Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welk beroep is toekomst zeker?

<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 07 Apr 2014 21:53

Welk beroep is toekomst zeker?

Hoi,

Ik had het met mijn man daar net over, welk beroep is nog toekomst zeker?

Was eigenlijk benieuwd hoe jullie daar over denken.

Stel dat jeje moest omscholen, naar welk beroep zou dat zijn?
Afbeelding
<<

Anoniem187

Bericht 07 Apr 2014 21:57

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Geen beroep volgens mij. Ja, er zullen vast beroepen zekerder zijn omdat ze nooit verdwijnen. Maar 100% zekerheid? Dat geeft het nergens meer geloof ik.
Omscholen laat ik niet doen. Ik weet nog altijd niet wat ik wil worden als ik later groot ben..
<<

Anoniem315

Bericht 07 Apr 2014 21:58

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

De ambacht. Timmerman, iets in de textielbewerking, meubelmaker, hoefsmid, schoenmaker, etc.

Ik zou wel boerin willen zijn. Serieus. Maar ik vind de bedrijven te groot en daar heb ik dan weer niks mee. Ik wil keuterboer zijn.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 07 Apr 2014 22:01

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Ik vind het ook moeilijk, ik ga waarschijnlijk een re-integratie traject in. En ik moest nadenken wat lijkt mij leuk en zijn daar ook vacatures in te vinden
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 07 Apr 2014 22:39

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Als je technisch aangelegd bent, dan is dat een serieuze optie. Daar is over het algemeen veel werk in!
<<

Anoniem185

Bericht 07 Apr 2014 22:40

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

De zorg moet je tegenwoordig ook niet meer in gaan...
<<

Anoniem173

Bericht 07 Apr 2014 23:18

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

De techniek zeker weten.
<<

Anoniem73

Bericht 07 Apr 2014 23:45

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Volgens mij in de chemie en techniek maar ja dat moet je wel leuk vinden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Apr 2014 23:47

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Is er echt veel werk als meubelmaker te vinden? Lijkt me supertof om te doen namelijk!
<<

Anoniem178

Bericht 08 Apr 2014 06:57

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Techniek. De laatste keer dat ik werkloos was (2j geleden) had ik binnen 48 uur 23 gesprekken aangeboden gekregen. Nu ik werk heb probeer ik een beetje onder de radar te blijven, anders word ik regelmatig gebeld waarbij ze me proberen over te halen een gesprek aan te gaan.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Apr 2014 07:06

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

De techniek is volgens mij ook alleen maar "zeker" als je er ervaring in hebt. Voor de rest eens met Serendipity
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 08 Apr 2014 07:06

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Rovine schreef:Techniek. De laatste keer dat ik werkloos was (2j geleden) had ik binnen 48 uur 23 gesprekken aangeboden gekregen. Nu ik werk heb probeer ik een beetje onder de radar te blijven, anders word ik regelmatig gebeld waarbij ze me proberen over te halen een gesprek aan te gaan.

:yes:
Haha idd, dat had ik ook.
Maar echt toekomst zeker is denk ik niks. In het onderwijs lijkt mij namelijk dat er ook altijd werk is, maar dat blijkt ook niet echt zo te zijn.
<<

Anoniem178

Bericht 08 Apr 2014 07:23

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Helix schreef:De techniek is volgens mij ook alleen maar "zeker" als je er ervaring in hebt. Voor de rest eens met Serendipity


Toen ik ruim een halfjaar ervaring had begonnen ze me al te benaderen. Ik heb wel de "verkeerde" studie, daardoor moest ik eerst wel wat werken. Maar of je nou 100 of 1 aanbieding krijgt, je hebt er maar eentje nodig om ervaring op te doen. Een aantal collega's zijn al gerecruit tijdens hun studie en hebben er al een aantal maanden werkervaring opzitten voor ze überhaupt een diploma hebben.

Volgens mij is er in het onderwijs of zorg werk zat, maar geen geld. Dat is het nadeel van werken via de overheid; ze kunnen die geldstroom afknijpen.
<<

Lady1984

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:46

Bericht 08 Apr 2014 07:43

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

In dit artikel lees je meer over kansrijke sectoren: http://m.mt.nl/mobiel/#!article=79844
<<

Anoniem117

Bericht 08 Apr 2014 09:57

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Boerin zijn, lijkt mij ook geweldig. Wel met kassen.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je als (register)accountant goede kansen en sowieso een goed salaris. Mijn zusje heeft econometrie gestudeerd en met die opleiding kom je ook 'makkelijk" (wat is makkelijk, zo'n studie is al moeilijk en in de sollicitatieprocedure krijg je pittige assesments) aan een goede baan.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Apr 2014 11:39

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

AnnaK schreef:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je als (register)accountant goede kansen en sowieso een goed salaris. Mijn zusje heeft econometrie gestudeerd en met die opleiding kom je ook 'makkelijk" (wat is makkelijk, zo'n studie is al moeilijk en in de sollicitatieprocedure krijg je pittige assesments) aan een goede baan.


Momenteel is de accountancy erg aan het veranderen ivm de automatisering en opgelegde procedures (ivm de fraudezaken die er zijn geweest). Het vak is er niet leuker op geworden en een goed salaris wil ook niet altijd iets zeggen, want je werkt er grotendeels wel met een schuldgevoel richting klant omdat zij bizar hoge tarieven betalen en je uren verantwoorden (uurtje factuurtje) is ook niet altijd even fijn. Klanten die vooral nu het crisis is mopperen over de hoge facturen etc.. Echter je moet beginnen als assistent accountant en dat is tegenwoordig al aardig lastig aan het worden ivm die werkzaamheden steeds verder worden geautomatiseerd en er juist assistenten weg moeten ivm dat er hierdoor minder werk is. Daarin tegen is er wel vergrijzing in het beroep (veel accountants die met pensioen gaan etc..).
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 08 Apr 2014 12:12

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Schuldsanering denk ik! Hier is vaak werk in te vinden en de komende jaren denk ik ook nog wel.

Verder techniek zoals al gezegd is, bepaalde ICT gebieden ook, alleen dan moet je nu al een diploma erin hebben (heel veel doen nu de opleiding omdat er zoveel vraag is en straks keldert het daardoor enorm).

Ik zou ook wel een boerderij willen, alleen geen mega zoals Exo ook al zegt :).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Apr 2014 12:31

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

ICT denk ik. Dat zie ik vaak voorbij komen iig.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 08 Apr 2014 12:32

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Het kappersvak!!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Apr 2014 12:33

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Het hangt er ook wel vanaf op welk (opleidings)niveau je iets wilt gaan doen. Maar ICT, Techniek, etc blijft altijd wel door gaan.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Apr 2014 12:37

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Techniek lijkt me toch ook wel sterk afhankelijk van de richting/sector. Met werktuigbouw kun je denk ik inderdaad vrij gemakkelijk en snel een baan vinden, elektrotechniek ook wel. Maar heb je HTS/MTS bouwkunde dan wordt het momenteel toch wel erg lastig. Ook al zou je iets in principe met een beetje opleiding wel snel kunnen dan vragen / willen ze iemand momenteel toch vaak die kans niet geven.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem117

Bericht 08 Apr 2014 12:43

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Fred schreef:
AnnaK schreef:Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je als (register)accountant goede kansen en sowieso een goed salaris. Mijn zusje heeft econometrie gestudeerd en met die opleiding kom je ook 'makkelijk" (wat is makkelijk, zo'n studie is al moeilijk en in de sollicitatieprocedure krijg je pittige assesments) aan een goede baan.


Momenteel is de accountancy erg aan het veranderen ivm de automatisering en opgelegde procedures (ivm de fraudezaken die er zijn geweest). Het vak is er niet leuker op geworden en een goed salaris wil ook niet altijd iets zeggen, want je werkt er grotendeels wel met een schuldgevoel richting klant omdat zij bizar hoge tarieven betalen en je uren verantwoorden (uurtje factuurtje) is ook niet altijd even fijn. Klanten die vooral nu het crisis is mopperen over de hoge facturen etc.. Echter je moet beginnen als assistent accountant en dat is tegenwoordig al aardig lastig aan het worden ivm die werkzaamheden steeds verder worden geautomatiseerd en er juist assistenten weg moeten ivm dat er hierdoor minder werk is. Daarin tegen is er wel vergrijzing in het beroep (veel accountants die met pensioen gaan etc..).


Ok. Ik weet er ook het fijne niet van. Maar het lijkt me dat bedrijven en zelfstandig ondernemers met eigen bedrijf(je) altijd een accountant nodig hebben. Of het vak leuk is, dat weet ik niet. Het is sowieso niets voor mij. Maar de facturen met daarop uurtarief die ik onder ogen krijgen zijn heel hoog. Ik denk dat daarom het erg goed is dat alle uren verantwoord worden. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat klanten mopperen, maar aan de andere kant begrijp ik de klant ook goed. Een klein bedrijf draait maar een relatief kleine omzet en om dan zoveel te moeten betalen aan een accountant. Elk telefoontje, elk mailtje, elke vraag wordt gefactureerd. Ben je zelf een accountant?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Apr 2014 12:51

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Big data marketing analist/ business intelligence. Echt superveel vacatures hierin.
Laatst gewijzigd door Lavendel op 08 Apr 2014 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Anoniem57

Bericht 08 Apr 2014 19:35

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Ze vragen ook veel verzorgenden IG in verzorgingstehuizen hier in de buurt. Wel echt niveau 3 of 4, 2 is hier ook wel te doen maar dan wel met medicatiemodule.
<<

Anoniem99

Bericht 08 Apr 2014 19:42

Re: Welk beroep is toekomst zeker?

Richting de sociale zekerheid! Dat is momenteel echt booming. Ik word met mijn schamele ervaring door weet ik wie benaderd of ik alsjeblieft voor hen wil werken.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers