Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke computer voor fotobewerking?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2014 18:07

Welke computer voor fotobewerking?

Welke computer gebruiken jullie voor fotobewerking?
Ik werk nu op een laptop, maar wil bijnenkort naar een computer over gaan. Een imac vind ik prachtige kleuren hebben en schijnt je van het te zijn, maar ben nu gewend aan Windows en weet daar alles van. Alleen is Windows 8 weer niks en 9 komt pas volgend jaar uit. Ik weet t nu niet meer..

Waar werken jullie op?
En voor de imac gebruikers, moesten jullie lang aan de overstap van windows naar ios wennen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 13 Apr 2014 18:53

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik heb een zelfgebouwde (nou ja door m'n vriend) desktop computer. Met Windows 7 er op. Ik kan echt niet met Apple om gaan. Er mee opgegroeid en heb een iPhone maar ik vind ze als computer verschrikkelijk en ingewikkeld. Het heeft voor mij geen meerwaarde, het zijn dezelfde bewerkingsprogramma's.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2014 18:58

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik ben daar idd ook bang voor Marin. Maar dat scherm is zo mooi... Wil graag zo'n 'hard' scherm.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 13 Apr 2014 19:41

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Je kan ook windows draaien op een mac
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem205

Bericht 13 Apr 2014 20:37

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik ben vorig jaar van Windows overgestapt naar Mac. Ik vind het GEWELDIG! Als mijn windows laptop het loodje legt, komt er ook zeker een macbook hier!

Heb op de iMac Lightroom erop gezet en het werkt echt heel fijn. Nou moet ik zeggen dat ik nog niet mijn administratie doe via de mac, dat is vanwege gemakzucht... of luiheid.

Het scherm is idd fantastisch, ben ook voor de 27" gegaan. Ik dacht, als ik het doe, doe ik het goed ;-)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2014 21:52

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ja ik zou ook de 27" willen, maar hoorde straks weer dat dat misschien te groot was.
Zoveel mensen zoveel meningen....

Is Photoshop op de imac heel anders trouwens?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Apr 2014 21:54

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik lees mee, ik werk nu ook op een laptop maar die heeft afgelopen donderdag al bijna het loodje gelegd, wij gaan waarschijnlijk nu ook voor een desktop waar ik voornamelijk op zal werken. En die moet dus ook geschikt zijn om foto's te bewerken. Ik denk alleen dat het hier geen Mac wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2014 21:55

Re: Welke computer voor fotobewerking?

O leuk Susan, ben heel benieuwd wat jullie kiezen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Apr 2014 22:05

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik denk dat mijn man zelf een computer gaat bouwen. Ik wil wel een mooi, groot scherm. Ik verheug me wel op de nieuwe computer, het werkt natuurlijk wel een stuk fijner dan op een laptop met een schermpje van 11 inch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Apr 2014 22:21

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik heb ook een gigantisch scherm en je hebt ook echt prachtige strakke grote schermen voor Windows computers. Je koopt zo'n iMac voor een bepaald besturingssysteem, niet omdat t scherm zo mooi is (of nou ja ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat doen maar dat lijkt mij een slechte reden)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Apr 2014 22:23

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Klopt. Ik kan op zich prima daarmee overweg trouwens, heb er twee keer eentje gehad (de eerste heette nog iBook, daarna had ik een MacBook) en dat ging best goed, maar ze zijn relatief wel erg duur, als het niet per se betere resultaten geeft dan hoeft het voor mij niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Apr 2014 22:33

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik ben gek op mijn Imac, ik heb sinds ik ben overgestapt nooit meer dat eeuwige gelazer wat ik met PC's altijd had. Ik heb er even aan moeten wennen, maar ik vind het echt honderd keer fijner werken.
Photoshop is voor zo ver ik weet wel zo ongeveer hetzelfde, het werkt bij mij wel een stuk prettiger dan op mijn PC, maar mijn PC was ook al wat ouder toen ik het er op zette.
<<

Anoniem124

Bericht 13 Apr 2014 22:41

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Hier altijd Windows gehad en sinds enige tijd een Mac en het is GEWELDIG. Ik vond de tekstverwerker enzo even wennen, maar met name de creatieve programma's zijn een verademing plus ik vind de beeldkwaliteit veel beter en beter qua kalibratie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Apr 2014 22:43

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Hmmm, door jullie ga ik twijfelen, ik ga het toch misschien maar weer eens aankaarten.
Nadeel voor ons is dat mijn man bij een Windows-computer volgens mij veel makkelijker zelf onderdelen kan vervangen waardoor de pc meer up-to-date blijft. Ik denk dat dat bij een Mac lastiger is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Apr 2014 22:54

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik gebruik gewoon openoffice net als hiervoor op pc en dat is gewoon hetzelfde.
Ik vind mac ook gewoon zoveel stabieler en eerlijk gezegd, na de eerste wenfase ook gewoon makkelijker on het gebruik. Hoewel ik jarenlang windows heb gehad heb ik áltijd ruzie met gewone pc's! Altijd gehad trouwens. Maar sinds een jaar of 4/5 een mac en ik heb zelfs nog nooit de neiging gehad 'm uit het raam te flikkeren!
Ik heb trouwens een 27" scherm. In eerste instantie vond ik het echt belachelijk, maar het kwam nu eenmaal zo uit (ik heb een refurbished gekocht). Inmiddels ben ik er alweer helemaal aan gewend en bij beeldbewerken is het gewoon fijn om de ruimte te hebben.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 13 Apr 2014 23:10

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Susan schreef:Hmmm, door jullie ga ik twijfelen, ik ga het toch misschien maar weer eens aankaarten.
Nadeel voor ons is dat mijn man bij een Windows-computer volgens mij veel makkelijker zelf onderdelen kan vervangen waardoor de pc meer up-to-date blijft. Ik denk dat dat bij een Mac lastiger is.


Dat kan voor de mac ook hoor. Mijn broer knutselt regelmatig met onderdelen. Op internet vind je genoeg tips, zo heb ik al eens mijn mac powerbook uit elkaar gehaald en de batterij van mij ipod vervangen.

Ik zou 100% voor de mac gaan. Hoewel ik tegenwoordig vaak genoeg met Windows werk, jan ik daar nog steeds sommige dingen niet makkelijk vinden.
<<

Zero

Bericht 13 Apr 2014 23:15

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik gebruik Mac, eigenlijk al sinds mijn opleiding, daar word je met de paplepel ingegoten dat dit het best werkende systeem is voor grafische programma's.
En ik ben het er ook wel mee eens, al moet ik wel bekennen dat ik al lange tijd niet meer met de windows besturing heb gewerkt. Dus of dat echt nog zo is durf ik niet te beweren, maar in mijn vak kom ik denk ik 75% Mac tegen en de rest bestaat uit enorm dure schermen (geen huis-tuin en keuken windows)

Overstappen van Windows naar Mac lijkt een grote stap, maar mensen denken altijd heel moeilijk als ze van windows af komen.
Mijn ouders hebben de stap zo'n 2 a 3 jaar geleden ook gemaakt, en begrepen simpele dingen niet als slepen.
"Hoe doe ik dit in mijn email dan?"
"Wat dacht je van slepen?"
"....zo makkelijk?"

Kind kan de was doen.
Mijn ouders zijn 60+ers, dus dan kan de drempel echt niet zo hoog liggen :')
<<

Zero

Bericht 13 Apr 2014 23:17

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Jorja schreef:
Susan schreef:Hmmm, door jullie ga ik twijfelen, ik ga het toch misschien maar weer eens aankaarten.
Nadeel voor ons is dat mijn man bij een Windows-computer volgens mij veel makkelijker zelf onderdelen kan vervangen waardoor de pc meer up-to-date blijft. Ik denk dat dat bij een Mac lastiger is.


Dat kan voor de mac ook hoor. Mijn broer knutselt regelmatig met onderdelen. Op internet vind je genoeg tips, zo heb ik al eens mijn mac powerbook uit elkaar gehaald en de batterij van mij ipod vervangen.


Ja maar dan moet je er ook wel bij zeggen dat je direct enige garantie op je Mac verliest zodra je die kast zelf open schroeft he ... daar ben ik persoonlijk geen fan van.
Als iemand er echt verstand van heb tot daar aan toe, maar ik raad het echt af om 'een ome Joopie' aan je Mac te laten sleutelen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Apr 2014 00:48

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Zero schreef:
Jorja schreef:
Susan schreef:Hmmm, door jullie ga ik twijfelen, ik ga het toch misschien maar weer eens aankaarten.
Nadeel voor ons is dat mijn man bij een Windows-computer volgens mij veel makkelijker zelf onderdelen kan vervangen waardoor de pc meer up-to-date blijft. Ik denk dat dat bij een Mac lastiger is.


Dat kan voor de mac ook hoor. Mijn broer knutselt regelmatig met onderdelen. Op internet vind je genoeg tips, zo heb ik al eens mijn mac powerbook uit elkaar gehaald en de batterij van mij ipod vervangen.


Ja maar dan moet je er ook wel bij zeggen dat je direct enige garantie op je Mac verliest zodra je die kast zelf open schroeft he ... daar ben ik persoonlijk geen fan van.
Als iemand er echt verstand van heb tot daar aan toe, maar ik raad het echt af om 'een ome Joopie' aan je Mac te laten sleutelen.


Uiteraard, maar dat lijkt mij met een windows toch ook?
Maar je kunt ook dingen zelf vervangen zonder echt te sleutelen. Dingen als meer geheugen en zo, dat is gewoon een klepje open en er iets instoppen.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Apr 2014 11:14

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Haha Zero, mijn moeder heeft nu apple en die is dan weer een stuk "dommer" daarin :P Die komt met de meest idiote vragen naar me. Maar ja, die vragen had ze ook met haar windows pc.. so what else is new.

En 27" te groot? Ik vind van niet hoor! Vind het heerlijk werken!
Maar, ik heb wel heel erg bewust gekozen voor LR op de Mac en dat werkt 100000000x lekkerder dan PS!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Apr 2014 11:21

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Mijn man werkt in de ICT, dus dat is geen ome Joopie, maar het is wel veel makkelijker met een gewone PC dan met een Mac. Als het een gewone PC wordt dan zal die sowieso door hem samengesteld worden, dus het probleem met garantie hebben we dan niet, want er wordt dan geen complete PC gekocht, alleen losse onderdelen (waar dan afzonderlijk wel weer garantie op zal zitten neem ik aan).

Hij is nog steeds voor een gewone PC, ook gewoon om de reden dat een Mac naar verhouding duur is en in zijn ogen voor 2000 euro doet wat een gewone PC voor 1000 euro kan. Volgens hem is het ook achterhaald dat je het beste een Mac kan hebben voor grafische programma's, dat was vroeger zo, maar nu allang niet meer, zegt hij.
Nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen weinig problemen ervaar met Windows, dus voor mij hoeft het ook niet zo heel nodig. Ik ben destijds probleemloos overgestapt van Windows naar Mac, maar net zo probleemloos weer van Mac naar Windows.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 14 Apr 2014 11:35

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Haha ik herken me in je moeder, oreo. Althans. Ik kan ook écht niet met Apple om gaan. Vind het zo'n raar onlogisch besturingssysteem. En ik ben er nog mee opgegroeid ook, en ben echt best wel een computer nerd. Het is gewoon zo simpel dat het te ingewikkeld is voor mij ofzo. Ik kan niet eens een foto vinden in zo'n iMac. Ja wel in iPhoto.. Maar waar staat het bestand dan? Ik snap dat echt niet. Ik denk veel te veel in Windows.
<<

Anoniem 146

Bericht 14 Apr 2014 11:42

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Ik werk al jaren op een Imac, en ik zou echt niet anders meer willen.
Het was even wennen maar uiteindelijk is het zoveel overzichtelijker en gemakkelijker werken dan windows.

Marin, ik kan me dat zo moeilijk voorstellen. :) Ik heb dat precies andersom.

Ik vind Apple gebruiksvriendelijker.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Apr 2014 11:59

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Mijn vriend is ook geen n00b in de ICT, maar heeft de keuze aan mij gelaten. Mijn geld, mijn keuze (ja, wij voeren tot op zeker hoogte gescheiden huishoudens, zakelijk gezien al helemaal). Hij heeft zich ingelezen in diverse zaken en heeft mij de voors en tegens gegeven. Wat ik vooral erg makkelijk vind is dat ik ik alles in 1 heb: scherm, processor, de hele rataplan. Niks geen losse kast/draden/dingen onder en op mijn bureau. Gewoon 1 ding en een mini toetsenbord + muis. Klaar. Ik vind het heerlijk werken. Nu ook; we zijn de studeerkamer aan het opknappen. Huppa, iMac optillen, in de woonkamer zetten. Stekker erin en klaar. Vind het echt een gemak!

@Marin, ik vind het heel bijzonder, want jullie kunnen allebei wel omgaan met het besturingssysteem op de iPhone en iPad!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Apr 2014 12:33

Re: Welke computer voor fotobewerking?

Bij ons wordt het eigenlijk onze eerste echt gezamenlijke computer, tot nu toe hebben we altijd eigen computers gehad (al zit ik overdag wel vaak achter de zijne omdat ik een desktop tegenwoordig eigenlijk fijner vind werken, en dan moet ik me ook echt losscheuren om achter mijn laptop te gaan zitten, wat dan veel minder fijn werkt).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers