Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisrubriek #1: San Francisco

<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 14 Apr 2014 12:22

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Wat heb je dit leuk geschreven, Marin! Afgelopen zomer heb ik een rondreis door West-Amerika gemaakt en we zijn ook een paar dagen in San Francisco geweest. Wat een geweldige stad! Als ik je stuk lees, ben ik weer helemaal terug :D!

Voor degenen die naar San Francisco gaan en ook Alcatraz willen bezoeken: als je de mogelijkheid hebt, is de nighttour echt een aanrader!
2014 2016
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 20 Apr 2014 19:46

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Wat ontzettend leuk om te lezen.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Apr 2014 21:13

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Wat een ontzettend gaaf stuk Marin! SF stond al hoog op mijn lijstje, maar nu weet ik al helemaal dat ik er ooit heen moet!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 21 Apr 2014 14:55

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Ik lees dit nu pas, weekje weg geweest. Echt heel leuk geschreven en mooie foto's / afbeeldingen er bij. Zal Amerika en San Francisco toch eens op mijn lijstje zetten.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 17:00

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Super leuk gedaan Marin!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 23 Apr 2014 09:54

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Ik luister best vaak naar Otis Redding - Dock of the Bay in de auto en nu wil ik ook naar San Francisco :nopompom:
Super leuk stukje dus!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Apr 2014 13:18

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Veel herkenning, ook wij vonden SF een leuke stad, en wij waren in september, het was heerlijk weer!
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem119

Bericht 23 Apr 2014 20:02

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Wat leuk dat iedereen het zo leuk vindt! Dat doet me goed!

Nog wat leuke tips wellicht:

De website www.sfgate.com is de website van de grootste krant in San Francisco, de SF Chronicle. Hier staan heel veel tips op voor actuele leuke dingen doen!

En ik volg ook al jaren de Facebook pagina van San Francisco, hier staan ook vaak leuke lokale tips op: https://www.facebook.com/onlyinSF?fref=ts

Wie weet heeft iemand er nog iets aan!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 26 Apr 2014 20:11

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Heel leuk geschreven! En prachtige foto's! San Francisco staat nu zeker op mijn lijstje.
Leuk dat je dit jaar gaat, samen met je vriend zeker? :D Brengen jullie dan ook een bezoekje aan Alcatraz?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Apr 2014 20:22

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Ja ik ga aan hem laten zien waar ik gewoond heb! Dat vind ik zo leuk! We kunnen voor 98 euro vliegen vanwege m'n werk, dus dat is de ideale kans om weer eens die kant op te gaan. We gaan dan maar een weekje ofzo, meer tijd kan ik niet echt vrij krijgen waarschijnlijk, en gewoon even naar San Francisco en Marin. Super leuk! :)
Of we naar Alcatraz gaan weet ik niet, ik denk dat we meer de lokale dingen gaan doen, ik heb een gave foodtruckmarkt gevonden bijvoorbeeld. Maar nog geen vaste plannen hoor, weten niet eens wanneer we gaan en of 't er wel van komt (stel we gaan verhuizen, dan heb ik m'n vrije dagen ook hard daar voor nodig).
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mrt 2016 00:55

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Marin ik up jouw rubriek even want jij weet waarschijnlijk als geen ander de weg in die regio. Ik vertrek in juni vanuit monterey naar redding om lassen vulcanic te bezoeken. Maar op de rit van monterey Naar redding komen we via marin country, dus wellicht heb jij nog leuke tips wat te bezoeken? Wellicht point Reyes? Of Napa?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mrt 2016 09:28

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Hoi! Wat leuk!

Gaan jullie ook naar San Francisco of wil je er alleen doorheen rijden?

Als je er alleen doorheen rijdt en je komt vanuit het zuiden raad ik je aan deze route te rijden:

Afbeelding

Dus de Highway 1 door het Golden Gate Park en het Presidio. Dit is geen echte snelweg, maar wel een goed doorstromende weg en de meest logische route om richting het noorden te rijden. Zo kom je vanzelf op de Golden Gate Bridge. Ik weet even niet uit m'n hoofd of je nou ook tol moet betalen als je de stad uit rijdt, maar let daar even goed op.

In Marin woonde ik in San Rafael en San Anselmo.

Mocht je zin hebben om ergens leuk te lunchen (of te ontbijten, afhankelijk van hoe laat je rijdt), kan ik je aanraden om hier heen te gaan:

Comforts in San Anselmo

Afbeelding

Ik nam daar vroeger altijd de Chinese Chicken Salad als lunch, maar ze hebben ook heerlijke ontbijtgerechten (twee jaar geleden nog ontbeten met m'n man).


Verder is een leuke route om te rijden:

Van San Anselmo via Woodacre en Samuel P Taylor Statepark door naar Sonoma, naar de kust.
(dat statepark is gewoon een groot bos, maar wel mooi om doorheen te rijden, met van dit soort wegen)

Afbeelding

Daar kan je in Pt Reyes Station naar het schattige winkeltje van Toby:

Afbeelding

Je kunt ook nog even uitwaaien op Pt Reyes:

Afbeelding

En dan lunchen of borrelen bij de Hog Island Oyster Company, met eigen oesters shucken (als je dit niet lust, kun je dit beter overslaan, maar dat was echt super leuk vond ik). Sowieso is die route de moeite waard om te rijden, langs Tomales Bay:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(je zit daar bij die Hog Island Oyster Company echt zo heerlijk rustig)

Dit is de route:
Afbeelding



Je kunt daarna dan nog een stuk langs de kust rijden door Sonoma richting Bodega Bay en Jenner:

Afbeelding


Of je kunt via de Russian River rijden via Guerneville naar Healdsburg.

Afbeelding


De Russian River is een bosgebied met rivier in Sonoma met veel van die houten huizen er naast. Ik heb altijd gezegd dat ik hier later op vakantie wil met kinderen, wat ook veel mensen uit San Francisco doen.

Afbeelding

Maar, je kunt ook een snellere route nemen, of juist iets meer richting het wijngebied gaan, en dan kan je beter op de wat grotere weg blijven of iets meer uit de kust. Napa zou ik over slaan, dat ligt te veel van de route en is een beetje overrated. Als je écht goed wilt eten kun je trouwens wel naar Napa, naar Yountville naar de French Laundry, maar dat zal wel heel prijzig zijn (nooit geweest maar staat wel op m'n lijstje).

Maar Sonoma is net zo mooi als Napa (zelfs mooier vind ik) en veel minder bekend:

Afbeelding

Afbeelding


Dan zou ik richting Santa Rosa en Healdsburg gaan rijden en dan kijken of je hier en daar een wijnproeverij kan doen bijvoorbeeld. Een dergelijke route heb ik hier in Sonoma nooit zo gereden maar wel in Virginia en dat was ook heel erg leuk!

Alles boven Healdsburg ken ik niet meer, dat is unknown territory voor mij ;)


De eerste twee routes die ik heb gegeven zijn echt kleine routes langs kleine weggetjes, dus echt lokaal. De laatste route is wat groter voor als je wat sneller grotere afstanden wilt rijden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mrt 2016 14:44

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

We slaan SF idd over daar zijn we afgelopen jaar al geweest. Thanks voor je reactie, hier kan ik echt wat mee. Ik denk inderdaad dat we een stukje kust boven san Francisco meepakken met point Reyes en Somoma. Die wijngebieden zien er ook super uit! Moet even kijken aangezien we dus nog wel 2,5 uur naar boven moeten rijden die dag. Want een dag later willen we dus Lassen Vulcanic bezoeken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mrt 2016 19:23

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Als je idd nog veel moet rijden zou ik misschien door Marin het stukje rijden naar pt Reyes etc maar daarna door Sonoma de grote snelweg pakken richting Santa Rosa enzo. En misschien één wijn stop doen en daarna door naar t noorden gezien t nog best ver is naar de volgende bestemming. Leuk, heel veel plezier alvast!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem173

Bericht 11 Mrt 2016 20:45

Re: Reisrubriek #1: San Francisco

Ja zoiets gaat het denk ik worden idd. We boeken denk ik de overnachting in redding dan wel om naar een iets handigere locatie.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers