Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De hele tijd bij mama liggen..

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Apr 2014 08:09

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Helemaal eens met pompoen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 16 Apr 2014 08:31

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Fenix schreef:Ik heb meerdere keren dit stuk gelezen en geprobeerd te reageren. Ik kreeg het alleen niet mooi omschreven. Pompoen beschrijf precies hoe ik erover dacht!

Ik sluit me hier helemaal bij aan
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 16 Apr 2014 08:44

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ook ik heb meerdere keren gedacht hoe ik zou kunnen verwoorden wat ik vind, ik kreeg het niet verwoord. Pompoen verwoordt het nu heel goed.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 16 Apr 2014 10:37

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Mooi verwoord, Pompoen!

Hier bleek op de buik slapen ook de oplossing. Vanaf ruim twee weken oud slaapt F. op haar buik. In het begin alleen overdag beneden in de box maar toen ik zag dat het steeds goed ging ben ik haar ook 's nachts op haar buik gaan leggen. Ze was al snel sterk in haar nek, eigenlijk al vanaf dag één, vandaar dat ik het wel vertrouwde.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Apr 2014 10:23

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier 2x een huilbaby gehad en hier bracht echt de inbakerzak uitkomst. Dus ik gebruik ook vaak dit advies naar andere moeders. Ik heb nooit gedragen en twijfel er telkens over. Als hier een 3e komt zal ik dat zeker ook proberen.
Nog oven op Razz terug te komen. M sliep ook beter in het voedingskussen en ook in mc had dus blijkbaar behoefte aan geborgenheid. Dragen is denk ik niet helemaal mijn ding, want vind het ook gewoon prettig om af en toe ook even geen kind aan me vast te hebben. Ik ben toen gaan inbakeren en M ging gelijk veel beter slapen. Bij T hebben we tot 6 mnd ingebakerd en bij M tot 3 mnd en nooit de nachten. heb echt gekeken naar M en naar zijn behoeften.
Succes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 18 Apr 2014 12:30

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier werkt een combinatie van de Puckababy en dragen.
Overdag in de ochtend kan ik zoon vaak na een voeding nadat hij op mijn borst in slaap is gevallen te slapen leggen in de Puckababy. Leg ik hem zonder bakerzakje te slapen is hij vaak na 15 minuutjes weer wakker (echt hazenslaapjes maakt hij dan en daar wordt hij niet gezelliger van). In zijn bakerzakje slaapt hij zo 1,5-2 uur achter elkaar. In de namiddag en avond lukt alleen slapen hem niet goed meer en neem ik hem in de doek.
's Avonds na de laatste avondvoeding (meestal rond 22:00) leg ik hem in zijn bedje te slapen in de Puckababy wat hij prima vindt, vervolgens slaapt hij dan meestal tot 03:00 of 04:00.

Voor ons werkt de combinatie dragen/inbakeren dus prima, ik kijk gewoon naar wat zoon prettig lijkt te vinden en waar wij allebei tevreden mee zijn.
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 18 Apr 2014 13:23

Re: De hele tijd bij mama liggen..

eens met pompoen!

mijn dochter vond de draagdoek af en toe fijn maar als ze moe was juist niet,dan hielp haar eigen bedje het beste.Inbakeren heb ik niet gedaan.Een slaapzakje en strak toedekken was voor haar voldoende
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 18 Apr 2014 14:50

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Pompoen schreef:
Teddyaapje schreef:Natuurlijk ben je geen slechte moeder Elsa...je hebt gehandeld met de kennis die je op dat moment had. Zo heb ik T. een paar keer gedragen in een babybjorn, ik wist toen niet hoe slecht die waren. Gelukkig werd ik er hier op het forum op gewezen en heb ik een goede ergonomische drager aangeschaft. Ik baal ervan dat ik de bb gebruikt heb maar ik wist niet beter en voel me er dan ook geen slechte moeder door.

Als je op de hoogte bent van iets wat slecht is en je doet/ gebruikt t toch dat vind ik een ander verhaal.

Niet zo twijfelen aan jezelf!


Ik vind dit eigenlijk best...eh denigrerend. Dat je gehandeld hebt naar wat jij dacht wat het best was. Dat impliceert namelijk dat het dús niet goed was, ook al dacht jij dat het het beste was. Nou daar ben ik het niet mee eens, of laat ik het anders zeggen. Jíj zegt dat, maar jij zegt dat ook maar vanuit wat jij gelooft en denkt en ik vind het wat ver gaan om te suggereren dat wat Elsa (en ik en anderen) heeft gedaan dus fout was.

Ik persoonlijk geloof dat het inbakeren juist grenzen biedt, grenzen die het kind een gevoel van veiligheid geven. Ik geloof dat dat de reden is dat ze rustig worden. Niet omdat ze weerloos liggen te liggen en het tegen hun natuur in gaat.
Ik zeg niet dat elk kind het fijn vind of dat het goed is voor elk kind, maar er zijn kinderen die gewoon echt met zichzelf in de knoop zitten. Dragen is dan niet altijd de oplossing. Ik zelf heb het veel gedaan, zeker toen L. net uit het ziekenhuis was en we 3,5 week hadden in te halen. Maar L. was onrustig en in de draagdoek deed hij slechts hazenslaapjes. Hij sliep licht omdat hij veel prikkels kreeg van de omgeving.

Ik ben na een tijdje begonnen met hem overdag in zijn eigen kamer te leggen en inbakeren deed ik 's nachts, dan sliep hij naast mij in de co-sleeper. Ik had hem écht niet ingebakerd als ik dacht dat het fout was en ik geloof nog steeds dat mijn moederinstinct de beste leidraad is. L. werd rustig van de bakerzak, hij kon nog wel een beetje bewegen, maar hij huilde niet, keek niet verdrietig of wanhopig. Hij werd rustig en was dan gewoon een vrolijk popje wat veel makkelijker in sliep. Hij werd nog steeds gewoon wakker voor voedingen op dezelfde tijden als daarvoor, maar het onrustige gedraai en gepiep was veel minder. Hij werd er ook overdag een stuk rustiger door omdat hij uitgeruster was.

Kortom, ik heb een heel andere ervaring en ik geloof ook andere dingen dan jij. Ook voor wat ik schrijf zijn bronnen te vinden en inbakeren wordt ook door professionals aangeraden. Ik vind niet dat jij nu kunt doen alsof jij het beter weet dan iedereen en de waarheid in pacht hebt, net als ik dat niet heb. Je kunt wel aangeven dat je denkt dat het anders is, maar zeggen tegen Elsa dat het niet erg is wat ze gedaan heeft omdat ze niet beter wist impliceert dat je het echt in en in triest vind dat mensen uit onwetendheid hun kind min of meer mishandelen (ja ik dik het een beetje aan, maar zo komt het over, er zit een boodschap onder). Dat dik je nog eens aan door te zeggen dat het een ander verhaal is als je het wist. Dus kortom, als ik of Elsa bij een volgende ons kind zouden inbakeren dan zou je iemand dus een slechte moeder vinden want we wísten immers dat het 'slecht is'. Ik denk dat je daar echt mee op moet passen met zulke uitspraken, al is het maar omdat jij juist baalt van het feit dat mensen de neiging hebben om als je iets schrijft gelijk hun hakken in het zand te zetten, zelfs als je hele normale dingen schrijft op een normale manier.


Ik zie nu pas deze reactie. Het staat er idd behoorlijk krom als ik het terug lees nadat ik je commentaar heb gelezen. Ik had achter de laatste zin eigenlijk nog een aantal voorbeelden gegeven maar omdat ik bang was weer iemand voor de kop te stoten heb ik ze weer weggehaald.

Of inbakeren goed is of niet...ik weet t niet, maar ik weet wel dat het maar erg makkelijk wordt geroepen en er niet echt wordt nagedacht/ nagezocht over wát je precies doet en wat het effect kan zijn. Dat professionals het adviseren wil ook niet zeggen dat het goed is...en ook hier kan ik heel veel voorbeelden bij zetten.

Ik ben t met je eens dat er behoorlijk vaak defensief op mijn posts gereageerd wordt, 9 van de 10x wordt t verkeerd opgevat, en of het nu komt omdat ik het niet goed omschrijf of om een andere reden, het maakt me niet uit, ik heb besloten met meer op de achtergrond te houden op dit forum. T kost me teveel tijd en energie en daar heb ik geen zin meer in.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers