Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voeding bij 4 maanden

<<

Anoniem315

Bericht 07 Apr 2014 18:28

Voeding bij 4 maanden

Gister heeft N. voor het eerst een fruithapje gehad. Ze vindt het heerlijk! Oké, het was niet veel wat ze binnenkreeg, maar ze hapte het vol enthousiasme naar binnen en trok geen heel gekke gezichten.

Nu wil ik ook andere (verse) fruit- en groentesoorten geven (in de blender), maar ook zou ik graag een avondpapje o.i.d. willen geven. Welke producten zijn daarvoor geschikt? En hebben jullie nog andere lekkere tips of do's en dont's?
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 08 Apr 2014 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 07 Apr 2014 18:47

Re: Voeding bij 4 maanden

Wij zijn eerst met groente begonnen omdat fruit toch zoeter is.
Worteltjes/courgette/broccoli waren de eerste dingen wat S kreeg. En zoete aardappel, dat vrat hij gewoon.
Later begonnen we met banaan en peer.
Ook ging ik steeds meer dingen combineren vooral fruithapjes.
Maar pas toen hij ook aardappel/pasta/rijst etc mocht kon ik wat meer variëren.
<<

Anoniem180

Bericht 07 Apr 2014 19:05

Re: Voeding bij 4 maanden

Wat leuk dat ze het al zo lekker vindt! In principe is bijvoeding nog niet nodig, zeker niet omdat je nog borstvoeding geeft (toch?). Wanneer je op deze leeftijd toch al wil beginnen met bijvoeding, zou ik het langzaam opbouwen, haar darmpjes zijn nog heel kwetsbaar. Dus eerst een poosje alleen fruit om te proeven. In principe heeft ze daar genoeg aan. Een avondpapje is ook meer voor oudere baby's, vanaf een maand of 6. Daar heb je allerlei tarwe- en granenpapjes voor (vaak met suiker). Vanaf 4 maand is alleen rijstebloempap nog maar geschikt. Wat is de reden dat je haar nu al 's avonds pap wil geven? Ze heeft het in principe niet nodig (ook op latere leeftijd niet) en voor doorslapen maakt het ook weinig verschil. Het mengt ook niet echt goed met borstvoeding. Kunstvoeding met rijstebloempap zou ik in jouw situatie niet doen. Wanneer je dan ook nog een fruithap geeft, is het denk ik snel gedaan met je productie.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Apr 2014 19:18

Re: Voeding bij 4 maanden

Wij zijn begonnen met groentepapjes, ze kreeg oa courgette, wortel, bloemkool en broccoli. Ik maakte het soms dikker met rijstebloem/meel.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Apr 2014 19:57

Re: Voeding bij 4 maanden

Leuk hoor! Heb je foto's gemaakt? Of het gefilmd?

Schaf het kookboek "Opperdepop" van Albert Heijn aan. Een tientje ofzo?

Ik heb hier zoveel aan gehad en nog steeds trouwens.

Wij zijn begonnen met wortels en ook met fruit.
We gaven fruit en groente op 1 dag (kleine beetjes natuurlijk) Geen potjes maar alles vers gemaakt.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:34

Bericht 07 Apr 2014 20:00

Re: Voeding bij 4 maanden

Je hebt rijstebloem en dat is vanaf 4 maanden om daar een papfles van te maken.

Wat leuk zeg! Heb je foto's gemaakt?

Wij zijn vandaag ook begonnen maar dan met worteltjes, hij vond het erg smerig hihi
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 08 Apr 2014 21:01

Re: Voeding bij 4 maanden

Ik heb inmiddels rijstebloempap (vanille) gekocht en nieuwe fruithapjes (zonder stukjes, dat krijg ik met de blender niet voor elkaar, denk ik).

Waarom? Voor de smaakontwikkeling en omdat ze er aan toe lijkt te zijn. Maar ook een beetje voor de oppas:
N. doet erg moeilijk met de fles en voor mijn (schoon)ouders en op het KDV vind ik het toch wel fijn om te weten dat ze in elk geval íets binnenkrijgt. Gister was ze bij mijn ouders en heeft ze van (schrik niet) half 7 's ochtends tot half 5 's middags NIKS gehad. Ze is de hele dag wel vrolijk, maar zodra ze de fles al ziet is het krijsen! Het is een geruststellend idee dat er toch iets in komt, op zo'n dag.

We hebben foto's gemaakt ja :D

Gisteravond heeft ze bijna een helft gehad van een fruitbakje en vandaag heeft ze ook op het kdv een half potje gehad (50 ml). Het is puur extra. Ze drinkt nog gewoon bij mij en eens per dag een kunstfles.
<<

Anoniem74

Bericht 08 Apr 2014 21:07

Re: Voeding bij 4 maanden

Ik zou qua rijstebloem eerst de 'smaakloze' proberen. Vanille is toch stukje zoeter en weet niet wat daar nu extra aan toe is gevoegd.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Apr 2014 21:21

Re: Voeding bij 4 maanden

Wij hebben eerst fruit gegeven. Ik ben begonnen met peer, later mango en banaan.
Na twee weken fruit zijn we ook groente gaan geven. Worteltjes, bloemkool, broccoli, sperziebonen. Rijstebloem zou ik idd ook de naturel nemen. Misschien kan de oppas de rijstebloem mengen met wat bv of fv en dan met een lepeltje geven i.p.v. De fles?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 09 Apr 2014 10:25

Re: Voeding bij 4 maanden

Een vriendin van mij die gebruikt het boek Vullen of Voeden als leidraad, daarin staan recepten maar ook visies over wat je 'het beste' kan geven bij welke leeftijd en wat dit doet met de smaakontwikkeling.
In dit boek staan wel alleen natuurlijke ingredienten dus geen pakjes, zakjes, potjes zeg maar. Geen idee of dat bij jou past?
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 09 Apr 2014 11:51

Re: Voeding bij 4 maanden

Dat klinkt goed Zwilling. Daar zal ik eens naar kijken. En ook naar het boek dat Dikkie Dik aankaart.

Jezzie, inderdaad, dat is ook een beetje het plan. De pap wil ik sowieso ook geven wanneer ze inhaalt na een lange dag slecht drinken. Ik vind het een fijn idee om wat in huis te hebben.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Apr 2014 12:56

Re: Voeding bij 4 maanden

Wat leuk! Het is bijzonder dat ik het zo zeg en ik bedoel het echt positief, wat goed dat je je eigen koers vaart! Wat anderen ervan vinden is niet belangrijk, je hebt gelijk! Ik vind de reacties in het topic ook heel positief trouwens! Fijn.
Het opperdepop boek van ah vond en vind ik erg fijn. Staan ook lekkere gezinsgerechten in! Het boek is vanaf 6 maanden maar is prima inzetbaar vanaf nu.
Pyamapapje heb je van nestle (geloof ik) in een variant zonder suiker, twee smaken volkorenbiscuit en 8 granen. De andere vind ik erg zoet, wel lekker maar dat vond ik niet zo nodig. Deze had en heb ik altijd voor handig in huis. We geven het nauwelijks tot nooit maar B. vindt het wel lekker.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Apr 2014 13:08

Re: Voeding bij 4 maanden

Bedankt :) Ik doe wat mijn instinct me vertelt, maar hecht ook absoluut waarde aan adviezen van anderen.
Dat pyjamapapje mag met 6 maanden, staat er op althans. Daar zitten gluten in, denk ik.

Ze reageert tot nu toe elk geval normaal op het fruit: geen krampen en een normaal stoelgangpatroon.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers