Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 13 Apr 2014 12:57

Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik heb een kinderwagen waar je adapters op kunt zetten en maxi cosi's maar dat systeem is totaal onhandig. Nu wil ik er tweedehands een maxi taxi bij kopen. Superhandig en kan ik ook wat makkelijker weg. Onze kinderwagen is nl ook echt niet handig met reiswiegen op een af halen (moet veel kracht zetten) en helaas moet ie helemaal uitelkaar in de auto. (Lijkt zo bijna een miskoop haha maar hoop dat t handiger wordt met de buggyzitjes erop.)

Maar goed, nu is er zo' n wijdverbreide regel van niet langer dan 2 uur per dag in de maxi cosi of dat het heel slecht voor t ruggetje is om er in te zitten. Heb me er wat in verdiept en volgens mij is dat best overdreven.
Op de site vd fabrikant lees je dat de hele dag in dezelfde houding ( uiteraard) niet goed is maar dat er verder veel misverstanden over bestaan. Als ze 1 keer in de zoveel tijd er wat langer inzitten lijkt t mij ook weinig kwaad kunnen. Ben benieuwd hoe jullie ermee omgaan. Zouden jullie een middag weggaan met de baby in de maxi cosi?

Op dit moment laat ik mijn tweeling overigens zoveel mogelijk gewoon in hun bedjes slapen en liggen ze af en toe 1 slaapje in de kinderwagen als ik een boodschap ga doen. Gaan er nu sowieso nog niet zoveel op uit.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 13 Apr 2014 13:49

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik ben er best wel eens op uit gegaan met T in de maxicosi. Hij sliep er goed in. Op het moment dat hij wakker was mocht hij uit de maxicosi en hielden we hem vast of legde we hem op een speelkleed oid als we dan ergens waren. Zolang je de kindjes niet dagenlang in de maxicosi zet kan er volgens mij weinig kwaad.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 13 Apr 2014 13:52

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Wij gebruiken hem enkel voor de reizen in de auto. Verder gaat ze altijd in de doek. Maar de buggy/wandelwagen op zich gebruiken we ook niet.

We hebben een tijdje een tweelingbuggy gehad, maar jeetje, wat een onhandig ding! Gelukkig was die bij ons niet zo noodzakelijk.

Ik zou zelf geen hele namiddag weggaan en de kindjes in de MC laten liggen, dan verkies ik toch de wagenbak. Wat ik wel een keer heb gezien was een gewone wandelwagen met wagenbak en de tweeling samen in die wagenbak... Zag er best gezellig uit.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 13 Apr 2014 13:54

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik heb een keer gelezen dat ze maar 70% kunnen ademhalen als ze in de maxi cosi liggen, door de houding. Dus nee, ik zal in de toekomst echt geen middag gaan lopen met kind in de maxi cosi. Ik lees en hoor echt overal dat je die 1,5/2uur maximaal moet aanhouden.
Dat er steeds meer dingen om de maxi cosi heen komen qua wagen enzo is puur voor het gemak van de ouders, niet voor het kind.

Een producent zal ook nooit de nadelen van zijn eigen product benoemen/benadrukken he. De Baby Björn is ook niet ergonomisch goed voor een baby, zo hangend op het kruis. Maar dat zullen ze zelf echt niet zeggen...
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Patsy

Bericht 13 Apr 2014 14:00

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik denk ook dat het niet veel kwaad kan als kindjes er soms wat langer inzitten. Maar dan moeten ze er niet iedere dag inzitten. Volgens mij is die richtlijn van 2 (of 1, 5 of 2, 5) uur ook een maximale tijd per dag, mijn zoontje heeft er nu 4 keer ingezeten, dan lijkt het mij niet veel kwaad kunnen als hij er wat langer ingezeten zou hebben. Maar, toen ik laatst een topic opende waarin ik schreef dat ik de stad in wilde gaan met de maxi cosi op het oderstel ipv de kinderwagenbak, bleek dat lang niet iedereen er zo over denkt.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Apr 2014 14:30

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Tegenwoordig zie je het steeds meer de maxi-cosi als wagenbak, maar daar is hij niet voor!
Het is een autostoel, en daar is alles mee gezegt, voor de auto dus en niet om je kind mee te vervoeren, in de stad of wat dan ook.
Het is niet goed voor de rug, de saturatie van je kindje daalt ( in het ziekenhuis zouden alle piepers afgaan) enzv.
Ik snap echt niet waarom je dat zou willen en waarom dit steeds vaker gebeurt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Apr 2014 14:42

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Wij hebben wel adapters voor de maxicosi bij de kinderwagen gekregen, maar nooit gebruikt. Ik zie de maxicosi puur als (oncomfortabele) autostoel, zou nooit echt gaan wandelen met mijn kind erin.
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:20

Bericht 13 Apr 2014 14:46

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Maar als je met de auto van Groningen naar Maastricht rijd zit je baby ook eenmalig langer in de maxi cosi. L. Heeft er hier ook wel eens even in gezeten als we boodschappen gingen doen. Of even wat halen in de stad. Ik ga dan niet en de maxi cosi en de wagenbak mee sleuren. Nu zit ze inmiddels in de wandelwagen inzet.
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem144

Bericht 13 Apr 2014 14:49

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ja ik gebruik de maxi cosi geregeld op het onderstel van de kinderwagen. Als ik alleen met de auto weg ga met 2 kinderen vind ik het gewoonweg te veel gedoe. Ik ga dan ook niet uren wandelen , maar wel even een paar winkels in.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2014 14:49

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Dat ze maar 70% kunnen ademhalen in een maxi-cosi lijkt mij echt een indianenverhaal, als dat zo was dan denk ik dat maxi-cosi's helemaal niet meer verkocht zouden mogen worden, dan zet je je kind er helemaal niet in. Volgens mij is die vuistregel bedacht omdat in de begintijd van de maxi-cosi, mensen geneigd waren hun baby's er elke dag uren in te laten liggen omdat het zo'n handig ding was, bijvoorbeeld baby in de maxi-cosi, op visite en baby daar dan de hele tijd de maxi-cosi laten liggen, en dat is dan weer niet goed voor de rug.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Apr 2014 15:27

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Wij gebruiken ook regelmatig de mc met buggy onderstel vd quinny zapp.
In elk geval met zoon van school halen en ook voor boodschappen.

Alleen zoals gisteren met een feestje, alleen in de auto (uur rijden) en dan daar in de draagdoek en wipstoel die aardig plat kan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 13 Apr 2014 16:07

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

<<

Anoniem51

Bericht 13 Apr 2014 16:17

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Natuurlijk zwakt Maxi Cosi als fabrikant de bezwaren af, maar zijn er al wetenschappelijke onderzoeksresultaten die bewijzen dat het langdurig gebruik van een maxi cosi niet zoveel kwaad kan? Tot nu toe heb ik op dit forum alleen maar persoonlijke ervaringen gelezen namelijk.

Natuurlijk snap ik dat een kindje met reflux of een kindje dat heel erg overstrekt veel prettiger zit in een maxicosi dan in een wagenbak (dat argument werd vorige keer aangedragen), maar dat maakt het natuurlijk nog niet ineens goed voor het ruggetje. Dat zou ik niet zomaar willen aannemen zonder dat het bewezen is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2014 16:34

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Die middelste twee vind ik geen artikelen, dat zijn gewoon blogjes over het bovenste artikel.

Verder geloof ik uiteraard dat bovenste artikel ook wel, maar ik geloof die 70% niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Apr 2014 16:54

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Susan schreef:Die middelste twee vind ik geen artikelen, dat zijn gewoon blogjes over het bovenste artikel.

Verder geloof ik uiteraard dat bovenste artikel ook wel, maar ik geloof die 70% niet.


Bij een saturatie van 90 of iets lager krijg je extra zuurstof toegediend. dat je saturatie daalt met 5 % kan kloppen maar dat is niet levensbedreigend.

Ik vind dat mijn jongste nu pas een beetje beter in de autostoel zit. En ik zet de autostoel ook wel eens op het onderstel, wat star ook zegt, dat gesleep met al die spullen.
Ik ken de maxi taxi niet maar als dat voor jou handiger is zou ik het doen.
M:21072011
J :08012014
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 13 Apr 2014 17:45

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik vind ze nu ook nog te klein/jong om heel goed in de maxi cosi te kunnen zitten dus zou er sowieso maar kort op uitgaan. Maar het geeft me al meer vrijheid als ik makkelijk even ergens heen kan met de auto ipv alles lopend. Kan niet met 2 maxi cosi's sjouwen. Bekijk later wel of ik ze er iets langer in kan laten...
Afbeelding
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 13 Apr 2014 18:57

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Susan schreef:Die middelste twee vind ik geen artikelen, dat zijn gewoon blogjes over het bovenste artikel.

Verder geloof ik uiteraard dat bovenste artikel ook wel, maar ik geloof die 70% niet.


Geen idee meer helaas waar ik dat gelezen heb!
Maar genoeg andere berichten over verminderde ademhaling, voor mijzelf toch wel een reden om de maxi cosi zo min mogelijk te gaan gebruiken, en absoluut niet als wandelwagen.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Apr 2014 01:16

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik was daar achteraf wel wat te streng in voor onszelf, ik denk dat een volgende wel langer en in zal zitten. Niet dagelijks twee uur, maar even een rondje stad van drie kwartier wel.
R. 2013
D. 2016
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 14 Apr 2014 09:03

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Hier gebruik ik de mc ook veel op de kinderwagen. Als ik gewoon ga wandelen dan ligt M in de reiswieg, maar moet ik even boodschappen doen en dus met de auto, dan gebruik ik de mc op het onderstel. Ik weet dat ik dit niet dagelijks doe en dat het eigenlijk nooit langer als 2 uur is.
Als wij op vakantie gaan dan is het wel een autorit van 12 uur en zit M wel lang in de autostoel. Wij rijden 's nachts en rijden in eens door.Ik weet dan dat 1x per jaar is en verder niet. Dus ik let wel op tijden, maar kijk ook gewoon wat handig is.
M heeft ook heel erg reflux, dus sliep in de mc soms beter als in bed en de ha gaf ook aan, dat we hem dan maar in mc of wipstoel moesten laten slapen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 14 Apr 2014 12:24

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik heb het onderstel voor de maxi cosi's denk ik maar een keer of 5 gebruikt, bijvoorbeeld voor afspraken in het ziekenhuis.
Verder lagen ze in de wagenbakjes, daar lagen ze zo lekker in.
Maar als je gewoon een boodschap gaat doen of even een paar winkels in, dan lijkt het mij toch niet zo'n probleem.
Maar bedoel je trouwens dat je een aparte buggy aan wil schaffen, waar de maxi cosi op kan?
Afbeelding
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Apr 2014 20:50

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik vind het onderstel ideaal, gebruik het nu heel veel voor als we gaan zwemmen. Vanuit de auto hop op de maxitaxi en dan door naar de kleedruimte.
Ook gebruik ik hem als ik even snel kleine boodschapjes moet doen. Dan vind ik een draagdoek teveel geklooi omdat ik niet vanaf huis kan lopen.
<<

Joli86

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:45

Bericht 14 Apr 2014 21:30

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ik gebruik de maxicosi op het onderstel ook alleen voor als ik kort een paar boodschapjes moet doen. Voor wandelen met de hond of bijvoorbeeld een middag de stad in dan neem ik de wagenbak mee.
Afbeelding
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 15 Apr 2014 02:02

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Hier werd de maxi cosi veel gebruikt voor: even naar de winkel, even de stad in, even naar opa wandelen (500 meter hier vandaan) maar ook voor de auto (reis) naar Goes van 2,5 tot 3,5b uur. Dat gebeurde niet dagelijks maar zo'n 2/3 X in het jaar, dat moet kunnen vind ik ...
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Apr 2014 07:23

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Hier wordt de maxi cosi alleen als autostoeltje gebruikt.
1 omdat het een autostoeltje is en 2 omdat we een godsvermogen hebben besteed aan een mooie wandelwagen en 3 omdat ik het er zó oncomfortabel uit vind zien dat ik het m'n dochter niet aan wil doen om er langer dan nodig in te zitten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem234

Bericht 15 Apr 2014 09:01

Re: Maxi cosi op onderstel kinderwagen?

Ooh La La! schreef:Hier wordt de maxi cosi alleen als autostoeltje gebruikt.
1 omdat het een autostoeltje is en 2 omdat we een godsvermogen hebben besteed aan een mooie wandelwagen en 3 omdat ik het er zó oncomfortabel uit vind zien dat ik het m'n dochter niet aan wil doen om er langer dan nodig in te zitten.


+1
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers