Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De hele tijd bij mama liggen..

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 14 Apr 2014 12:45

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Nog even antwoord op de OP: naar de wc kon ik met de doek om. T. ging in de douche als we met zn 2e thuis waren zodat er een bij J. kon blijven. Wanneer t makkelijker werd durf ik niet meer zo te zeggen. Ik gok rond de 3mnd?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem103

Bericht 14 Apr 2014 13:04

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier hielp het alleen om hem op z'n buik te leggen, dan bleef hij soms 5 minuten liggen zonder te huilen. Voor de rest wilde hij alleen maar bij ons liggen, bovenop ons bij voorkeur. Hij sliep niet in een bedje overdag maar alleen bovenop ons, 's nachts ook boven op ons en soms in een bakerzakje naast ons. In een draagdoek wilde hij niet. Met 8 maanden werd het pas wat beter, toen sliep hij overdag een uurtje in bed en speelde hij soms 10 minuutjes alleen. Alleen spelen is pas het laatste jaar een stuk verbeterd. Ik vond het zwaar maar het was te doen omdat het de eerste was, ik kan me voorstellen dat het met een tweede een stuk lastiger is.
Ik zou alles waarbij hij niet in de doek kan zoveel mogelijk doen als je niet alleen bent en verder als je echt iets moet doen hem toch even in de box leggen of in het wippertje zetten bij je in de buurt. Zielig als hij moet huilen maar soms is het gewoon niet anders als je nog een kind hebt.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Apr 2014 20:24

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik weet niet of ik het nu fout interpreteer, maar omdat ik E wel inbakerde, en niet veel bij me droeg (wel gewoon, maar niet extra zeg maar), heb ik het verkeerd gedaan omdat ik haar geen veiligheid geboden heb?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Apr 2014 20:53

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Elsa, je deed het niet fout want je deed wat jij dacht wat goed was.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Apr 2014 21:30

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik vat zoiets wel persoonlijk op :(
Heb heel lang getwijfeld of ik wel een goede moeder ben (niet alleen daar door, in t algemeen). Terwijl E een super vrolijk kind is, dus ik doe t wel goed. Maar door zo'n opmerking kan ik wel weer wat negatiever gaan denken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Apr 2014 21:37

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik denk dat dat normaal is, hoor, Elsa. Ik heb ook dingen gedaan bij Louise die ik nu never nooit meer zou doen bij Julie, dat wilt niet zeggen dat ik bij Louise een slechte moeder was. Ik deed gewoon waarvan ik toen dacht dat goed was, ik doe nu waarvan ik denk wat goed is, het kan zijn dat men binnen 2 of 10 jaar zegt dat mijn keuzes echt verschrikkelijk waren voor Louise en Julie.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Apr 2014 21:48

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik heb geen spijt van dat, anders had ik dit ook niet als 'tip' gegeven.
Op dat moment was t sowieso goed, want t hielp, en ik was gebaad aan de rust voor mezelf.
Wat ik een volgende x zou doen geen idee
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem75

Bericht 14 Apr 2014 21:48

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Elsa schreef:Ik vat zoiets wel persoonlijk op :(
Heb heel lang getwijfeld of ik wel een goede moeder ben (niet alleen daar door, in t algemeen). Terwijl E een super vrolijk kind is, dus ik doe t wel goed. Maar door zo'n opmerking kan ik wel weer wat negatiever gaan denken


Joh Elsa je doet het echt super. Niet onzeker gaan voelen hoor.

Ik heb T. vanmiddag op zijn buikje op het voedingskussens wat ik had verwarmd gelegd (zie laatste foto van je kind topic) en hij heeft gewoon een uur (!) zo geslapen. Alleen net weer geprobeerd maar helaas werd hij na 5 minuten wakker..

Ik heb het vandaag bij het cb nog over gehad over inbakeren en ik moet het gewoon een keer proberen zeggen ze. Ik ga het eerst nog een paar keer het bovenstaande proberen en anders toch een keer kijken hoe het met inbakeren gaat.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 14 Apr 2014 21:50

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Elsa: niet zo over jezelf denken hoor! Jij bent een hartstikke goede en lieve moeder voor E! Ze is een super lief, zelfstandig meisje en zoals Chiq ook al zegt die aanpak werkt niet voor elk kind. Jij pakt E aan zoals dat voor haar en jou het beste werkt.
En idd wat Slakje zegt, je doet wat je denkt dat het beste is, meer kan je niet doen.

On topic: Hier werkte idd op het buikje in de box leggen heel goed.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem75

Bericht 14 Apr 2014 21:55

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Teddyaapje schreef:Nog even antwoord op de OP: naar de wc kon ik met de doek om. T. ging in de douche als we met zn 2e thuis waren zodat er een bij J. kon blijven. Wanneer t makkelijker werd durf ik niet meer zo te zeggen. Ik gok rond de 3mnd?


Ik hoop het haha. T. vind het echt heerlijk in de draagdoek en hij wordt er ook rustig in. Ik moet mijn oudste zo'n 3x in de week echt alleen douchen omdat mijn man dan lang moet werken en pas laat thuis komt. Ik wil dat S. ook gewoon op tijd op bed ligt.

Inbakeren ga ik straks toch proberen. En dan alleen in zijn bedje en als hij moe is. Niet als hij wakker in de box ligt rond te kijken. En ik zie dan wel wat mijn gevoel op dat moment zegt. Maar laten huilen in zo'n ding kan en wil ik niet.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 15 Apr 2014 07:00

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Stijn wou ook alleen op zijn buik in de box.
December 2009
juli 2012
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 15 Apr 2014 07:49

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier heeft dat geduurd tot ongeveer 3 maanden. Toen begon er ritme te komen en waren de krampjes over. Tot die tijd veel in de doek gehad en het huishouden af en toe maar gelaten voor wat het was. Lekker de hele dag knuffelen.
<<

Anoniem123

Bericht 15 Apr 2014 07:54

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Elsa schreef:Ik weet niet of ik het nu fout interpreteer, maar omdat ik E wel inbakerde, en niet veel bij me droeg (wel gewoon, maar niet extra zeg maar), heb ik het verkeerd gedaan omdat ik haar geen veiligheid geboden heb?


Nee hoor je hebt het niet verkeerd gedaan. Niet twijfelen aan jezelf hoor.

Ik heb S ook ingebakerd (naja tot hij in een hydrofiele luier paste)
En nooit gedragen, puur omdat ik het niet zag zitten om constant met een kind rond te sjouwen.
S sliep heerlijk als hij zo ingebakerd lag. Voor hem fijn en ik had even tijd ergens anders voor.

Razz: ik vind dat zo'n lieve foto van T, zo lekker slapend in de box. :love: Na de inbakerfase sliep S ook graag op zijn buik, zowel in de wieg als in de box. En als ze zo wel lekker slapen, waarom niet. Al ging ik wel constant kijken want vond het nog best eng zo op de buik.
<<

Anoniem275

Bericht 15 Apr 2014 08:09

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier ook weinig tijd gehad voor het huishouden de eerste maanden,
vanaf 4 mnd (toen we over gingen op fv) ging hij ineens in zijn bedje slapen.
Ik heb L ook wel regelmatig gedragen toen.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Apr 2014 09:24

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Natuurlijk ben je geen slechte moeder Elsa...je hebt gehandeld met de kennis die je op dat moment had. Zo heb ik T. een paar keer gedragen in een babybjorn, ik wist toen niet hoe slecht die waren. Gelukkig werd ik er hier op het forum op gewezen en heb ik een goede ergonomische drager aangeschaft. Ik baal ervan dat ik de bb gebruikt heb maar ik wist niet beter en voel me er dan ook geen slechte moeder door.

Als je op de hoogte bent van iets wat slecht is en je doet/ gebruikt t toch dat vind ik een ander verhaal.

Niet zo twijfelen aan jezelf!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 15 Apr 2014 14:25

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier hebben we de Puckababy. Y wordt juist oververmoeid als je steeds met haar rondloopt. Ze komt nu lekker tot rust in haar bedje. Het voelt voor mij niet of ik dan niet genoeg veiligheid bied door haar niet er uit te halen als ze huilt..voor mijn gevoel geef ik haar juist rust. Als ze huilen ga ik er naartoe en aai ze over hoofdje/ geef een speen als ze die willen. Dit is meestal genoeg. Als t echt mis is haal ik ze er wel uit, maar is niet vaak nodig. Ze hebben ook geen krampjes dus dat zal ook schelen. Ze huilen tussen voedingen door meestal puur omdat ze moe zijn maar even niet zelf in slaap kunnen komen. Ik heb ze vanaf het begin moe maar wakker te slapen gelegd in bed...ze kunnen nu meestal goed zelf in slaap komen.
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Apr 2014 15:46

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Hier ook de puckababy. Maar het ging pas echt beter nadat we bij de Osteopaat waren geweest (maar Mirthe was dan ook een huilbaby).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem75

Bericht 15 Apr 2014 18:21

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik heb bij S. ook een Puckababy gebruikt. Begonnen toen hij 4,5 maand oud was. Ik heb nu een soort gelijke inbakerslaapzak liggen van mommy2mommy (?)

Maar hij ligt nu ook alweer heerlijk te slapen op zijn zij op de voedingskussen in de box. Alweer bijna 1,5 uur :D
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Apr 2014 20:05

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Wat fijn Razz!

Wij hebben de oudste destijds ingebakerd en de tweede sliep op haar buik. Ik heb ook niet constant met ze rondgelopen. Destijds wel een draagdoek aangeschaft maar dat was echt zo niet mijn ding. Ook zijn we met beiden bij de ostheopaat geweest en dat hielp ook goed. Bij beiden werd het na een maand of 3/4 beter. Straks met de derde zal ik ook niet altijd tijd hebben om hem constant bij me te houden, er lopen er nog 2 rond die ook van alles moeten en willen. Gaat hopelijk helemaal goed komen, hij zal toch meer mee moeten in het huidige ritme.. Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat.

Oh en wat bij ons heel goed hielp tegen krampjes was probiotica, de krampen verdwenen als sneeuw voor de zon. Infacol e.d. hielp niet en de Orthiflor start was echt geweldig spul.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem75

Bericht 15 Apr 2014 22:14

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik heb nu Sab Simplex en gebruik dat nu 3 dagen bij T. En dat werkt ook echt goed. Ik doe het om om in een flesje melk en de krampjes zijn echt minder geworden. En T. slaapt nu alweer 1,5 uur op zijn buikje in de box. Echt wat een verademing :smile:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Apr 2014 22:33

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Teddyaapje schreef:Natuurlijk ben je geen slechte moeder Elsa...je hebt gehandeld met de kennis die je op dat moment had. Zo heb ik T. een paar keer gedragen in een babybjorn, ik wist toen niet hoe slecht die waren. Gelukkig werd ik er hier op het forum op gewezen en heb ik een goede ergonomische drager aangeschaft. Ik baal ervan dat ik de bb gebruikt heb maar ik wist niet beter en voel me er dan ook geen slechte moeder door.

Als je op de hoogte bent van iets wat slecht is en je doet/ gebruikt t toch dat vind ik een ander verhaal.

Niet zo twijfelen aan jezelf!


Ik vind dit eigenlijk best...eh denigrerend. Dat je gehandeld hebt naar wat jij dacht wat het best was. Dat impliceert namelijk dat het dús niet goed was, ook al dacht jij dat het het beste was. Nou daar ben ik het niet mee eens, of laat ik het anders zeggen. Jíj zegt dat, maar jij zegt dat ook maar vanuit wat jij gelooft en denkt en ik vind het wat ver gaan om te suggereren dat wat Elsa (en ik en anderen) heeft gedaan dus fout was.

Ik persoonlijk geloof dat het inbakeren juist grenzen biedt, grenzen die het kind een gevoel van veiligheid geven. Ik geloof dat dat de reden is dat ze rustig worden. Niet omdat ze weerloos liggen te liggen en het tegen hun natuur in gaat.
Ik zeg niet dat elk kind het fijn vind of dat het goed is voor elk kind, maar er zijn kinderen die gewoon echt met zichzelf in de knoop zitten. Dragen is dan niet altijd de oplossing. Ik zelf heb het veel gedaan, zeker toen L. net uit het ziekenhuis was en we 3,5 week hadden in te halen. Maar L. was onrustig en in de draagdoek deed hij slechts hazenslaapjes. Hij sliep licht omdat hij veel prikkels kreeg van de omgeving.

Ik ben na een tijdje begonnen met hem overdag in zijn eigen kamer te leggen en inbakeren deed ik 's nachts, dan sliep hij naast mij in de co-sleeper. Ik had hem écht niet ingebakerd als ik dacht dat het fout was en ik geloof nog steeds dat mijn moederinstinct de beste leidraad is. L. werd rustig van de bakerzak, hij kon nog wel een beetje bewegen, maar hij huilde niet, keek niet verdrietig of wanhopig. Hij werd rustig en was dan gewoon een vrolijk popje wat veel makkelijker in sliep. Hij werd nog steeds gewoon wakker voor voedingen op dezelfde tijden als daarvoor, maar het onrustige gedraai en gepiep was veel minder. Hij werd er ook overdag een stuk rustiger door omdat hij uitgeruster was.

Kortom, ik heb een heel andere ervaring en ik geloof ook andere dingen dan jij. Ook voor wat ik schrijf zijn bronnen te vinden en inbakeren wordt ook door professionals aangeraden. Ik vind niet dat jij nu kunt doen alsof jij het beter weet dan iedereen en de waarheid in pacht hebt, net als ik dat niet heb. Je kunt wel aangeven dat je denkt dat het anders is, maar zeggen tegen Elsa dat het niet erg is wat ze gedaan heeft omdat ze niet beter wist impliceert dat je het echt in en in triest vind dat mensen uit onwetendheid hun kind min of meer mishandelen (ja ik dik het een beetje aan, maar zo komt het over, er zit een boodschap onder). Dat dik je nog eens aan door te zeggen dat het een ander verhaal is als je het wist. Dus kortom, als ik of Elsa bij een volgende ons kind zouden inbakeren dan zou je iemand dus een slechte moeder vinden want we wísten immers dat het 'slecht is'. Ik denk dat je daar echt mee op moet passen met zulke uitspraken, al is het maar omdat jij juist baalt van het feit dat mensen de neiging hebben om als je iets schrijft gelijk hun hakken in het zand te zetten, zelfs als je hele normale dingen schrijft op een normale manier.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Apr 2014 22:43

Re: De hele tijd bij mama liggen..

:good:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 16 Apr 2014 00:00

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Helemaal eens met pompoen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 16 Apr 2014 04:06

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Ik heb meerdere keren dit stuk gelezen en geprobeerd te reageren. Ik kreeg het alleen niet mooi omschreven. Pompoen beschrijf precies hoe ik erover dacht!
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Apr 2014 07:56

Re: De hele tijd bij mama liggen..

Dankje pompoen! Ik heb het al vaker gezegd tegen pompoen dat zijzich zo goed kan verwoorden (en ik niet) en dat blijkt nu weer
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers