Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorschot letselschade

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Apr 2014 15:42

Voorschot letselschade

Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een ongeluk gehad en de afwikkeling rondom de schuldvraag loopt nu nog.
Hij heeft een letselschadeadvocaat die zijn belangen behartigd.
Hij heeft al eens een voorschot gehad en nu hebben we een brief gehad dat de verzekering van de tegenpartij er toch akkoord mee gaat dat zij voor 100% aansprakelijk wordt gesteld en krijgt m'n vriend dus nog een voorschot in afwachting van de eindregeling.

Weet iemand of die voorschotten eventueel terugbetaald moeten worden? Of is het 'eens gekregen blijft gekregen'?
Ook als straks blijkt dat de verdeling bijv. 25%/75% wordt?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Apr 2014 17:00

Re: Voorschot letselschade

Ik heb er geen kennis of ervaring mee, maar ik neem aan dat de voorschotten worden verrekend. Stel 100% is 10€ en je hebt al twee keer 1€ voorschot gekregen, dan heb je nog 8€ tegoed.

Oh en als blijkt dat de tegenpartij voor 75% aansprakelijk wordt gesteld is dat 7,50€. Met dezelfde twee voorschotten, zou je dus nog 5,50€ tegoed hebben.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Apr 2014 17:38

Re: Voorschot letselschade

Je hebt toch het akkoord dat de tegenpartij voor 100% aansprakelijk is?
<<

Anoniem112

Bericht 12 Apr 2014 17:42

Re: Voorschot letselschade

Hier heeft alles toen bijna 8 jaar geduurd maar goed dat ging om ernstige letselschade.
De voorschoten zijn niet van de uiteindelijke afreking afgetrokken.
(Het ging hier dan ook om tonnen)

Niet quoten
<<

Anoniem130

Bericht 12 Apr 2014 17:46

Re: Voorschot letselschade

mzcharlotte schreef:Ik heb er geen kennis of ervaring mee, maar ik neem aan dat de voorschotten worden verrekend. Stel 100% is 10€ en je hebt al twee keer 1€ voorschot gekregen, dan heb je nog 8€ tegoed.

Oh en als blijkt dat de tegenpartij voor 75% aansprakelijk wordt gesteld is dat 7,50€. Met dezelfde twee voorschotten, zou je dus nog 5,50€ tegoed hebben.


Zo werkte het bij ons ook. Ging ook om veel geld, maar een paar ton voorschot wat je al gehad hebt trekken ze echt wel af van wat je nog krijgt haha! Nooit meer voorschot gekregen dat we uiteindelijk recht op hadden, dus of dat ook qua terugbetalen verrekend wordt weet ik niet. Het lijkt me dat een voorschot eigenlijk nooit meer is dan je uiteindelijk krijgt.
<<

Hanna

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:31

Bericht 12 Apr 2014 19:17

Re: Voorschot letselschade

Zo was het bij mij ook.
Ik kreeg een aantal keer een voorschot.
Nadat het uiteindelijke bedrag bepaald was, kreeg ik dat gestort min de voorschotten.
Afbeelding
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Apr 2014 20:12

Re: Voorschot letselschade

Ik heb de brief nog even nagelezen en er staat dat ze voor te stellen om de schade 100% te bevoorrechtten en de discussie over de schulddelging uit te stellen tot bij een eindregeling....

Dus dat zegt niet dat ze toegeven 100% aansprakelijk te zijn toch?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers