Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwfotograaf

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Apr 2014 12:40

Trouwfotograaf

Ik ben op zoek naar een trouwfotograaf (voor volgend jaar pas), maar alles wat ik zoek is zo duur.
En ja, ik weet wel dat we maar één keer trouwen etc maar ik kan echt geen 2000 euro uitgeven aan een fotograaf.

We willen sowieso dat hij/zij van 's morgens (ik heb nog geen concrete planning, maar ik schat rond 9u) tot 's avonds aanwezig is (ons feest duurt tot in de vroege uurtjes, dus ik verwacht niet dat hij/zij tot het einde blijft, maar tot middernacht lijkt me wel leuk zodat we toch een deel van het feest ook op foto hebben).

Voor ons hoeft het niet persé een 'echte' fotograaf te zijn, maar een goede hobbyfotograaf lijkt ons ook al leuk. Al wil ik dan natuurlijk wel eerst een aantal portfolio's zien omdat dat risico naar mijn idee toch net iets groter is.

Wij wonen in België maar net 2 km over de grens, op een halfuurtje van Eindhoven. Ik ben nu zelf ook in Nederland aan het zoeken omdat me dat wel meer aanspreekt dan Vlaamse fotograven.

Heeft er iemand tips en/of ervaringen?
2012 & 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Apr 2014 14:22

Re: Trouwfotograaf

Marin of Oreo?
De eerste gaat onze bruiloft fotograferen :love:
<<

Anoniem119

Bericht 09 Apr 2014 21:46

Re: Trouwfotograaf

Ik zou het super leuk vinden hoor, snoes. Je mag me altijd een om sturen voor een offerte en bespreking.

Maar als ik je een tip mag geven: ik zou geen fotograaf boeken tot middernacht. Eerder tot na de openingsdans (rond 21.00) ofzo; dat is wel echt de maximale tijd die ik zou aanraden. Sowieso is dat voor een fotograaf bijna niet te doen om van 09.00 tot 0.00 staan te werken (dat is een werkdag van 15 uur), maar het wordt er ook onnodig duur van voor jou, en het is niet echt nodig. Een goede fotograaf weet in het eerste uurtje van het feest de sfeer heel goed vast te leggen. Ik denk dan aan een aantal foto's van het dansende bruidspaar en een hoop mensen om je heen op t feest. Maar echt alles en iedereen vast leggen heeft toch geen nut. Na drie rondjes lopen, heb je iedereen wel op de foto gezet, en kletsende mensen zijn vaak niet boeiend om op de foto te zetten, dan heb je al snel iemand met de rug naar je toe op de foto. En dronken mensen zijn al helemaal niet fotogeniek natuurlijk. Ja, een kiekje is leuk, maar die zullen vast wel gemaakt worden met de mobiele telefoons. Je zou als je wilt kunnen overwegen om een bekende hobbyist te vragen of ie wat foto's wilt maken tijdens t feest of een foto booth neer zetten. Veel fotografen hebben daar ook een deal voor.
Dit raad ik altijd aan, aan bruidsparen. Je kunt dan veel beter investeren in een wat betere fotograaf, dan een goedkopere fotograaf die urenlang maar klikt omdat ie al tien keer dezelfde mensen heeft gefotografeerd. Dan heb je er meer aan om een goede fotograaf uit te zoeken die mooie journalistieke (meende dat je daar van houdt) foto's maakt vanaf het begin dat je je gaat voorbereiden tot ongeveer een uurtje (of desnoods) twee nadat het feest is begonnen.

En waar loop je precies tegenaan in je zoektocht naar een fotograaf? Wat vind je lastig? Misschien kan ik je nog wat tips geven. Niet persé namen van fotografen maar meer een beetje de juiste denk richting insturen. Heb je al een beeld van wat voor soort foto's je wilt? Heb je een bepaald budget voor ogen voor een bepaald aantal uur? Zou je een album willen, en dan een digitaal album of liever ingeplakt? Zoek je een bepaalde bewerkings sfeer, romantisch, of juist stoer? Geposeerd of juist niet? Dat zijn allemaal vragen die je kunt stellen, om zo de zoektocht te vermakelijken. Ik help je er graag bij!
<<

Anoniem99

Bericht 09 Apr 2014 22:03

Re: Trouwfotograaf

Ik vind € 2000,00 helemaal geen rare prijs gezien de tijden die jij kiest.. Is lang hoor!
<<

Zero

Bericht 09 Apr 2014 22:06

Re: Trouwfotograaf

Je mag mij ook altijd bellen/mailen hoor, maar ik weet niet of je van mijn stijl houd.

Het is zeker slim om portfolio's te vragen, ook van hobbyisten, snap dat iedereen ergens moet beginnen maar het zijn wel je foto's, de meest tastbare herinneringen van jullie dag (op de ringen na).
Verder ben ik het met Marin eens betreft het fotograferen van een feest, maar dat ligt ook een beetje aan wat je op je feest gaat doen.
En waar en wanneer je trouwt.
Ik ben ooit op een bruiloft geweest, ook ergens aan de grens, waar ik om 8 uur 's ochtends moest zijn en pas om 12 uur snachts weg ging.
Dat is een hele, hele pittige dag, ondanks dat we met z'n tweeën waren, dus wil je daar 1 fotograaf voor, hou dan ook rekening dat die ook minimaal 1 uur pauze moet kunnen nemen.
(Ik werkte toen nog voor een baas en ik heb precies 0 uren van die dag uitbetaald gekregen :albino: kreeg 2 dagen er na te horen dat het een oefening was voor me...)


Anyhow, als je tips nodig heb, heb je me op FB of PM me - ik help je graag zoeken en kan ook een offerte voor je maken, maar kan ook zeker Marin en Oreo aanbevelen!
Ik heb geen directe collega bruidsfotografen verder in die regio, maar ik weet dat de meeste fotografen hun hand niet omdraaien voor een roadtripje.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 09 Apr 2014 22:10

Re: Trouwfotograaf

Ik zal je zo even een PM sturen met de gegevens van de fotograaf en videograaf die wij hadden. Het zijn twee jonge mannen die de mediaopleiding aan het volgens zijn. Wij zijn er te vreden over de foto's en ook de prijs was leuk. Ze kwamen 's morgen tijdens de make-up en gingen naar huis toen ze dachten alleen gefilmd en gefotografeerd te hebben, in ons geval rond middernacht. Het fotoboek wat ze ook maken, vond ik minder, maar ben nog altijd van plan er zelf een te maken.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Lolita

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 23 Feb 2014 10:26

Bericht 10 Apr 2014 13:28

Re: Trouwfotograaf

Hi Ster,

Zou je mij dat ook willen Pm'en? Wij zijn ook nog zoekende!!
Dankjewel
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Apr 2014 12:27

Re: Trouwfotograaf

Dankjewel alvast voor de uitgebreide reacties en tips, ook die ik via PM heb gekregen.

Ik weet nog niet helemaal wat we precies willen, maar sowieso wel romantisch (niet stoer). Uiteraard mogen er wat geposeerde foto's bij zitten maar niet té. Ik zie ook heel veel portfolio's met (ik denk) moderne foto's, dat is ook niet echt ons ding. Wij zijn meer van het traditionele en inderdaad ook wat journalistiek ertussen. Een fotograaf die foto's kan maken zonder dat mensen zich ongemakkelijk voelen zeg maar.

Een fotoboek heb ik nog niet over nagedacht, maar ik denk wel dat onze voorkeur eerder uitgaat naar een digitaal afgedrukt album.

Zero en Marin, ik heb jullie websites bekeken en vind jullie beiden wel leuk. Ook qua persoonlijkheid, wat ik toch ook heel belangrijk vind. Ik ga jullie beiden alvast pm'en (niet nu, maar komt nog!).
2012 & 2016
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 11 Apr 2014 12:31

Re: Trouwfotograaf

Ik ben nog steeds erg tevreden over hoe marin bij ons gefotografeerd heeft en de fotograaf die wij toendertijd hadden. Ze heet astrid termaat. Ze moest wel een stukje rijden maar hier in de buurt zat niemand die ons aansprak qua stijl. Ook de fotografen van de bruiloft van Zonnetje vond ik erg leuk. Ook mooie foto`s.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2014 13:33

Re: Trouwfotograaf

Wij hadden eerst ook een goedkopere fotograaf uit de buurt. Maar zijn geswitcht naar een andere die wel een stuk duurder was en verder weg woont, maar waar ik de foto's echt te gek van vind. Zoals eerder al gezegd zijn foto's misschien wel het belangrijkste van je dag.
Wij hebben 8 uur fotografie en een album.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Vlegel

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:55

Bericht 11 Apr 2014 17:41

Re: Trouwfotograaf

Wij zijn ook nog op zoek naar een fotograaf voor onze bruiloft. Ik vind de foto's die marin af en toe plaatst wel erg mooi!! Kan je alleen geen PM sturen (vrees dat ik kets actiever moet worden op t forum :redface: )
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5454

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 11 Apr 2014 17:44

Re: Trouwfotograaf

Vlegel schreef:Wij zijn ook nog op zoek naar een fotograaf voor onze bruiloft. Ik vind de foto's die marin af en toe plaatst wel erg mooi!! Kan je alleen geen PM sturen (vrees dat ik kets actiever moet worden op t forum :redface: )

Als het goed is moet het nu lukken hoor! :yes:
<<

Vlegel

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:55

Bericht 11 Apr 2014 18:09

Re: Trouwfotograaf

Burgemeester Nicky schreef:
Vlegel schreef:Wij zijn ook nog op zoek naar een fotograaf voor onze bruiloft. Ik vind de foto's die marin af en toe plaatst wel erg mooi!! Kan je alleen geen PM sturen (vrees dat ik kets actiever moet worden op t forum :redface: )

Als het goed is moet het nu lukken hoor! :yes:


Thanks!!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 12 Apr 2014 16:37

Re: Trouwfotograaf

Ik stuur je even een pm!!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 21 Apr 2014 09:06

Re: Trouwfotograaf

Hee Snoes, heb je mijn bericht gelezen?

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers