Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 11 Apr 2014 20:24

Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Mama's, ik heb even een vraag uit nieuwsgierigheid! Vorig weekend ben ik voor het eerste tante geworden van een heel lief jongetje :D
Nu heeft mijn schoonzusje er voor gekozen om borstvoeding te geven, en naar wat ik gehoord heb gaat het vooralsnog ook voorspoedig. Maar ik hoorde ook dat mijn neefje s'nachts om de 1 a 2 uur komt :wtf: is het normaal dat een baby die borstvoeding krijgt zo vaak wil drinken? Of is dat alleen als ze nog zo jong zijn? En wanneer krijg je dan een beetje ritme?
En voor de moeders die meteen flesvoeding nebben gegeven, heb je dan wel meteen een ritme dat je b.v om de drie uur voed en je kindje tussendoor slaapt ofzo?

Oké, jullie merken, ik ben totaal niet thuis in deze wereld :nerd: maar nu ik tante ben geworden ineens wel nieuwsgierig naar dit soort dingen!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Apr 2014 20:26

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Het is heel normaal. Een baby maagje is piep klein.
R. 2013
D. 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 11 Apr 2014 20:30

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

De eerste dag drinkt een baby maar een paar ml, dus ook weer snel honger. Het maagje wordt wel snel opgerekt.
Ik gaf de eerste dagen ook bv, maar geloof niet dat ze hier om het uur waker zijn geweest, eerder om de 3.
Wat erg, ik weet het gewoon niet meer, maar zeker geen uur!
Hier zat er ook al vrij snel ritme in.
December 2009
juli 2012
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 11 Apr 2014 20:39

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Het is beter voor een baby om vaak kleine maaltijden te krijgen (voor jezelf trouwens ook). Het maagje is nog piepklein, daar geraakt nog niet zoveel in. Borstvoeding is ook licht verteerbaar, ideaal voor het spijsverteringsstelsel. Als ouder (ofja, moeder) moet je dikke olifantenhuid hebben. Borstvoeding kan vlot gaan, drinken om de 3u, geen problemen, maar het kan ook met veel strubbelingen gaan.

Enfin, dit gaat niet over flesvoeding. Ik kan je alleen meegeven dat bij Louise er altijd netjes 3u tussen zat, 's nachts langer, maar dat was uiteindelijk ook echt een nefast voor de borstvoeding. Samen met andere factoren (verkeerd aanhappen, ik kende de weg naar hulp niet) heeft het ervoor gezorgd dat ik ben gestopt. Julie daarentegen dronk om het uur, als het niet sneller was. Zij hing het liefst heel de dag door aan de borst. En alles ging heel goed (borstvoeding op zich dus) tot mijn omgeving zich ging moeien en ik uit onzekerheid ben gestopt (ik mis die olifantenhuid dus). Julie sliep bij ons in bed, trouwens. Ik merkte er bitter weinig van, dat ze 's nachts dronk. Ze legde zichzelf aan. Ik kwam meer aan mijn slaap toe dan in de bvperiode met Louise die maar om de 3u dronk.

En volgens mij heb ik nu echt totaal geen relevant antwoord gegeven.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2014 20:39

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik heb geen ervaring met flesvoeding. Maar mijn dochter is tot vlak voor haar tweede verjaardag iedere 3 uur wakker geworden om te drinken. En soms ook vaker. Mijn zoon slaapt sinds kort door, maar kwam z'n eerste jaar iedere 1 à 2 uur. Maar er zijn ook genoeg kinderen die langer slapen op borstvoeding. Dat verschilt heel erg.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Apr 2014 20:44

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Mijn dochter is nu 7 weken en krijgt vanaf de 3e dag flesvoeding.
Vanaf dag 1 komt ze om de 3 a 4 uur. 'S nachts slaapt ze vanaf 1 week zo'n 5 uur achter elkaar.
De ene nacht komt ze rond 5 uur, de andere nacht redt ze het tot 6.15 uur.

Wij voeden op schema en niet op verzoek. Voedingstijden zijn nu 7.00 - 10.30 - 14.00 - 17.00 - 19.00 - 23.00 - +/- 5.30 (dit is de enige tijd op verzoek).
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Apr 2014 20:52

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

E moesten we de eerste nachten na 4-6 uur wakker maken voor een voeding. En toen kreeg ze ook nog de borst. Dus valt niks van te zeggen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 11 Apr 2014 21:05

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik gaf bv en fv beide op verzoek onder het motto "ik eet/drink ook wanneer ik honger/dorst heb dus waarom mijn kind niet" na een paar week bouwde ze zelf een ritme er in.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Apr 2014 21:17

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Mijn zoon heeft de ene dag een ritme, de andere dag niet echt. Hij komt twee of drie keer per nacht. In het begin was het heel onregelmatig, maar nu hebben we een soort ritueel ontwikkeld waardoor het iets voorspelbaarder wordt.
L2014 & H2017
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 12 Apr 2014 02:20

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik heb bij mijn zoontje flesvoeding op verzoek gegeven en hij kwam in eerste instantie om de 3 à 4 uur. Toen de kraamzorg de deur uit was, sliep hij 's nachts door en kwam hij overdag om de 3 à 4 uur.
Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 12 Apr 2014 06:33

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Hier flesvoeding vanaf de geboorte. Volgens mij zat er de eerste dagen twee of drie uur tussen een voeding en s nachts 4 uur geloof ik. Mijn zoontje had al heel snel een ritme.
<<

Anoniem272

Bericht 12 Apr 2014 07:01

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Het dag- en nachtritme is soms nog omgedraaid bij pasgeboren baby's. Dat komt doordat ze in de buik juist actief waren 's nachts, als mama rustig lag. Het kan een paar weken duren voordat zo'n baby 's nachts meer slaapt dan overdag. Flesvoeding heeft daar geen invloed op. Het is wel zo dat flesgevoede baby's over het algemeen minder frequent drinken. Maar bedenk je wel dat je voor een flesje kunstvoeding steeds naar de keuken moet - ook 's nachts - terwijl je de borst altijd bij je hebt!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Apr 2014 07:44

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik zet 's avonds poeder en gekookt water (in thermofles) klaar op m'n nachtkastje.
Zo hoef ik niet naar de keuken 's nachts. Net zo makkelijk dus ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Patsy

Bericht 12 Apr 2014 09:00

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

M lag de eerste weken in het ziekenhuis waar hij volgens schema voeding kreeg, eerst elke 3 uur, later elke 4 uur. De eerste week werd hij helemaal niet zelf wakker voor een voeding. Sinds hij thuis is krijgt hij flesvoeding op verzoek, dit bevalt erg goed. M is een vrolijke, tevreden baby, dus volgens mij is hij er ook blij mee.

Het verschilt heel erg per kindje of en wanneer er een ritme in komt, een vriendin van mij heeft heel lang om de 2 uur gevoedt. Tegen haar werd gezegd dat kindjes die flesvoeding krijgen vaak iets langer tussen de voedingen laten zitten, maar bij haar dochter had dit geen effect.

Ik heb de poeder afgemeten klaar staan boven en warm water, dus het flesje is binnen 2 tellen klaar 's nachts.
<<

Anoniem255

Bericht 12 Apr 2014 16:26

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik heb bij beide flesvoeding gegeven.
Bij de oudste zat er meteen een ritme in. Ze dronk rond 23u, 04u en om 08u.

De jongste had echter niet snel genoeg.
Hij kwam dag en nacht om de twee uur ongeveer.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 13 Apr 2014 08:09

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Beiden keren meteen FV gegeven. Er zat vrijwel meteen een ritme in ja.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 13 Apr 2014 08:55

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Bedankt voor jullie antwoorden! Het is me wel duidelijk dat het ook wel echt verschilt per kindje, maar dat de meeste na een paar weken toch wel een soort van ritme hebben. Ik denk dat mijn neefje ook last had van zo'n verstoord dag/nacht ritme want ik begreep dat hij juist overdag heel veel sliep :)
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 13 Apr 2014 10:37

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik geef bv en we hebben sinds mn zoontje een maand of 4 is denk ik een soort van regelmaat. Vaste tijden voor voedingen en slaapjes niet, ik kijk naar wat J. aangeeft behoefte aan te hebben en speel hier op in.

Je schoonzus is goed bezig! Voeden op verzoek geeft de meeste kans dat de bv slaagt!
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 14 Apr 2014 08:59

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik heb bij beide bv gegeven en merkte in de avond dat ze allebei onrustig waren en veel dronken, dus ik vroeg mij ook af bij fv hoe je dat doet met de onrust 's avonds. ik vond het nu altijd erg prettig dat ik ze 's avonds aan kon leggen.
Is er bij fv 's avonds minder onrust of minder de behoefte om te drinken?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 14 Apr 2014 10:07

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Hier is er weinig onrust 's avonds, M krijgt wel zijn volste fles voor het slapen gaan, maar valt daarna tevreden in slaap. Toen we hem minder aanboden 's avonds was hij wel onrustig, maar met een vollere fles was dat opgelost. Ik moet er wel bijzeggen dat M een hele tevreden baby is die verder niet snel onrustig is, behalve als er echt wat is.
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 14 Apr 2014 20:46

Re: Flesvoeding vanaf de geboorte; meteen ritme?

Ik geef bv en vanaf 4 weken hebben we al een soort van ritme, moest de wekker zetten voor de voedingen. (om de 6 uur) 's nachts.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo