Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede, niet al te dure huiswijn

<<

Anoniem51

Bericht 08 Apr 2014 22:22

Goede, niet al te dure huiswijn

Welke huiswijnen vinden jullie het lekkerst? Zowel van rood als wit?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Apr 2014 22:24

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Ik ben sinds kort fan van de Rood, rond en soepel uit Spanje van de Deen. Echt heerlijk en maar €3 voor een literfles.
<<

Anoniem50

Bericht 08 Apr 2014 22:28

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Ik lust geen wijn en kan de prijs er ook niet vanaf proeven, maar voor degene die hier wijn drinkt moet ik altijd het goedkoopste merk van Aldi halen (Spatellesse? ofzo? Wit) en de Jumbo Huismerk vindt ze niet te drinken.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2014 22:29

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

J. P. Chenet van de C1000?
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 08 Apr 2014 22:30

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

de biologische wijn van de AH vind ik erg lekker.
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 08 Apr 2014 22:31

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Lampenkapje schreef:J. P. Chenet van de C1000?


Die is volgens mij niet alleen van de C1000. Want mijn vader vindt zo'n klein flesje zo nu en dan wel lekker. Maar is volgens mij best een duur flesje wijn (als je er tenminste meer dan 2 glaasjes uit wilt schenken).

Dundas, je zou je ook kunnen voorlichten bij de Mitra. Als je weet of ze van zoet of zuur houden, dan hebben zij, naar het schijnt, ook hele lekkere goedkope huiswijnen.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2014 23:03

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

3,59 voor een fles (witte JP) vind ik niet extreem duur hoor!
<<

Anoniem173

Bericht 08 Apr 2014 23:21

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Ik vind de Lidl goede hebben. En dan vooral de sinfandel die is zo lekker!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2014 23:37

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Kaapse Pracht van de Aldi en Schoondal, onder andere verkrijgbaar bij Poiesz en Plus.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Apr 2014 05:50

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Stormhoek van de AH. Deze week toevallig ook nog in de bonus. Je betaald nu 3 euro voor een fles.
Van de rode vind ik zelf de merlot lekkerder dan de andere rode van stormhoek. ( blauwe etiket )
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem313

Bericht 09 Apr 2014 07:32

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Chenet is niet lekker, echt een hoofdpijnwijn. Van de AH heb je Undurraga, dat is een Chileense wijn. Zowel de sauvignon blanc (wit) als de cabernet sauvignon (rood) is lekker, en hij kost maar €5.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 09 Apr 2014 07:46

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Lindemans van AH, maar een fles kost al gauw 6 of 7 euro dus niet heel goedkoop.
Pinot grigio, wit en rosé, van Lidl vind ik persoonlijk ook erg lekker en zal iets van 3 of 4 euro kosten.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 09 Apr 2014 08:24

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Ik zie hier veel druivensoorten voorbij komen ipv wijn merken :wink: Wat versta je onder goed? Wij houden bijvoorbeeld van droge, vooral niet zoete wijnen. Que Mas, die zowel een rode als witte wijn leveren is goed te drinken en niet duur. Vier euro per fles. Voor rode kies ik meestal Spaanse of Chileense, die zijn redelijk droog, maar zonder tannines zoals bij Franse wijnen (sommige mensen noemen dat zuur). Voor wit geldt hetzelfde.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem280

Bericht 09 Apr 2014 08:37

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Witte wijn heb ik eigenlijk altijd van de jumbo, de huiswijn. Eigenlijk heb ik geen idee hoe duur ze zijn.
Rosé ook altijd van de jumbo of van de lidl, de Portugese rosé. Deze zijn tussen de 3 of 4 euro per fles? Koop er eigelijk meteen een doos van.
Rode wijn drink ik zelden, als ik die drink is het JP Chenet. Deze heb ik zelf nooit in huis, omdat ik in mijn eentje geen rode wijn drinker ben.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Apr 2014 08:56

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Ik ben heeeeeel erg fan momenteel van de Puklavec wijnen, uit Slovenie. Ik vind ze allemaal erg lekker. iig verkrijgbaar bij de Jumbo.

Daarnaast vind ik Hanepoot (Zuid-Afrikaans) ook altijd lekker, zowel wit als rood.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Apr 2014 09:01

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Zora schreef:Ik ben heeeeeel erg fan momenteel van de Puklavec wijnen, uit Slovenie. Ik vind ze allemaal erg lekker. iig verkrijgbaar bij de Jumbo.
.


:yes:
Ik ook!
Ik ben er in Slovenië ook geweest, maakt het nog leuker/lekkerder/specialer :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Apr 2014 09:46

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Oh dat is leuk Green Pepper!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Apr 2014 09:57

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

De rosé van Jumbo is ook goed!
30-04-2017
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 09 Apr 2014 10:38

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

KOL schreef:Ik zie hier veel druivensoorten voorbij komen ipv wijn merken :wink: Wat versta je onder goed? Wij houden bijvoorbeeld van droge, vooral niet zoete wijnen. Que Mas, die zowel een rode als witte wijn leveren is goed te drinken en niet duur. Vier euro per fles. Voor rode kies ik meestal Spaanse of Chileense, die zijn redelijk droog, maar zonder tannines zoals bij Franse wijnen (sommige mensen noemen dat zuur). Voor wit geldt hetzelfde.


Que Mas is nog geen eens 3 euro. Ik geloof 2,60/2,70 :laughcry:
Over de smaak durf ik me geen eens uit te laten.
Laatst gewijzigd door Reva op 09 Apr 2014 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Apr 2014 10:39

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Wij zijn meer van de hele zoete witte wijnen, en die zijn helaas wat duurder...

We hebben er al een hele poos 1 in de koelkast staan van iets van 45 euro, en die gaat pas open als we wat te vieren hebben (bijvoorbeeld bij de geboorte van ons kleintje ofzo).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 09 Apr 2014 11:05

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Ik neem aan dat je het dan wel over een dessertwijn hebt Linnie?


Het gaat nu al niet eens om huiswijn, maar om supermarkt wijnen. De meeste, echt huiswijnen van de supermarkten zijn wel redelijk te drinken. Mocht je niet vaak wijn drinken dan zou ik een blend zoeken met sauvignon, dat is toch 1 van de meest gangbare wijnen of anders een pinot grigio.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Apr 2014 11:07

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Weetjewel schreef:Ik neem aan dat je het dan wel over een dessertwijn hebt Linnie?


Het gaat nu al niet eens om huiswijn, maar om supermarkt wijnen. De meeste, echt huiswijnen van de supermarkten zijn wel redelijk te drinken. Mocht je niet vaak wijn drinken dan zou ik een blend zoeken met sauvignon, dat is toch 1 van de meest gangbare wijnen of anders een pinot grigio.


Ja idd, andere wijnen vinden wij echt niks haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 09 Apr 2014 11:16

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Linnie schreef:
Weetjewel schreef:Ik neem aan dat je het dan wel over een dessertwijn hebt Linnie?


Het gaat nu al niet eens om huiswijn, maar om supermarkt wijnen. De meeste, echt huiswijnen van de supermarkten zijn wel redelijk te drinken. Mocht je niet vaak wijn drinken dan zou ik een blend zoeken met sauvignon, dat is toch 1 van de meest gangbare wijnen of anders een pinot grigio.


Ja idd, andere wijnen vinden wij echt niks haha.


Ik vind dessertwijn ook erg lekker, maar dan wel echt inderdaad als dessert. Om zo te drinken niet..
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 09 Apr 2014 11:19

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

De Chardonnay van Wild Pig vind ik goed te drinken en die is vaak in de aanbieding bij de AH.
Daarnaast heb ik vaak de AH Franse huiswijn fris en fruitig in huis.
<<

anoniem213

Bericht 09 Apr 2014 11:27

Re: Goede, niet al te dure huiswijn

Brr ik krijg dessertwijn niet weg, veel te zoet voor mij.

Ik vind van AH de chardonnay van Aliwen en de biologische chardonnay heel lekker qua witte wijnen. Oh ja en de chardonnay van Wild Pig trouwens ook (nu lijkt het alsof ik alleen chardonnay drink, haha).
Qua merk koop ik bij AH in de aanbieding altijd Aliwen, Berberana, Lindemans en Undurraga. Die vind ik qua rode wijnen sowieso allemaal heel lekker en qua wit ben ik meestal ook tevreden. De Sauvignon Blanc van Aliwen uitgezonderd, die vind ik echt te zoet.
De cabernet sauvignon van Casillero del Diablo is nu in de aanbieding voor iets minder dan vijf euro. Die koop ik dan ook altijd, want die is heerlijk. Evenals de rode wijn van Crest wanneer die in de aanbieding is (bij mijn weten is die wijn buiten aanbiedingen niet eens te koop bij AH).
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers