Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zes euro gesprek bij de apotheek?

<<

Anoniem50

Bericht 12 Apr 2014 18:17

Zes euro gesprek bij de apotheek?

Iemand dit al op zijn/haar rekening teruggevonden?

Een paar maanden geleden kreeg ik voor het eerst in mijn leven de originele pil. Ik werd meegenomen in een kamertje en mij werd verteld dat ik, doordat ik al drie weken ongesteld was, direct dezelfde dag moest beginnen. Kost zes euro. De rest van de informatie, dus bijvoorbeeld stopweek, heb ik via jullie en familie gekregen.

Een paar weken geleden haalde ik voor het eerst AD (van een bepaald merk). Geen gesprek, wel eerste uitgifte. Kost zes euro, want ze hebben me te woord gestaan. Voorheen waren medicijnen bij eerste uitgifte duurder, een euro of misschien twee, maar nu kost het dus nu gewoon zes euro onder de noemer van gesprek bij eerste uitgifte.

Twee weken geleden heb ik zalf gehaald voor ringworm. Geen gesprek, zes euro.

Waarom? Niemand verteld me hoe ik iets moet gebruiken, een gesprek duurt meestal niet langer dan 1 minuut en dan toch zes euro rekenen? Ik vind het absurd.

Iemand er al kennis mee mogen maken? Het is namelijk nieuw in 2014.

Voor wie benieuwd is wat het precies inhoudt, zo'n eerste gesprek, vanavond een item bij Kassa!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 12 Apr 2014 18:20

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ik hoorde er mijn moeder deze week inderdaad ook over en dat je in het vervolg moest zeggen dat je geen uitleg wilde.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Apr 2014 18:22

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

What the fuck?

Gaat een lingerieverkoopster dan ook 6 euro aanrekenen voor haar advies? Waar slaat dat nu weer op?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 12 Apr 2014 18:23

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ilovethe90s schreef:Ik hoorde er mijn moeder deze week inderdaad ook over en dat je in het vervolg moest zeggen dat je geen uitleg wilde.


Zo simpel? Ga ik eens proberen. Ik heb helemaal geen uitleg gekregen, behalve dan die ene keer met de pil, maar ik ben inmiddels wel 18 euro lichter. Ok, 12 keer, want die ene keer hebben ze wel gezegd dat ik gelijk moest beginnen met de pil.
<<

Anoniem73

Bericht 12 Apr 2014 18:23

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Echt absurd! Ik ging voor mijn man medicijnen ophalen niks geen uitleg. Krijgen we een nota van cz met 6euro toeslag voor het advies.....serieus!?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Apr 2014 18:28

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Wat raar, ik heb ook zoiets vreemds. Ik ben dit jaar al meerdere malen in het ziekenhuis geweest, maar niet bij mijn huisarts. Mijn huisarts heeft mij vorig jaar daar naar toe verwezen. In mijn zorgverbruik staat er wel iets van 50 euro aan verbruikte kosten. Iets met termijntoeslag en nog een andere vage term.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Apr 2014 18:28

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Slakje schreef:What the fuck?

Gaat een lingerieverkoopster dan ook 6 euro aanrekenen voor haar advies? Waar slaat dat nu weer op?


Haha, slakje. Die vergelijking had ik nog niet eens gemaakt. Maar inderdaad, weten welke bh maat je hebt en anders kost een bh 6 euro extra. :P Het zou wat zijn. Winkeliers komen er in ieder geval niet mee weg. De zorg in Nederland wel.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 12 Apr 2014 18:32

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

SoGood schreef:Wat raar, ik heb ook zoiets vreemds. Ik ben dit jaar al meerdere malen in het ziekenhuis geweest, maar niet bij mijn huisarts. Mijn huisarts heeft mij vorig jaar daar naar toe verwezen. In mijn zorgverbruik staat er wel iets van 50 euro aan verbruikte kosten. Iets met termijntoeslag en nog een andere vage term.
Iedereen betaalt maandelijks een klein bedrag aan zijn/haar huisarts. Zijn een soort abonnementskosten. Heel vreemd als je nooit bij de huisarts komt, mijn man betaalt al 7 jaar terwijl hij er nog nooit is geweest en alleen ingeschreven staat.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 12 Apr 2014 18:33

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ik weet niet of het zo simpel is hoor Marley maar het valt te proberen. Wat ik wel vreemd vind is toch rekeningen krijgen terwijl je helemaal geen advies hebt gehad.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Apr 2014 18:37

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ilovethe90s, dat vind ik dus ook zo vreemd. Ik heb geen gesprek aangevraagd, geen gesprek gehad, niemand heeft me bij de laatste twee recepten iets uitgelegd, maar misschien kost het feit dat ze een sticker op de medicijnen plakken met het advies om er één per dag te nemen wel zes euro. Wil ik niet weten wat mijn huisarts dan nog declareert, want hij heeft me hetzelfde uitgelegd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Apr 2014 18:39

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Laatst gewijzigd door Salome op 12 Apr 2014 18:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Anoniem50

Bericht 12 Apr 2014 18:44

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Salome, ik ben heel erg bezig met mijn verbruik van zorgkosten en dus houd ik het ook al jaren bij. Als ik een medicijn haal, eerste uitgifte, dan is deze eerste uitgifte duurder dan hetzelfde merk vervolgmedicatie (Heb ik een keer naar gevraagd, is inderdaad omdat ze voor de eerste uitgifte meer werk moeten doen. Prima). Maar nu zeggen ze dat ze ons beter kunnen voorlichten over het gebruik van medicatie en dus ook beter weten welke stofjes mijn lichaam nodig heeft, maar dat gesprek heb ik dus echt niet gehad. :wink: Vind het niet erg om te betalen voor het eerste gesprek, vind het wel erg dat ik dat gesprek nooit heb gehad.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Apr 2014 18:47

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Marley schreef:Salome, ik ben heel erg bezig met mijn verbruik van zorgkosten en dus houd ik het ook al jaren bij. Als ik een medicijn haal, eerste uitgifte, dan is deze eerste uitgifte duurder dan hetzelfde merk vervolgmedicatie (Heb ik een keer naar gevraagd, is inderdaad omdat ze voor de eerste uitgifte meer werk moeten doen. Prima). Maar nu zeggen ze dat ze ons beter kunnen voorlichten over het gebruik van medicatie en dus ook beter weten welke stofjes mijn lichaam nodig heeft, maar dat gesprek heb ik dus echt niet gehad. :wink: Vind het niet erg om te betalen voor het eerste gesprek, vind het wel erg dat ik dat gesprek nooit heb gehad.


Het tarief wordt niet alleen in rekening gebracht voor het ''gesprek'' het zijn ook alle controles die achter de schermen gebeuren. Bij het ene middel is nou eenmaal meer uitleg vereist dan het andere middel. Wel horen (vind ik ) bij een eerste uitgifte duidelijk informatie over het gebruik/innametijd/eventuele contra-indicaties/interactie en bijwerkingen..
2016
<<

Anoniem50

Bericht 12 Apr 2014 18:54

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Salome schreef:
Marley schreef:Salome, ik ben heel erg bezig met mijn verbruik van zorgkosten en dus houd ik het ook al jaren bij. Als ik een medicijn haal, eerste uitgifte, dan is deze eerste uitgifte duurder dan hetzelfde merk vervolgmedicatie (Heb ik een keer naar gevraagd, is inderdaad omdat ze voor de eerste uitgifte meer werk moeten doen. Prima). Maar nu zeggen ze dat ze ons beter kunnen voorlichten over het gebruik van medicatie en dus ook beter weten welke stofjes mijn lichaam nodig heeft, maar dat gesprek heb ik dus echt niet gehad. :wink: Vind het niet erg om te betalen voor het eerste gesprek, vind het wel erg dat ik dat gesprek nooit heb gehad.


Het tarief wordt niet alleen in rekening gebracht voor het ''gesprek'' het zijn ook alle controles die achter de schermen gebeuren. Bij het ene middel is nou eenmaal meer uitleg vereist dan het andere middel. Wel horen (vind ik ) bij een eerste uitgifte duidelijk informatie over het gebruik/innametijd/eventuele contra-indicaties/interactie en bijwerkingen..


Dan zijn we het daar over eens. ;)

De bijwerkingen van mijn AD heb ik gevonden op internet. Hoe ik met de (ringworm) zalf om moest gaan vond ik op het forum. Als alle forummers ook zes euro zouden rekenen, dan aten we met zijn allen elke week een flinke biefstuk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2014 18:54

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Zo, dat zou goud zijn :D Als ik voor iedere keer als ik instructie geef, ik 6 euro zou verdienen haha!
<<

Melisande

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:03

Bericht 12 Apr 2014 19:59

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Het schijnt inderdaad vaak te gebeuren dat je geen gesprek krijgt en daar wel voor moet betalen. Ze houden daarvoor nu een meldactie om dit in kaart te brengen, dus je kan het melden: klik
<<

Anoniem331

Bericht 12 Apr 2014 20:13

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

<<

Anoniem 43

Bericht 14 Apr 2014 12:22

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ik zag dit inderdaad ook terug op mijn nota.
Vind het best zonde dat ik nu extra moet betalen..
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 22 Apr 2014 11:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem130

Bericht 14 Apr 2014 12:35

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?


De bijwerkingen van mijn AD heb ik gevonden op internet. Hoe ik met de (ringworm) zalf om moest gaan vond ik op het forum. Als alle forummers ook zes euro zouden rekenen, dan aten we met zijn allen elke week een flinke biefstuk.

In dat geval.. Ik ben best arm nu ik nagenoeg geen studiefinanciering meer krijg. :( :( ;)
<<

Anoniem40

Bericht 14 Apr 2014 12:42

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ilovethe90s schreef:Iedereen betaalt maandelijks een klein bedrag aan zijn/haar huisarts. Zijn een soort abonnementskosten. Heel vreemd als je nooit bij de huisarts komt, mijn man betaalt al 7 jaar terwijl hij er nog nooit is geweest en alleen ingeschreven staat.

Dat vind ik helemaal niet vreemd. De huisarts is er als je hulp nodig hebt en voor dat 'paraat staan' moeten ze toch betaald worden.

6 euro voor een gesprek vind ik wel vreemd, maar ik vind sowieso het zorgstelsel in Nederland onmogelijk te begrijpen.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 14 Apr 2014 12:49

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Dat ze het zo opgesplitst hebben vind ik ook maar een raar iets. Het had beter kunnen blijven zoals het was. Dit
zorgt nu weer voor zoveel vragen en onbegrip. Aan de taken/ werkzaamheden vd apotheek is niks veranderd. Uitleg en controles blijven zoals het altijd was, alleen dus die splitsing aan kosten op de rekening.
En idd mag je als patiënt ook het gesprek weigeren, vooraf aangegeven.
Echt weer een wereld idee van Nederland :thumbdown:
J. 07-11-2012
<<

Anoniem 43

Bericht 14 Apr 2014 12:53

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Cinderella schreef:Dat ze het zo opgesplitst hebben vind ik ook maar een raar iets. Het had beter kunnen blijven zoals het was. Dit
zorgt nu weer voor zoveel vragen en onbegrip. Aan de taken/ werkzaamheden vd apotheek is niks veranderd. Uitleg en controles blijven zoals het altijd was, alleen dus die splitsing aan kosten op de rekening.
En idd mag je als patiënt ook het gesprek weigeren, vooraf aangegeven.
Echt weer een wereld idee van Nederland :thumbdown:


Al las ik net op één van de links hierboven dat je dan je medicijnen niet mee zou kunnen krijgen als je het gesprek weigert..
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Apr 2014 13:10

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Vlgs mij is het als je nieuwe medicijnen krijgt of ze langer als een jaar niet hebt gebruikt. Eerst betaalde de zorgverzekering dit maar nu dus niet meer (wat betalen ze nog wel?!)
30-04-2017
<<

Anoniem50

Bericht 14 Apr 2014 13:23

Re: Zes euro gesprek bij de apotheek?

Ik vraag me af wat mijn medicatie kost. Want ik zie drie keer € 6,00 met deze uitleg; Mondelinge uitleg eerste gebruik medicijnen (eerste uitgiftegesprek) en daaronder; Nota is onderdeel van
totaalbedrag € 12,00. Maar wie de overige € 6,00 dan betaald? Want ik zie dat nergens terug.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers