mooier dan zijn eerste, maar laat die tweede voornaam nou net dezelfde voornaam zijn als de naam van mijn vriends vader.. (snap je het nog?). En mijn vriends vader is al 15 jaar niet meer in het leven van mijn vriend omdat hij mijn vriend in de steek heeft gelaten, dus hem willen we juist absoluut niet vernoemen.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 17 Apr 2014 09:47

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Elsa schreef:In het begin van de ceremonie een zinnetje gezegd door de ambtenaar, en zij stak een kaarsje aan die bij een foto op haar dressoir stond


Dit vind ik wel mooi. Had er nooit bij nagedacht dat dat kon op een bruiloft! Mijn vader is overleden toen ik 2 was. Misschien dat ik bovenstaande wel fijn vind om te doen.
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 17 Apr 2014 10:39

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Bij mij was niet 1 van mijn ouders overleden maar mijn oma waar ik een heel bijzondere band mee had.

Ik had een medaillon met foto erin , in mijn bruidsboeket , voor mijn gevoel was ze er zo toch de hele dag bij
Afbeelding


Ik had niet alles gelezen, zie nu dat dit al eerder benoemd was!
Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 17 Apr 2014 10:44

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Dat is een mooi medaillon! Zoiets zoek ik ook nog, zodat ik het ook na de bruiloft nog kan dragen aan een ketting. Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 17 Apr 2014 11:03

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Hij is van het merk diamonfire, ik heb hem via een juwelier hier in de buurt, moest wel besteld worden.

Dit medaillon was wel wat duurder (rond de 150 euro) dan de meeste maar ik heb heel lang gezocht naar een medaillon die ik later ook nog zou kunnen dragen en had er daarom wat meer voor over.
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Apr 2014 15:40

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

@Flower, wat ontzettend mooi.

@Elsa, dat is ook wel mooi. Als de locatie van het feest door gaat trouwen wij daar ook. Dan kan er misschien ook wel een foto staan met een kaarsje. Maar aan de andere kant ben ik bang dat het voor de hele dag ook wel wat veel is. Ik mag het verdriet hebben maar wil ook niet dat het de hele dag de overhand heeft.
10-08-2017 ♥
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 17 Apr 2014 16:49

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

Ik persoonlijk denk dat alleen de ceremonie het belangrijkste is.
Wat je idd zegt, ondanks het verdriet moet t ook een mooie dag worden. Op deze manier werd er door weinig woorden wel bij stil gestaan. En dat doe je de verdere dag ook wel, daar is verder niks voor nodig.
Bovendien weet ik niet of een kaarsje op t feest wel zo slim/veilig is ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Apr 2014 22:33

Re: Hoe je overleden ouder betrekken bij de bruiloft?

wij hadden in de kerk 4 kaarsjes aan. Mijn 2 broers staken ze voor mijn opa en oma aan. Mijn moeder voor haar oma. En schoonmoeder voor haar vader. Hun namen werden genoemd. Iedereen vond het erg mooi dat we dat deden.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers