Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 08 Apr 2014 12:04

Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Er zit hier een vrij grote spin in huis. Eerst in een hoekje in de gang maar sinds vandaag in de woonkamer,
Ik heb hem net gevangen omdat hij steeds lager ging zitten en ik niet wil dat K hem op een onbewaakt moment in zijn mond stopt.

Toen hij in het bakje zat kwam er wit schuim uit zijn "angel" wie weet wat dit voor spin is?

Afbeelding

Dat witte bolletje in t midden kwam dus uit de spin
Afbeelding

Nog in de gang
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2014 12:05

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Oh bah waarom open ik toch dit topic...

Ik denk trouwens dat het een 'gewone' huisspin is.
<<

Anoniem32

Bericht 08 Apr 2014 12:09

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

ieeeuuwwww
<<

Anoniem73

Bericht 08 Apr 2014 12:11

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Ieeeeee is dat bolletje niet een eitje?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 08 Apr 2014 12:12

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Ieeeeelll dit topic had ik niet moeten openen haha
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 08 Apr 2014 12:21

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Het is een Trechterspin, een gewone huisspin die hier in Nederland voorkomt. Dat witte is volgens mij gewoon spinsel, dat hij misschien uitstootte vanwege stress.

Ik vind foto's van spinnen altijd heel mooi en tijdens een wandeling kijk ik ook graag naar spinnen, maar als ik ze in mijn huis zie word ik gek haha.
Afbeelding
<<

Anoniem287

Bericht 08 Apr 2014 13:02

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Getver wat een eng beest! Ik moet wel lachen om jouw 'ik heb hem naar weggehaald omdat ik niet wil dat K hem in zijn mond stopt'-uitspraak. Ik had hem allang om andere redenen weggehaald :laughcry:
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 08 Apr 2014 13:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Patsy

Bericht 08 Apr 2014 13:03

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Ik twijfelde nog of ik dit topic zou openen, ik had het niet moeten doen. Wat een griezel.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 08 Apr 2014 13:06

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Iek wat een grote spin! Heb je 'm weer vrij gelaten buiten?
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem 146

Bericht 08 Apr 2014 13:13

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Juk. :pale:
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 08 Apr 2014 13:15

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Siamsa schreef:Getver wat een eng beest! Ik moet wel lachen om jouw 'ik heb hem naar weggehaald omdat ik niet wil dat K hem in zijn mond stopt'-uitspraak. Ik had hem allang om andere redenen weggehaald :laughcry:


Ja nou, hij zit nu in een fase dat hij alles in zijn mond stopt (behalve brood, dat spuugt hij meteen weer uit :thumbdown: ) en "zegt" dan heel enthousiast hmmmm hmmm!
Hij zat al een tijdje naar die spin te loeren, fijn hoor, dat hij niet bang is voor spinnen maar er vriendjes mee worden hoeft van mij ook weer niet :laughcry:
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2014 13:34

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Een huisspin, wolfspin, hoe je het wilt noemen. Ze zijn altijd met zijn tweeën en soms nog wel twee keer zo groot dan dit exemplaar..
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem287

Bericht 08 Apr 2014 13:36

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Misschien is dit het kind van het echtelijk paar :P
<<

Anoniem185

Bericht 08 Apr 2014 13:36

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Doet me denken aan mijn zusje. Die deed een keer in de garage het licht aan en slaakte echt zo'n ijzige gil dat ik dacht dat er echt iets fout was en ik kwam dus natuurlijk direct aangesprint. Bleek dat er dus net naast de lichtknop zo'n gigantische spin zat die even groot was als de lichtknop.

En toen moest het licht nog uit.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 08 Apr 2014 13:43

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

iehhhh wat is ie groot!

Stoer dat je hem hebt weggehaald....alles voor je kind he ;-)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem287

Bericht 08 Apr 2014 13:52

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Lampenkapje schreef:Doet me denken aan mijn zusje. Die deed een keer in de garage het licht aan en slaakte echt zo'n ijzige gil dat ik dacht dat er echt iets fout was en ik kwam dus natuurlijk direct aangesprint. Bleek dat er dus net naast de lichtknop zo'n gigantische spin zat die even groot was als de lichtknop.

En toen moest het licht nog uit.


En dit doet me weer denken aan mezelf. Ik ging vroeger toen ik een jaar of 5 was op een zaterdagochtend naar beneden om tv te kijken terwijl mijn ouders nog sliepen. Ik ging eerst naar de keuken om wat water uit de kraan te drinken door eronder te hangen, en toen ik naar beneden keek zat er een HUGE spin een paar centimeter onder mijn hoofd in de wasbak. :shock: En ook al was ik maar 5, die spin was wel echt huge want zelfs mijn vader had er moeite mee om hem weg te halen, weet ik nog hahaha.
<<

Anoniem124

Bericht 08 Apr 2014 14:03

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Dat is een Springspin, die vallen aan en vechten met je.
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 08 Apr 2014 14:04

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Geen eng/bijzonder geval dus, gelukkig maar.
Nou ik heb Govert de griezel buiten los gelaten, als ik zijn ouders nog tegen kom (hoop t niet) zeg ik wel dat hun kind op kamers is gaan wonen :angel: Ben dan wellicht bereid om hen daar ook heen te brengen (hangt van hun afmeting af, als ze nóg groter zijn wacht ik wel tot vriend thuis is :clown: )
Afbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 08 Apr 2014 14:17

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

M-Train schreef:Dat is een Springspin, die vallen aan en vechten met je.

:lol:
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 08 Apr 2014 15:20

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Brr, die zijn echt zo vies :pale: In mijn vorige huis zaten er heel veel, zelfs de kat was er bang voor.
Gelukkig komen ze niet op elf hoog :dance:
<<

Anoniem79

Bericht 08 Apr 2014 15:55

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Kruidkoek schreef:Geen eng/bijzonder geval dus, gelukkig maar.
Nou ik heb Govert de griezel buiten los gelaten, als ik zijn ouders nog tegen kom (hoop t niet) zeg ik wel dat hun kind op kamers is gaan wonen :angel: Ben dan wellicht bereid om hen daar ook heen te brengen (hangt van hun afmeting af, als ze nóg groter zijn wacht ik wel tot vriend thuis is :clown: )


Waarschijnlijk is hij vanavond alweer teruggelopen, tenzij hij wordt opgegeten onderweg. Er leven echt honderden spinnen in/onder/tussen je huis, dus 1 buiten zetten heeft sowieso weinig zin ;). Gelukkig kom je de meeste nooit tegen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 08 Apr 2014 18:44

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Altijd met zijn 2-en?? :omg:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2014 18:46

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Yep SDL, helaas.. Ze leven in paartjes. Het duurt soms eventjes tot nummer twee zich aandient, maar dat het gaat gebeuren staat wel vast.

Ik heb weleens eentje op m'n schouder gehad.. :pale: Hij viel uit de lamp naast mijn bed toen ik ging slapen. Uit privacy-overwegingen van mijzelf kies ik ervoor mijn reactie hier niet te plaatsen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 08 Apr 2014 18:50

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

O gatsie.
<<

Anoniem79

Bericht 08 Apr 2014 18:52

Re: Wat is dit voor spin? (Met foto!!!)

Spinnen zijn solitaire dieren, die leven niet in setjes van 2.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers